Mwoah. Het zijn geen straaljagers, maar superstil zou ik een Mac Pro ook niet willen noemen. Het is primair toch vooral een werkpaard.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klopt. Echter vond ik de Mac Pro wat te duur, en speel ik ook nog wel eens in Visual Studio rond.
[..]
Maar Apple computers zijn toch altijd doodstil? Dat valt mij altijd op als ik bij een drukker of grafisch designer ben...
Het punt is dat ik voor een Mac Pro met mijn eisenpakket tegen de 3000 euro kwijt zou zijn, en ik nu een op maat gemaakte computer voor 1000 euro klaar heb. Het heeft geen charme, ik ben er een avond mee bezig geweest om het op te zetten en het draait Vista, maar het is voor mij toch maar gereedschap. Taken waar het OS belangrijk bij is (mailen, adresboek, kalender, surfen, foto's beheren en dat prive spul), daar heb ik mijn Macbook voor.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik speel ook zo nu en dan in Visual Studio rond, maar dat werkt prima in Parallels/VMWare of met Bootcamp. Ik zie het punt verder niet echt.
Je komt wel eens in Nederland? Misschien kan ik regelen dat ik er eentje kan lenen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:39 schreef Mr_Moon het volgende:
Wie heeft er nog ergens een ADB muis liggen?
Zo'n ding dus:
[ afbeelding ]
Ik heb er nog eentje nodig om een oud macje tot leven te wekken
Alsof er iemand is die meerkanaals geluid door z'n line-in opneemt zeker?quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:59 schreef tony_clifton- het volgende:
Mits externe/professionele geluidskaart.
en die aansluiten via RCA op de speaker ingang?quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:59 schreef tony_clifton- het volgende:
Mits externe/professionele geluidskaart.
Zo professioneel dat ik diverse soorten housemuziek kan produceren met reason/cubase e.d. Ik krijg al een paar studiomonitors binnenkort en wil wat krachtigere hardware, maar om nou voor 1000en euro's aan een mac pro te gaan uitgeven gaat me ook ff wat te verquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:00 schreef Sjoewe het volgende:
Tja hoe profesioneel is professioneel?
Als je echt een dedicated productie PC wilt ben je beter af met een Mac Pro, want dan kan je die helemaal volduwen met harddisks eventueel in een RAID-setup zodat je zowel gigantische opslag als databeveiliging hebt.
Maak je gewoon afentoe wat muziek dan kom je met een iMac en een FW800 harddisk ook wel een eind hoor.
Gewoon genoeg ram erin knallen, en voor de 24 inch gaan, dan heb je lekker veel werkruimte. Externe interface hoeft ook niet de wereld te kosten.quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Zo professioneel dat ik diverse soorten housemuziek kan produceren met reason/cubase e.d. Ik krijg al een paar studiomonitors binnenkort en wil wat krachtigere hardware, maar om nou voor 1000en euro's aan een mac pro te gaan uitgeven gaat me ook ff wat te ver
Ik vraag me al de hele tijd af waar de hell "Business intelligence" een juppenwoord voor is. Vertel eens!quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:56 schreef Vagere_Hein het volgende:
tvp
House maak je met vinyl.quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:35 schreef G.Fawkes het volgende:
Om house te maken je toch geen professionele hardware nodig.
juist!quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:49 schreef JoMo0 het volgende:
Het best is nog om helemaal geen house te maken.
Hoelang zou het nu nog gaan duren ?quote:Detailed Results:
-Into Foreign Customs, February 25, 2008, 12:40 pm, NETHERLANDS
-Arrived Abroad, February 25, 2008, 12:40 pm, NETHERLANDS
-International Dispatch, February 23, 2008, 10:50 am, LOS ANGELES
-Processed, February 23, 2008, 10:50 am, LONG BEACH, CA 90810
-Acceptance, February 22, 2008, 5:47 pm, ORANGE, CA 92863
-Processed, February 22, 2008, 5:47 pm, SANTA ANA, CA 92799
-Electronic Shipping Info Received, February 22, 2008
Dan heb je aan een iMac meer dan genoeg. Zelf er lekker veel RAM in douwen en een grote HD eraan knopen. Verder zou ik dan nog wat geld steken in een externe usbi/firewire audio interface zodat je bv ook midi-in/out hebt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Zo professioneel dat ik diverse soorten housemuziek kan produceren met reason/cubase e.d. Ik krijg al een paar studiomonitors binnenkort en wil wat krachtigere hardware, maar om nou voor 1000en euro's aan een mac pro te gaan uitgeven gaat me ook ff wat te ver
geen invoerrechten? Volgens bronnen moet dat ook...quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:58 schreef JoMo0 het volgende:
BTW hoogstwaarschijnlijk.
Wat ik gehoord heb alleen btw. Maar zodra ik het weet zal ik het hier ook laten wetenquote:Op woensdag 27 februari 2008 16:02 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
geen invoerrechten? Volgens bronnen moet dat ook...
Heb je geld over ofzoquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:57 schreef G.Fawkes het volgende:
DaMook laat me even weten of je invoerrechten moet betalen(als het zover is)!
Neuh. Het is het een of het ander. ibook of iphone...quote:
Aha. Duidelijk...quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:10 schreef Sjoewe het volgende:
Contant aan de gene die het aflevert.
open deuren zijn er om dicht te doen heurquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:35 schreef G.Fawkes het volgende:
Om house te maken je toch geen professionele hardware nodig.
ga jij nou maar house "muziek" makenquote:Op woensdag 27 februari 2008 16:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
open deuren zijn er om dicht te doen heur![]()
Gast doe nou eens even niet zo triest. Ieder z'n meug. Vergal de boel hier nou niet met je kinderachtige "mijn smaak is de beste".quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:38 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
ga jij nou maar house "muziek" maken
Mijn smaak is beterquote:Op woensdag 27 februari 2008 16:40 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Gast doe nou eens even niet zo triest. Ieder z'n meug. Vergal de boel hier nou niet met je kinderachtige "mijn smaak is de beste".
Ik heb hem onder mijn "bonus" knop van mijn muis. Inderdaad superhandig...Op de middelste knop (scroller) heb ik "alt-tab" gezet. Werkt ook ggoedquote:Op woensdag 27 februari 2008 17:06 schreef tony_clifton- het volgende:
F9 - Exposé onder de middelste muisknop is echt fucking handig imo.
Spaces, ik weet het niet... ik vind dat die schuifanimatie 't een beetje verknoeit, maartoch gebruik ik 't vaak.
'T vreemde is dat ik 't enkel op de mini met een 1024 x zevenhonderdenzoveel-scherm gebruik. Op mijn macbook staat 't af en blijft 't af...
Als we dan toch met muzieksmaakbashen gaan beginnen; hier is mijn last.fm: http://www.last.fm/user/olivierl/
Shoot!
Gemiddelde overeenstemming met andere op fok is low maartoch...
V for Vendetta is dan wel weer bangelijke film
Is een MBP niet een betere optie voor MikeyMo? Dan kun je het alsnog mobiel inzetten als het een keer moet. En de hardware is erg okay.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:40 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Gast doe nou eens even niet zo triest. Ieder z'n meug. Vergal de boel hier nou niet met je kinderachtige "mijn smaak is de beste".
ja weet ik, maar ik zat juist op die iMac te geilen ivm dat enorme scherm waarop ik dan tenminste eens de sequencer lekker kwijt kan...quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Is een MBP niet een betere optie voor MikeyMo? Dan kun je het alsnog mobiel inzetten als het een keer moet. En de hardware is erg okay.
Ik vraag me af (ja ik, niet MMquote:Op woensdag 27 februari 2008 17:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Is een MBP niet een betere optie voor MikeyMo? Dan kun je het alsnog mobiel inzetten als het een keer moet. En de hardware is erg okay.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |