abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18074550
THE SOPRANOS SEIZOEN 5

Ik heb nu 2 afleveringen gezien van seizoen 5 en ik moet zeggen, het gaat weer heerlijk.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_18074626
Jeej

Is weer geweldig inderdaad. You gotta love those guys!

Ga nu aflevering 4 kijken. Nu eerst de eerste aflevering van Deadwood (woeii eerste reactie en meteen off-topic ).
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_18074642
Ik vond de scene met Phil Leotardo (Frank Vincent) waarin hij die vrouwelijke bookmaker/loanshark aanpakt erg goed. Dacht al "wat vreemd dat hij dat telefoonboek meedraagt", prachtig als die kogel maar tot de "R" komt. Ook prachtig dat dat vrouwtje voorstelt zich eruit te pijpen.

En Johnny Sack is echt voortreffelijk. Echt mijn favoriete karakter. Lekker opvliegend. Hij begon rustig maar nu, en vorig seizoen. Nee daar gaan wij als kijkers weer van genieten.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_18074811
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 23:40 schreef Dada het volgende:
Ik vond de scene met Phil Leotardo (Frank Vincent) waarin hij die vrouwelijke bookmaker/loanshark aanpakt erg goed. Dacht al "wat vreemd dat hij dat telefoonboek meedraagt", prachtig als die kogel maar tot de "R" komt. Ook prachtig dat dat vrouwtje voorstelt zich eruit te pijpen.
Meesterlijke scene inderdaad, maar dat was toch echt in aflevering 3 hoor.
quote:
En Johnny Sack is echt voortreffelijk. Echt mijn favoriete karakter. Lekker opvliegend. Hij begon rustig maar nu, en vorig seizoen. Nee daar gaan wij als kijkers weer van genieten.
What about the big T himself then. Over opvliegend gesproken.... Zoals hij reageerde op Uncle Junior toen hij voor de derde keer achter elkaar die opmerking over de Varsity maakte.
pi_18075102
Even een paar nieuwe karakters voorstellen:

Tony Blundetto:
Wordt gespeeld door Steve Buscemi. Is in de serie een neef van Tony Soprano. Toen hij 28 was werd hij gearresteerd en belande hij in de gevangenis. 15 jaar later (2004) komt hij vrij. En blijkt dat hij in de gevangenis is veranderd. Mijn mening over hem: Ik weet nog niet wat ik van hem moet denken (heb afl. 4 nog niet gezien). Het lijkt mij wel leuk als hij eens lekker mee gaat doen met Tony en zijn bende ipv zijn massagedroom te verwezenlijken.

Michele "Feech" La Manna:
Wordt gespeeld door Robert Loggia. Een levende legende in de New Jersey maffia. Was een gerespecteerd capo in de 70er jaren. Is nu (2004) na 20 jaar vrijgekomen uit de gevangenis. Mijn mening: Zeer geweldadige vent. En tja zo iemand moet je wel waarderen (op TV dan)

Phil Leotardo:
Wordt gespeeld door Frank Vincent. Capo in de Lupertazzi familie. In de jaren 80 de gevangenis ingegaan en nu pas vrijgelaten. Zou al 27 mensen hebben vermoord (HBO site), kortom een pracht vent. Kan bij mij niet meer stuk na de "telefoonboek" scene.
pi_18075148
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 23:47 schreef Capetown het volgende:

Meesterlijke scene inderdaad, maar dat was toch echt in aflevering 3 hoor.

What about the big T himself then. Over opvliegend gesproken.... Zoals hij reageerde op Uncle Junior toen hij voor de derde keer achter elkaar die opmerking over de Varsity maakte.
Inderdaad afl 3, heb alleen 2 en 3 gezien. 1 ben ik nog aan het downloaden. Heb er dus twee gezien.

Tony was inderdaad opvliegend. Maar dan zie je hem later toch weer lekker gezellig met Uncle June heel sentimenteel doen. Dat zie ik Johnny Sack niet zo een twee doen. Maar ja inderdaad ze zijn eigenlijk allemaal opvliegend.
pi_18075623
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 00:04 schreef Dada het volgende:

[..]

Inderdaad afl 3, heb alleen 2 en 3 gezien. 1 ben ik nog aan het downloaden. Heb er dus twee gezien.

Tony was inderdaad opvliegend. Maar dan zie je hem later toch weer lekker gezellig met Uncle June heel sentimenteel doen. Dat zie ik Johnny Sack niet zo een twee doen. Maar ja inderdaad ze zijn eigenlijk allemaal opvliegend.
Tja Johnny Sack is weer heel sentimenteel met betrekking tot zijn (iets te dikke ) vrouw.
pi_18075882
Nouwww, kan me nog herinneren dat ze er flink van langs kreeg (verbaal, dat dan weer wel) toen hij zag dat ze stiekem uit de snoeppot snoepte. Dacht dat dat in seizoen 4 was. Maar heb die zo lang geleden gezien dat ik het mis kan hebben, maar ik denk het niet. Die scene staat me nog helder voor de geest.
pi_18076467
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 00:43 schreef Dada het volgende:
Nouwww, kan me nog herinneren dat ze er flink van langs kreeg (verbaal, dat dan weer wel) toen hij zag dat ze stiekem uit de snoeppot snoepte. Dacht dat dat in seizoen 4 was. Maar heb die zo lang geleden gezien dat ik het mis kan hebben, maar ik denk het niet. Die scene staat me nog helder voor de geest.
Klopt inderdaad. Doel ook meer op de manier waarop hij reageert als ze grapjes over haar maken. (Mis Ralphie trouwens best wel een beetje, ook al was ie compleet onuitstaanbaar. Joe Pantoliano is geniaal).

Net trouwens aflevering 4 gezien. Erg goed. Ik zal nog wel even wachten met spoileren.
  woensdag 31 maart 2004 @ 12:44:35 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18081567
Mijn favoriete karakter is Paulie, geweldig zoals Paulie en Chris ruzie hadden buiten dat restaurant en die ober naar buiten kwam om te zeuren over zijn fooi
En helemaal toen ze opeens samen tegen die ober begonnen en zo saampjes wegrenden na nog even de beurs van die gek te hebben gerooft

En dan de scenes waarin Paulie met zijn moeder samen is, braver kan het haast niet... die kwade kop altijd in dat trainingspak... geniaal gewoon
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18081816
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 01:40 schreef Capetown het volgende:
(Mis Ralphie trouwens best wel een beetje, ook al was ie compleet onuitstaanbaar. Joe Pantoliano is geniaal).

Net trouwens aflevering 4 gezien. Erg goed. Ik zal nog wel even wachten met spoileren.
Hou je niet in joh. Dat houdt die topic levend. Ik heb hem bijna gedownload, dus ik zal straks ook mijn mening geven over afl 4.

Ralphie was inderdaad leuk. Toch vond ik Richie beter. Zijn ook bijna 2 dezelfde karakters, allebei op de Soprano wereld gezet om Tony te ergeren. Jammer dat Janice het niet meer pikte, jammer vooral voor Bacala die nu met haar opgescheept zit. Bacala vind ik echt een van de mindere karakters. Weinig gezichtsuitdrukkingen, weinig interessante verhaallijnen (alleen Uncle June en Janice en de kinderen). Nee als Janice nu weer moordneigingen krijgt mag Bacala eraan.
pi_18082280
Wat ik van seizoen 5 tot nu toe wel jammer vind: veel te weinig Meadow.

In aflevering 4 kwam ze gelukkig weer even voor in een hilarisch verhaallijntje met A.J., die na een wilde nacht met veel drugs en drank wakker wordt zonder wenkbrauwen en met zijn gezicht aan het tapijt gelijmd.

We nemen na 4 afleveringen ook weer afscheid van onze goede vriend Feech, die op een onverwachte en originele manier de kous op zijn kop krijgt voor zijn onaangepaste Old School gedrag. Verder een vervolg op de telefoonboekscene, welke de inleiding lijkt te gaan worden voor een successieoorlog in het New York- kamp.

Over Bobby Bacala ben ik het niet helemaal met Dada eens. Hij is eigenlijk de enige in het hele kamp die volledig sympathiek is. In het begin wordt hij telkens voor gek gezet (of doet hij dit zelf), maar sinds Pine Barrens groeit het respect voor de man met de treurige blik. Zijn onvoorwaardelijke loyaliteit aan uncle June en zijn bijna naieve goedheid maken hem voor mij best te pruimen.
  woensdag 31 maart 2004 @ 13:36:08 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18082679
Bacala zie ik eigenlijk meer als een soort vervanger van Big Pussy... die was ook leuk.
pi_18091951
ik vond bacala ook vrij saai, maar ik begin m steeds leuker te vinden.
ik denk dat seizoen vijf het ultieme soprano seizoen wordt(tot nu dan), nog zo'n 2 uur en ik heb aflevering 4 binnen, maar ik kan amper wachten. aflevering drie was de shit.
ik las laatst dat seizoen zes het laatste seizoen wordt, ik ben erg benieuwd hoe ze t gaan eindigen. t zal geen happy ending zijn, hoe denken jullie dat t zal eindigen?
  woensdag 31 maart 2004 @ 21:40:50 #15
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18093367
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 20:49 schreef Astronaut_Jones het volgende:
hoe denken jullie dat t zal eindigen?
Tony&Carmella komen weer bij elkaar

Alhoewel ik het ook wel leuk zou vinden om Carmella eens een beer met een Ak-47 uit te zien schakelen, het is toch een mannen werkje
pi_18094562
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 20:49 schreef Astronaut_Jones het volgende:
ik vond bacala ook vrij saai, maar ik begin m steeds leuker te vinden.
ik denk dat seizoen vijf het ultieme soprano seizoen wordt(tot nu dan), nog zo'n 2 uur en ik heb aflevering 4 binnen, maar ik kan amper wachten. aflevering drie was de shit.
ik las laatst dat seizoen zes het laatste seizoen wordt, ik ben erg benieuwd hoe ze t gaan eindigen. t zal geen happy ending zijn, hoe denken jullie dat t zal eindigen?
Mja ik weet niet, zou het niet echt bij de serie vinden passen om het met de dood van Tony te laten eindigen. Bij iedereen die in het stof heeft gebeten tot nu toe had ik wel zoiets van 'that one had it coming'. Behalve misschien dan bij dat danseresje dat door Ralphie werd afgemaakt.

Hmm merk dat ik mijn gevoel niet echt kan onderbouwen. Maar ik denk dat Tony blijft leven.
pi_18111264
Hoe denk ik dat het af zal lopen, uhm nou ik denk (hoop) dat al dat werk van de FBI beloont zal worden. The Sopranos zijn zeer realistisch (alhoewel, kom ik zo op terug) en dus vind ik dat Tony Soprano of dood of in de gevangenis of in het getuigenbeschermingsprogramma van de FBI moet aan het eind. Dood lijkt mij niet echt een leuk einde, voelt heel erg voorspelbaar ook, om de een of andere reden. Tony is geen rat/verklikker (alhoewel) dus het getuigenbeschermingsprogramma lijkt mij ook geen optie. Dus denk ik dat de FBI hem zal pakken. Ik denk dat er een grote "bust" komt waarin een heel stel van Tony’s groep wordt opgepakt. Nadat de FBI wat druk uitoefent zal Christopher een getuige tegen Tony worden. Dit lijkt mij prachtig, denk vooral aan de scenes in de rechtbank tussen Tony en Chris. Er moet dan wel wat gebeuren in seizoen 5 en 6 want zoals het er nu uitziet likt het erop dat Christopher een "stand up motherfucker" is.

Net afl. 4 gezien. Was weer een prachtige aflevering. Maar 1 ding zat me dwars. Hoe Tony Feech in de val zette. Het is niet echt realistisch volgens mij. En het zou ook niet de juiste manier van zakendoen zijn. Feech ZOU een getuige kunnen worden, lijkt mij niet echt mogelijk maar je weet het maar nooit. En voor Tony en zijn groep van 3 die het weten (waaronder Silvio en Christopher) zal het alleen maar ellende onderling brengen want zij weten van elkaar dat ze een ander zullen verklikken als ze in het nauw zitten.

En verder vind ik het natuurlijk flink kut dat Feech er (tijdelijk) uit is. Was echt een pracht karakter.
pi_18176365
Walk like a man, kill like a 'Soprano'

Frankie Valli joins HBO show as hit man

Valli with Ray Abruzzo, who plays the son of now-deceased mob boss Carmine Lupertazzi.

(AP) -- For the better part of two decades, Frankie Valli rode the pop charts as a hitmaker with such songs as "Sherry," "Walk Like a Man," "Rag Doll" and the theme song from "Grease."

Now, he's joining another brand of hitmakers -- as a bad guy on "The Sopranos," hanging out with mob types similar to some he grew up with.

"Coming from Newark, New Jersey, I've certainly been around a lot of that," Valli said by phone from his home in Southern California. "Growing up pursuing a singing career, all the little bars and clubs were the places where these guys would congregate. In a lot of cases they owned them.

"I never got to know exactly what each guy was doing, but I did know several guys. I mean, they didn't call me in and say, 'Hey, this is what we're doing this week,' ya know. There are probably a couple of them in my character."

Some "Sopranos" characters are so authentic "I think back to being a kid and these guys," he said.

"There's a lot of familiar-looking people in 'The Sopranos.' "

Joining the cast of HBO's "The Sopranos," now in its fifth season, fulfills a dream for Valli that began four years ago when he first read for the show's creator, David Chase.

"After seeing the show a few times, I really wanted to do it," he said. "I just loved the way David Chase was writing it. He seemed to be pleased with my reading, but at the time he didn't feel as though the part I was reading for was right for me, but said he would look for the right thing for me.

"In most cases, that's a nice way of making you not feel bad about not getting cast. But David is a man of his word."

'They may give you a call'
Valli first appears in the series Sunday, and will be in three more episodes, barring changes. (It airs 9 p.m. EST.)

While the shooting has wrapped up for this season, Valli said nothing is certain on the set of "The Sopranos."

Valli had many hits with his old group, the Four Seasons, and as a solo artist.
"If they want to insert anything, they may give you a call. They're constantly critiquing. David Chase is a meticulous writer."

Valli plays a captain in the New York faction of the mob, in the family of Carmine Lupertazzi, who has just beat the mob odds by dying a natural death. Valli is allied with the stroke victim's son, Little Carmine (Ray Abruzzo).

Valli said it seems that his character will survive to a sixth season, but added: "You just never know."

Should Valli the actor be grimly reaped, Valli the singer has a project in the works -- a jazz album.

"It's the thing I always wanted to do," he said. "I never thought in a million years that I would end up doing pop music. It wasn't anything that I really wanted to do. I kind of grew up at the tail end of the big band era. I have grown to like pop."

Doing what he wants
He also is reviving the Four Seasons -- though only Valli, his trademark falsetto and his music director remain from the original group that was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame in 1990. Most of its hits came in the '60s and '70s.

"I stopped for a while. It had come to the point where I thought I'd had enough. I found out that I hadn't quite really had enough. I just decided I'm going to be on the road less. There are other things that I want to do.

"I'm at a point in my life where I've had a lot of hits. It's not so much that I'm sitting here at this time in my life with stars in my eyes hoping that I have another No. 1 record. I've had my share of No. 1 records. I really want to do things that I really want to do. I have enough on my plate as it is."

Along with music and acting, Valli, 66, has three sons -- twin 9-year-olds and a 16-year-old -- "to stay on top of."

"I like being home and doing location work," he said. "That was another really wonderful thing about doing 'The Sopranos.' You didn't have to travel every day."

His previous sporadic acting stints have included 1998's "Witness to the Mob" starring Nicholas Turturro and Tom Sizemore, Robby Benson's "Modern Love" in 1990 and the 1978 feature "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band."

"I certainly want to do more acting if I have any opportunities to do it," he said. "I want to do roles that are challenging. It's a creative part of me that really has to be a little bit more active."
pi_18212249
Aflevering 5 staat al weer op me te wachten voor vanavond.
  woensdag 7 april 2004 @ 21:56:00 #20
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18259735
Dat stukje waarin Tony een grap vertelde die niet leuk was, dat was ook wel een hoogtepunt... dat gelach van zijn "vrienden"
pi_18271012
Ik weet nog niet helemaal wat ik moet vinden van aflevering 5. Vond de richting waar deze scenarioschrijvers met de hoofdrolspelers heengingen niet helemaal passend. De Tony die ik ken zou niet eens de schijn willen wekken dat er iets zou zijn tussen hem en Adriana zou zijn. En de Chrissie die ik ken zou niet zo superemotioneel reageren en zijn baas te lijf gaan. Ook de rest van de personages vond ik erg 'out of character'. Nee, des te meer ik erover nadenk, des te minder ik deze aflevering vind. Ik had eigenlijk steeds het idee dat het aan het eind een boze droom zou blijken te zijn, maar niet dus. Jammer, ik hoop dat het geen vervolg krijgt.
pi_18284645
Nou ik vond afl. 5 helemaal te gek. Ik ben het niet met je eens trouwens. Ik vond de acties van de karakters (behalve adrianna dan) precies passen bij ze. Kijk het is natuurlijk wel zo dat het gedrag van Tony in afl. 5 niet past bij het gedrag van Tony in seizoen 1. Maar Tony is veranderd. In seizoen 4 zag je al hoe hij veranderde in een miezerig persoon (was hij natuurlijk al wel, maar hij had nog regels en een bepaald stukje eer). Waar ik dan aan denk zijn alle wijven waarmee hij Carmela bedroog, hoe hij die ene vent met zijn riem sloeg omdat die vent een relatie had met zijn ex minnares, en het vermoorden van Ralphie vanwege een paard. De tekenen van het verval waren er al en in afl. 5 kwamen die allemaal naar voren. Tony ging maar aan de coke en kwam erachter dat Adrianna ook een kut had. Het paste gewoon precies.

Christopher deed zoals hij altijd deed. In seizoen 5 nog sprak hij waar hij had moeten zwijgen in de belangrijke vergadering tussen Johnny Sack en co. Daardoor verpestte Chris die vergadering. En dan is er ook nog die situatie in seizoen 1 waarin Chris zoiets zei van "I got to question your leadership T.". Dus Chris deed zoals altijd.

Na afl. 5 is natuurlijk echt alles veranderd. Tony had Chris moeten vermoorden. Nu lijkt hij zwak tegenover iedereen die de roddel kent. En nog belangrijker Christopher zal hem nog steeds willen vermoorden. Het kan alle kanten uit maar het ziet er in ieder geval zwart uit voor Tony en Christopher. En ik zeg het nog maar eens, ik vond afl. 5 echt een van de beste afleveringen van seizoen 5.
  woensdag 14 april 2004 @ 11:16:35 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18412149
Aflevering 6 viel mij wat tegen, het stukje met die Koreaan was wel even geweldadig... jammer dat die niet Steve in mekaar ramde...

Die Koreaanse chick was wel om van te smullen bij de weg!
  donderdag 15 april 2004 @ 09:35:38 #24
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18437107
Intressant weetje:
quote:
Was a New York City Fireman from 1980 to 1984, with Engine Company #55 in the Little Italy section of NY.

Showed up at his old firehouse the day after the World Trade Center tragedy in New York to volunteer. Worked twelve hour shifts for a week after the terrorist act, digging through rubble with his old comrades looking for missing firefighters... anonymously.
Zo he dat wist ik niet over Steve Buscemi
pi_18550374
quote:
Op woensdag 14 april 2004 11:16 schreef HarigeKerel het volgende:
Aflevering 6 viel mij wat tegen, het stukje met die Koreaan was wel even geweldadig... jammer dat die niet Steve in mekaar ramde...
Die Koreaanse chick was wel om van te smullen bij de weg!
Die Koreaanse was inderdaad heel lekker. Mag van mij terugkomen, maar dat zal wel niet nu Tony B. (waarschijnlijk) alle banden met zijn koreaanse baas heeft verbroken. Ik vond afl. 6 ook tegenvallen. Dat gedoe met Carmela kon echt niet boeien, voelde ook wat gehaast. En dan die "father" Phil (heet zo dacht ik) wat een kotsvent. Die vent verdient echt een Tony B. "massage".

Net ook afl. 7 gezien. Ik vond hem leuk. Even leek de ineenstorting van Tony Soprano compleet te worden: ik dacht heel even dat hij met zijn vaders ex liefje ging neuken. Maar waarschijnlijk vonden ook de schrijvers dat Tony S. die seks heeft met een bejaarde iets te ver ging. Ook leuk dat Hesh weer (even) terug was. Vind ik toch ook een van de leukere personages.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')