abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56990253
Paulus zegt zelf dat we aan de natuur kunnen zien dat er een Schepper is. En dat is naar mijn idee ook zo
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:59:43 #27
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56990338
Overigens lijkt de beste man al een lange tijd met pensioen te zijn, z'n publicaties op scholar.google.com stammen uit de jaren 70.

En ergens is dat ook wel logisch, want als je Dolf heet met als voorletter een A, dan is 't wel zuur als je na 1933 geboren bent.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_56990354
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:31 schreef Asmodean het volgende:
Wat een ongelooflijk domme topictitel overigens. Een nepwetenschapper die Popper niet eens begrijpt laten spreken voor de hele wetenschap. Wat is uberhaupt je bedoeling TS? Je opent een topic met alleen een quote en zegt zelf helemaal niets. Jij bent duidelijk wel religieus, getuige andere topics die je opent ( SMS-en naar God ), wil je ons bekeren met zo'n neponderzoek ofzo?
Dat was wel een heul goed topic
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:00:56 #29
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56990371
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:56 schreef Terpstra het volgende:
Paulus zegt zelf dat we aan de natuur kunnen zien dat er een Schepper is. En dat is naar mijn idee ook zo
Kun je daar eens een voorbeeld van geven?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_56990491
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kun je daar eens een voorbeeld van geven?
Als ik bijvoorbeeld in de zomer naar bloemen kijk hoe mooi en vol kleur dat is dan ben ik echt onder de indruk. Ook de zon die ons overdag licht geeft en de maan en sterren in de nacht, dat is toch wonderlijk?
pi_56990609
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:05 schreef Terpstra het volgende:

[..]

Als ik bijvoorbeeld in de zomer naar bloemen kijk hoe mooi en vol kleur dat is dan ben ik echt onder de indruk. Ook de zon die ons overdag licht geeft en de maan en sterren in de nacht, dat is toch wonderlijk?
Neu.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_56990661
quote:

[..]

De natuur is erg mooi ja. Omdat het erg mooi is geloven dat god bestaat vind ik dan weer een beetje naief.
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:13:10 #33
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56990697
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:36 schreef SpecialK het volgende:
OK. TS. Je hebt me overtuigt. God bestaat. Waar moet ik nu heen? Wat moek doen?
Niks. Het leven gaat gewoon door en daarna ga je dood.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:15:28 #34
185261 Scaurus
Memento mori
pi_56990773
quote:

[..]

Beauty is in the eye of the beholder
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:16:22 #35
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56990796
quote:
En malaria, vind je dat ook wonderlijk? En het feit dat hemaglobine makkelijker koolmonoxide transporteert dan zuurstof, wat elk jaar weer tot veel doden leidt? En de AIDS-epidemie in Afrika, de medogenloze wijze waarop de kat van de buren een nest jonge vogeltjes plundert?

Natuurlijk, er valt genoeg te genieten, maar je mag je soms wel iets verder kijken dan een eerste indruk.
pi_56990857
Mensen, dit topic gaat voor alsnog niet op slot, noch naar een ander subforum dus reageer aub niet met oneliners of niets toevoegende reacties.

Bedankt.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:20:00 #37
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_56990904
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:11 schreef Asmodean het volgende:
De natuur is erg mooi ja. Omdat het erg mooi is geloven dat god bestaat vind ik dan weer een beetje naief.
Je zou je eens moeten voorstellen wat er met een wezen zou gebeuren dat bij het zien van de natuur met neerslachtigheid, of zelfs walging vervuld werd. Dat de aanblik van de bloemen niet kon velen, zich terug zou trekken in de diepste spelonken om niet de geur van de bloemen te hoeven ruiken, vol afkeer zou zijn door de smaak van een zoete appel.

Zo'n wezen zou zich waarschijnlijk niet bijster vlot voortplanten, en het zou zich al helemaal niet tot een landwezen dat bovengronds leeft ontwikkelen.
pi_56991076
quote:

[..]

Dat iets wonderlijk is betekent niet dat het geschapen is door één of andere hogere entiteit. Dat is een hele subjectieve conclusie, en in mijn ogen een heel misleidende.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:27:04 #39
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_56991106
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:18 schreef Triggershot het volgende:
Mensen, dit topic gaat voor alsnog niet op slot, noch naar een ander subforum dus reageer aub niet met oneliners of niets toevoegende reacties.

Bedankt.
Misschien dat je deze flauwekul wel dicht zou kunnen gooien, en het creationisme-topic heropenen. Dan is er tenminste een plaats waar al dit soort zinloze meuk gecentraliseerd is. Of vind jij het leuk dat al deze topics in no-time over hetzelfde gaan?
'Nuff said
pi_56991318
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:27 schreef Doffy het volgende:

[..]

Misschien dat je deze flauwekul wel dicht zou kunnen gooien, en het creationisme-topic heropenen. Dan is er tenminste een plaats waar al dit soort zinloze meuk gecentraliseerd is. Of vind jij het leuk dat al deze topics in no-time over hetzelfde gaan?
Neen, nieuwe forum beleid: Topics voorbij de 35 posts wordt niet meer gesloten ten gunste van centrale topics of om vervangen te worden door nieuwe, het topic mag een klein beetje afwijken van de TT en OP als users maar met fatsoen reageren, zo niet wordt er iets aan de users gedaan, niet aan het topic.

Als discussie niet meer zin heeft of antwoord al is gevonden zakt het vanzelf weg in je lijst.

Maar dit is meer voor WFL-FB.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2008 17:36:35 ]
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:30:27 #41
170036 Klit
In medio virtus
pi_56992470
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:40 schreef Haushofer het volgende:
Kan er ook even een mening en samenvatting van de TS bij? Tekstdumpen lijkt me niet de bedoeling
Alsof je dit artikel zou kunnen samenvatten met dezelfde inhoud.

En op zich vind ik het een onwaarschijnlijk artikel en erg matig qua inhoud, maar ik kon het toch niet laten om dit met jullie te delen.
Er zijn toch nog vreemdere mensen op deze aarde dan ikzelf heb ik door.
Laedere facile, mederi difficile
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:31:51 #42
170036 Klit
In medio virtus
pi_56992503
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:36 schreef SpecialK het volgende:
OK. TS. Je hebt me overtuigt. God bestaat. Waar moet ik nu heen? Wat moek doen?
Lijkt me helder, even SMS-en naar God, nog zo'n vreemd verschijnsel.
pi_56992557
TS, ga je nu baggeren in je eigen topic?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:04:01 #44
170036 Klit
In medio virtus
pi_56993420
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:34 schreef Triggershot het volgende:
TS, ga je nu baggeren in je eigen topic?
Nee, ik geef mijn mening over een artikel en antwoord op een vraag.
Dat ik het artikel hier plaats, geeft nog niet aan dat ik het er mee eens ben natuurlijk.
(Zou wat worden als al die Telegraafjournalisten alles wat ze plaatsten moesten onderschrijven zeg)
pi_56995800
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:00 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Nee maar dat zijn theorien, deze worden niet als feit gepresenteerd. ID werkt volgens de volgende redenatie:

Een horloge is een ingewikkeld apparaat en is door iemand ontworpen. De wereld is ingewikkeld en moet daarom dus ook zijn ontworpen.

Deze redenatie klopt niet, want:

Apen hebben staarten. Vliegtuigen hebben ook staarten. Ergo: Apen zijn vliegtuigen en kunnen dus vliegen.
Volgens mij heb je geen flauw idee hoe Intelligent Design redeneert!

Voor jou begrip:
Bij Intelligent design (ID) weet je al hoe een design eruitziet. De vraag is dan of dit design overeenkomt met onze kennis van design?
Dit is dus een wezenlijk verschil dan iets is ingewikkeld dus moet het ID zijn.

En de analogie voorbeeld die je geeft...
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:38:38 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56996191
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:24 schreef kazakx het volgende:

[..]

Volgens mij heb je geen flauw idee hoe Intelligent Design redeneert!

Voor jou begrip:
Bij Intelligent design (ID) weet je al hoe een design eruitziet.
Geef eens een definitie van design?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:47:20 #47
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_56996408
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:24 schreef kazakx het volgende:
Dit is dus een wezenlijk verschil dan iets is ingewikkeld dus moet het ID zijn.
Nee hoor, dat is precies hetzelfde. Zo wordt er namelijk inderdaad geredeneerd: 'kijk eens hoe mooi de wereld is, dat kan niet anders dan dat er een god achter zit!'.
quote:
En de analogie voorbeeld die je geeft...
Vandaar dat velen hier ID ook vinden
'Nuff said
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:51:52 #48
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_56996526
ID = ooooh kijk eens naar deze ingewikkelde structuur, de wetenschap heeft daar geen verklaring voor DUS is het ontworpen = god in the gaps = heel erg vatbaar voor een wetenschapper die voorbij komt en zegt: "je hebt gelijk, laat me eens kijken..."

afgezien nog van het feit dat de logica: theorie A kan het niet verklaren DUS is het theorie B op zijn zachts gezegd zwak is. (Ik bedoel waarom niet theorie C of D dan?)
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_56996646
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:47 schreef Doffy het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is precies hetzelfde. Zo wordt er namelijk inderdaad geredeneerd: 'kijk eens hoe mooi de wereld is, dat kan niet anders dan dat er een god achter zit!'.
[..]

Vandaar dat velen hier ID ook vinden
Als je dat als hetzelfde ziet dan kan je nog lang die hamer gebruiken op je kop.
Probeer eerst het verschil te begrijpen en kom dan nog een keer terug.
pi_56996757
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Geef eens een definitie van design?
Design is een rationele, logische, sequentiele proces met als intentie problemen op te lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')