Ja, ik denk alleen dat apropos wellicht bedoelt dat het Holocaustontkenningsgilde nogal geobsedeerd is door de Holocaust als zijnde de moord op Joodse burgers. Ook al zou je daar even niet over discussiëren dan nog waren de nazi's enorme ploerten, door de systematische van bovenaf bevolen uithongering van Russische krijgsgevangenen, de moord op zigeuners, homoseksuelen, door niet te vergeten de euthanasie programma's en de zogenaamde strijd tegen partizanen in Rusland en elders (waar tientallen 'Oradur-sur-Glane's hebben plaatsgevonden) etc. etc. Daar heeft het Holocaustontkenningsgilde het nooit over. Nee, in de ogen van deze crackpots volstaat het om de moord op de Joden te ontkennen of te bagatelliseren via hun crackpot theorieën om het nazisme te rehabiliteren.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Deze opmerking snap ik niet.
In de eerste plaats is het ontkennen van de ene moord niet automatisch het ontkennen van de andere.
In de tweede plaats: waarom lijkt jou het ontkennen van andere moorden een probleem? Alleen het ontkennen van de moord op de joden is strafbaar. De andere krijgen geen voorkeursbehandeling.
In de derde plaats: het lijkt wel alsof je de moord op de joodse mensen extra gewicht wilt geven m.b.v. de moord op anderen. Meestal is het andersom: dat de klaagzangen van de joden gerelativeerd worden m.b.v. de moorden op allerlei anderen.
Interessant idd; ik denk dat betreffende user daar best wel paar goede bronnen voor heeft.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, en dat Maarten van Rossum de toedracht in twijfel trekt, is echt nieuw voor me.
Ik ken het Holocaustontkenningsgilde niet, maar het lijkt nu wel alsof Apropos de moord op zigeuners, homo's, krijgsgevangenen etc. aanvoert als argument om de moord op de joodse mensen verwerperlijker te maken. Of als argument om de nazis koste wat kost zwart te maken.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 01:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik denk alleen dat apropos wellicht bedoelt dat het Holocaustontkenningsgilde nogal geobsedeerd is door de Holocaust als zijnde de moord op Joodse burgers. Ook al zou je daar even niet over discussiëren dan nog waren de nazi's enorme ploerten, door de systematische van bovenaf bevolen uithongering van Russische krijgsgevangenen, de moord op zigeuners, homoseksuelen, door niet te vergeten de euthanasie programma's en de zogenaamde strijd tegen partizanen in Rusland en elders (waar tientallen 'Oradur-sur-Glane's hebben plaatsgevonden) etc. etc. Daar heeft het Holocaustontkenningsgilde het nooit over. Nee, in de ogen van deze crackpots volstaat het om de moord op de Joden te ontkennen of te bagatelliseren via hun crackpot theorieën om het nazisme te rehabiliteren.
And that's odd.
PS nou ja, het zijn niet eens theorieën van hen.
Ik ben soms echt jaloers op jouw droge humor.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 01:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Interessant idd; ik denk dat betreffende user daar best wel paar goede bronnen voor heeft.
Dus dat wachten we bij deze even af..
Je kent het Holocaustontkenningsgilde niet joh?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ken het Holocaustontkenningsgilde niet, maar het lijkt nu wel alsof Apropos de moord op zigeuners, homo's, krijgsgevangenen etc. aanvoert als argument om de moord op de joodse mensen verwerperlijker te maken. Of als argument om de nazis koste wat kost zwart te maken.
Dat homo's, zigeuners, gehandicapten en Russische krijgsgevangenen zich verwaarloosd voelen door de aandacht voor de holocaust voor joodse mensen, begrijp ik wel.
Maar dat joodse mensen het lijden van anderen aangrijpen om hun eigen lijden aan te dikken of geloofwaardig te maken, begrijp ik niet.
Dat verbaast mij niet.quote:
Heel goed, Kees. Als je echter wat meer verstand had van Holocaustontkenning, zou je weten dat het loochenen van de gasmoorden daarin vaste prik is. En aan die gasmoorden zijn allerlei groepen ten slachtoffer gevallen. Zo ook aan medische experimenten, geweervuur en verwaarlozing. Als je die wezenlijke omstandigheden van de kampen ontkent, ontken je de vernietiging van nog wel meer groepen.quote:In de eerste plaats is het ontkennen van de ene moord niet automatisch het ontkennen van de andere.
Kun je nou echt niet lezen of ben je er op gebrand overal je dedain van ''joodse klaagzangen'' ten toon te spreiden?quote:In de derde plaats: het lijkt wel alsof je de moord op de joodse mensen extra gewicht wilt geven m.b.v. de moord op anderen. Meestal is het andersom: dat de klaagzangen van de joden gerelativeerd worden m.b.v. de moorden op allerlei anderen.
Ik heb helemaal geen verstand van holocaustontkenning. Ik wist bijvoorbeeld niet eens dat er roze SS-pakjes bestonden.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:41 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat verbaast mij niet.
