abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57031737
Dat klopt en da's een ontzettend lastig iets. Enerzijds zou je het de familie gunnen dat er meer mogelijkheden zijn om iemand gedwongen op te laten nemen, het moet vreselijk zijn om een dierbare te zien aftakelen, niets te kunnen doen en aan te zien dat instanties ook niets mogen doen. Anderzijds is het ook een groot goed dat je niet iedereen die een ziekte heeft direct als volledig willoos verklaart. Zit een groot grijs gebied tussen natuurlijk, maar waar trek je de grens?

Zijn lastige dingen....op zich kan ik me voorstellen dat je best kunt stellen dat iemand die EN op straat leeft, EN verslaafd is aan heroine, een direct gevaar vormt voor zichzelf en hem met die reden opnemen...maar bljkbaar kan dat dus niet.
pi_57033465
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 00:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat ben ik tot op zekere hoogte met je eens, maar doe het dan op een afgelegen plaats.

* Die daklozen hebben een vangnet (en hun boeit het niet waar dat vangnet is, als dat vangnet er maar is);
* Het volk is blij dat die lui een vangnet hebben en dat het niet in hun achter tuin is;
* De politici zijn blij dat ze weer gescoord hebben en dat item weer kunnen toevoegen aan hun CV (want daar draait het uiteindelijk allemaal om in de politiek)

Dan zijn alle 3 de partijen blij, en zo hoort te gaan in een Land.
Eensch. Opvangtehuizen in de wijk plaatsen is vragen om problemen en gezeur. Deze mensen leven aan de rand van de maatschappij. Plaats ze daar dan ook daar waar ze het minst tot last kunnen zijn.
pi_57034203
Het valt me op dat de oplossing vaak zo simpel is, maar dat die politici altijd diegene zijn die zo moeilijk doen.
Waarschijnlijk komt dat dus omdat politici vooral zichzelf zo belangrijk vinden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:53:56 #154
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_57034374
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:27 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Afkicken volgens een standaardprocedure.
[..]

Nu is dat een probleem, maar drugs verbieden (met als straf bijvoorbeeld 3 jaar cel en gedwongen afkicken) is bijvoorbeeld een stap in de goede richting. Ook kun je denken aan een straatverbod.
[..]
Als je drugs wilt verbieden, mag er begonnen worden met Alcohol. Deze drug zorgt voor de meeste problemen.
Drugs are good mkay?
pi_57034441
Het valt mij altijd op dat politici die dit soort projecten bedenken het meestal door de strot willen douwen bij de bewoners. En dat die wereldvreemde politici er dan ook heel raar van staan te kijken dat de mensen dat niet niet pikken
pi_57036000
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
Het valt mij altijd op dat politici die dit soort projecten bedenken het meestal door de strot willen douwen bij de bewoners. En dat die wereldvreemde politici er dan ook heel raar van staan te kijken dat de mensen dat niet niet pikken

Prestige en egootjes. Weggepromoveerden die toch wat te doen moeten hebben. Niks aan willen nemen van praktijkmensen. Zo kan je nog wel ff doorgaan.
pi_57037592
De lokale politiek weet heel goed in welke wijken de bewoners wel massaal bezwaarschriften indienen en in welke buurten dit niet gebeurt. Ze vergeten helaas dat er ook buurten zijn waar de mensen de problemen zelf wel oplossen.

Voortaan moeten de ambtenaren/wethouders die daklozeopvang maar in de eigen achtertuin plannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')