quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:29 schreef nein het volgende:
Aanstaand weekend Sopranos marathon bij de Vara!
De vijfde reeks afleveringen van de veelbekroonde serie ‘The Sopranos’ is bij de VARA nogmaals te zien in twee marathonavonden. Op vrijdag 29 februari zijn de eerste vijf afleveringen en zaterdag 1 maart de andere 8 afleveringen van ‘The Sopranos’, serie 5 te zien bij de VARA op Nederland 3. Een week later, op zaterdag 8 maart, zendt de VARA om 22.00 uur op Nederland 3 de zesde en tevens laatste serie van ‘The Sopranos’ uit. Wekelijks worden er twee nieuwe afleveringen achterelkaar uitgezonden.
‘The Sopranos’ serie 5 Marathon is te zien bij de VARA op Nederland 3. Vrijdag 29 februari vanaf 01.00 uur aflevering 1 tot en met 5 en zaterdag 1 maart vanaf 22.00 uur aflevering 6 tot en met 13. Deze serie was eerder bij de VARA te zien in november 2006.
Die wordt dus vanaf volgende week uitgezonden!quote:Op woensdag 27 februari 2008 01:39 schreef dndiek het volgende:
Seizoen zes van deze geweldige serie moet ik nog kopen en kijken
Weet ik maar ik wil hem bij de andere dvd's hebbenquote:Op woensdag 27 februari 2008 01:40 schreef nein het volgende:
[..]
Die wordt dus vanaf volgende week uitgezonden!
Hoe vet is dat. Ik was echt een grote fan van deze serie, maar ergens in s5 ben ik gestopt met kijken. Combi van het maffe uitzendschema van VARA, een dip in de verhaallijn, het nog niet uitzijn van de DVD en het niet willen downloaden - bij deze serie heb ik toch liever ondertitels als aanvulling.quote:
of half 10. het is gewoon kut dat ze het zo onmogelijk laat uitzenden. maar tegenwoordig heb je dvd's en ik heb wel 40 of 60 euro voor een seizoen over om het vervolgens te kijken wanneer ik dat wil.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:46 schreef Dos37 het volgende:
wat een tijd trouwens om alles uit te zenden. Tuurlijk je kunt het opnemen, maar zo'n serie verdiend het eigenlijk om op prime time half 9 te staan.
Ik moet seizoen 6 nog zien, dus komt mooi uitquote:Op zaterdag 1 maart 2008 02:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Erg tof die marathon.
Al brengt het allemaal weer de herinnering naar boven dat het voorbij is.
das ook altijd wel leuk ja maar als je kan kiezen tussen giel beelen of tony soprano dan lijkt me de keuze duidelijkquote:
Ah, deze was echt meesterlijk.quote:
Dit gaat door tot 04:12.quote:
Da's heul geen acteur! Da's Little Steven van Zandt, de gitarist van Springsteen's E Street Band.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:34 schreef MrData het volgende:
Wat een heerlijk stelletje mafioso acteurs hebben ze toch weten te vinden voor deze serie he. Vooral Silvio Dante![]()
[ afbeelding ]
VET!!quote:Op zondag 2 maart 2008 00:07 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dit gaat door tot 04:12.
Aflevering 6 tot en met 13 van seizoen 5.
Mwoah, de nacht is nog jong.quote:Op zondag 2 maart 2008 00:10 schreef Aoristus het volgende:
gaan jullie het allemaal uitzitten tot een uur of 5?
Da's waar, maar op een gegeven moment wil je wel wat whackenquote:
Heel goed mogelijk dat ik om 04:20 naar buiten ga, gewapend met een schitterende Beretta om wat huiswaarts kerend uitgaanspubliek af te schieten.quote:Op zondag 2 maart 2008 00:36 schreef Aoristus het volgende:
Da's waar, maar op een gegeven moment wil je wel wat whacken
Net gebeurt!..quote:Op zondag 2 maart 2008 00:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Da's waar, maar op een gegeven moment wil je wel wat whacken
Natuurlijk nietquote:Op zondag 2 maart 2008 00:10 schreef Aoristus het volgende:
gaan jullie het allemaal uitzitten tot een uur of 5?
Dat snap ik dus ook nooit. Misschien is degene die net een hap water neemt de laatste en moet die het voorbeeld vanaf dan geven ofzoquote:Op zondag 2 maart 2008 00:47 schreef fratsman het volgende:
En Tony mag weer terugkomen...
Kan iemand me het nut van dat Marco Polo spel uitleggen?
vertel jij het eens, wiseguyquote:
Volgens mij is 't gewoon tikkertje, maar dan in 't water! Dat Marco Polo gedoe is voor mij ook een raadsel, iets Amerikaans/italiaans ofzo!..quote:
gewoon tikkertje , oftewel tijdverdrijf (de "blinde" tikker roept Marco als hij denkt in de buurt te zijn van een te tikken persoon, en die roept dan Polo... of zoiets)quote:Op zondag 2 maart 2008 00:47 schreef fratsman het volgende:
En Tony mag weer terugkomen...
Kan iemand me het nut van dat Marco Polo spel uitleggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:39 schreef Tism het volgende:
Vanavond weer,
The Sopranos
Op Nederland 3,
Datum en tijdstip: 22 Maart 2008, 22:10-23:55 uur
Genre: Misdaad
Omroep: VARA
Titel aflevering: Mr. and mrs. Sacramoni request/Live free or die.Dat stukje Godfather op de bruiloftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...
Over the favor you cannot refuseDe voorzitter zegt:Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
..quote:Op zondag 13 april 2008 00:15 schreef nein het volgende:
Het eerste uur: Vito ging eraan..vond t toch wel zielig voor m..
haha idd, geniaalquote:Op zondag 13 april 2008 11:01 schreef fratsman het volgende:
Tja, terwijl Phil zelf ook uit de kast kwam.
Haha AJ, puberend huftertje...tony probeert met alle macht te voorkomen dat AJ ook in 'zijn wereldje' terecht gaat komen, maar je ziet gewoon dat het bijna onvermijdelijk is..quote:Op zondag 13 april 2008 22:27 schreef gimme.shelter het volgende:
Van het eerste uur was het bezoek van Carmela aan Parijs zo mooi gefilmd!! Wat is zij toch een topvrouw!
Verder was de dood van Vito redelijk gruwelijk zeg!!
En alle verwikkelingen rond AJ! Mooiste serie ooit gemaakt!
Niet vergeten!!!..quote:Voor Tony's 47ste verjaardag organiseren Bobby en Janice een feestje dat enigszins uit de hand loopt.
Tony's handelingen na de arrestatie van Johnny Sack achtervolgen hem.
Christophers film Cleaver beleeft zijn première, de film maakt zijn gevoelens voor Tony duidelijk.
De gezondheid van Johnny Sack verslechtert.
Titel aflevering: Soprano home movies/Stage 5
Nederland 3,
19 april 2008, 22:00-23:50 uur
VARA
Ja, hij vroeg er ook zelf om!..quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:31 schreef Aoristus het volgende:
Tony got punched in the mouth
Dit is een van de betere afleveringen. Ik vind dat Tony wel naar die kankerpatient moet, ook al mag hij 'm niet.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:24 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, hij vroeg er ook zelf om!..![]()
Goede scene, zeg! In dat restaurant met Silvio daar net, die afrekening!..
Hmm, misschien gaat ie nog naar de begrafenis!..quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:28 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dit is een van de betere afleveringen. Ik vind dat Tony wel naar die kankerpatient moet, ook al mag hij 'm niet.
it's been emotionalquote:Op zaterdag 19 april 2008 23:40 schreef Tism het volgende:
[..]
Hmm, misschien gaat ie nog naar de begrafenis!..
nou idd..knap gefilmd!!!quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:24 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, hij vroeg er ook zelf om!..![]()
Goede scene, zeg! In dat restaurant met Silvio daar net, die afrekening!..
Zet de video gewoon om 2200 aan, hij begint altijd rond 22.10, dus dan zit je veiligquote:Op woensdag 23 april 2008 22:43 schreef k_man het volgende:
Hoe kom ik er achter hoe laat de uitzending op zaterdag 3 mei is?
Ik zie wel op de VARA site dat het dan slechts één aflevering is, maar niet hoe laat. Ik moet 'm opnemen, vandaar.
Ik ben er bij :-D (ookal heb ik de laatste afleveringen al meerdere malen gezien, toch iets dat ik niet wil missen)quote:Sneak preview voor de echte fans
Hoe de nu al legendarische Sopranos-serie voorgoed afloopt, kunt u met andere Sopranos fans gaan zien in bioscoop Het Ketelhuis in Amsterdam. Onder het genot van Italiaanse drankjes en hapjes bekijkt u de laatste twee afleveringen een week voordat ze officieel op de Nederlandse televisie worden uitgezonden.
Ik ben bijna weer klaar, vanavond de laatste 3quote:Op donderdag 24 april 2008 11:55 schreef Dos37 het volgende:
Ik ben inmiddels helemaal opnieuw begonnen. Wat is het toch geweldig.
In het begin met Pussy, Silvio, Paulie
Dat gevoel heb ik ook steeds als je het een tijdje niet gezien hebt en dan weer begint met een seizoen.quote:
Als je een tijdje niet gekeken hebt, en de eerste tonen van het intro vullen je huiskamer!quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:07 schreef planethugo het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook steeds als je het een tijdje niet gezien hebt en dan weer begint met een seizoen.
Titel aflevering: Kennedy and Heidi/The second coming.quote:De Soprano en Lupertazzi misdaadfamilies maken ruzie over asbestafval. Paulie lijdt een enorm persoonlijk verlies. A.J. zet vraagtekens bij zijn vriendschap met Parisi en Gervasi.
Idd!..quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:27 schreef Aoristus het volgende:
AJ gaat er hopelijk ook aan, ik vond dat altijd al een vervelend knaapje.
everything's fucked up.. het zal wel weer mislukken.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:35 schreef Tism het volgende:
[..]
Idd!..Eens kijken of 't hem lukt!
Het lijkt me ook wel grappig als er een serie pogingen van hem ondernomen worden, de één nog ludieker dan de ander, maar dan wel steeds een fail!
Tot dat ie waarschijnlijk en uiteindelijk Corrado "Junior" achterna gaat, of zoiets!..![]()
Zo met die steen aan zijn poten en in 't zwembad is te makkelijk!
Idd! American History X, daar moest ik idd ook aan denken!..quote:Op zondag 11 mei 2008 00:14 schreef Aoristus het volgende:
het is een tijdje geleden dat ik de Californian Kirbkick heb gezien (American History X). Het blijft schokkend om dat in een andere vorm terug te zien.
quote:Phil Leotardo beslist hoe hij de recente zaken die hij heeft gehad met de Sopranos misdaadfamilie wil afhandelen. Een mislukte aanslag heeft enorme gevolgen. A.J.'s gevecht tegen zijn depressie duurt voort.
Datum en tijdstip: 17 mei 2008, 23:35-00:35 uurquote:Tony probeert vrede te sluiten met de Leotardo ploeg. A.J. neemt een beslissing over zijn toekomst. Junior glijdt verder weg in zijn dementie.
whehe ja die bezem..quote:Op zondag 18 mei 2008 00:43 schreef Tokay het volgende:
Afgelopen...
Mooi einde.
(Die Paulie, met z'n bezem.)
Hahah ow zo had ik er niet over nagedacht, ik dacht dat ze verloofd zou zijn met dr vriendje (in de serie dus) ofzo...hahaquote:Op zondag 18 mei 2008 12:39 schreef fratsman het volgende:
In het echt is ze al jaren getrouwd. Misschien dat ze dat tijdens de opnames over het hoofd hebben gezien. Meadow bevestigd tevens het vooroordeel dat vrouwen niet kunnen inparkeren.
Dat is dus hoe Tony zich vanaf dat moment voelt. Nergens meer veilig.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:43 schreef nein het volgende:
Ja..nou ik ergerde me wel aan de enorme suggestieve scenes, die van dat inparkeren en van die kerel aan de bar, je denkt dat er iets grandioos mis zal gaan ofzo, terwijl er gewoon niets gebeurde!
quote:Op maandag 19 mei 2008 15:50 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Dat is dus hoe Tony zich vanaf dat moment voelt. Nergens meer veilig.
Goed overgebracht hè?
Idd, ik heb er vandaag en gisteren nog de hele dag mee in me kop rondgelopen!..quote:Op maandag 19 mei 2008 16:25 schreef The_Verve het volgende:
Het is al een tijd geleden dat ik de laatste aflevering heb gezien, maar volgens mij zat de gehele scene vol met dat soort dingen. Ik vond het wel geniaal, die paranoia die op de kijker wordt overgebracht.
helaas, gandolfini heeft er geen zin in..quote:Op maandag 19 mei 2008 20:29 schreef Tism het volgende:
[..]
Idd, ik heb er vandaag en gisteren nog de hele dag mee in me kop rondgelopen!..![]()
Het was een einde dat ik totaal niet had verwacht!
Die film mag er wel komen overigens!..Iemand daar al wat van gehoord, of moeten de makers van de serie, dit zelf nog verzinnen??..
Dan maakt ie maar zin.quote:Op maandag 19 mei 2008 20:58 schreef Blupp het volgende:
[..]
helaas, gandolfini heeft er geen zin in..
Ooooohw! Da's dan verrekte jammer!..quote:Op maandag 19 mei 2008 20:58 schreef Blupp het volgende:
[..]
helaas, gandolfini heeft er geen zin in..
Sil (Steven van Zandt) is wekelijks te horen op KinkFMquote:Op maandag 19 mei 2008 20:45 schreef shmoopy het volgende:
Geweldig einde, ik zat bloednerveus op het puntje van m'n stoel te wachten tot het mis ging.![]()
En wat zal ik Sil missen.
idd, die gast lult maar wat. Dat betekent dat de serie ten einde is en je als kijker maar je eigen versie van moet makenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:36 schreef NoCigar het volgende:
Dirk Limburg, de betreffende NRC-flapdrol, formulerde het zo:
"Aan het einde van de serie stopt het geluid plotseling en gaat het beeld een minuut lang op zwart, voor de aftiteling begint. Dat betekent dat Tony dood is en hij de schutter niet zag aankomen. "
Dat irriteert me.
Was juist mooi, dat open einde. Je kunt er alle kanten mee op.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:42 schreef NoCigar het volgende:
In de het NRC schrijft zo'n dwaallicht dat het einde betekent dat Tony dood is (hij presenteert het als een feit), hier schrijft iemand dat het betekend dat T. zich nooit meer veilig voelt.
Waar halen mensen toch al die zekerheid vandaan?
Welke meerderheid?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:16 schreef blaze07 het volgende:
Even wat opgezocht en het is inderdaad een open einde, maar de meerderheid denkt toch hij dood is.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:49 schreef WooZ het volgende:
Fijn ook dat iedereen hier loopt te spoileren, bedankt hoor
Ja idd, ik had de een na laatste aflevering ook gemist, toen ging ik ook ECHT niet dit topic lezen...hoe dom kun je zijn!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:08 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt er hier gespoilerd..het is eigenlijk niet eens een NL topic dus het was niet eens gek geweest als er al was gespoilerd over dingen die nog niet hier te zien waren geweest. Dat is keurig binnen de perken gebleven en nu de serie zelfs in NL volledig is uitgezonden is het natuurlijk doodlogisch..gewoon niet lezen hier dan..
wie zou de schutter dan moeten zijn? alle bedreigingen zijn weg op dit moment. het antwoord vanuit New York op de vraag waar Phil Leotardo's schuilplaats was: 'sorry that I cant give you, but you do what you gotta do'. Dat is overduidelijk geen nee. daarop vinden ze Don Leotardo en laten ze Walden Belfiore het werk doen. Als je had opgelet in voorgaande afleveringen waren de mensen uit New York ook niet blij met de situatie en een sta in de weg naar de vrede tussen NJ en NY was in hun ogen Leotardo.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:36 schreef NoCigar het volgende:
Dirk Limburg, de betreffende NRC-flapdrol, formulerde het zo:
"Aan het einde van de serie stopt het geluid plotseling en gaat het beeld een minuut lang op zwart, voor de aftiteling begint. Dat betekent dat Tony dood is en hij de schutter niet zag aankomen. "
Dat irriteert me.
Het kan natuurlijk best dat er al een stel Italianen ingevlogen was, die niet meer te stoppen waren. En dat Butch Tony alleen het gevoel wilde geven aan zijn kant te staan. Als Butch inschat dat er hoe dan ook één van die bazen zal sterven, wil hij misschien wel bij beiden een positief imago, want hij weet niet wie er over zal blijven. Maar goed, da's ook allemaal speculatie.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 08:12 schreef Red_85 het volgende:
wie zou de schutter dan moeten zijn? alle bedreigingen zijn weg op dit moment. het antwoord vanuit New York op de vraag waar Phil Leotardo's schuilplaats was: 'sorry that I cant give you, but you do what you gotta do'. Dat is overduidelijk geen nee. daarop vinden ze Don Leotardo en laten ze Walden Belfiore het werk doen. Als je had opgelet in voorgaande afleveringen waren de mensen uit New York ook niet blij met de situatie en een sta in de weg naar de vrede tussen NJ en NY was in hun ogen Leotardo.
Of heb ik dan iets gemist?
In een eerdere aflevering zat een scene waarin Sil pas beseft dat er iemand is neergeschoten als die ter aarde stort. Hij had het niet gehoord; het ging te snel om te beseffen dat er geschoten was.quote:Maar er is geen schot gelost, je hoort niets en je ziet niets.
je hoort niets nee, maar de kijker wordt wel getrakteerd op een max pain achtige scene waarbij wordt laten zien dat er eentje over hoop wordt geschoten. bloed gaat alle kanten op over de tomatensaus:P. In de laatste scene is niets te zien.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 09:56 schreef k_man het volgende:
Natuurlijk is het een open einde, maar er zijn ook goede argumenten om te motiveren dat Tony wel is doodgeschoten.
[..]
Het kan natuurlijk best dat er al een stel Italianen ingevlogen was, die niet meer te stoppen waren. En dat Butch Tony alleen het gevoel wilde geven aan zijn kant te staan. Als Butch inschat dat er hoe dan ook één van die bazen zal sterven, wil hij misschien wel bij beiden een positief imago, want hij weet niet wie er over zal blijven. Maar goed, da's ook allemaal speculatie.
[..]
In een eerdere aflevering zat een scene waarin Sil pas beseft dat er iemand is neergeschoten als die ter aarde stort. Hij had het niet gehoord; het ging te snel om te beseffen dat er geschoten was.
Hij ziet meadow toch niet inparkeren?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:11 schreef k_man het volgende:
Ja, als er wel wat te van te zien was, was het geen open einde hè?
Die hele scene, met alle paranoia is namelijk uit zijn gezichtspunt gedraaid.
Waarom is dat realistisch?? 'boontje komt om zijn loontje'? 'misdaad loont niet'?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:30 schreef Tim86 het volgende:
Het einde is er in mijn eigen juist voor gemaakt zodat iedereen zijn eigen visie erop kan toepassen om er een voldaan gevoel aan over te houden.
De een zal vinden dat Tony moet sterven om het realistisch te maken en weer een ander zal de hoofdpersoon graag willen zien overleven om een happy end te hebben. Weer een ander zal juist graag zien dat er dus echt niks uit te halen is en dat het leven gewoon doorgaat in het Sopranos wereldje.
Prima afsluiting
phillie is verraden door zijn eigen mensen, en wie daar ook de nieuwe baas is, die zal de sopranos dankbaar zijn dat ze hem baas gemaakt hebben. Wat een scene trouwens als ie gewacked wordtquote:Op maandag 26 mei 2008 09:25 schreef Tim86 het volgende:
Bedoel meer realistisch in het sopranos universum, er is altijd wel wraak vanuit de leotardo hoek denk ik. Hij wordt ook weer opgevolgd.
Dat is ook mijn visie, in de laatste scene komen alle familie-leden weer bij elkaar, wordt duidelijk gemaakt dat Tony nog steeds continu over zijn schouder moet kijken, en dan wordt het beeld zwart.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:33 schreef Tism het volgende:
Het leventje gaat gewoon door in het Sopranos wereldje..![]()
Da's mijn visie!
die verklaring klopt van geen kant. Er is helemaal niks van een neeftje of wat dan ook van leotardo in de aftiteling te zien, dat gedoe met die trucker is van seizoen 1 geloof ik, hij zegt ook iets van een moordaanslag op tony in seizoen '2 of 3' (zoek het dan ff op wanneer dat was als je zo een filmpje maakt zou ik zeggen) en nog een paar dingen die gewoon verzonnen zijn. Kortom niks van geloven en gewoon je eigen verhaal erbij denkenquote:Op maandag 26 mei 2008 14:13 schreef T3rr0r het volgende:
Op zich wel een aardige verklaring, maar toch geloof ik dat Tony gewoon nog leeft. Ik ben het eens met PBateman, Tony leeft nog gewoon door maar er blijft constant gevaar om opgepakt te worden of vermoord te worden.
Viel me ook al op. neefje van Leotardo is bullshit. staat nergens in de aftiteling. en dan nog, het is een 'persoonlijk' einde van iemand. ik had ook mijn versie op joutroep kunnen zetten.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:33 schreef planethugo het volgende:
[..]
die verklaring klopt van geen kant. Er is helemaal niks van een neeftje of wat dan ook van leotardo in de aftiteling te zien, dat gedoe met die trucker is van seizoen 1 geloof ik, hij zegt ook iets van een moordaanslag op tony in seizoen '2 of 3' (zoek het dan ff op wanneer dat was als je zo een filmpje maakt zou ik zeggen) en nog een paar dingen die gewoon verzonnen zijn. Kortom niks van geloven en gewoon je eigen verhaal erbij denken
The Wirequote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:21 schreef WooZ het volgende:
Wat relaxed, en wat moet ik nu met m'n vrije tijd doen
of gewoon niet lezenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:16 schreef Ravanelli het volgende:
Bedankt voor de spoiler over het einde.
Nope, James 'Anthony Soprano' Gandolfini heeft er geen zin in.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Eindelijk de hele serie gezien. Het is naar mijn mening samen met Band of Brothers de beste serie ooit.![]()
![]()
![]()
En dan over het einde. Het nerveuze gedrag van Tony en o.a. die vent die naar de wc gaat doet vermoeden dat Tony neergeschoten gaat worden, echter dit gebeurt niet en Tony & familie leven (voorlopig) nog lang en gelukking. Ik denk dat er binnen nu en een paar jaar een film gemaakt wordt.
Ik heb dit topic ook maanden angstvallig gemeden...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
of gewoon niet lezen
Self dicipline..
Tot ze x miljoen op tafel leggen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, James 'Anthony Soprano' Gandolfini heeft er geen zin in.
Hehe ben vorige week weer eens overnieuw begonnen. ben nu bij s2e7, echt geweldige show.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:48 schreef =HellFire= het volgende:
Sinds het einde eerder dit jaar geen Sopranos-aflevering meer gezien. Het leven gaat écht verder zo te merken......![]()
Laatste seizoen vanquote:
Daar ben ik gestopt opmerkelijk genoeg, net nadat ik de allerlaatste episode had gezien.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:45 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Hehe ben vorige week weer eens overnieuw begonnen. ben nu bij s2e7, echt geweldige show.
Jamie-Lynn Sigler dus, thx voor de naam (via omwegquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:48 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Laatste seizoen vanEntourage
kijken dan
Hmmm, 90 euro is niks, dan maar geen NL subs.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Bij HMV.com is de 30 disc box 90 pond = 90 euro op het moment. Geen NL subs echter, alleen engelse
"You don't have the money?quote:Op woensdag 31 december 2008 14:12 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Haha, "Wasn't that the guy from Springsteen's E Street Band?"![]()
Oja geweldige serie!!
Ja maar die duurt niet TWINTIG MINUTEN!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:59 schreef One_conundrum het volgende:
Ach, dat kunnen ze met Reservoir Dogs ofzo ook wel doen.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:39 schreef planethugo het volgende:
gister bij dwdd was een of andere meid die in NY een straatinterview voor een reporter van (volgens mij) Jay Leno had. En wie was de reporter... Bobby Baccala
Hoeveel kost zo'n geintje?quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik krijg morgen The Complete Series 30 DVD binnen (ondanks dat ik de serie al 2 maal volledig heb gezien)
The Sopranos is op Blu-ray ja, al zie ik daar niet echt het nut van in.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:38 schreef nein het volgende:
[..]
Hoeveel kost zo'n geintje?
(is the sopranos trouwens al op blue ray beschikbaar?)
100 euro is inderdaad een koopje!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
The Sopranos is op Blu-ray ja, al zie ik daar niet echt het nut van in.
Ik heb the Complete Series nu aan kunnen schaffen voor 100¤, nieuw in de sealEcht een koopje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles in één zeg maar.Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
quote:Date: March 16, 2009
'Sopranos' creator back in business with HBO
David Chase, the creator of "The Sopranos," is back in business with HBO.
Not with a "Sopranos"-related project, but with "Ribbon of Dreams," a miniseries about the invention of cinema and the growth of Hollywood.
The project, which doesn't have a release date yet, will follow two characters, a college-educated engineer and a cowboy with a violent past as they work together to produce films at the dawn of the motion-picture industry.
"The miniseries will follow the two main characters as they begin as employees of D.W. Griffith, and then cross career paths with John Ford, John Wayne, Raoul Walsh, Bette Davis, Billy Wilder and others who gave shape to Hollywood as it grew from the age of rough-hewn silent Westerns, to the golden era of talkies and the studio system, to the auteur movement, to television, and finally to the present day," according to HBO's press release. "'A Ribbon of Dreams' takes its name from Orson Welles’ description, 'A film is a ribbon of dreams.'"
Lijkt me inderdaad erg interessant!quote:Op maandag 23 maart 2009 17:45 schreef planethugo het volgende:
Geen sopranos nieuws maar toch wel de moeite om in de gaten te houden:
[..]
op imdb staat ook vaker bij een acteur aangegeven als ie z'n stem voor een game geleend heeftquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:42 schreef NoCigar het volgende:
Ik weet bijna zeker dat ik de stem van Paulie Walnuts hoor bij een achtergrondfiguur in het Godfather 2 pc-game. Alleen ik zie nergens de namen van de acteurs staan.
vertelquote:Op maandag 20 april 2009 09:30 schreef One_conundrum het volgende:
Ik ging vannacht over de Sopranos dromen. Heb mooi even 2 eigen verhaallijnen bedacht
Aanrader. Als je een beetje van dit soort series houdt ben je na 2 afleveringen direct verslaafd.quote:
quote:Op vrijdag 18 december 2009 01:15 schreef Stali het volgende:
Tvp. Zit nu pas bijna eind seizoen 1. Tony gaat vreemd en doet verder best nare dingen maar hij voelt nu al gewoon als familie.
Puike serie en ik heb nog zo heel veel te kijken. Gaaf.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit weer doet me denken aan Pine Barrens![]()
![]()
![]()
"Paulie 'Walnuts' Gualtieri: You're not gonna believe this. He killed sixteen Czechoslovakians. Guy was an interior decorator.
Christopher Moltisanti: His house looked like shit."![]()
meest geniale ep. allertijden.
die ketchup, geniaalquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit weer doet me denken aan Pine Barrens![]()
![]()
![]()
"Paulie 'Walnuts' Gualtieri: You're not gonna believe this. He killed sixteen Czechoslovakians. Guy was an interior decorator.
Christopher Moltisanti: His house looked like shit."![]()
meest geniale ep. allertijden.
Dacht aanvankelijk nog dat ze gewoon tot de alledaagse bejaardenmaffia zou horen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:24 schreef fratsman het volgende:
[..]
Wat vind je van z'n moeder?![]()
"Ohw! Look who's here!"
Eigenlijk is ze wel de bejaardenmafia natuurlijk. Van het reinste soort. Ze wil haar eigen zoon omleggen.quote:Op zondag 20 december 2009 00:34 schreef Stali het volgende:
[..]
Dacht aanvankelijk nog dat ze gewoon tot de alledaagse bejaardenmaffia zou horen.
Ze is de duivel.
Hoe grimmiger hoe beter naar mijn idee. Het beste deel is nog niet eens geweest nog.quote:Ben nu bij het tweede deel van seizoen twee. Het werd allemaal wel wat grimmiger aan het eind van het eerste seizoen en nu nog meer in mijn beleving.
Tony..
Daarom extra leuk dat Chris in een van de eerste afleveringen op precies dezelfde manier zo'n knulletje in zijn voet schietquote:Op woensdag 3 februari 2010 11:04 schreef Ryan3 het volgende:
(Overigens begrijp nu pas dat ik zo'n zwak had voor Chris Moltisani. De acteur (Micheal Imperioli) speelde de rol van die ober tijdens die kaartavondjes in Goodfellas, waarbij hij vermoord werd.)
In die bakkerij idd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom extra leuk dat Chris in een van de eerste afleveringen op precies dezelfde manier zo'n knulletje in zijn voet schiet
Dat ik dit ooit gepost heb.quote:
The Wire? http://www.imdb.com/title/tt0306414/quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:49 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat ik dit ooit gepost heb.
Ik heb inmiddels zo'n hekel aan Tony gekregen dat ik prima vind dat hij is omgelegd. Tja, of weer eens een paniekaanval heeft gehad, dat kan ook..
Maar het is echt een geweldige serie die ik graag nog een keer opnieuw zal kijken. En ik zal wel moeten ook.
Want wat moet ik nu nog in vredesnaam kijken? Dexter is af en deze serie ook.
Lost dat is me een hoop gedoe rondom niets. Mocht iemand een andere aanrader hebben dan hou ik me aanbevolen.
Dank je wel.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:50 schreef chroestjov het volgende:
[..]
The Wire? http://www.imdb.com/title/tt0306414/
quote:
Na een aantal afleveringen ben je wel hookedquote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Dank je wel.
Zal er een aantal afleveringen van kijken. Ben benieuwd.
Had Goodfellas bekeken toen ik midden in Sopranos zat, dan zie je echt bijna iedereen. meerdere malen de film een stukje terug gezet van 'eej wie was dat??'quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:47 schreef The_Verve het volgende:
Ik heb eergisteren Goodfellas nog eens bekeken. Niet normaal hoeveel Sopranos-acteurs daar langs komen.
Natuurlijk Christopher. Maar ook Paulie, Uncle Pat, Carmine, Larry, Pussy, de moeder van Carmela, die oudere FBI-agent.
Best leuk om op te letten...
En daarna Deadwood: zijn helaas slechts drie seizoenen van gemaakt maar kent desondanks hetzelfde hoge niveau als The Wire of the Sopranos. Geweldig acteerwerk, prachtige aankleding en een boeiend historisch geïnspireerd verhaal.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Dank je wel.
Zal er een aantal afleveringen van kijken. Ben benieuwd.
Je vergeet Dr. Melfi als vrouw van Henry Hill!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:47 schreef The_Verve het volgende:
Ik heb eergisteren Goodfellas nog eens bekeken. Niet normaal hoeveel Sopranos-acteurs daar langs komen.
Natuurlijk Christopher. Maar ook Paulie, Uncle Pat, Carmine, Larry, Pussy, de moeder van Carmela, die oudere FBI-agent.
Best leuk om op te letten...
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:06 schreef Pritt het volgende:
Poeh dat vind ik nog een flinke prijs voor een toch al wat oudere serie.
absoluut waarquote:Op zondag 9 mei 2010 17:10 schreef louweed het volgende:
Ben nu voor de tweede keer seizoen 6 aan het kijken en ik denk wel dat dit het beste herkijkbare programma ooit is. Geen seconde verveelt het al heb je het allemaal al gezien.
stond op dutchsopranos.net ook artikel over, maar die site bestaat niet meer zo te zien. Lijkt me idd ook wel de moeite waard als ik toch daar benquote:Op maandag 10 mei 2010 16:01 schreef Spaulding het volgende:
Stond vorige week in de Metro een artikel over een heuse Sopranos tour in Amerika. Ga je langs alle belangrijke plekken van de serie in New York en New Jersey, zoals de Pizzaland uit de begincredits, Bada Bing (andere naam in het echt) enz. Lijkt me erg vet zoiets.
Ga van de winter weer zeker alles opnieuw kijken. Samen met The Wire toch wel het meest briljante wat ik gezien heb.
Linkje:quote:Op maandag 10 mei 2010 16:01 schreef Spaulding het volgende:
Stond vorige week in de Metro een artikel over een heuse Sopranos tour in Amerika. Ga je langs alle belangrijke plekken van de serie in New York en New Jersey, zoals de Pizzaland uit de begincredits, Bada Bing (andere naam in het echt) enz. Lijkt me erg vet zoiets.
Ga van de winter weer zeker alles opnieuw kijken. Samen met The Wire toch wel het meest briljante wat ik gezien heb.
Begrijp je nu te TT?Dubbele betekenisquote:Op maandag 10 mei 2010 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb het al 3x in zijn geheel gezien en zo om het jaar begint het altijd weer te kriebelen. Binnenkort ga ik er weer aan beginnen en binnen een week of 3 heb ik dan alles weer geziengeen moment gaat het vervelen inderdaad.
Wie had er geen reden hem te doden, kun je je beter afvragenquote:Op woensdag 12 mei 2010 09:55 schreef capital_P het volgende:
Echter, wie had nog reden om hem te doden?
Dat filmpje is erg vreemd, er worden namen genoemd die in de aftiteling zouden staan maar die zijn er nergens te vinden en zo zijn er nog wel meer onjuistheden te vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:55 schreef capital_P het volgende:
Over het einde: Ik heb dat filmpje gekeken waarin 3 mogelijke schutters worden aangewezen, maar ik snap het niet helemaal:
Wie zegt dat die trucker de broer is van die doodgeschoten trucker? Hoe zou hij moeten weten dat Tony achter die moord zat (wat eigenlijk niet eens zo is)?
Één van die negers die eerder hadden geprobeerd tony te vermoorden werd bij die poging toch doodgeschoten? Wie zou hun nog gebruiken voor een aanslag nadat ze eerder hebben gefaald bij datzelfde doelwit?
Alleen de schrijver weet natuurlijk wat er in die laatste secondes is gebeurd, maar ik denk dat vooral die "cut to black" suggereert dat Tony is doodgeschoten. Echter, wie had nog reden om hem te doden?
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zou dat jammer zijn van het (in mijn ogen) briljante einde.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:54 schreef planethugo het volgende:
[..]
Dat filmpje is erg vreemd, er worden namen genoemd die in de aftiteling zouden staan maar die zijn er nergens te vinden en zo zijn er nog wel meer onjuistheden te vinden.
Ik hoop iig nog steeds dat er ooit een sopranos film komt
Ik heb sinds het einde in 2007? geen enkele episode meer gezien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:11 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zou dat jammer zijn van het (in mijn ogen) briljante einde.
Welles, David Chase heeft allang onthuld dat Tony dood is, en dat ie helemaal geen andere suggestie wilde wekken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:15 schreef Pritt het volgende:
Met het open einde wordt niets gesuggereerd volgens mij. Het stelt de kijker gewoon in staat zijn/haar favorieten einde te kiezen. Zo zou ik kiezen voor dat hij niet dood gaat, omdat Tony een held is.
Precies, ik kies ervoor dat we als kijker zijn gewacked. We hebben een aantal jaar mee mogen kijken in de wereld van de maffia en nu was het genoeg. Bam licht uit en weg.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:15 schreef Pritt het volgende:
Met het open einde wordt niets gesuggereerd volgens mij. Het stelt de kijker gewoon in staat zijn/haar favorieten einde te kiezen. Zo zou ik kiezen voor dat hij niet dood gaat, omdat Tony een held is.
Dat verhaal klinkt heel logisch maar er was toch een code dat vrouwen en kinderen niet bij dit soort dingen betrokken werden. Zo konden Carmela en Anthony Jr. gewoon thuisblijven toen Tony moest onderduiken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Welles, David Chase heeft allang onthuld dat Tony dood is, en dat ie helemaal geen andere suggestie wilde wekken.
Hier staat alles wat je wil weten over het einde.
Naarmate de serie vorderde zijn er wel meer ''codes'' verbroken toch ?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:49 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Dat verhaal klinkt heel logisch maar er was toch een code dat vrouwen en kinderen niet bij dit soort dingen betrokken werden. Zo konden Carmela en Anthony Jr. gewoon thuisblijven toen Tony moest onderduiken.
ik ben overtuigdquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Welles, David Chase heeft allang onthuld dat Tony dood is, en dat ie helemaal geen andere suggestie wilde wekken.
Hier staat alles wat je wil weten over het einde.
Dat was ik ook na die uitleg.quote:
Ik heb er zelfs een foldertje van, gescoord in new york afgelopen zomer. Helaas niet aan toegekomen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:01 schreef Spaulding het volgende:
Pussy verkoopt ook wel eens Sopranos merch uit z'n auto in NYC.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een foldertje van, gescoord in new york afgelopen zomer. Helaas niet aan toegekomen.
misschien was er toen niemand gewacked?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:44 schreef capital_P het volgende:
Wat ik me afvraag: op een gegeven moment overvalt jackie aprile jr een pokeravond. Achteraf belt hij Tony om te smeken voor z'n leven. Hij zegt ook dat hij hetzelfde heeft gedaan als jackie sr en tony destijds bij een pokeravond van feech la manna. Tony zegt dan: denk maar s na over wat het verschil is tussen die avond en deze avond.
Iemand enig idee wat dat verschil was?
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:07 schreef Licko het volgende:
[..]
Christopher Moltisanti: His house looked like shit."
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |