Inderdaad. Dat werkt voor alle partijen gewoon het beste.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:52 schreef De_man_in_de_hoed het volgende:
[..]
Net zoals aso-families die een paar jaar geleden maar in containers buiten de gemeenschap geplaatst zouden worden?
Dit klinkt een beetje als "not in my backyard".
En daar zitten ze dan de schijnheiligen gezellig op elkaar in de vinex wijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:52 schreef De_man_in_de_hoed het volgende:
[..]
Net zoals aso-families die een paar jaar geleden maar in containers buiten de gemeenschap geplaatst zouden worden?
Dit klinkt een beetje als "not in my backyard".
In Nederland zijn we heel goed om allemaal (tijdelijke) projectjes te verzinnen maar je wilt niet weten hoeveel mensen verstrikt raken in de bureaucratische mallemolen. Denk bijv. aan RIAGG waar meer gestoorden uitkomen dan er binnenkomen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voor daklozen bestaan er inderdaad projecten als je zielig bent. Als je gewoon erg veel pech hebt gehad door toevallig net niet de juiste verzekering af te sluiten ofzo en niet meer bij je familie terecht kan, heb je het vaak maar te doen met n euro of 6 per dag.
Daar kan ik maar net van eten...
Dat gebeurt vrij vaak. Als manager wil je niet dat iemand met teveel verstand simpel werk gaat doen. Dat kan de sfeer aldaar goed verstoren. Risico enzo.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:53 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk werk te vinden dan? Waarom zou je niet aangenomen worden voor lopende band werk? Dat lijkt me sterk, tenzij je natuurlijk een HBOlooneis gaat stellen. Maar als jij (tijdelijk, op zoek naar wat beters) wilt werken in die fabriek voor 8 euro per uur, waarom niet dan?
Met beetje hosselen zit je daar al dik boven.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:53 schreef sneakypete het volgende:
Maar als jij (tijdelijk, op zoek naar wat beters) wilt werken in die fabriek voor 8 euro per uur, waarom niet dan?
Mee eens, maar wat gaan we daar precies aan doen dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Nederland zijn we heel goed om allemaal (tijdelijke) projectjes te verzinnen maar je wilt niet weten hoeveel mensen verstrikt raken in de bureaucratische mallemolen. Denk bijv. aan RIAGG waar meer gestoorden uitkomen dan er binnenkomen.
Managers hebben een hekel aan te slimme mensen om zich heen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:55 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat gebeurt vrij vaak. Als manager wil je niet dat iemand met teveel verstand simpel werk gaat doen. Dat kan de sfeer aldaar goed verstoren. Risico enzo.
Heel raar, maar zo werkt het wel.
Wat verstaat meneer de Hosselaar nou weer onder hosselen? Hosselen is ook veel stress namelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:55 schreef Shagya het volgende:
[..]
Met beetje hosselen zit je daar al dik boven.
Wow, goed argumentquote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:55 schreef Shagya het volgende:
[..]
Met beetje hosselen zit je daar al dik boven.
Psychische klachten bestaan niet en schizofrenie is aanstelleritis. Daar kies je helemaal zelf voor.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Verslaafden kiezen er zelf voor om verslaafd te blijven en voor daklozen zijn er tal van projecten, zowel van de overheid als privaat om mensen weer een bestaan te bieden.
Ik zou er koste wat kost (zonder te stelen) proberen van de straat af te komen. Een adres regelen (er zijn adressen waar je je post als dakloze heen kan laten sturen) mijzelf wat fatsoeneren en op zoek gaan naar een baan zodat ik eten kan betalen. Aankloppen bij anti-kraak voor een dak boven mijn hoofd en ik heb al een begin.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:50 schreef De_man_in_de_hoed het volgende:
Ik vraag me af wat het met jou zou doen als je geen dak boven je hoofd meer hebt, niemand hebt om op terug te vallen en zelfs je vrienden je in de steek laten. Plus dat slapen op straat ook niet echt gezond is, laat staan dat je er gelukkig van wordt.
Sommige mensen worden daar nogal depressief van. Zie dan nog maar eens jezelf te motiveren, als je bezig bent met overleven.
De pyramide van mazlof heeft het over behoefte, niet moeite.
had je je er maar tegen moeten verzekerenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Psychische klachten bestaan niet en schizofrenie is aanstelleritis. Daar kies je helemaal zelf voor.
Ik dacht dat ik het over verslaafden en daklozen had, niet over psychiatrische patienten.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:57 schreef Floripas het volgende:
Psychische klachten bestaan niet en schizofrenie is aanstelleritis. Daar kies je helemaal zelf voor.
Goed oud Nederlands gebruik staat ook bekend als handelen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat verstaat meneer de Hosselaar nou weer onder hosselen?
Hmmm... Waar haal je vandaan dat vroeger die problemen veel meer buiten de stad werden weggestopt? Ik vind het laatste stuk van je uiteenzetting wel jammer, je laat daarmee zien niet echt een liberaal te zijn. Echte liberalen vinden dat iedereen recht heeft op zelfontplooiing, óók daklozen en verslaafden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat er geen sprake is van een verharding van de samenleving. Het is hedentendage alleen veel populairder bij bestuurders om dit soort opvang in bewoond gebied te plaatsen, een zekere hoeveelheid van dit soort opvang accepteerd men nog wel maar er lijkt langzaam een grens bereikt te zijn. Dat vroeger deze problematiek niet speelde kwam omdat men vroeger opvang ver buiten bewoond gebied plaatste. Verslaafden, daklozen en geestelijke zieken konden zich daar naar hartelust uitleven en sleten gewoon hun leven ver weg in de bossen binnen de muren van het opvangcentrum. In mijn ogen een situatie die zo gek nog niet is, het helpt wellicht niet bij de behandeling maar ik denk dat je af moet vragen of iedereen beter gemaakt moet worden (ik denk dat veel daklozen en andere geestelijk verwarden hun situatie wel best vinden).
Ja dat weet ik, maar wat versta jij daar onder?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:59 schreef Shagya het volgende:
[..]
Goed oud Nederlands gebruik staat ook bekend als handelen.
Naar wat ik heb begrepen vallen de kosten van zoiets wel mee. Als je het maar over genoeg mensen uitspreidt, zorg dat je massa creeer door zoveel mogelijk mensen uit de buurt er bij te betrekken. Ik snap overigens niet waarom je denkt dat het geld kost, je moet het meer zien als een belegging. Een voordeel is dat grond eigenlijk niet zijn waarde verliest, je creeert dus in feite gewoon een belegging die niet eens aan inflatie onderhevig is (wat een gewone spaarrekening wel is).quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:51 schreef JohnDope het volgende:
Dat is lekker ultra decadent.
Mensen die geen geld hebben, zijn gedwongen om de boel plat te branden.
En uiteindelijk is plat branden effectiever want dat kost maar een jerrycan benzine en jullie kost het tonnen en op een dag zijn jullie munten ook op en dan investeren jullie ook liever in een kannetje benzine.
Geen idee, maar meer begrip is wel gewenst. Dakloos wordt je niet zomaar, dat wordt je niet voor de lol. Er zijn mensen die dat wel voor de lol doen maar die zijn op één hand te tellen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:56 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Mee eens, maar wat gaan we daar precies aan doen dan?
Verreweg de meeste junks en daklozen hebben zware psychische klachten. Je zet niet zomaar een spuit op je arm, jij en ik zouden daar nooit aan beginnen. We weten wat het met je doet.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het over verslaafden en daklozen had, niet over psychiatrische patienten.
Knetter gek. Ik zou me maar eens wat meer verdiepen in de gemiddelde Nederlanderquote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Naar wat ik heb begrepen vallen de kosten van zoiets wel mee. Als je het maar over genoeg mensen uitspreidt, zorg dat je massa creeer door zoveel mogelijk mensen uit de buurt er bij te betrekken. Ik snap overigens niet waarom je denkt dat het geld kost, je moet het meer zien als een belegging.
Zoals ik eerder aanstipte is er vaak sprake van een combinatie. Het is idd nogal raar om dakloos te zijn als je verder kerngezond bent. Dat gebeurt denk ik ook niet zo gek veel. En zeer zware verslaving kun je imo vergelijken met een psychische stoornis (om maar te zwijgen over de psychische stoornissen die je sowieso krijgt als je elke dag snuift, spuit of drinkt).quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het over verslaafden en daklozen had, niet over psychiatrische patienten.
Dacht je nu echt dat die daklozen de hele dag zuipen van die 6 euro per dag?quote:
Dat hostel dat laatst in de hens ging was voor mensen met een dubbele indicatie. Psychische junks dus.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mijn "loon eis" is 800 euro in de maandquote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:53 schreef sneakypete het volgende:Waarom is het zo moeilijk werk te vinden dan? Waarom zou je niet aangenomen worden voor lopende band werk? Dat lijkt me sterk, tenzij je natuurlijk een HBOlooneis gaat stellen. Maar als jij (tijdelijk, op zoek naar wat beters) wilt werken in die fabriek voor 8 euro per uur, waarom niet dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |