abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56972144
Nou, als we Wilders aan de macht krijgen konden we nog wel eens echt een pleefiguur slaan .

Maar voor het echte leven is het toch het belangrijkste om normaal te blijven doen. En Wilders noch moslims aansprakelijk te stellen voor een dra nakende apocalyps. Maak je gewoon zorgen om de broeikas, dat is veel gezelliger.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56972150
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je bedoelt dat land met de legale drugs, hoeren en urhm ... molens?
Oh nee hoor, daar staat NL nu niet meer om bekend.
pi_56972160
quote:
Wil je nu stellen dat je niet van geinstitutionaliseerd racisme kan spreken als er geen wetten aan te wijzen zijn die hetzelfde zijn als de Jim Crow wetten?
Nee, hooguit dat je dan niet de Amerikaanse segregatie kunt vermelden als voorbeeld. Bovendien is het dan geinstitutionaliseerde discriminatie.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 20:49:34 #129
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56972203
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh nee, om het stopzetten van YouTube in Pakistan he?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_56972239
Boek voor sigme:
quote:
Regine May, Apuleius and the Drama. The Ass on Stage.
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 20:51:49 #131
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56972260
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
!
Carpe Libertatem
pi_56972274
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:44 schreef Autodidact het volgende:

Nee, ik heb het niet over dit moment. Ik heb het over een overheid die eruit ziet zoals Wilders het wil. In die overheid is het net zo goed te vergelijken met Apartheid als de democratie in Cuba en Nederland. Ja, er zijn gelijkenissen, maar verre van "identiek" en de vergelijking zegt niks.
De vergelijking zegt heel wat, op basis van die vergelijking kom je bepaalde gelijkenissen tegen. Het zijn die bepaalde gelijkenissen die je tegenkomt die je aan het denken zouden moeten zetten. Althans bij rationeel denkende mensen. Elk land en elk systeem toont gelijkenissen, het gaat er echter om op welk gebied die gelijkenissen er zijn en op wat voor manier.
quote:
Geen van die wetten zijn "identiek" (jouw woord) aan de Jim Crow wetten. Ook de intentie is anders trouwens, maar het zou je sieren je eerst te verdiepen in de Jim Crow wetten.
Het zou je sieren om het woord intentie eens op te zoeken. Het zou je ook tevens sieren om het woord mensenrechtenschendingen op te zoeken, of minderheden.
quote:
Nee. Homo's worden in Polen bij wet gediscrimineerd. Literatuur wordt verboden, ze mogen hun levenswijze niet uiten, ze worden zwaarder bestraft etc. Ik vind dat een betere vergelijking.
Want de Apartheid of de Crow wetten binnen Amerika vind je te zwaar? Je wilt niet je ogen openen dat dat weleens de volgende stap zou zijn? Of dat het aardig dicht in de buurt zit?
quote:
Mja...ik had volwassener verwacht.
Tja, ik had je wel wat slimmer verwacht.
pi_56972297
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:47 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, hooguit dat je dan niet de Amerikaanse segregatie kunt vermelden als voorbeeld. Bovendien is het dan geinstitutionaliseerde discriminatie.
Ach, ik nam het woord over van onze Crow deskundige Autodidact.
pi_56972409
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:50 schreef Apropos het volgende:
Boek voor sigme:
[..]
Zware kost.. http://fds.oup.com/www.oup.co.uk/pdf/0-19-920292-3.pdf

Heb je het gelezen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56972472
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De vergelijking zegt heel wat, op basis van die vergelijking kom je bepaalde gelijkenissen tegen. Het zijn die bepaalde gelijkenissen die je tegenkomt die je aan het denken zouden moeten zetten. Althans bij rationeel denkende mensen. Elk land en elk systeem toont gelijkenissen, het gaat er echter om op welk gebied die gelijkenissen er zijn en op wat voor manier.
Ja, en daarom moet je met een passende vergelijking komen. Een die ergens op slaat. Als je de democratie van Nederland ergens mee moet vergelijken pak je ook niet Cuba als eerste keuze. En als je dat wel doet moet je toch een verdomd goede reden hebben om niet Duitsland of Noorwegen (bijvoorbeeld) te nemen. Kun je mij een reden geven waarom de Apartheid en Jim Crow beter te vergelijken is met Wilders dan de homodiscriminatie in de Arabische wereld en Polen?
quote:

Het zou je sieren om het woord intentie eens op te zoeken. .
De intenties zijn niet hetzelfde als de Jim Crow wetten. De intentie van Wilders is vrij simpel: geen Islam in Nederland. De intentie van de Jim Crow wetten was niet om zwarten het land uit te jagen. Ze waren er om de zwarten te houden maar ze een mindere plaats te geven in alle facetten van het publieke leven.
quote:

Want de Apartheid of de Crow wetten binnen Amerika vind je te zwaar? Je wilt niet je ogen openen dat dat weleens de volgende stap zou zijn? Of dat het aardig dicht in de buurt zit?
Nou, ik vond ze wel te zwaar inderdaad... hehe. Maar, nee, als de proportie niet te vergelijken is is het gewoon onjuist om van "praktisch identiek" te spreken. Je gebruikt trouwens de drogreden van het hellend vlak. "Ja, maar dat is de volgende stap!"

[ Bericht 3% gewijzigd door Autodidact op 25-02-2008 21:10:19 ]
pi_56972588
Goedenavond verder.
pi_56972621
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:08 schreef Apropos het volgende:
Goedenavond verder.
Yep. Dag.
pi_56972628
Yep. Dag.
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 21:10:53 #139
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56972656
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:08 schreef Apropos het volgende:
Goedenavond verder.
Want je gaat nu met je Braziliaanse vriendin fonduen?
pi_56972664
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:09 schreef Monidique het volgende:
Yep. Dag.
Heb je niet opgelet toen het over Jim Crow ging? Je mag de woorden van een neger niet overnemen. Sterker nog, je mag niet eens in een politiek cafe vertoeven waar negers worden toegelaten. Daarom vertrek ik ook.
pi_56972665
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:00 schreef Autodidact het volgende:
Ja, en daarom moet je met een passende vergelijking komen. Een die ergens op slaat. Als je de democratie van Nederland ergens mee moet vergelijken pak je ook niet Cuba als eerste keuze. En als je dat wel doet moet je toch een verdomd goede reden hebben om niet Duitsland of Noorwegen (bijvoorbeeld) te nemen. Kun je mij een reden geven waarom de Apartheid en Jim Crow beter te vergelijken is met Wilders dan de homodiscriminatie in de Arabische wereld en Polen?
Omdat homodiscriminatie in de rest van de wereld niet hoog op de agenda staat, ook omdat 99% het ontgaat en tevens omdat het een voorbeeld is dat a) niet in het geheugen blijft zitten b) praktisch geen gevoelens oproept bij de tegenstander in het debat c) Apartheid en Jim Crow aantonen hoe ver de mens kan gaan in het onderdrukken van andere mensen en wat voor gevolgen het kan hebben.
quote:
De intenties zijn niet hetzelfde als de Jim Crow wetten. De intentie van Wilders is vrij simpel: geen Islam in Nederland. De intentie van de Jim Crow wetten was niet om zwarten het land uit te jagen. Ze waren er om de zwarten te houden maar ze een mindere plaats te geven.
Uiteindelijk was de intentie om hen het leven zuur te maken, de een op basis van ras, de ander op basis van religie. En dat vind ik een grote overeenkomst.
quote:
Nou, ik vond ze wel te zwaar inderdaad... hehe. Maar, nee, als de proportie niet te vergelijken is is het gewoon onjuist om van "praktisch identiek" te spreken. Je gebruikt trouwens de drogreden van het hellend vlak. "Ja, maar dat is de volgende stap!"
Ook een drogreden is een reden, iets typeren als een drogreden maakt het niet minder waar of minder logisch.
pi_56972686
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Want je gaat nu met je Braziliaanse vriendin fonduen?
Nee, koffie drinken natuurlijk.

.
pi_56972699
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Heb je niet opgelet toen het over Jim Crow ging? Je mag de woorden van een neger niet overnemen. Sterker nog, je mag niet eens in een politiek cafe vertoeven waar negers worden toegelaten. Daarom vertrek ik ook.
Ik weet niet wie Jim Crow is. Is dat die superheld?
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 21:13:08 #144
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56972702
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:12 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, koffie drinken natuurlijk.

[ afbeelding ]

.
pi_56972762
Koffie Lekker aan de mintthee.
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 21:16:37 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56972798
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
Jij neemt het niet zo nauw met mensenrechten....
pi_56972822
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
Racist. Hou je niet van Arabierendrankjes?
pi_56972921
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:17 schreef Apropos het volgende:

[..]

Racist. Hou je niet van Arabierendrankjes?
Nee.
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 21:34:21 #149
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56973189
Kamille Honing Vanille thee.
Carpe Libertatem
pi_56973304
Thee, blegh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: