http://www.volkskrant.nl/(...)pt_zich_als_huurlingquote:Topman ontpopt zich als huurling
amsterdam - De moderne bestuursvoorzitter heeft nog nauwelijks een band met het bedrijf waaraan hij leiding geeft. De baas ontpopt zich als een huurling, vaak van buitenlandse origine, die maar kort aanblijft. Dit nieuwe type krijgt veel beter betaald dan zijn trouwere voorganger en doet het bedrijf sneller in de uitverkoop.
Dat blijkt uit een onderzoek van www.topsalaris.nl, een nieuwe website van de Volkskrant. De generatie bestuurders uit 1986 was gemiddeld al twintig jaar in dienst bij een bedrijf voordat ze tot de hoogste positie doordrong. In 1996 had de nieuwe baas veertien jaar interne bedrijfservaring. De generatie uit 2006 promoveerde al na tien jaar tot bestuursvoorzitter. Van de 24 bedrijven uit de beursgraadmeter AEX hadden tien bestuursvoorzitters zelfs geen enkele ervaring met het bedrijf voordat ze tot hoogste in rang werden gebombardeerd. In alle drie de perioden werd iemand bestuursvoorzitter op de leeftijd van gemiddeld 50 jaar.
De nieuwe bestuurder ontpopt zich vaak als saneerder. Van de tien extern aangetrokken bestuursvoorzitters deden er vier hun onderneming in de verkoop. Twee externe bestuurders gingen juist op koopjesjacht. De enige intern gerijpte bestuurder die na 2006 ook zijn bedrijf verkocht, Rijkman Groenink van ABN Amro, deed dat met forse tegenzin.
De huurlingen komen vooral van over de grens. In 1986 had van de 20 bedrijven uit de AEX alleen topman Sergio Orlandini van KLM buitenlandse wortels. Twintig jaar later is van de 24 bestuursvoorzitters de helft afkomstig uit het buitenland.
De buitenlandse bestuurders verdienen gemiddeld acht ton meer dan hun Nederlandse collega’s. Bedrijven noemen de internationalisering vaak als oorzaak van de sterke stijgingen van het topsalaris. Het loon moet omhoog om Nederlandse bestuurders hier te kunnen behouden, zo is het argument. De werkelijkheid is andersom. Bedrijven tasten dieper in de buidel om buitenlandse bestuurders naar Nederland te halen.
http://www.nu.nl/news/145(...)iger_verzekeren.htmlquote:LELYSTAD - In een tijd waarin rokers steeds vaker op winderige trottoirs aan hun behoefte aan nicotine moeten voldoen en in openbare gebouwen, op de werkplek en in de horeca niet meer mogen opsteken, beloont een verzekeraar ze juist voor hun volhardend rookgedrag.
Paerel Leven geeft verstokte rokers een hogere lijfrente, waarmee de verzekeraar rekening houdt met hun kortere levensverwachting.
Op de website van de verzekeraar staat dat de roker wel eerst 20.000 euro moet inleggen. Bovendien moet hij aantonen dat hij de laatste vijf jaar vrijwel onafgebroken minstens tien sigaretten of zes sigaren per dag te hebben gerookt.
Pijp
Ook pijprokers moeten zeker zes keer per dag hun pijp hebben aangestoken. Wie al eens heeft geprobeerd te stoppen, moet die poging binnen een maand hebben gestaakt. Een urinetest bevestigt het rookgedrag, meldde dagblad Trouw vrijdag.
http://www.volkskrant.nl/(...)et_opnieuw_aangelegdquote:Een oprit van de A73 in Roermond moet opnieuw worden aangelegd. Dat meldt het Limburgs Dagblad vrijdag. De oprit eindigt te dicht bij de ingang van de Roertunnel. Daarmee voldoet de snelweg niet aan de eisen van de Tunnelwet die in 2014 van kracht wordt.
De problemen waren bekend toen de oprit aangelegd werd, zo meldt de krant, maar dit heeft er niet toe geleid dat de bouw werd stilgelegd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)kelt_Verhagen__.htmlquote:DEN HAAG - De PvdA neemt afstand van de opmerkingen van CDA-minister Verhagen over de film van Geert Wilders. Zowel de PvdA-ministers als de PvdA-kamerfractie vinden dat Verhagen te ver is gegaan. Wilders zelf vindt dat Verhagen 'de pot op kan'.
Het CDA staat vooralsnog alleen in zijn oproep aan de PVV-leider om zijn aangekondigde anti-Koranfilm niet uit te zenden. Zowel CDA-minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) als CDA-fractieleider Pieter van Geel liet donderdag weten dat de mogelijke gevolgen van de film in het buitenland zo ernstig zijn dat ze een beroep doen op Wilders ervan af te zien.
http://www.guardian.co.uk/world/2008/feb/28/eu.religionquote:Ayaan Hirsi Ali, the Somali-born Dutch activist facing death threats for her outspoken criticism of Islam, is to come under national police protection anywhere in the European Union, the top justice official in Brussels said tonight.
Franco Frattini, the European commissioner for justice and home affairs, told the Guardian that Hirsi Ali and any other persons facing threats to their lives because of their opinions or writings, would be guaranteed protection wherever they went in Europe and that the host country would bear the expense.
Welk filmpje?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)kelt_Verhagen__.html
Scheur in de coalitie om zo'n filmpje...
Nou, daar heeft ze veel aan. Beveiliging overal in Europa terwijl ze in Amerika wil wonen en werken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk/world/2008/feb/28/eu.religion
zondag 20 januari 2008quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:59 schreef Gabry het volgende:
Die ene, vernieuwende, ongekende filmproductie, een compilatie van internetfilmpjes, voor YouTube over de Islam. Gerucht gaat dat er allerhande zaken besproken zullen worden, waar honden, blijkbaar, geen brood van lusten.
Ja, nu kan het nogquote:Op vrijdag 29 februari 2008 07:55 schreef sigme het volgende:
Bitte, eine Tasse.
Het werd hem ook niet moeilijk gemaaktquote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:35 schreef Xtreem het volgende:
- Rutte was sterk bij P&W
Dat viel inderdaad mee, maar hij had ook gewoon een sterk en vooral genuanceerd verhaal... Ik zag eindelijk weer vleugjes van de Rutte die ik als lijsttrekker gekozen hebquote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het werd hem ook niet moeilijk gemaakt
Ja, een intelligente en bovenal eloquent politicus in alle eerlijkheid. Maar een fan zal ik nooit worden. Vorige week was Nijpels nog bij P&W. Die vind ik veel sympathiekerquote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:53 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat viel inderdaad mee, maar hij had ook gewoon een sterk en vooral genuanceerd verhaal... Ik zag eindelijk weer vleugjes van de Rutte die ik als lijsttrekker gekozen heb
Mag ik daar uit concluderen dat je niet alle VVD'ers meer ziet als kille hardvochtige egoisten?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, een intelligente en bovenal eloquent politicus in alle eerlijkheid. Maar een fan zal ik nooit worden. Vorige week was Nijpels nog bij P&W. Die vind ik veel sympathieker
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7270650.stmquote:Israeli leaders are warning of an imminent conflagration in Gaza after Palestinian militants aimed rockets at the southern city of Ashkelon.
The deputy defence minister said the stepped-up rocket fire would trigger what he called a "bigger holocaust" in the Hamas-controlled coastal strip
Ik heb er altijd iets koloniaals aan gevonden. Het is zonder meer zo dat Westerse landen ontwikkelingshulp gebruiken om Derdewereldlanden in hun greep te houden - het is een pressiemiddel voor BuZa. Zoals de katholieke kerk dat ook nog steeds doet.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:06 schreef Monidique het volgende:
Ik ben voor het afschaffen, of misschien afstoten eerder van ontwikkelingshulp.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:15 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb er altijd iets koloniaals aan gevonden. Het is zonder meer zo dat Westerse landen ontwikkelingshulp gebruiken om Derdewereldlanden in hun greep te houden - het is een pressiemiddel voor BuZa. Zoals de katholieke kerk dat ook nog steeds doet.
Dat bedoel ik... en dan niet vooral omdat het koloniaal zou zijn, ofzo.quote:Maar mensen die zelf iets doen...niks mis mee.
Hij weet de boodschap van zijn eigen column goed te gen te spreken.quote:Is dat schokkend nieuws? Eigenlijk niet, omdat wij al lang in staat van oorlog verkeren met Al-Qa’ida en andere radicale salafisten.
Millenium Challenge Pact is anders ook niks mis mee, er moeten gewoon voorwaarden aan gebonden zijn.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik heb er altijd iets koloniaals aan gevonden. Het is zonder meer zo dat Westerse landen ontwikkelingshulp gebruiken om Derdewereldlanden in hun greep te houden - het is een pressiemiddel voor BuZa. Zoals de katholieke kerk dat ook nog steeds doet.
Maar mensen die zelf iets doen...niks mis mee.
Mijn libertarische heilstaat had nooit mensen naar de andere kant van de wereld gestuurd om daar mensen af te maken. Wees maar trots op je bloedvergieten en oorlog.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:26 schreef du_ke het volgende:
Ja in die libertarische heilstaat moet het toch goed toeven zijn, neem prins Harry mee om hem te beschermen en alles komt goed
Hij is ook niet bedoeld om naar te kijken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:00 schreef Monidique het volgende:
Lillik.
Ik heb een X-Box gekocht en XBMC erop gezet. Handig joh.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Bas is tevreden. [ afbeelding ] Dit siert nu m'n hifi set.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik heb een X-Box gekocht en XBMC erop gezet. Handig joh.
Had je weergod Piers Corbyn maar niet moeten beledigen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:02 schreef Monidique het volgende:
Godv-, waarom gaat het nou wéér stormen?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |