abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 februari 2008 @ 21:17:25 #151
198365 Morendo
The Real Deal
pi_57045030
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
Bovendien erodeert dat het vertrouwen in de samenleving en overheid als zodanig.
Zeg hoor eens. Het gebrek aan vertrouwen in de overheid is de historische reden dat er überhaupt een recht op wapenbezit is opgenomen in de grondwet.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_57045082
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Extreme ideeën? Ben je nou opzettelijk naief? Ik neem aan dat je wel een beetje weet hoe het zit in de rest van de wereld met ideeen rond euthanasie, abortus en homohuwelijk... Relativeren dus. Sowieso zijn er staten waar actieve euthanasie is toegestaan, homo's mogen trouwen, en nergens is abortus verboden. Je overdrijft dus een beetje.
[..]
Ik overdrijf misschien iets maar ik ben blij dat dergelijke zaken voor Nederland extreem zijn! Ben blij dat we het stadium dat het homohuwelijk controversieel was lang en breed voorbij zijn en dat er geen meerderheid meer is om zoiets af te schaffen. En ik ben blij dat wapenwetten zoals in de VS bij ons ondenkbaar zijn. Of dat er bij ons geen geweldadige protesten tegen abortusklinieken zijn of prominente invloedrijke politici die het willen verbieden.
quote:
Ik vind de politiek hier zo burgelijk en vermoeiend; spoeddebatten over iedere scheet, beleid heeft zelden nog wat te maken met verkiezingsbeloftes en niemand is tevreden, om maar wat zaken te noemen.
Ach denk eens aan de impeachmentprocedure voor Clinton of de drama's rond de verkiezingen in Florida of de pogingen Obama als Moslimextremist weg te zetten.

Dan heb ik liever onze ietwat belegen senaat om maar wat te zeggen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57045100
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:17 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zeg hoor eens. Het gebrek aan vertrouwen in de overheid is de historische reden dat er überhaupt een recht op wapenbezit is opgenomen in de grondwet.
Dan hebben we hier hier toch beter voor elkaar
pi_57045249
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik wil een Republikein aan het roer!
Ik ook! Maar dan wel een echte, en niet John 'bi-partisan' McCain.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 28 februari 2008 @ 21:28:39 #155
198365 Morendo
The Real Deal
pi_57045318
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zonder zwaarmoedig te zijn; dat vraag ik me iedere dag af. Volgens mij is het leven in de VS, door de bank genomen, namelijk wél beter.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_57045368
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Totdat de overheid zich een keer tegen het volk keert... Maarja, dat is nog nóóit gebeurd natuurlijk
pi_57045454
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ook! Maar dan wel een echte, en niet John 'bi-partisan' McCain.
Ok, waarschijnlijk ben ik niet in alles zo conservatief als jij, maar ik ben het met je eens dat McCain verre van perfect is. Maar heb je dan echt zelfs Obama liever?
pi_57045464
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:28 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zonder zwaarmoedig te zijn; dat vraag ik me iedere dag af. Volgens mij is het leven in de VS, door de bank genomen, namelijk wél beter.
Dat weet ik niet, lees net dat 1% van de volwassen Amerikanen momenteel in de bak zit maar nog steeds zijn de criminaliteitscijfers of b.v. het aantal moorden stukken hoger. Denk niet dat er veel landen zijn waar het leven daadwerkelijk veel beter is, gemiddeld genomen, dan in Nederland. Maar goed ik hecht meer waarde aan naar m'n werk kunnen fietsen dan aan het kunnen kopen van een dikke auto om er heen te moeten rijden.
Er is voor mij meer dan wat je handje contantje overhoud aan het eind van de maand.
pi_57045501
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Totdat de overheid zich een keer tegen het volk keert... Maarja, dat is nog nóóit gebeurd natuurlijk
Niet vaker in Nederland dan in de VS.
pi_57045582
Ik denk dat het om het even is, zowel Nederland als de VS zijn wereldwijd gezien niet zo heel verschillend.. En hoewel niet alle voordelen en nadelen overeen komen hangt het uiteindelijk puur af van persoonlijke voorkeurtjes.
pi_57045618
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet vaker in Nederland dan in de VS.
Tsja, mijn huis heeft ook nog nooit in brand gestaan, toch zou ik het vervelend vinden als ik geen brandblusser mocht bezitten.
pi_57046067
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Denk er maar over na. In termen van 'vrijheid' en 'macht' dan. Het zogenaamde recht om een wapen te dragen is een duidelijk voorbeeld van een zero-sum game. Bovendien erodeert dat het vertrouwen in de samenleving en overheid als zodanig.
Ben ik het niet mee eens.

Het recht om een wapen te dragen geeft burgers meer verantwoordelijkheid, en dat is een goede zaak. Ipv volwassenen te behandelen als kleine kinderen zodra het over wapens gaat, worden volwassenen hier als volwassenen behandeld.

Op andere vlakken wordt die verantwoordelijkheid weer afgenomen; denk aan geen blote borsten op TV en de identificatieplicht als je een pilsje wil drinken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_57046077
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:37 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Tsja, mijn huis heeft ook nog nooit in brand gestaan, toch zou ik het vervelend vinden als ik geen brandblusser mocht bezitten.
Ik pas liever goede materialen toe zodat de kans op brand stukken kleiner wordt. En mocht het gaan branden dan zal de brand beperkt blijven en eenvoudig te bestrijden.
pi_57046108
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het recht om een wapen te dragen geeft burgers meer verantwoordelijkheid, en dat is een goede zaak. Ipv volwassenen te behandelen als kleine kinderen zodra het over wapens gaat, worden volwassenen hier als volwassenen behandeld.
Kunnen die zogenaamde volwassen die verantwoordelijkheid aan?
pi_57046231
quote:

[..]

Op andere vlakken wordt die verantwoordelijkheid weer afgenomen; denk aan geen blote borsten op TV en de identificatieplicht als je een pilsje wil drinken.
Jammer dat Amerikanen die verantwoordelijkheid niet aankunnen.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_57046366
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kunnen die zogenaamde volwassen die verantwoordelijkheid aan?
Dat is het nadeel van elke vrijheid he, je moet er een beetje op vertrouwen dat je medeburgers er verantwoordelijk mee om gaan.
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:01:36 #167
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57046417
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik pas liever goede materialen toe zodat de kans op brand stukken kleiner wordt. En mocht het gaan branden dan zal de brand beperkt blijven en eenvoudig te bestrijden.
Klop maar even af hoor.

Het valt me op dat je vaak wilt aantonen dat je het zo fijn hebt in NL du_ke. Niks mis mee hoor maar blijkbaar zijn er mensen die het leven in de VS ook best wel prettig vinden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57046504
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Klop maar even af hoor.

Het valt me op dat je vaak wilt aantonen dat je het zo fijn hebt in NL du_ke. Niks mis mee hoor maar blijkbaar zijn er mensen die het leven in de VS ook best wel prettig vinden.
Dat is geen probleem natuurlijk. En als je graag een geweer wilt om je prettig te voelen in je huis dan is de VS misschien ook een betere plek voor je .
pi_57046629
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is geen probleem natuurlijk. En als je graag een geweer wilt om je prettig te voelen in je huis dan is de VS misschien ook een betere plek voor je .
Zelfs dat valt wel mee, ik bezit meer vuurwapens dan de gemiddelde Texaan, dus voor mijn hobby hoef ik niet te verhuizen.
pi_57046662
quote:

[..]

De hypocrisie. Bovendien bevestig je met dit antwoord indirect dat het recht op wapenbezit op gespannen voet staat met het hebben van vertrouwen in de overheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57046680
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 21:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, lees net dat 1% van de volwassen Amerikanen momenteel in de bak zit maar nog steeds zijn de criminaliteitscijfers of b.v. het aantal moorden stukken hoger. Denk niet dat er veel landen zijn waar het leven daadwerkelijk veel beter is, gemiddeld genomen, dan in Nederland. Maar goed ik hecht meer waarde aan naar m'n werk kunnen fietsen dan aan het kunnen kopen van een dikke auto om er heen te moeten rijden.
Er is voor mij meer dan wat je handje contantje overhoud aan het eind van de maand.
Waar lees je dat? Heb je een linkje?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57046735
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar lees je dat? Heb je een linkje?
1% Amerikanen achter de tralies
pi_57046739
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zelfs dat valt wel mee, ik bezit meer vuurwapens dan de gemiddelde Texaan, dus voor mijn hobby hoef ik niet te verhuizen.
Voor hobby is het prima, als je het schiettuig maar op de vereniging laat.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57046795
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De hypocrisie. Bovendien bevestig je met dit antwoord indirect dat het recht op wapenbezit op gespannen voet staat met het hebben van vertrouwen in de overheid.
Heb je dan liever blind vertrouwen en volledige onderwerping?
pi_57046921
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor hobby is het prima, als je het schiettuig maar op de vereniging laat.
Lijkt je dat echt een goed idee, honderden vuurwapens in afgelegen clubhuisjes? Ik kan me nog herinneren dat zelfs een luchtmachtbasis niet bestand was tegen een wapenroof.

Bij mij thuis, als legaal en verantwoordelijk wapenbezitter, staan ze prima en veilig. En het is ook veel praktischer voor onderhoud, oefenen en dergelijke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')