Veel personen hebben twee paspoorten in hun bezit. Waarom zijn ze, volgens zichzelf, ineens Nederlander als ze iets uitvreten en noemen ze zich Marokkaan als Marokko moet voetballen?quote:Op maandag 25 februari 2008 19:38 schreef House-Musik het volgende:
Ze moeten gewoon niks neerzetten als de persoon een nederlands paspoort in bezit heeft, gewoonweg discriminatie aanmoedigen doen ze nu..
En je kan ook gewoon buitenlander zeggen
Heel simpel. Je hebt migranten en je hebt kinderen van migranten. Het woord ''allochtoon" verziekt het meest fundamentele aan integratie: namelijk het verschil in beleving tussen de migrant en zijn kinderen.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:31 schreef Gia het volgende:
Hirsch Ballin wil af van term allochtoon
Tja, wat dan hè?
"De daad is gepleegd door een man van "land van oorsprong" origine?"
"De daad is gepleegd door een buitenlander?"
"De daad is gepleegd door een man met een dubbel paspoort?"
"De daad is gepleegd door een medelander?"
Goed idee, hebben we inboorlingen en buitenlanders.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heel simpel. Je hebt migranten en je hebt kinderen van migranten. Het woord ''allochtoon" verziekt het meest fundamentele aan integratie: namelijk het verschil in beleving tussen de migrant en zijn kinderen.
Laten we autochtonen trouwens voortaan maar inboorlingen noemen.
"De daad is gepleegd door een man van 45 jaar oud." Dat kan toch ook? Ik weet niet, hoor, maar is het zo essentieel, zijn afkomst?quote:Op maandag 25 februari 2008 19:31 schreef Gia het volgende:
Tja, wat dan hè?
"De daad is gepleegd door een man van "land van oorsprong" origine?"
"De daad is gepleegd door een buitenlander?"
"De daad is gepleegd door een man met een dubbel paspoort?"
"De daad is gepleegd door een medelander?"
Net alsof het uitmaakt dat zij dan voor marokko gaan voetballenquote:Op maandag 25 februari 2008 19:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel personen hebben twee paspoorten in hun bezit. Waarom zijn ze, volgens zichzelf, ineens Nederlander als ze iets uitvreten en noemen ze zich Marokkaan als Marokko moet voetballen?
Voor mij zijn alleen mensen met uitsluitend een Nederlands paspoort echte Nederlanders.
Trouwens, wat gebeurt er wanneer mensen het woord 'allochtoon' toch blijft gebruiken. Ik vind het eigenlijk wel een handig woord. Het verwijst naar iedereen die 1e of 2e generatie nieuwkomer is.
Sowieso, zoals ik al in topic hierover zei, waarom moeten wij lezen dat in een of ander dorp/land een misdrijf is gepleegd? Wat heb ik er aan? He-le-maal niks.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
"De daad is gepleegd door een man van 45 jaar oud." Dat kan toch ook? Ik weet niet, hoor, maar is het zo essentieel, zijn afkomst?
Ach, ik weet niet... Het lijkt mij ook niet zo'n probleem als media melden wat de afkomst van een verdachte is, ik heb er geen probleem mee, althans, maar ik vind het nogal apart dat Gia nu opeens allemaal problemen ziet in de berichtgeving van misdrijven als media het woord 'allochtoon' niet zouden gebruiken. Alsof het erg essentieel is dat zijn afkomst bekend is.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:57 schreef House-Musik het volgende:
[..]
Sowieso, zoals ik al in topic hierover zei, waarom moeten wij lezen dat in een of ander dorp/land een misdrijf is gepleegd? Wat heb ik er aan? He-le-maal niks.
Ik vind het wel uitmaken als bepaalde criminele daden steeds door dezelfde bevolkingsgroep gepleegd worden. Om aan te geven dat er een probleem is, is het wel zo handig dat je een gemeenschappelijke factor kunt noemen. Om dan te zeggen dat het om een moslim gaat, dan krijg je weer commentaar dat niet elke Marokkaan moslim is, of dat het plegen van dat soort daden niets met het geloof te maken heeft.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
"De daad is gepleegd door een man van 45 jaar oud." Dat kan toch ook? Ik weet niet, hoor, maar is het zo essentieel, zijn afkomst?
Jippieeeeequote:Op maandag 25 februari 2008 19:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heel simpel. Je hebt migranten en je hebt kinderen van migranten. Het woord ''allochtoon" verziekt het meest fundamentele aan integratie: namelijk het verschil in beleving tussen de migrant en zijn kinderen.
Laten we autochtonen trouwens voortaan maar inboorlingen noemen.
Hirsch Ballin stelt voor om de onnodig verwarrende -en eerlijk gezegd beledigende- term 'allochtoon' niet meer te gebruiken en jouw probleem is onmiddellijk hoe we Marokkaanse daders dan moeten noemen en iets met subsidie...quote:Op maandag 25 februari 2008 20:16 schreef Gia het volgende:
Schaffen we dan trouwens ook meteen alle subsidies voor allochtonen af?
Het is allemaal symboolpolitiek. Als het journaal het woord "kankerturk" niet meer gebruikt houden ze er op straat ook mee op.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gaat weer nergens over, taal van het volk valt niet te besturen.
Op zich is dat ook niet eens nodig. Een misdaad is een misdaad, of een Marokkaan het nou pleegt of Ethiopier of een Duitser of een marsmannetje. Die hele omschrijving is overbodig. En als je die weglaat leidt het tenminste ook niet tot stigmatisering.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:31 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat men, zonder het woordje 'allochtoon' te gebruiken, eerder het beestje bij de naam zal noemen.
Dus:
"De daad is gepleegd door een van oorsprong Marokkaanse man."
Wat ik al eerder zei: Het maakt wel uit wanneer een bepaalde misdaad veelvuldig door een bepaalde bevolkingsgroep gepleegd wordt. Wiet telen door kampers, tasjesroven door Marokkanen enz.... Dat ook anderen dit incidenteel doen, doet er niet toe. Als een bepaalde groep een bepaalde misdaad veelvuldig pleegt, dan is er een probleem dat benoemt moet kunnen worden.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:25 schreef Ridley het volgende:
[..]
Op zich is dat ook niet eens nodig. Een misdaad is een misdaad, of een Marokkaan het nou pleegt of Ethiopier of een Duitser of een marsmannetje. Die hele omschrijving is overbodig. En als je die weglaat leidt het tenminste ook niet tot stigmatisering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |