abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2008 @ 13:59:33 #101
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_57713962
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:51 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

En een hond van 1000 euro flikker je niet zo t asiel in of de straat op
En je denkt wel twee keer na voor je een hond van 1000 euro aanschaft
Inderdaad maar vaak is de prijs een stuk lager, zeker bij rassen waarmee vrij makkelijk gefokt kan worden. Wij krijgen er ook een hondje bij met papieren voor nog niet de helft van dit bedrag. Sterker nog, vaak scheelt de prijs maar heel weinig tussen rashonden en bastaardjes.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zondag 30 maart 2008 @ 14:02:54 #102
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_57714047
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:59 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Inderdaad maar vaak is de prijs een stuk lager, zeker bij rassen waarmee vrij makkelijk gefokt kan worden. Wij krijgen er ook een hondje bij met papieren voor nog niet de helft van dit bedrag. Sterker nog, vaak scheelt de prijs maar heel weinig tussen rashonden en bastaardjes.
Ik weet eigenlijk alleen de prijs van onze Golden Retrievers, en zoiets schaf je niet in een impuls aan

Daarbij, de fokkers geven ook niet zomaar iedereen een hond mee hè. Het is niet van "Okay, deze pup lijkt me wel leuk, ik neem hem" "Okay, dat is dan 500 euro."
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_57714156
Kamervragen gesteld door SP-lid van Velzen aan Minister Verburg van LNV:
quote:
Vraag:
Wat is uw mening over het initiatief 'stop de broodfok'?

Antwoord:
'Ik kan de bezorgdheid begrijpen die door mensen wordt geuit over dierenleed als gevolg van andere illegale handel en onwetende eigenaren'.

Vraag:
Bent u bereid een keurmerk voor dieren in te stellen, waarmee aanbieders hun kittens of pups voor een beperkte periode vanaf de verkoop verzekerd mee kunnen geven? Zo ja, bent u tevens bereid dit keurmerk verplicht te stellen? Zo neen, waarom niet?

Antwoord:
'Ik zie de meerwaarde in certificering maar niet in een verplichte variant. Tevens verwijs ik hier naar de brief waarin de keuze voor een certificeringssysteem volgens de toezichtondersteunende variant wordt toegelicht, te beginnen met de partijen die nu onder het Honden- en kattenbesluit 1999 (HKB) vallen. Dit is een vrijwillige certificatievariant, waarbij er sprake is van een relatie met wettelijke voorschriften.
Wanneer partijen uit de sector overgaan tot het opstellen van certificatienormen, zal dit worden ondersteund met de ontwikkeling van regelgeving die in de plaats komt van het HKB. Door middel van vrijwillige certificering kunnen goede fokkers en handelaren zich zichtbaar positief onderscheiden en kan de consument kiezen voor kwaliteit.
De overheid zal de controle met name toespitsen op degenen die niet deelnemen aan het vrijwillig certificatietraject.
Het nieuwe HKB is nog in de maak en de verwachting is dat dit samen met het certificeringssysteem in het derde kwartaal van 2008 rond is....
  zondag 30 maart 2008 @ 14:19:07 #104
17709 hollander172
pi_57714393
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:02 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk alleen de prijs van onze Golden Retrievers, en zoiets schaf je niet in een impuls aan
Mjah voor een dogo betaal je ongeveer 1200,- in Nederland, in Belgie hebben we 850,- betaald. 850,- lijkt een hoop geld maar niet lang daarna had ik een collega die zonder morren 500,- neerlegde voor een kruising mastiff met nog iets. Nu krijgen we er een chin chin bij met papieren die zelfs nog iets minder kost maar al was de prijs het dubbele geweest dan hadden we het ook gedaan.

Het geld moet niet belangrijk zijn, het is in ieder geval niet iets waar ik in eerste instantie op let. De aanschafprijs mag soms dan wel hoog zijn maar de grootste kosten komen daarna pas. Ik krijg dan ook echt jeuk als mensen een kruisinkje zoeken omdat rashonden zo duur zijn, er is ook nog zoiets als sparen voor de dingen die je wil.
pi_57714490
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:19 schreef hollander172 het volgende:
Ik krijg dan ook echt jeuk als mensen een kruisinkje zoeken omdat rashonden zo duur zijn, er is ook nog zoiets als sparen voor de dingen die je wil.
Mensen die een ander ras aanschaffen omdat het ras wat ze willen te duur is, zouden ze niet eens een hond mogen verkopen.
Want als de aanschaf al te duur is....... wie betaalt het voer/verzekering/dierenarts/belasting dan?
pi_57715179
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:22 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Mensen die een ander ras aanschaffen omdat het ras wat ze willen te duur is, zouden ze niet eens een hond mogen verkopen.
Want als de aanschaf al te duur is....... wie betaalt het voer/verzekering/dierenarts/belasting dan?
Helemaal mee eens. Maar nogmaals, in mijn omgeving snapt niemand waarom ik het gedaan heb. Voor 200 euro heb je immers toch ook een klein wit hondje??? Ik moet echt werkelijk waar nog dagelijks uitleggen waarom ik veel meer heb betaald voor mijn Maltezer. Ik lijk wel gek, zegt men dan.............
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zondag 30 maart 2008 @ 15:05:07 #107
150152 Queen_Bee
pi_57715405
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:53 schreef Tezz het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar nogmaals, in mijn omgeving snapt niemand waarom ik het gedaan heb. Voor 200 euro heb je immers toch ook een klein wit hondje??? Ik moet echt werkelijk waar nog dagelijks uitleggen waarom ik veel meer heb betaald voor mijn Maltezer. Ik lijk wel gek, zegt men dan.............
En daar hebben we één van de grote problemen inderdaad.
I'm super sonic man
  zondag 30 maart 2008 @ 18:38:39 #108
17709 hollander172
pi_57719427
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:53 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ik ken de discussies, die worden ook bij grote rassen zo gevoerd. Hoevaak ik wel niet heb geprobeert uit te leggen dat je geen molosserkruisingen moet kopen en waarom het zo belangrijk is dat zeker zo'n ras een stamboom heeft. RAD? Nog nooit van gehoord. Zelfs op onze nieuwste aankoop heb ik al vervelende reacties gehad. "Wat? Zoveel geld voor zo'n klein hondje?"

Mensen schijnen ook niet te willen begrijpen dat pups uit broodfok en pretnestjes veel en veel te duur zijn, ze staren zich compleet blind op het verschil met stamboomhonden. Die 200,- (als je het al red, tijdens onze zoektocht naar een kleintje kom je ze meer tegen tussen 400,- en 750,- ) gaat minus enting (15,-) en ontworming (5 a 6 euro) zo de zak in van de "fokkers".
Begrijpen dat stamboomhonden een stukje duurder zijn maar waar wel netjes (dure) onderzoeken zijn gedaan bij de ouderdieren en de aanschaf- cq dekkingskosten vele malen hoger zijn snappen ze dan weer niet. In dat geval zijn ze er juist wel van overtuigd dat een fokker het puur voor het geld doet want die pups zijn zo duur.
  zondag 30 maart 2008 @ 20:08:19 #109
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_57721441
over prijzen kun je met sommigen echt een eindeloze discussie hebben. Grote honden, kleine honden en zelfs bij caviaatjes. Ik heb een aantal jaar op hoog en streng niveau met rascavia's gefokt. Dan betaalde men voor een showbaar zeugje (vrouwtje) bij de meeste fokkers zo'n 15 euro en zelfs dat was te duur voor sommige mensen..Dan zeg ik je... Dat soort mensen kunnen beter geen dieren aanschaffen, ik heb om die reden ook wel eens mensen afgewezen
pi_57722241
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:38 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik ken de discussies, die worden ook bij grote rassen zo gevoerd. Hoevaak ik wel niet heb geprobeert uit te leggen dat je geen molosserkruisingen moet kopen en waarom het zo belangrijk is dat zeker zo'n ras een stamboom heeft. RAD? Nog nooit van gehoord. Zelfs op onze nieuwste aankoop heb ik al vervelende reacties gehad. "Wat? Zoveel geld voor zo'n klein hondje?"

Mensen schijnen ook niet te willen begrijpen dat pups uit broodfok en pretnestjes veel en veel te duur zijn, ze staren zich compleet blind op het verschil met stamboomhonden. Die 200,- (als je het al red, tijdens onze zoektocht naar een kleintje kom je ze meer tegen tussen 400,- en 750,- ) gaat minus enting (15,-) en ontworming (5 a 6 euro) zo de zak in van de "fokkers".
Begrijpen dat stamboomhonden een stukje duurder zijn maar waar wel netjes (dure) onderzoeken zijn gedaan bij de ouderdieren en de aanschaf- cq dekkingskosten vele malen hoger zijn snappen ze dan weer niet. In dat geval zijn ze er juist wel van overtuigd dat een fokker het puur voor het geld doet want die pups zijn zo duur.
Inderdaad! En wat bij mij ook enorm meespeelde (buiten het feit dus dat ik absoluut geen cent bij wil dragen aan broodfok), was dat het mijn eerste hondje was. Bij mijn fokker mag ik dag en nacht aankloppen met vragen over verzorging, opvoeding en zomaar voor 'de klets'. Ik heb dus bij mijn hondje een goede trimster, een goede opvoeder en een leger speelkameraadjes voor mijn hondje 'gekocht'.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zondag 30 maart 2008 @ 23:43:52 #111
17709 hollander172
pi_57727428
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:08 schreef RiesAmaris het volgende:
over prijzen kun je met sommigen echt een eindeloze discussie hebben.
Mjah als ik voor een dier ga kijken dan denk ik niet eens na over prijzen. Ik heb een idee, wil weten of het bij me past en wat het kost hoor ik daarna wel. Natuurlijk varieëren prijzen en kijk je wel wat rond als je er uit bent maar toch, het geld dat een beestje kost staat in geen verhouding tot het plezier en de jaren die je met een beestje hebt.
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:41 schreef Tezz het volgende:

[..]

Inderdaad! En wat bij mij ook enorm meespeelde (buiten het feit dus dat ik absoluut geen cent bij wil dragen aan broodfok), was dat het mijn eerste hondje was. Bij mijn fokker mag ik dag en nacht aankloppen met vragen over verzorging, opvoeding en zomaar voor 'de klets'. Ik heb dus bij mijn hondje een goede trimster, een goede opvoeder en een leger speelkameraadjes voor mijn hondje 'gekocht'.
Dat is idd nog zoiets, mocht ik onze dogo willen "lozen" dan kan hij gewoon terug naar de fokker. (niet dat ik daar ooit maar over na zou denken ) Voor het tweede beestje ligt dat iets anders maar vaak kun je wel terugvallen op de fokker waar een hond vandaan komt. Iemand die begaan is met het ras kan je ook goede tips meegeven, bereid je voor op hetgeen komen gaat en geeft je ook een goede garantie indien het misgaat. Het blijft een kwestie van vertrouwen maar iemand die een goede naam heeft opgebouwd in het "wereldje" gooit deze niet zomaar te grabbel.

Ik ken helaas te veel verhalen van honden die ingeslapen zijn, dubieuze nieuwe eigenaren krijgen of simpelweg verwaarloosd worden omdat ze "niet meer leuk zijn". Mensen gebruik je verstand, vraag naar waar een dier vandaan komt, eis bewijs op papier en hoe schattig dat pupje ook is vergeet niet dat dieren simpelweg een overlevings instinct hebben. Ieder pupje is schattig en lief, natuurlijk! Ook zij willen het liefst het beste wat hen uitkomt en dat ben jij, de brenger van koekjes, regelmatige maaltijden, aandacht etc. Geen enkel bastaardje is slechter dan zijn rasbroertje of zusje maar waarom een kruising aanschaffen terwijl je ook de zekerheid kan hebben van iemand die achter het ras staat, een opvangnet bij problemen, goed advies en gedegen voorlichting? Is het die paar honderd euro? Is het het gemak? Je vind het elitair en vervelend? Denk gewoon na, er zijn 331 erkende hondenrassen volgens de FCI, wat voegt dat ene bastaardje nou toe aan al die rassen die wel erkend worden? Niet genoeg of het past niet bij je? Neem dan gewoon geen hond.
pi_57735284
En jullie hebben het nu nog over honden.. Genoeg mensen in mijn omgeving die wel 1000 euro voor een hond willen neerleggen, maar ik heb sindskort één raskat (en de andere komt in mei),
Nou dat was ook wel een toppunt, zoveel geld voor een kat, een hond vonden ze wel kunnen maar de buurvrouw had nog wel een leuke zwangere poes lopen.

Lekker niks van aangetrokken natuurlijk en beide dieren komen bij goede fokkers weg incl het hele papierencircus wat er bij hoort..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:51:19 #113
150152 Queen_Bee
pi_58011140
quote:
Op zondag 30 maart 200810:07 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat zou toch wel mooi zijn, toch is het jammer dat er zoveel tijd overheen moet gaan en dat ze zo lang door kunnen gaan met dit soort praktijken voordat er ingegrepen kan worden.
Ik had toen contact opgenomen met de dierenbescherming maar die wilde me niets vertellen. Is er al iets meer over bekend?
I'm super sonic man
pi_58076156
Nu wil ik dan toch even wat zeggen wij hebben al 8jaar een hele lieve stoere engelse stafford! een DOVE wel te verstaan! hij luistert prima loopt los buiten en is bsoluut geen enkel gevaar voor de wat dan ook .... dus ik zou niet weten waarom ze geen prima leventje zouden kunnen hebben!!

niks afmaken gewoon tijd in steken!!

die van ons heeft een prachtleven!!
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:21:40 #115
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58076214
Dove honden kunnen zich prima aanpassen ja, die van ons had er haast geen last van, het kwam hem soms zelf heel goed uit
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:13:51 #116
150152 Queen_Bee
pi_58854158
Dit is een goed voorbeeld van een broodfokker.

Zie je dat ze daar heel veel verschillende soorten rassen aanbieden?
Zie je dat ze zo een 30 van elke soort hebben liggen?
Zie je dat ze erover praten alsof het over een ding gaat?
Zie je dat ze zelfs dezelfde dag komen bezorgen?
Snap je dat een goede fokker niet zomaar dieren verkoopt?
Snap je dus dat geen zuivere koffie is?
Hmm?

http://www.woefkesranch.be/gallery/index.php

[ Bericht 55% gewijzigd door Queen_Bee op 23-05-2008 13:54:28 (Kusjes, Hollander.) ]
I'm super sonic man
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:21:52 #117
17709 hollander172
pi_58854387
Die bestaat al jaren hoor? Wat een kutkick.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:23:36 #118
150152 Queen_Bee
pi_58854433
En? Genoeg mensen die m niet kennen.
I'm super sonic man
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:25:45 #119
150152 Queen_Bee
pi_58854491
Het hele punt is juist om mensen aware te maken. Dus niks kutkick, goede kick. Sherlock.
I'm super sonic man
pi_58854683
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:13 schreef Queen_Bee het volgende:
Dit is een goed voorbeeld

http://www.woefkesranch.be/gallery/index.php

Ik kende hem niet inderdaad.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:47:43 #121
17709 hollander172
pi_58855132
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:25 schreef Queen_Bee het volgende:
Het hele punt is juist om mensen aware te maken. Dus niks kutkick, goede kick. Sherlock.
Mensen "aware" maken doe je door ze attent te maken op de kenmerken van een broodfokker, niet zomaar een link dumpen in een topic zonder enige onderbouwing.

Jouw voorbeeld kom je overigens behoorlijk vaak tegen, als je hem niet kent ben je heel eenzijdig aan het zoeken of je bent niet echt op zoek. Die lui adverteren echt overal en nergens.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:50:53 #122
150152 Queen_Bee
pi_58855222
Wat doe je stom zeg. Ik vond dat de link boekdelen spreekt. Je kunt in het vervolg normaal reageren op mij of reageer helemaal niet.
I'm super sonic man
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:08:52 #123
150152 Queen_Bee
pi_58855797
Is er nu werkelijk niets wat we kunnen doen? Ik zit hier wel lekker vanachter mijn veilige PC een topic over broodfok te openen, maar daar bereik je ook maar een paar mensen mee.

Zouden we niet een lijst met broodfokkers kunnen zoeken, berichten plaatsen dat mensen met zieke pups ed daarvandaan zich komen melden, veel info verzamelen en dan zo een bagger zender als SBS erbij halen die dat soort verhalen wel amusant vinden?

Ik ben mij ervan bewust dat er dan nog geen bedrijven gesloten worden, maar het is wel weer een stap, toch?

Of iemand met een ander idee.
I'm super sonic man
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:09:02 #124
17709 hollander172
pi_58855805
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:50 schreef Queen_Bee het volgende:
Wat doe je stom zeg. Ik vond dat de link boekdelen spreekt.
De link is naar een keurige website waar je prima vanachter je toetsenbord een hondje uit kan zoeken, makkelijk toch? Des te minder mensen zo'n website kunnen vinden des te beter lijkt mij maar goed. Onderbouw anders eens waarom dit een broodfokker zou moeten zijn, mensen die blanco in dit topic komen, deze lui niet kennen en dan doorklikken zegt het niks hoor.
quote:
Je kunt in het vervolg normaal reageren op mij of reageer helemaal niet.
Flikker op, als het je niet zint haal je er maar een modje bij.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:11:22 #125
150152 Queen_Bee
pi_58855881
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:09 schreef hollander172 het volgende:

[..]

De link is naar een keurige website waar je prima vanachter je toetsenbord een hondje uit kan zoeken, makkelijk toch? Des te minder mensen zo'n website kunnen vinden des te beter lijkt mij maar goed. Onderbouw anders eens waarom dit een broodfokker zou moeten zijn, mensen die blanco in dit topic komen, deze lui niet kennen en dan doorklikken zegt het niks hoor.
[..]

Flikker op, als het je niet zint haal je er maar een modje bij.
Het gaat er niet om of het mij zint of niet, als je had gekeken zie je dat ik het al aangepast heb, het gaat mij om de manier waarop. En blijkbaar wil je daar niet van afwijken dus ik heb verder geen behoefte om gesprekken met jou te voeren.
I'm super sonic man
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:27:19 #126
17709 hollander172
pi_58856409
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:11 schreef Queen_Bee het volgende:
Het gaat er niet om of het mij zint of niet, als je had gekeken zie je dat ik het al aangepast heb, het gaat mij om de manier waarop. En blijkbaar wil je daar niet van afwijken dus ik heb verder geen behoefte om gesprekken met jou te voeren.
Op een gekke manier mag ik je wel een beetje en nee ik had het niet gezien maar dat is ook niet gek als je 40 minuten erna gaat editten. Kusjes terug

Om op een andere vraag terug te komen, je kan er niet zo gek veel tegen doen. Een website oprichten met vermelding van broodfokkers e.d. is een optie maar je zal binnen no time gesommeert worden de adressen van je site te halen. Posten op publieke fora is ook een optie maar 1 klacht is genoeg om het adres weer te laten verdwijnen. Als je het hard wil spelen dan is een eigen site natuurlijk een optie maar bereid je dan wel goed voor op alle bedreigingen e.d. Er gaat genoeg geld in om dus de fokkers in kwestie zijn er alles aan gelegen om niet negatief in het nieuws (in welke zin dan ook) te komen.