[..]
Heel goed, Kees. Als je echter wat meer verstand had van Holocaustontkenning, zou je weten dat het loochenen van de gasmoorden daarin vaste prik is. En aan die gasmoorden zijn allerlei groepen ten slachtoffer gevallen. Zo ook aan medische experimenten, geweervuur en verwaarlozing. Als je die wezenlijke omstandigheden van de kampen ontkent, ontken je de vernietiging van nog wel meer groepen.
Ik doe dit vooral ook om jou tegemoet te komen, hoor, jij hebt immers zo'n hekel aan exclusiviteit.
[..]
Kun je nou echt niet lezen of ben je er op gebrand overal je dedain van ''joodse klaagzangen'' ten toon te spreiden?
Die andere groepen zijn natuurlijk wel bekend ..minder bekend..omdat de aantallen minder groot zijn .. en minder bekend omdat de publieke opinie zich logieserwijs op de grootste aantallen richt.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:47 schreef Kees22 het volgende:
. Daardoor, en door de joodse aandachttrekkerijen, zijn die andere groepen minder bekend.
Niet als die overlevenden en nabestaanden het els excuus gebruiken om zelf te gaan onderdrukken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:03 schreef Bluesdude het volgende:
Ik vind het nogal onbeschoft om overlevenden en nabestaanden 'aandachttrekken' te verwijten..
Wonen die in Israël?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:38 schreef sneakypete het volgende:
Doen ze dat allemaal? Hoe zit het met vredesdemonstranten van israelische komaf? Met gematigde rabbijnen die vrede willen?
Weet ik niet, ik zie ze nooit op tv.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:13 schreef sneakypete het volgende:
Vast en zeker.
palestijnse vredesdemonstranten en gematigde imams, wonen die ook in palestina?
Keer een reisje boeken?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik zie ze nooit op tv.
Geef r een kus van mequote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:21 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Keer een reisje boeken?![]()
Ik heb morgen een verjaardagsfeestje met gratis bier bij een niet onknappe half israelische. Wou ik gewoon effe kwijt. lekker puh
Whehehe daar ga ik over dromen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:35 schreef sneakypete het volgende:
het nadeel is dat ik dan haar uiterlijk moet bespreken in aanwezigheid van mijn eigen vriendin.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet als die overlevenden en nabestaanden het els excuus gebruiken om zelf te gaan onderdrukken.
Als die er zijn: alle respect! Het is erg moeilijk om tegen de stroom in te roeien.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:38 schreef sneakypete het volgende:
Doen ze dat allemaal? Hoe zit het met vredesdemonstranten van israelische komaf? Met gematigde rabbijnen die vrede willen?
Als die er zijn? Welnee, wat dacht je? Het zijn allemaal holocausthuilies die met verwijzing naar hun overdreven leed Palestijnen verslinden. Onmensen, boemannen, minderwaardig.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als die er zijn: alle respect! Het is erg moeilijk om tegen de stroom in te roeien.
hey, ik vond Saramago maar moeilijk om te lezen, ik bedoel al die conversaties zonder aanhalingstekens, het onderwerp sprak me wel aan natuurlijk, stel je Balkie voor als nog maar 10% komt opdagen bij de volgende verkiezingenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 04:59 schreef sigme het volgende:
[
Maar die wonen niet op de Gaza-strook he... Of wel?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 04:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Als die er zijn? Welnee, wat dacht je? Het zijn allemaal holocausthuilies die met verwijzing naar hun overdreven leed Palestijnen verslinden. Onmensen, boemannen, minderwaardig.
Of er joden op de Gazastrook wonen? Vast niet veel. Maar vermoedelijk wel een aantal - er zijn nogal wat ideologisch bevlogen Israelies, waaronder gelovige joden, die in de bezette gebieden juist uiting geven aan hun afkeer van de verdeeldheid.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Maar die wonen niet op de Gaza-strook he... Of wel?
Ja, dat zou inderdaad wel kunnen. Maar dat denk ik nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Of er joden op de Gazastrook wonen? Vast niet veel. Maar vermoedelijk wel een aantal - er zijn nogal wat ideologisch bevlogen Israelies, waaronder gelovige joden, die in de bezette gebieden juist uiting geven aan hun afkeer van de verdeeldheid.
Maar maakt het iets uit voor de vraag of alle joden dezelfde mening hebben over de waarde van de holocaust, Israel, Palestina of willekeurig welk onderwerp? Iemand die betwijfelt of er joden zijn met een ander standpunt dan het door hem gedachte.. (maar het dan wel heel prijzenswaardig zou vinden, dat wel, als er zulke joden zouden zijn.)
Hoewel, natuurlijk, als er joden / Israëlies zijn die voor vrede demonstreren, of gematigde rabbijnen die vrede willen, niet uitgesloten kan worden dat ze dat doen om zand in ogen te strooien van naievelingen, dat ze zeg maar gewoon óók in het Grote Joodse Complot zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |