maok | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:12 |
Ik heb nu een Ciroën ZX FURORE 1.4I E2 uit 1993. Helaas heeft hij een reparatie nodig die me te veel gaat kosten. Deze auto was mijn eerste auto, ik heb hem bijna een jaar gehad en hij beviel opzich prima. Nu ben ik dus aan het kijken naar een andere auto. Nou ben ik er nog niet uit of ik weer een ZX wil of toch een andere. Wie wil helpen meedenken? Mijn budget ligt zo rond de ¤1000,- - Ik rij vooral op de snelweg (elke dag zo'n 130km op het moment) en af en toe korte ritjes door de stad. - Hij moet een beetje confortabel zitten (dus niet met je knieen in je oksels oid) - Ik vind het wel handig als er ook makkelijk spullen (bijvoorbeeld meubels) in vervoerd kunnen worden, dus als de achterbank er uit zou kunnen oid zou het makkelijk zijn. - Hij moet niet te zwaar zijn, heb nu een auto van 940kg, liever dus niet te veel belastingklasses hoger. - Ik rij nu ongeveer 1:15, de auto moet minimaal gelijk of zuiniger rijden. - Niet te hoge onderhoudskosten. - Niet te saaie auto (ik weet dat dat smaak is, ongetwijfelt zijn er mensen die een zx ook saai vinden, een zx vind ik mooi vorm gegeven en het is ook niet zo'n 'grote massa' auto) Het gaat me dus vooral om te kijken of er een auto is die meer bij mijn eisen past dan mijn huidige eisen. Anders koop ik gewoon weer een zx ![]() Deze heb ik nu: ![]() | |
2cv | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:22 |
BX Break ? ![]() Als je comfort wilt (en dan kijk ik even naar het veergedrag) wil jij weer een Citroën. | |
Alexxxxx | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:25 |
De ZX past bij jou, en jij past bij de ZX. Gewoon weer voor een ZX gaan. Als je nog iets meer comfort wilt kun je ook voor de BX gaan natuurlijk, de voorgangervan de ZX, wel wat aan de grote kant, maar je blijft ruim onder je budget. De rest van je budget kun je dan wel weer in onderhoud steken trouwens ![]() | |
maok | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:27 |
quote:Break is niet nodig, ik kan ik mijn huidige auto ook voldoende mee nemen, maar BX lijkt me niet handig, nog ouder dus meer onderhoudskosten lijkt me. | |
Bigs | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:28 |
Als je weer 1000 euro uitgeeft zou ik deze keer wel naar een auto zoeken die langer dan een jaar meegaat. Zo is het wel zonde van je geld ![]() Maar als ik je verhaal lees zou ik gewoon weer voor een ZX gaan en dan als het kan een iets jongere ![]() | |
maok | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:33 |
quote:Vorige was een paar honderd euro goedkoper, maar inderdaad zonde zo. | |
RetepV | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:35 |
Ik heb ook een Citroen ZX. Waar jouw sentimentaliteit voor dat ding vandaan komt, kan ik alleen maar naar raden. Voor mij komt er binnenkort toch wel zo eentje voor terug: ![]() | |
2cv | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:40 |
quote:Vertaling: ik heb een hele dure bak nodig om mijn kleine piem0l te compenseren. Echter, ik heb slechts geld genoeg voor dit japans geval. | |
2cv | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:41 |
quote:Als je een goede koopt kan het meevallen. Maar je weet pas of je een goede hebt als je er een poosje in rond rijdt ... | |
Lord_Vetinari | zaterdag 23 februari 2008 @ 17:57 |
Met 130 km per dag zou ik ook gaan nadenken over een diesel of LPG auto... | |
maok | zaterdag 23 februari 2008 @ 18:21 |
quote:Ik heb er aan zitten denken, maar het zou kunnen dat ik binnenkort wel minder ga rijden, ik krijg als het goed is weer een OV-kaart (wordt weer student ![]() Benzine lijkt me dan handiger, als ik dan een poosje wat krap zit met geld, kost me dat minder geld om hem gewoon een tijdje stil te laten staan. | |
2cv | zaterdag 23 februari 2008 @ 18:57 |
Ik betaal wegenbelasting + verzekering per jaar. Zo ben ik er in 1 keer van af. Toegegeven, uiteindelijk ben je (nagenoeg) evenveel kwijt. | |
Sloper | zaterdag 23 februari 2008 @ 18:59 |
Wat moet er aan die ZX gebeuren dat je een ander wilt? Ik zal eerlijk bekennen: -Ik heb een hekel aan Frankrijk -Ik heb een hekel aan Fransen -Ik heb een hekel aan franse auto's Alleen om een onverklaarbare reden rijd ik op dit moment als studentencar een Xantia ![]() ![]() ![]() ![]() | |
maok | zaterdag 23 februari 2008 @ 19:06 |
Er lekt olie, de koppakking. Ik heb overigens ook een hekel aan fransen en frankrijk, maar niet aan hun auto's eigenlijk ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 23 februari 2008 @ 19:06 |
quote:Mja, idem hier, en toch heb ik 3 Visa's ![]() | |
maok | zaterdag 23 februari 2008 @ 19:09 |
Wat is eigenlijk het verschil tussen de verschillende uitvoeringen van de ZX, mijne is een Furore, maar wat is het verschil met de Reflex, Avantage, Furio, Aura enz | |
2cv | zaterdag 23 februari 2008 @ 19:45 |
www.citroen-forum.nl ![]() Overigens, als je via dat forum hulp krijgt aangeboden, laat mij dan per PM even weten wie dat is. Ik ken heel veel mensen daar. En als je geen hulp krijgt aangeboden stuur me dan ook even een PM. | |
GizartFRL | zaterdag 23 februari 2008 @ 20:06 |
Alleen je koppakking lek? Doet een monteur wel voor minder dan 1000 euro, en dan weet je wat je aan je auto hebt. * GizartFRL heeft sinds vorige week een ZX 1.4 Reflex. ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 23 februari 2008 @ 20:12 |
Kan wel eens horen wat een monteur er bij ons op de zaak voor vraagt ( zwart ![]() | |
maok | zaterdag 23 februari 2008 @ 20:13 |
Zou, 600 tot 700 euro gaan kosten, dat wil ik er eigenlijk niet aan uitgeven. Ik hoop dat ik er nog wat voor terug kan krijgen van iemand die hem zelf wil reparen ofzo. | |
Sloper | zaterdag 23 februari 2008 @ 20:15 |
Zo'n ZX heeft niet dat hydropneumatische veerstysteem toch? Zou ik toch eens een XM of Xantia proberen ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 23 februari 2008 @ 20:16 |
quote:Kan me nog herinneren dat het mij destijds een stuk minder zou kosten. Zou je het kenteken door kunnen PM-en, dan kan ik een prijsopgave voor je maken. Een fokstok mobiel gaat niet zomaar stuk. ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 23 februari 2008 @ 20:17 |
quote:Dat is toch veel te groo-hoot! ![]() | |
2cv | zaterdag 23 februari 2008 @ 21:56 |
quote:ZX is geen hydropneumaat. | |