Vergeet ook niet dat je een behoorlijke last op je schouders neemt als je iemand per abuis valselijk beschuldigt, je zal zelf terdege onderzoek moeten voor je iemand aan de schandpaal nagelt.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:38:51 #127
150152 Queen_Bee
pi_58856748
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:27 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Op een gekke manier mag ik je wel een beetje en nee ik had het niet gezien maar dat is ook niet gek als je 40 minuten erna gaat editten. Kusjes terug

Om op een andere vraag terug te komen, je kan er niet zo gek veel tegen doen. Een website oprichten met vermelding van broodfokkers e.d. is een optie maar je zal binnen no time gesommeert worden de adressen van je site te halen. Posten op publieke fora is ook een optie maar 1 klacht is genoeg om het adres weer te laten verdwijnen. Als je het hard wil spelen dan is een eigen site natuurlijk een optie maar bereid je dan wel goed voor op alle bedreigingen e.d. Er gaat genoeg geld in om dus de fokkers in kwestie zijn er alles aan gelegen om niet negatief in het nieuws (in welke zin dan ook) te komen.

Vergeet ook niet dat je een behoorlijke last op je schouders neemt als je iemand per abuis valselijk beschuldigt, je zal zelf terdege onderzoek moeten voor je iemand aan de schandpaal nagelt.
20

Ja, met Mirando had ik een of ander bb forumpje maar dat was dan ook meer om daar de dingen te bespreken, niet aan de schandpaal te nagelen.

Hoe zit het dan wanneer je mensen hebt die daar een dier vandaan hebben, is dat dan geen bewijs en dus "flikker op met je sommeren, meneer Broodfokker" oid? Of mogen ze dat gewoon ten alle tijde doen en moet je daar gehoor aan geven?

En ik zou inderdaad dingen checken. Niet a la Yvonne en kinderporno, daar heb ik een hekel aan.
I'm super sonic man
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:52:06 #128
17709 hollander172
pi_58857150
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:38 schreef Queen_Bee het volgende:
20
41 zelfs, kijk maar terug.
quote:
Hoe zit het dan wanneer je mensen hebt die daar een dier vandaan hebben, is dat dan geen bewijs en dus "flikker op met je sommeren, meneer Broodfokker" oid? Of mogen ze dat gewoon ten alle tijde doen en moet je daar gehoor aan geven?
Neuh hoor, mensen kunnen sommeren tot ze een ons wegen maar je hoeft daar geen gehoor aan te geven, wel begeef je je dan op glad ijs want dat kan via justitiele weg natuurlijk wel. Kleine kans hoor, maar vaak zie je mensen wel inbinden als er gedreigd wordt met een advocaat oid. Het kan ook zo ver gaan dat ze letterlijk bij je op stoep staan, daar moet je terdege rekening mee houden.
quote:
En ik zou inderdaad dingen checken. Niet a la Yvonne en kinderporno, daar heb ik een hekel aan.
Mjah je zal echt heel zeker van je zaak moeten zijn, "verhalen" van pupkopers kun je in ieder geval in eerste instantie niks mee. Die kunnen alleen ondersteunend gebruikt worden maar je moet echt met beter bewijs moeten komen als je een sterke zaak wil. Vermoedens kun je niks mee, deze mensen opereren misschien op het randje van de wet maar zijn over het algemeen niet strafbaar bezig, hoogstens "ongewenst". Probeer maar eens te bewijzen dat er sprake is van mishandeling bijv.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:27:22 #129
150152 Queen_Bee
pi_58858112
Ja, ik heb het gemerkt met Mirando toen. Maar daarom vraag ik hier ook eerst, hè. Als er mensen mee willen doen kunnen we daarna een plan van aanpak maken.

Hopelijk zijn er dan ook mensen die wat verstand hebben van de dingen waar jij het nu ook over hebt. Het is dus niet mijn bedoeling van "Hey, wat een leuk idee. Vandaag of morgen zijn we klaar" Ik begrijp dat er tijd in gaat zitten en ben bereid onderzoek te doen. Ik hoop anderen met mij ook.
I'm super sonic man
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:24:49 #130
17709 hollander172
pi_58859774
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:27 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja, ik heb het gemerkt met Mirando toen. Maar daarom vraag ik hier ook eerst, hè. Als er mensen mee willen doen kunnen we daarna een plan van aanpak maken.
Ondanks de is dat wel een goede manier om zoiets op poten te zetten. Benader ook communities in deze hoek, daar zitten ook mensen met verhalen of eventueel terzake kundige personen die zich daar misschien voor in willen zetten.

Als je echt heel serieus bent zou je kunnen denken aan het oprichten van een stichting, zo is het ook mogelijk sponsoring/donaties te krijgen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 16:42:33 #131
150152 Queen_Bee
pi_58860240
Ja maar alleen kan ik niet veel. Een Stichting met mij alleen schiet al helemaal niet op. Dus dierenliefhebbers, waar zijn jullie, UNITE!
I'm super sonic man
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:57:09 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_58861772
Lijkt me opzich wel een goed idee, ik zou eventueel wel mee willen doen.
Huilen dan.
pi_58864885
dat ziet er nasty uit.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:36:15 #134
150152 Queen_Bee
pi_58865218
Dus doe mee
I'm super sonic man
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:39:40 #135
17709 hollander172
pi_58868075
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:42 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja maar alleen kan ik niet veel. Een Stichting met mij alleen schiet al helemaal niet op. Dus dierenliefhebbers, waar zijn jullie, UNITE!
Je moet ergens beginnen, verdiep je eens in de rechtsvorm en zie wat je er mee kan. Echt serieuze mensen aantrekken lukt alleen als je de basis goed hebt. Heel vervelend maar daar komt nogal wat bij kijken, later pluk je daar de vruchten van. Ik wil best mijn hulp aanbieden maar daar zitten bepaalde basisvoorwaarden aan, voorwaarden die anderen ook zullen stellen.

Als je echt een vuist wil maken ontkom je er niet aan het officieel aan te pakken, anders blijf je een roepende in de woestijn.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:54:33 #136
150152 Queen_Bee
pi_58868393
Ja, maar ik heb niet echt zin om zoveel werk te gaan doen en om er dan vervolgens achter te komen dat ik er alleen voor sta en het voor niets is geweest
I'm super sonic man
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:59:14 #137
17709 hollander172
pi_58869920
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja, maar ik heb niet echt zin om zoveel werk te gaan doen en om er dan vervolgens achter te komen dat ik er alleen voor sta en het voor niets is geweest
En zo denkt 99,9% van de toetsenbordhelden hier. Als je een punt wil maken ga je ervoor, desnoods in je eentje. Waarom zou een ander het wel kunnen en jij niet? Er zijn talloze stichtingen die zich voor welk doel dan ook inzetten en enthousiasme groeit naarmate de initatiefnemer zich meer inzet. Maak een begin, pak dat verstandig aan en er zullen zich vanzelf mensen bijvoegen die hetzelfde gedachtengoed aanhangen. Je intentie is goed dus waarom niet een begin maken? Er zijn wat dat betreft weinig tot geen soortgelijke initatieven waar mensen zich bij aan kunnen sluiten.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:15:16 #138
150152 Queen_Bee
pi_58870233
Omdat ik gewoonweg niet in staat ben om het alleen te doen. Ik weet te weinig over de dingen die jij zelf al aangeeft
I'm super sonic man
pi_58874878
Eigenlijk zouden er veel strengere boetes moeten komen voor broodfokkers, en zou Marktplaats ed ook strenger gecontroleerd moeten worden.
En waarom zijn er wel puppykennels in Belgie maar niet in Nederland? Waarom kunnen de regels in Belgie wat betreft puppykennels niet ook strenger worden?

En weg met die dierenwinkels waar ze puppies verkopen, dat deugt ook van geen kant.

Dit is pure dierenmishandeling en dierenmishandeling is toch bij de wet verboden?

Sinds kort heb ik ook een hond, een labrador, Beau, en ben eerder ook gaan kijken hoe het bij broodfokkers aan toe gaat.
Puppies in tochtige schuren op het erf, kregen melk met beschuit als eten, de helft goedkoper dan via de rasvereniging. Maar had er geen goed gevoel bij en het uiteindelijk niet gedaan.

Beau heb ik via de rasvereniging, hij is opgegroeid in de huiskamer en gewend aan geluiden als de stofzuiger. Eigenlijk is hij nergens bang voor, een onbezorgde zelfverzekerde jonge hond. Omdat de BASIS al goed lag.

Domme mensen die wel in de praatjes van broodfokkers trappen zul je toch houden. Je blijft impulsieve mensen houden die als ze iets willen het meteen willen, en zo goedkoop mogelijk.
Maar eerst de broodfokkers aanpakken lijkt mij belangrijker.

Ik vind sowieso dat de boetes in dit land voor mensen die diernmishandeling ed op hun geweten hebben erg laag liggen.
pi_58920195
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:54 schreef senesta het volgende:

[..]

Het zijn wel hele goede topics , broodfok is iets waar nog zoveel mensen en hondjes het slachtoffer van worden dat het goed is dat mensen ervoor gewaarschuwd worden.
Mensen denken nog steeds dat het een goedkoop alternatief voor een goede fokker is
En zijn zich niet altijd bewust van het leed dat ze met zo'n aanschaf in stand houden.
Het heeft geen enkele nut dit soort topics.

Broodfokkers stop je niet door dit soort topics (ze weten dondersgoed dat wat ze doen fout is), en mensen die zo DOM zijn om daar te kopen zullen Fok! nooit gebruiken VOOR een aankoop.

Mensen raadplegen altijd achteraf het internet, mensen die vooraf een aanschaf onderzoek doen zijn over het algemeen wel zo slim om alles bij elkaar op te tellen. Want zeg nou zelf, welke slimme alfred neemt nou een pup mee uit een niet huiselijke kring (kennel/schuur) en observeert het aandachtig of het wel sociaal gedrag heeft tijdens bezoek (zowel moeder als pup). IIG al 2 puntjes waar je heel wat broodfok van kan achterhalen, niet alles maar wel veel.

Net als die lame spam mailtjes over dolfijnen die in stukken worden gesneden in Japan: Je doet er niets tegen tot de overheid het verbied, vooral als buitenlander heb je geen enkel recht van spreken in Japan.
  woensdag 18 juni 2008 @ 01:21:37 #141
150152 Queen_Bee
pi_59477857
Het heeft ook niet veel nut. Maar die paar mensen die we wel treffen is iig goed.

Maar daarom zeg ik ook, laten we wat doen dan. De wereld zullen we niet redden, maar we maken een begin en redden een paar. Beter dan niets.
I'm super sonic man
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:46:46 #142
17709 hollander172
pi_59484104
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 01:21 schreef Queen_Bee het volgende:
Het heeft ook niet veel nut. Maar die paar mensen die we wel treffen is iig goed.

Maar daarom zeg ik ook, laten we wat doen dan. De wereld zullen we niet redden, maar we maken een begin en redden een paar. Beter dan niets.
Blijf je nou echt periodiek dit topic kicken?
  woensdag 18 juni 2008 @ 16:10:43 #143
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_59491549
Ik zet me al jaren in tegen de broodfok binnen bepaalde rassen. De ENIGE manier om deze mensen te stoppen is zoveel mogelijk info verspreiden over hoe je wel een pup moet kopen. De kopers zijn degene die de broodfok in stand houden. Zelfs als de wetten aangescherpt worden zal het in de illegaliteit blijven plaatsvinden. Wat wij al jaren doen is rasgerichte info verstrekken op fora die ik zelf run met vriendinnen. En mensen benaderen die op zoek zijn naar het ras via mp en zo. Mensen die wanproducten aanbieden mailen en dwarsbomen. Duizend keer dezelfde discussie voeren met mensen.
Grootschalig wordt er wel aan gewerkt maar regelgeving ed verandert in dit bureaucratisch land nou eenmaal echt langzaam. Dus proberen wij kleinschalig zoveel mogelijk individuen te bereiken en ik denk dat we in de afgelopen pak m beet 6 jaar al behoorlijk wat mensen van een misstap hebben weten te weerhouden en dat we ook heel veel broodfokpupkopers achteraf de ogen hebben kunnen openen, die mensen zullen hun fout gelukkig niet snel herhalen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')