abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57006905
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Toch een fan van HO?
Je zou haast libertarier worden door die dreigbrief die ik van de belastingdienst kreeg.

"U heeft al aangifte gedaan maar die zijn we door onze schuld kwijtgeraakt en als u deze binnen 2 weken niet nog een keer opstuurt krijgt u een boete van minimaal 1000E"

Dat zijn toch geen normale praktijken meer?
pi_57006933
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:17 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hoe ga je vaststellen dat iemand iets aandoet vanwege zijn levensovertuiging? Als 'ie het zegt? Als 'ie er maar genoeg ophef over maakt?
Door het niet beschreven vast te stellen, maar per voorval te laten wegen.

Technocratie lost het niet op hoor .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57006947
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Onzin. Dat garandeert hooguit dat bij voldoende grote groep er óók ondernemingen zich richten op elders uitgesloten groepen.
Exact. Als het dorpshuis hier moslims gaat weigeren, dan... tsja... kunnen ze nergens anders heen. Natuurlijk wil je dan als moslim hier ook niet meer komen dan en er zijn ook geen moslims en etcetera, maar het lijkt mij geen simpele situatie als: dan komt er wel wat anders.
pi_57006958
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:18 schreef Gabry het volgende:

[..]

Nee, dat is geen geaccepteerde levensovertuiging, bedoel je. Een goed voorbeeld hiervan zijn Gothics die zich aan het bedrijfsklimaat moeten aanpassen. Die kledingdracht kan goed voortkomen uit hun levensovertuiging.
Zodra een Goth geweigerd wordt of gedwongen zich aan te passen kan hij dat voorleggen aan de rechter. Er is geen "lijst" met "geaccepteerde levensovertuigingen" (want dat zou strijdig zijn met scheiding kerk/staat).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57006964
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar dat is hier niet aan de orde.
[..]

Nee, want dat betreft geen levensovertuigingen.
Wanneer is iets een levensovertuiging? We accepteren in de Westerse wereld nogal makkelijk de absurditeiten die men op basis van de specifieke interpretaties van populaire religies dient te moeten praktiseren. Ik betwijfel ten zeerste of ik mij op basis van een boek van een hedendaagse filosoof een bepaalde levensovertuiging kan aanmeten, hier vervolgens 'leefregels' uit kan destilleren en dan wettelijk in mijn recht te staan omdat ik op basis van mijn levensovertuiging in mijn blote piemel in een zwembad wil zwemmen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57006983
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wanneer is iets een levensovertuiging? We accepteren in de Westerse wereld nogal makkelijk de absurditeiten die men op basis van de specifieke interpretaties van populaire religies dient te moeten praktiseren. Ik betwijfel ten zeerste of ik mij op basis van een boek van een hedendaagse filosoof een bepaalde levensovertuiging kan aanmeten, hier vervolgens 'leefregels' uit kan destilleren en dan wettelijk in mijn recht te staan omdat ik op basis van mijn levensovertuiging in mijn blote piemel in een zwembad wil zwemmen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nietzschean_%28Andromeda%29
  woensdag 27 februari 2008 @ 11:24:27 #207
125878 Gabry
Lento Violento
pi_57006989
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Onzin. Dat garandeert hooguit dat bij voldoende grote groep er óók ondernemingen zich richten op elders uitgesloten groepen.
Daar is niets mis mee.
quote:
Het weigeren van groepen kan (oa) statusverhogend werken, waardoor segragatie werkt als differentiatie van vraag & aanbod, hetgeen niet in het nadeel van kapitalistische ondernemers is.
Maar dat is niet in lijn met de huidige maatschappelijke tendensen waarbij gelijkheid hoog in het vaandel staat en met de hoge concentratie Moslim consumenten (en ondernemers) in west-Nederland.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_57007079
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:24 schreef Gabry het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee.
Nee, daar is niks mee, maar het is dus geen enkele garantie dat geweigerde hoofddoekje ergens een terras vinden, of een zwembad, of een rijschool, of een supermarkt etc etc etc.
quote:
[..]

Maar dat is niet in lijn met de huidige maatschappelijke tendensen waarbij gelijkheid hoog in het vaandel staat en met de hoge concentratie Moslim consumenten (en ondernemers) in west-Nederland.
Waarbij af en toe de rechter / politiek ingrijpt omdat er hoofddoekjes / vrouwen / homo's/ geweigerd.
pi_57007084
Even luchtiger nieuws:
quote:
A ceremonial plaza built 5,500 years ago has been discovered in Peru, and archeologists involved in the dig said on Monday carbon dating shows it is one of the oldest structures ever found in the Americas.
http://news.yahoo.com/s/n(...)vy8SW8ivGo0QnCas0NUE

Dat is behoorlijk oud.
pi_57007100
pi_57007106
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Door het niet beschreven vast te stellen, maar per voorval te laten wegen.

Technocratie lost het niet op hoor .
Dat zeg ik ook niet. Gelijke rechten ongeacht overtuiging wel.

Maar als je zegt dat iets enkel toelaatbaar is als het een levensovertuiging betreft moet iemand de beslissing maken of het inderdaad een levensovertuiging is. Die persoon zal enkele criteria moeten hebben om dat vast te stellen toch?

Een rechter zou kunnen zeggen: 'een hoofddoek is helemaal geen levensovertuiging, het is een uiting van traditie of cultuur en een boerkini is enkel aandachttrekkerij' . Zou best kunnen. Dan valt toch je hele betoog dat er voor een hoofddoek uitzonderingen bestaan. Dan is het plots geen levensovertuiging meer.
pi_57007182
quote:
Haha! Nee, celibaat en zelfkastijding van de lust?

Ik moet zeggen, ik ben wel onder de indruk van dergelijke lieden, hoor, ik vind het zeker erg interessant. Die Franciscus, ik heb eens een biografie gelezen, dat is een opmerkelijk verhaal. Typisch geval van immorele levensgenieter die het licht ziet, a la Mohammed Bouyeri, bijvoorbeeld.
pi_57007198
quote:
Haha! Nee, celibaat en zelfkastijding van de lust?
Deze zin is lelijk, .
pi_57007199
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:30 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Gelijke rechten ongeacht overtuiging wel.

Maar als je zegt dat iets enkel toelaatbaar is als het een levensovertuiging betreft moet iemand de beslissing maken of het inderdaad een levensovertuiging is. Die persoon zal enkele criteria moeten hebben om dat vast te stellen toch?
Ja, maar geen vastgestelde criteria. 'Levensovertuiging' is lastig te vangen, maar best te begrijpen.
quote:
Een rechter zou kunnen zeggen: 'een hoofddoek is helemaal geen levensovertuiging, het is een uiting van traditie of cultuur en een boerkini is enkel aandachttrekkerij' . Zou best kunnen. Dan valt toch je hele betoog dat er voor een hoofddoek uitzonderingen bestaan.
Als het tot gevolg heeft dat mensen *niet* die hoofddoek afdoen maar dan maar niet zwemmen, niet recreëren, geen boodschappen doen, dan loopt er iets spaak.
  woensdag 27 februari 2008 @ 11:36:18 #215
125878 Gabry
Lento Violento
pi_57007224
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, daar is niks mee, maar het is dus geen enkele garantie dat geweigerde hoofddoekje ergens een terras vinden, of een zwembad, of een rijschool, of een supermarkt etc etc etc.
[..]

Waarbij af en toe de rechter / politiek ingrijpt omdat er hoofddoekjes / vrouwen / homo's/ geweigerd.
Tja, die mensen benadelen uiteindelijk zichzelf en verliezen marktpositie. Het kost ze brood. In deze heb ik vertrouwen in de marktwerking. Zelf heb ik in de familie een redelijk grote onderneming. Maar zelf zou ik er nooit voor kiezen om een Moslima te weigeren. Ook niet als arbeidskracht, aangezien ze produceren, wat gelijk staat aan winst. In de praktijk is het gewoon bad business.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_57007382
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:35 schreef sigme het volgende:
Als het tot gevolg heeft dat mensen *niet* die hoofddoek afdoen maar dan maar niet zwemmen, niet recreëren, geen boodschappen doen, dan loopt er iets spaak.
Tsja, waar loopt het dan precies spaak? Als ik niet meer naar restaurants ga omdat ik er als verstokte roker geen sigaret meer mag opsteken, dan is dat blijkbaar niet zo'n probleem.
pi_57007456
quote:
Ach door de bami of als slangenvoer, wat kan het schelen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2008 @ 11:57:52 #219
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57007675
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:08 schreef du_ke het volgende:
Ik moet het nog opsturen (en die van 2006 en 2005 gok ik ).
Je bent toch niet aan het weglopen van je belastingplicht.
Carpe Libertatem
  woensdag 27 februari 2008 @ 11:58:29 #220
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_57007690
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_57007728
quote:
Luiheid heeft ook z'n voordelen.
pi_57007756
quote:
leuker kunnen we het niet maken. wel makkelijker
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2008 @ 12:02:33 #223
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57007767
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:00 schreef Monolith het volgende:
Luiheid heeft ook z'n voordelen.
Ik laat het doen.
Carpe Libertatem
pi_57007775
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach door de bami of als slangenvoer, wat kan het schelen?
Niet veel. Heb jij wel een is hond op?
pi_57007814
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik laat het doen.
Dat doe ik misschien komend jaar ook wel, maar afgelopen jaar was ik nog het gehele jaar student met een klein beetje inkomen uit een bijbaantje en bestaat m'n aangifte invullen uit het invullen van de inkomsten uit m'n bijbaantje aangezien mijn belastbaar inkomen toch 0 euro zal zijn.
pi_57007894
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je bent toch niet aan het weglopen van je belastingplicht.
Nee van het recht op teruggave van een deel van m'n betaalde belastingen .
pi_57007919
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet veel. Heb jij wel een is hond op?
Nee nog niet.
pi_57008119
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tsja, waar loopt het dan precies spaak? Als ik niet meer naar restaurants ga omdat ik er als verstokte roker geen sigaret meer mag opsteken, dan is dat blijkbaar niet zo'n probleem.
Ik vind dat dan ook grenzen aan ordeverstorende discriminatie. Niet zozeer in de horeca (daar vind ik het recht van anderen geen gifgassen toegeblazeb te krijgen wel verdedigbaar).

Maar in verpleeghuizen, gevangenissen, etc vind ik het van god los.
  woensdag 27 februari 2008 @ 12:35:21 #230
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_57008405
Roken stinkt!
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_57008415
En doodt.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2008 @ 12:40:06 #232
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57008501
quote:
Zolang ze zelf blijven kiezen om een stukje stof om hun hoofd te vouwen loopt er niets spaak. Er loopt juist iets spaak als ondernemers gedwongen worden mensen te bedienen die niet voldoen aan de zelf door hun gestelde regels.

Recht op pizza?
Carpe Libertatem
pi_57008559
Wat loopt er precies spaak, en wat is er precies zo goed aan niet wettelijk voorschreven bordjes 'verboden voor vrouwen, negers, joden'?
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2008 @ 12:49:40 #234
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57008692
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:43 schreef sigme het volgende:
Wat loopt er precies spaak, en wat is er precies zo goed aan niet wettelijk voorschreven bordjes 'verboden voor vrouwen, negers, joden'?
Ik zou er zelf niet zo'n voorstander zijn zulke bordjes te hebben, maar ik ben er wel helemaal voorstander van dat een ondernemer vooral helemaal zelf bepaalt wie hij in z'n eigen restaurant wil hebben bijvoorbeeld. En die keuze zou op welke grond dan ook moeten zijn.
Carpe Libertatem
pi_57008759
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zou er zelf niet zo'n voorstander zijn zulke bordjes te hebben, maar ik ben er wel helemaal voorstander van dat een ondernemer vooral helemaal zelf bepaalt wie hij in z'n eigen restaurant wil hebben bijvoorbeeld. En die keuze zou op welke grond dan ook moeten zijn.
Dus een restaurant met eenn bordje 'verboden voor negers' ga jij verdedigen tegen mensen die dat te gek voor woorden vinden?
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2008 @ 13:05:44 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57009033
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:52 schreef sigme het volgende:
Dus een restaurant met eenn bordje 'verboden voor negers' ga jij verdedigen tegen mensen die dat te gek voor woorden vinden?
In onze huidige maatschappij zal hij waarschijnlijk slechte zaken doen met zo'n bordje, maar als hij zo'n bordje wil plaatsen moet hij dat vooral zelf weten ja. Net zoals hij, zoals hierboven al gezegd door anderen, zelf kan kiezen of hij mensen met sportschoenen wel of niet binnen laat.
Carpe Libertatem
pi_57009082
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

In onze huidige maatschappij zal hij waarschijnlijk slechte zaken doen met zo'n bordje, maar als hij zo'n bordje wil plaatsen moet hij dat vooral zelf weten ja. Net zoals hij, zoals hierboven al gezegd door anderen, zelf kan kiezen of hij mensen met sportschoenen wel of niet binnen laat.
En jij verdedigt de vrijheid om een bordje 'verboden voor negers' op te hangen.
Niet wegduiken achter 'dat moet hij zelf weten'.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2008 @ 13:12:33 #238
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57009210
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:07 schreef sigme het volgende:
Ja

Maar we hebben die vrijheid niet want de overheid vind het noodzakelijk om voor bepaalde groepen mensen een uitzondering te maken. Die mensen moeten ongeacht regels van een ondernemer altijd toegelaten worden of de ondernemer die persoon nou wil bedienen of niet. Het moet en daarbij is de grens geloof. Gelovigen moeten altijd bedient worden en ongelovigen mogen vanwege hun petje toegang geweigerd worden. Bizar.
Carpe Libertatem
pi_57009438
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind dat dan ook grenzen aan ordeverstorende discriminatie. Niet zozeer in de horeca (daar vind ik het recht van anderen geen gifgassen toegeblazeb te krijgen wel verdedigbaar).

Maar in verpleeghuizen, gevangenissen, etc vind ik het van god los.
Waarom verschil tussen horeca en die andere gelegenheden?

gifgassen toeblazen kan in alle gevallen namelijk. In de horeca is het zelfs zo dat je er vrijwillig voor kunt kiezen om die gifgassen toegeblazen te krijgen, in de gevangenis is die vrijwlligheid voor een groot gedeelte van de aanwezigen er niet.

Daarom zou ik eerder kiezen voor keuzevrijheid in de horeca dan in een gevangenis.
pi_57009463
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:12 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja

Maar we hebben die vrijheid niet want de overheid vind het noodzakelijk om voor bepaalde groepen mensen een uitzondering te maken. Die mensen moeten ongeacht regels van een ondernemer altijd toegelaten worden of de ondernemer die persoon nou wil bedienen of niet. Het moet en daarbij is de grens geloof. Gelovigen moeten altijd bedient worden en ongelovigen mogen vanwege hun petje toegang geweigerd worden. Bizar.
Gelovigen kunnen in jouw wereld geen petje dragen?
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2008 @ 13:23:35 #241
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57009534
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:20 schreef sigme het volgende:
Gelovigen kunnen in jouw wereld geen petje dragen?
Ze gaan hun goddelijke gang maar.
Carpe Libertatem
pi_57009542
quote:

[..]

Ja, maar geen vastgestelde criteria. 'Levensovertuiging' is lastig te vangen, maar best te begrijpen.
Nou ja. Je zou het je bij een hoofddoek soms best af kunnen vragen.
quote:

Het heeft tot gevolg dat mensen die *niet* de hoofddoek afdoen dezelfde mogelijkheden hebben als mensen die *niet* hun berenmuts afdoen. En iemand die een berenmuts draagt heeft, zonder dat het zijn levensbeschouwing moet zijn, genoeg rechten om zijn leven te leiden - hoofddoekjesdragers zijn maatschappelijk geen paria's.. Ik snap die angst niet. Alsof er een wettelijke bescherming nodig is zodat we geen informeel kastesysteem invoeren.

En wat was trouwens de vreselijke situatie waar de ongelimiteerde vrijheid van ondernemers om zelf te kiezen welke klanten ze willen helpen werd gehanteerd? Waar en wanneer was dat? Dat was namelijk de hoofdreden...

[ Bericht 6% gewijzigd door Autodidact op 27-02-2008 13:30:17 ]
pi_57009618
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja hoor. Mogen de klanten binnen toch lekker samen blank wezen....Ik bedoel, als de eigenaar geen negers binnen wil verzint hij wel iets anders hoor. Kijk eens naar de smoesjes om Marokkanen te weigeren in disco's.
pi_57009620
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom verschil tussen horeca en die andere gelegenheden?

gifgassen toeblazen kan in alle gevallen namelijk. In de horeca is het zelfs zo dat je er vrijwillig voor kunt kiezen om die gifgassen toegeblazen te krijgen, in de gevangenis is die vrijwlligheid voor een groot gedeelte van de aanwezigen er niet.

Daarom zou ik eerder kiezen voor keuzevrijheid in de horeca dan in een gevangenis.
Eh, degenen die zich *niet* vrijwillig in verpleeghuis of gevangenis bevinden zijn de mensen die niet even naar buiten kunnen voor een sigaret.

Natuurlijk moet je de andere niet-vrijwillige aanwezigen niet lastigvallen met de gifgassen, maar dat staat buiten kijf.
pi_57009675
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze gaan hun goddelijke gang maar.
Dus.. je stelling dat gelovigen altijd bediend moeten worden sloeg nergens op.
pi_57009682
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh, degenen die zich *niet* vrijwillig in verpleeghuis of gevangenis bevinden zijn de mensen die niet even naar buiten kunnen voor een sigaret.

Natuurlijk moet je de andere niet-vrijwillige aanwezigen niet lastigvallen met de gifgassen, maar dat staat buiten kijf.
Maar dat hoeft dus voor de horeca niet te gelden, daar ga je immers vrijwillig naar toe (ook als werknemer heb je die keus) en als de uitbater besluit dat er gerookt of geblowd mag worden weet je dus dat je gifgassen toegeblazen kunt krijgen waarop je kunt besluiten om naar een plek te gaan waar dat niet het geval is.
  † In Memoriam † woensdag 27 februari 2008 @ 13:32:03 #247
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57009740
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:29 schreef sigme het volgende:
Dus.. je stelling dat gelovigen altijd bediend moeten worden sloeg nergens op.
Wat heeft het dragen van een petje door een gelovige met religeuze symbolen waarop niet geweigerd mag worden te maken?

Een ondernemer mag nu wel selecteren aan de deur op petjes, maar niet op hoofddoekjes.
Carpe Libertatem
pi_57009768
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:23 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nou ja. Je zou het je bij een hoofddoek soms best af kunnen vragen.
Eens.
quote:
[..]

Het heeft tot gevolg dat mensen die *niet* de hoofddoek afdoen dezelfde mogelijkheden hebben als mensen die *niet* hun berenmuts afdoen. En iemand die een berenmuts draagt heeft, zonder dat het zijn levensbeschouwing moet zijn, genoeg rechten om zijn leven te leiden - hoofddoekjesdragers zijn maatschappelijk geen paria's.. Ik snap die angst niet. Alsof er een wettelijke bescherming nodig is zodat we geen informeel kastesysteem invoeren.

En wat was trouwens de vreselijke situatie waar de ongelimiteerde vrijheid van ondernemers om zelf te kiezen welke klanten ze willen helpen werd gehanteerd? Dat was namelijk de hoofdreden...
Eh - hoofddoekjesdragers werden onlangs nog ergens *niet* bediend. Met berenmutsen is dat -voor zover ik weet- niet aan de orde.

Maar voor de rest: het verschil zit 'm in de impact. Dat is dat levensbeschouwelijke deel. Men schat in dat effectief (niet per se opzettelijk) mensen van zeker geloof weigeren min of meer overeenkomt met het weigeren van mensen met een zekere huidskleur: het is ongeveer even "vrij" voor de betrokkene om de uiterlijke kenmerken af te leggen.
pi_57009844
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat heeft het dragen van een petje door een gelovige met religeuze symbolen waarop niet geweigerd mag worden te maken?

Een ondernemer mag nu wel selecteren aan de deur op petjes, maar niet op hoofddoekjes.
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:12 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja

Gelovigen worden net als alle anderen behandeld. Niet het geloof wordt getest: een ongelovige met hoofddoek valt onder "met hoofddoek' , niet onder 'gelovig', een gelovige met pet onder 'petdragers' niet onder 'gelovigen'.
pi_57009881
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar dat hoeft dus voor de horeca niet te gelden, daar ga je immers vrijwillig naar toe (ook als werknemer heb je die keus) en als de uitbater besluit dat er gerookt of geblowd mag worden weet je dus dat je gifgassen toegeblazen kunt krijgen waarop je kunt besluiten om naar een plek te gaan waar dat niet het geval is.
Het ging over de optie om dan maar niet meer ergens naar toe te gaan, omdat je wel wil roken . Die keus is er niet voor verpleeghuizen en gevangenissen. Je wordt gestuurd en (dus) verplicht te stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')