quote:
Op maandag 17 maart 2008 19:35 schreef sigme het volgende:[..]
Je hebt er eerder naar gevraagd, en de post met de link naar de zaak waarbij iemand veroordeeld werd die de holocaust ontkende was al eerder geplaats. Op jouw uitdrukkelijke vraag. (Zie vanaf
hier)
Daarna nog een keer melden dat je nog nooit van Verbeke hebt gehoord en maar aanneemt hoe dat zit met dat verbod is een gevolg van negeren van aan jou verstrekte informatie.
[..]
Zie hierboven, je had je er al in gemoeid.
[..]
Eens. Ja. Nee.
[..]
Ja.
[..]
Welke speciale verdorvenheid van joden op basis waarvan ze terecht gestereotypeerd worden wordt aangetoond door een voorbeeld waarin anderen hetzelfde doen?
Opvallend vond ik niet eens zozeer het naar zichzelf toerekenen, maar dat er geen haan naar kraaide en later werd er hevig heengevallen over de imams die hetzelfde beweerden.
In beide gevallen waren er voldoende autochtonen die vonden dat iemand die geen donor is ook geen orgaan zou mogen krijgen.
quote:
[..]
Wel recht op teruggave van gestolen goederen wordt verminderd doordat je ergens woont op grond waar een smet aan kleeft? Claimen álle/de meeste/een meerderheid van beroofde joden hun eigendommen terug? Is er een enkele jood in Israel die wél enig recht op gerechtigheid heeft, gezien het feit dat heel Israel beschouwd kan worden als 'gestolen'? Geldt jouw verwijt ook aan geboren Israelies? Hoe zit het met de Israelische Arabieren? Mogen die ijveren voor behoud van Israel? Mogen ze ijveren voor grondteruggave aan Palestijnen? Mogen ze ijveren voor grondteruggave aan joden?
Op je eerste vraag: Ja, vind ik wel. Een dief die klaagt dat hij bestolen is, verliest voor mij toch wel erg veel recht van spreken.
Ik vind persoonlijk dat, op een enkele uitzondering na, de Israeli's geen recht hebben om te wonen waar ze wonen. Al zie ik ook wel in, dat dat niet meer haalbaar is.
k heb die vraag wel eens opgeworpen: "Wat geeft iemand nou het recht om ergens te wonen?" De eerste keer kreeg ik antwoorden als: kopen, huren etc., de tweede keer gewoon: veroveren. Maar er valt al snel een diepe stilte.
quote:
[..]
Stel dat de joden geen herstelbetaling vroegen of kregen, zouden dan de Palestijnen geen recht hebben op herstelbetaling?
Dat is wel een goede vraag. Ik vind herstelbetalingen weinig zinvol: die door Duitsland opgebracht moesten worden na de Eerste Wereldoorlog hebben de Tweede op zijn minst mede veroorzaakt. En ook Irak is weinig beter geworden van de straf na de Eerste Golfoorlog.
Als je dan slachtoffers schadeloos moet stellen, weet ik er nog wel een paar. Van mijn vader is zijn paard gestolen in de oorlog, hier in de buurt hebben ze alle varkens opgegeten, en wat dacht je van de fietsen en alle klokken?
Waarom dan de joden wel en de anderen niet schadeloos stellen?
Ik vind dat de Palestijnen gewoon terug moeten kunnen keren naar waarvandaan ze verdreven zijn.
Ik zag een Arabische hoogleraar bij haar ouderlijk huis in Jerizalem, een mooi groot huis. Ze vertelde de joodse bewoners, dat die in haar huis woonden. Waarop die riposteerden, dat ze zelf verdreven waren uit Tunesië en dus daarom recht hadden op haar huis. Waarop de hoogleraar tegen de journalist vertelde, dat die joden dan hun eigen onrecht maar moesten rechtzetten in Tunesië, en niet moesten doorgeven aan haar.
Terecht in mijn ogen.
quote:
[..]
Je vindt het een voorbeeld van Joodse inhaligheid dat iemand door de Nederlandse overheid gestolen goederen terugeist? Wat vind je van de rechter die de nabestaanden in het gelijkstelde? (Een jood?).
De collectie was in elk geval niet door de Duitsers gestolen, wel onderbetaald. Als de Nederlandse overheid de werken al gestolen had, dan toch van de Duitsers. Vervolgens zijn ze te koop aangeboden aan de weduwe, die ze niet wilde hebben. Als ik goed gelezen heb, voor een gelijke prijs als ze ervoor gekregen had. Dat kan wel enigszins cynisch zijn van de overheid, maar de weduwe is dan wel precies quitte.
Ze weigert, om haar moverende redenen. En een aangetrouwde mevrouw, dus geen nabestaande, eist de collectie alsnog op.
Inhalig inderdaad. En als die rechter zijn geloof/afkomst mee heeft laten wegen, dan moet hij gewraakt worden.
quote:
[..]
Eh.. bron? Ben je overigens van mening dat met oorlogskransen voetballende jongetjes exemplarisch zijn voor de haat jegens het westen van moslims?
Bron? Het Zwarte Schaap en het laatste optreden van haar in ...? De Wereld Draait Door??
Ah, die is goed!
Nee, maar volwassen heren en mevrouwen, die dure restaurants komen melden dat die hun klandizie kwijt zijn als mw. Duisenberg nog bediend wordt, zijn wel wat anders dan baldadige snotjongens, vind ik.
quote:
[..]
Ja, dat lijkt me inderdaad een duidelijk voorbeeld van joodse verdorvenheid, op basis waarvan je terecht joden kan stereotyperen.
Gezien de systematiek die daar al decennia in zit: ja. Overigens hebben ze dat gemeen met hun grote vrienden, uit de VSvA.
quote:
[..]
Zie 6.
[..]
En dat is de joden aan te rekenen omdat ze jood zijn? Typerend? Zouden er ook joden tegen zijn? Maar goed; wat vind je van de Arabische Israelies die dit laten gebeuren? En de christenen en de seculieren?
En joodse Arabieren hebben weinig invloed, heb ik begrepen. Een beetje zoals negers in de VSvA.
De staat Israel is een joodse staat, net zoals Iran een Islamitische Republiek is. Ik reken mijn Iraanse vrienden het optreden van Ahmadinejad niet aan, en mijn joodse vrienden niet het optreden van de staat Israel. Maar de staat Israel is speciaal opgericht om de joden vrij spel te geven en zich volledig vrij te laten ontplooien. Dan zijn de handelingen van de staat Israel inderdaad te beschouwen als typisch joods.
quote:
[..]
Draai het eens om. Waarom denk je dat jouw keuze typerend is voor joden?
[..]
Zie 9.
Wat valt er om te draaien? Je komt iemands erf op lopen, zet je caravan neer en jaagt vervolgens de rechtmatige eigenaar naar een klein hoekje. En dan zeg je dat de eigenaar een slecht mens is omdat hij je van zijn eigen erf wil verjagen. En dat je zelf moreel hoogstaand bent omdat je stand houdt tegen deze ongerechtvaardige agressie.
quote:
[..]
Welke speciale verdorvenheid van joden op basis waarvan ze terecht gestereotypeerd worden wordt aangetoond als je weet dat het ontzettend normaal menselijk is?
Ontzettend normaal menselijk? Ik vond het abnormaal en hoogstens te verontschuldigen omdat het kind verslaafd geboren was en amper fatsoenlijk opgevoed is. Buiten haar schuld verknipt, ontoerekeningsvatbaar.
Dat verwacht ik niet van volwassen mensen en al helemaal niet van staatslieden en een staat.
quote:
[..]
Weet je, je hebt me overtuigd. Uit je voorbeelden blijkt duidelijk dat de jood een verdorven inhalig schepsel is, dat niet uit onwil, maar puur op basis van het door de jood vertoonde gedrag, moet worden beschouwd als kwaadaardig, en dus minachtend en laatdunkend benaderd en immer gewantrouwd dient te worden.
Zo, jij bent ook snel om.
Op de joden die ik ken, ben ik wat scherper dan normaal. Hangt sterk af van hun standpunt. De zus van mijn beste vriendin vermijd ik liever ook: gewoon Nederlands, maar sterk pro-Israel.
Een goede vriend en een goede vriendin zijn joods, maar daar heb ik geen problemen mee.
Maar de staat Israel is een gevaar voor de verre omgeving. En wie die staat steunt, draagt daaraan bij.
Edit: wat dit te maken heeft met holocaustontkenning is wel erg vaag. De lopende discussie is in dit opzicht interessanter.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 18-03-2008 23:15:41 ]