Ridocar | zaterdag 23 februari 2008 @ 22:11 |
ZX heeft gewone torsieveren achter. Echter is de boel een beetje losjes opgehangen. Dat heeft Citroen expres gedaan, om de achterwielen te laten sturen. Passief gestuurde achteras, noemde men dat destijds. "i'ts not a bug, i'ts a feature" | |
2cv | zaterdag 23 februari 2008 @ 22:47 |
quote:Niet losjes, maar in rubber blokken (als ik mij niet vergis). Als je het over losjes hebt, denk ik dat iedereen denkt dat het spul achter letterlijk los hangt. | |
Spamblik | zaterdag 23 februari 2008 @ 22:54 |
quote:Sorry hoor, maar 't zit alleen op de 16v modellen. Dus ze maken ook normale acherassen. Verder is die koppakking voor minder dan 100 euro zelf te maken, zeker bij zo'n 1.4 blokje. | |
maok | zaterdag 23 februari 2008 @ 23:02 |
Ik snap er niets van, maar ik geloof dat het niet zo veel met het topic te maken heeft ![]() | |
Ridocar | zondag 24 februari 2008 @ 01:03 |
quote:Sorry hoor, maar ik had een gewoon 1400 8-klepper (Avantage) met zwenk-rommel aan de achterwielen. | |
Sloper | zondag 24 februari 2008 @ 04:39 |
quote:Ehm, heb jij dan mss ook een goedkope oplossing voor een versleten koppeling:) | |
Alexxxxx | zondag 24 februari 2008 @ 04:40 |
quote:Wat maok zegt dus ![]() | |
Jalu | zondag 24 februari 2008 @ 10:27 |
quote:Inderdaad offtopic, maar die passief meesturende achteras vindt je op alle ZX-en. En op de Xsara, de Xantia en zelfs ook op de Peugeot 306. Dat maakt genoemde auto's tot wagens met een zeer goed compromis tussen veercomfort en wegligging. | |
GizartFRL | zondag 24 februari 2008 @ 12:37 |
quote:Ja. Doe ik zelf. ![]() Gister nog een aandrijfasje vervangen van mijn auto. Was in een half uurtje klaar. | |
1299 | zondag 24 februari 2008 @ 12:41 |
Liever een Nissan 300ZX.. | |
Spamblik | zondag 24 februari 2008 @ 15:39 |
quote:Helemaal gelijk. Maareeh ontopic: een 306 is op zich ook wel een aardige auto ![]() | |
2cv | zondag 24 februari 2008 @ 15:56 |
Ik weet nog wel een zestienklappert ZX voor je. | |
TheFreshPrince | zondag 24 februari 2008 @ 16:24 |
Blijft de vraag; er is zoveel keuze uit kleine, zuinige en betrouwbare auto's; waarom zou je dan een Citroën kopen? Maar goed, ieder zijn smaak. | |
2cv | zondag 24 februari 2008 @ 16:33 |
quote:Waarom niet ? | |
TheFreshPrince | zondag 24 februari 2008 @ 16:40 |
quote:Onveilig, storingsgevoelig en niet waardevast. Dat is weer een voordeel als je er ééntje wilt kopen. | |
2cv | zondag 24 februari 2008 @ 17:34 |
quote:Ah, een ervaringsdeskundige ! | |
TheFreshPrince | zondag 24 februari 2008 @ 18:40 |
quote:Ervaring? Een kwartiertje rondkijken bij de gebruikerservaringen "My Review - Auto" van "Autoweek.nl", betrouwbaarheidsindex van de ConsumentenBond, ANWB en het Duitse ADAC maken wel genoeg duidelijk. En dan heb ik het nog niet eens over de stukken die afbreken van het interieur (zoals de bediening van de spiegels). Maar gezien je naam sta ik nu op zeer gevoelige tenen dus ik zal er maar over ophouden. Die 2CV's en Diane's vind ik overigens prachtige bakjes om te zien. Ook een Snoek mag ik graag voorbij zien komen. | |
menmulder | zondag 24 februari 2008 @ 18:56 |
als je hem doet laat het effe weten mis heb ik nog wel interesse voor een schappelijk prijsje | |
retuow82 | zondag 24 februari 2008 @ 19:23 |
Ik zou toch zeker kijken of er niet ergens iemand voor jou die koppakking voor een schappelijk prijsje kan maken, die andere auto van 1000 euro zal ongetwijfeld ook wel kritieke punten hebben.... En als je dan toch een aantal opties wilt: Mazda 323 Toyota Corolla Beide genoeg aan te komen. | |
maok | zondag 24 februari 2008 @ 20:57 |
Ok wat ik nu heb bedacht: Kans makers: Peugeot 306 (zie alleen nog niet de voordelen tov een zx) Mitsubishi colt (betrouwbaarder maar iets minder ruim dan zx?) Mazda 323 (zelfde als hier boven) Of toch gewoon een ZX Net niet maar opzich best leuk: Nissan Sunny (te klein denk ik) Seat Ibiza (idem) Honda civic (te veel afgeragte autos te vinden) Toyota carola (te duur) Nissan micra (net te klein en te duur) Ben ik nog wat vergeten? Ik hou trouwens ook niet van auto's met een kont, ik vind het handiger als gewoon de hele klep open gaat (ik zie het nut van die kont niet zo) | |
Spamblik | zondag 24 februari 2008 @ 21:51 |
Mwa, mijn 15 jaar oude franse rammelbak heeft minder klachten dan onze 5 jaar geleden nieuw gekochte golf. | |
RealZeus | maandag 25 februari 2008 @ 00:15 |
quote:Ik heb het even voor je opgezocht: De ZX: lengte: 4.07 breedte: 1.70 hoogte: 1.40 De Sunny ![]() ![]() lengte: 3.98 breedte: 1.67 hoogte: 1.40 De Ibiza lengte: 3.81 breedte: 1.64 hoogte: 1.42 Ik ben uitgegaan van auto's uit 1993. Ik denk trouwens dat de Colt kleiner is dan de Sunny. De Sunny is wel vrij vierkant dus je hebt waarschijnlijk meer inhoud dan bij de ZX met zijn schuine achterraam. En bij een Sunny hoef je geen distributieriem te vervangen. Maar goed, ik rijd zelf met veel plezier in een Sunny dus ik ben niet objectief. ![]() | |
2cv | maandag 25 februari 2008 @ 00:35 |
Buitenmaten magen geen hol uit. Het gaat om de binnenmaten en hoe je die ruimte bereiken kan. | |
RealZeus | maandag 25 februari 2008 @ 00:41 |
quote:Ja sorry, ik heb helaas maar één van de drie auto's bij de hand en het zal vast wel een kleine indicatie geven. | |
Alexxxxx | maandag 25 februari 2008 @ 00:59 |
Ibiza voor 1000 is nog vrij lastig te vinden, en als ie er al is, is het een gaar hok. Mijn ex-schoonmoeder heeft een sunny van de 93-generatie. betrouwbaar, ik zou zelfs durven zeggen onverslijtbaar (kennis van me heeft een stationcar versie, en die vraagt het uiterste van zn auto's, die houdt het al een paar jaar vol), maar binnenruimte is toch wel kleiner dan de ZX hoor. Gevoelsmatig voor mij dan. | |
RealZeus | maandag 25 februari 2008 @ 01:06 |
quote:Het zou kunnen. Terwijl je toch zou denken dat de Sunny ruimer is omdat die een rechte achterkant heeft. En die Sunny's blijven gaan, tenzij je een diesel hebt. Daar zijn die Japanners dan weer niet zo goed in. | |
$tranger | maandag 25 februari 2008 @ 16:34 |
quote:Leuk spul, heb ik ook nog staan, maar rijd toch nogsteeds dagelijks in m'n BX turbodiesel omdat ik die 800km per week toch echt niet in m'n MR2 wil maken. Denk er nog maar eens goed over na. Mijn advies aan TS, probeer eens wat anders. Nog een keer dezelfde auto ga je teveel vergelijken en 't is ook weleens leuk om verder te kijken he... Maar met 130km per dag zou ik zelf toch eens aan een dieseltje denken. Zoek gewoon eens naar een niet al te zware (liefst onder de 1050, anders onder de 1150kg) diesel. 't Liefst met turbo (en met een beetje vermogen, toch wel minimaal een 90pk versie). Wat is hiervan het mooie: vaste lasten worden wat hoger, maar rijden zelf kost geen flikker meer!! En met een beetje 60 liter tank of meer zit je zo op om de 1000km tanken ![]() Stiekem denk ik dat je er al uit op kon maken dat ik op de BX uit kwam. Dit eigenlijk voornamelijk om het gewicht en 't absolute comfort. Alleen als er wat stuk gaat aan de hydraulica kan dat wat nare kosten met zich mee brengen, verder rijd het prima. Mijne staat alweer bijna op 4 ton! | |
retuow82 | maandag 25 februari 2008 @ 18:40 |
Een Colt uit 1993 is zeker goed te doen, heb ik ook gehad, een aanrader! Qua ruimte zal het niet veel onderdoen van een ZX. | |
RetepV | maandag 25 februari 2008 @ 20:50 |
quote:Nee hoor, ik heb een gemiddeld grote p13m0l. En mijn ego is in verhouding zelfs een stuk groter. Niks mis met mijn ego. Maar ik vind de MR2 gewoon een erg leuk auto'tje. Achterwielaandrijving, motor in het midden, veel opties voor te verkrijgen. Gewoon een leuke auto om langer te hebben. Als je hem zat bent, verbouw je hier en daar wat, in plaats van dat je een andere auto koopt. En mijn ZX vind ik gewoon een 13-in-een-dozijn stuk blik. Er zijn betere stukken blik in dat segment te krijgen. Peugeot 306 bijvoorbeeld. | |
RetepV | maandag 25 februari 2008 @ 20:54 |
quote:De mijne is een Reflex. Ik heb in kleur meegespoten bumpers, dus ik denk dat dat het hoofdverschil is. Er zit ook een toerenteller in, dat zal ook wel anders zijn bij een normale ZX. Er zit een 1.4i motor in, maar volgens mij is dat niks speciaals. | |
RetepV | maandag 25 februari 2008 @ 20:58 |
quote:Hmm. Ik rij nog geen 50km per dag. Maar wat ik wel moet doen is mijn auto parkeren op een openbare parkeerplaats. Dat baart me wel wat zorgen. Ligt erg veel glas op de grond, bij die parkeerplaats. Ik vind de MR2 gewoon een leuke auto. Heb ik al heel lang gewild. En tja, inderdaad heb ik helaas geen geld voor een Honda NSX. Of eigenlijk wel, maar een lening voor een auto vind ik maar niks. Nog even iets over de Mitsubishi Colt. Volgens mij is dat een relatief zware auto. Goede kwaliteit, dat wel. | |
maok | maandag 25 februari 2008 @ 22:02 |
Ik ga denk ik maar gewoon op jacht naar auto's met het lijstje en huidige auto in mijn achterhoofd. In het echt kun je een auto toch het beste zien enzo. Ik ga waarschijnlijk aan het einde van de week maar eens wat autohandelaren langs. Ik heb voor het gewicht van de Mitsubishi Colt even op autoweek.nl gekeken, valt volgens mij in ongeveer de zelfde catagorie als mijn ZX, valt wel mee dus. ![]() Ik rij overigens nu tijdelijk even in een Mitsubishi Lancer rond, een auto die te koop staat, van een vriend. Maar die ga ik iig niet kopen, rijdt niet zo lekker... ![]() | |
$tranger | dinsdag 26 februari 2008 @ 12:59 |
quote:Wel herkenbaar hoor, dat parkeren. Je velgen, je bumpers, andere ongein, 't baart me toch net wat meer zorgen als dat ik in m'n daily driver rijd. Verder is 't inderdaad een top auto, al had ik zelf ook liever een NSX oid gehad, maar bedenk je eens wat je daar voor koppijn van krijgt. De MR2 is best heel veel auto voor z'n geld. En verder moeten mensen niet zo zeuren over kleine piemels ofzo. Zolang je een MR2 koopt om in te rijden ipv om in te patsen en te verneuken (tunen voor de Sjonnies onder ons) doe je wat mij betreft niks verkeerd ![]() | |
2cv | dinsdag 26 februari 2008 @ 19:19 |
quote:Alles aan die kut-BX van mij gaat kapot, BEHALVE de hydraulica. Hoewel ... Ik moet toegeven dat ik heel snel na aankoop beide octopussen (retourleidingen) heb laten vervangen (was wel nodig ook) en heel soms blijft de vering wat hangen als ik hem in de laagste stand gezet (geforceerd) heb. Kwestie van terug naar de laagste stand, dan naar de hoogste stand en dan weer naar de rijstand ![]() | |
2cv | dinsdag 26 februari 2008 @ 19:27 |
quote:Dat heb ik niet gezegd ![]() | |
Pascal86 | dinsdag 26 februari 2008 @ 22:44 |
Zwaar cliché maar hij is nog niet genoemd. En omdat je van openklep houdt; ![]() | |
$tranger | woensdag 27 februari 2008 @ 13:32 |
quote:Mijne is juist niet kapot te krijgen. Behalve dat ik dus een lekke retourleiding kreeg de dag nadat ik met dat ding terug was uit Barcelona. Was dus wel een gelukje bij een ongelukje. Wel heeft het m'n vertrouwen in de auto wat geschaad en twijfel ik of ik er nog dergelijke reizen mee ga maken. Verder blijft 't serieus een fijne auto hoor!! | |
raulbouli | woensdag 27 februari 2008 @ 13:49 |
BX break maakt zijn naam wel waar... ..als je weer eens langs de kant van de snelweg staat... | |
Metro2005 | woensdag 27 februari 2008 @ 14:18 |
quote:Wat een onzin zeg. Ik heb zelf ook een ZX gehad en daar heb ik in bijna 2 jaar tijd nog NOOIT wat aan gehad. Sowieso aan al mijn citroens heb ik eigenlijk nooit wat (ben aan mijn 6e cit bezig) . In tegenstelling tot alle jappen die ik heb gehad ![]() ![]() En als ik de TS was en ik had 1000 euro over voor een andere auto zou ik lekker voor een euro of 500 die koppeling laten repareren en die andere 500 euro in mijn zak houden, dan weet je wat je hebt. Voor 1000 euro heb je namelijk niet echt veel, en zeker niet iets wat heel erg betrouwbaar is. Bovendien is zo'n ZX stukken comfortabeler dan een starlet, golf of sunny. | |
TheFreshPrince | woensdag 27 februari 2008 @ 16:56 |
quote:Dus je bent 27 (geboren 1981 volgens profiel) en hebt in die 9 jaar dat je maximaal je rijbewijs hebt al 6 Citroens versleten én ook 5 Jappen? ![]() Dat is dus gemiddeld nog géén 1 jaar met een Citroen rijden en dan ook nog beweren dat die Citroens goed zijn ![]() Over het comfort hoor je mij overigens niet; het is erg plezierig om lekker comfortabel te kunnen zitten als je op de wegenwacht wacht. En Jappen die stukgaan? Het kan... Maar je hebt de statistieken tegen je... [ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-02-2008 17:04:01 ] | |
Metro2005 | woensdag 27 februari 2008 @ 17:03 |
quote:Ik heb vaak 2 auto's tegelijk gehad ![]() Het valt mij gewoon op dat ik met citroens tot nog toe van alle merken die ik gereden eigenlijk nooit problemen heb gehad en met alle andere merken wel. | |
TheFreshPrince | woensdag 27 februari 2008 @ 17:04 |
quote:Maar kom nou... 11 auto's in amper 9 jaar en dan beweren dat ze betrouwbaar zijn. Als je nou 9 jaar in 1 Citroen had overleefd had ik er nog iets van kunnen begrijpen. | |
2cv | woensdag 27 februari 2008 @ 20:06 |
quote:Bel naar de Hegru voor een afspraak. Voor 310euro (indien de prijs niet gewijzigd is) zetten ze beide bundels retourleidingen er nieuw in. Ben je van dat gekloot af. | |
Alexxxxx | woensdag 27 februari 2008 @ 20:09 |
Alles leuk en aardig, maar noem nog eens wat alternatieven voor de ZX, kinders... ![]() | |
densmee | woensdag 27 februari 2008 @ 20:17 |
quote:visa ![]() | |
Sloper | woensdag 27 februari 2008 @ 20:19 |
Volvo 440, dat zijn ook prima bakken. Niet zwaar en zuuunig... | |
2cv | woensdag 27 februari 2008 @ 22:49 |
BX. C5 (te duur), C15 ... | |
Pascal86 | donderdag 28 februari 2008 @ 00:13 |
quote:Had hem al genoemd maar foto doet het niet. Andere foto: ![]() | |
Tjabbo | donderdag 28 februari 2008 @ 11:34 |
quote:jeah wel een vette domper toen ik het topic opende en ipv een mooi (twin turbo) 300zx topic een geitenwollensokken auto bleek te bekijken ![]() | |
maok | donderdag 28 februari 2008 @ 20:25 |
Als ik een andere auto ga kopen wil ik de ZX natuurlijk verkopen. Wat zou ik nog kunnen krijgen voor mijn auto die een kapotte koppakking heeft? Hij rijdt nog wel, hij lekt alleen een beetje olie dus hij zal wel gerepareerd moeten worden. Wat denken jullie? | |
Jalu | vrijdag 29 februari 2008 @ 08:55 |
quote:De 306 is zeer sterk verwant aan de ZX, eigenlijk dezelfde auto met een andere koets. Goed alternatief dus eventueel voor de TS(alhoewel ik ook de ZX mooier vind, het ontwerp is saai maar tijdlozer dan de 306 imho) | |
Metro2005 | vrijdag 29 februari 2008 @ 18:19 |
quote:Een koppakking van een 1.4 is zeer simpel te vervangen. Dus denk dat dat erg meevalt. Probeer eens wat universele garages af te bellen om te kijken wie er goedkoop deze reparatie kan uitvoeren. Denk dat je voor 200-300 euro al een heel eind bent! | |
maok | vrijdag 29 februari 2008 @ 18:28 |
quote:Geef mij het adres maar van die garage, ik kan ze voor dat bedrag niet vinden namelijk. ![]() | |
GizartFRL | vrijdag 29 februari 2008 @ 18:36 |
Idd, is qua werk misschien simpel, maar je zit toch met de volgende kosten: Kopbouten. Koppakking. Spruitstukpakkingen. DB-riem+spanner. Waterpomp. Vlakken van de kop. Dan zit je al snel aan 400 euro aan onderdelen+ werk. | |
2cv | zaterdag 1 maart 2008 @ 02:57 |
Hmz, volgens mij is het vlakken van de kop niet nodig. Geef ik geen 100% garantie op, maar volgens mij is het niet nodig. Maok: als je een andere auto koop die al wat ouder is, gaat die ook ellende geven. Dna ben je weer terug bij af, maar het heeft je wel en bult geld gekost. Mijn advies: blijf lekker in die ZX doorkachelen (na reparatie natuurlijk ![]() | |
maok | zaterdag 1 maart 2008 @ 03:19 |
Mijn opties zijn nu: Ga in iedergeval morgen kijken of ik iets kan leuks kan vinden | |
maok | zaterdag 1 maart 2008 @ 16:43 |
Nou, dit is het geworden; Een ZX uit 1996, dus 3 jaar nieuwer dan ik had, met 1,5 ton op de teller, dat is ook een ton minder dan dit ik had. Het is ook nog een wat luxere uitvoering, met stuurbekrachtiging enzo.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vraag prijs was ¤1699,- ik betaal ¤1000,- en ruil mijn oude in. (en ik ruil ook nog een mishubishi Lancer van een vriend in die er ¤750,- voor krijgt, buiten die 1000,- om dus) Ben dus een klein beetje meer kwijt dan ik eerst gepland had maar dan heb ik ook een stuk betere auto. Foto komt nog, ik kan hem van de week pas ophalen omdat de instel hendel van de rugleuning van de bestuurders stoel nog even gerepareerd moet worden. Nu moet ik alleen dus ook een andere kleur tas ![]() ![]() | |
Sloper | zaterdag 1 maart 2008 @ 16:59 |
Gefeli ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 1 maart 2008 @ 17:07 |
Ik ben even meegeweest, en het is inderdaad een erg puik ZXje ![]() Nog bedankt voor het eten bij de Mac trouwens, was ik nog vergeten te zeggen ![]() | |
maok | zaterdag 1 maart 2008 @ 17:41 |
Toch wat foto's gevonden, hij stond ook op internet te koop. Zitten wel weer wieldoppen op, 2 verschillende aan beide kanten overigens ![]() ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 1 maart 2008 @ 18:57 |
Toffe ZX ! Dat de wieldoppen rondom niet hetzelfde zijn is niet zo erg. Rijdt 'ie minder om. Wat voor ZX is het precies ? | |
Metro2005 | zaterdag 1 maart 2008 @ 19:06 |
Mooie zx, is het een avoriaz uitvoering? | |
maok | zaterdag 1 maart 2008 @ 19:14 |
1.6I IMAGE Is het heel stom om de wieldoppen van mijn oude zx af te halen voor ik hem inruil? Ik ga de radio iig wel er uit halen, die ontbreekt namelijk in mijn nieuwe | |
Alexxxxx | zaterdag 1 maart 2008 @ 19:21 |
quote:Hij heeft je auto ongezien gekocht, en je hebt het niet over wieldoppen of autoradio gehad, dus die kun je er gewoon afplukken ![]() | |
2cv | zaterdag 1 maart 2008 @ 19:27 |
Meeste mensen halen hun autoradio uit de auto als ze hem verkopen, dus vreemd is het niet. Wieldoppen ? Sja ... Wil je op zeker spelen, overleg dan even. Maar misschien kan ik ook wel wieldoppen voor je regelen. | |
2cv | zaterdag 1 maart 2008 @ 19:28 |
Ohja, tipje, voer meteen even een grote beurt uit. Iemand zal bij verkoop z'n auto niet tot het laatst onderhouden ('hij gaat toch weg') en een handelaar voert ze ook liever niet uit want dat kost tijd en geld. | |
RealZeus | zaterdag 1 maart 2008 @ 19:33 |
quote:Wat Alexxxx zegt. En ik weet niet of jij standaard speakers hebt of zo'n setje in de hoedenplank. Is het dan laatste dan zou ik ook de hoedenplank omruilen. En dat ![]() ![]() Op mijn vorige werk reden we met Berlingo's , die hadden ook dat fijne in de hand liggende stuur. ![]() | |
Headlong | zaterdag 1 maart 2008 @ 19:38 |
Lijkt een leuke auto! Gefeliciteerd met de aankoop en nog vele veilige kilometers toegewenst. ![]() | |
2cv | zaterdag 1 maart 2008 @ 19:43 |
Mag ik je ZX trouwens eens komen bekijken ? | |
maok | zaterdag 1 maart 2008 @ 21:34 |
quote:Zo bijzonder is ie nou toch ook weer niet? | |
2cv | zaterdag 1 maart 2008 @ 21:35 |
Dat weet je nooit ![]() | |
RealZeus | zaterdag 1 maart 2008 @ 22:18 |
Zo'n kleur BX heb ik gehad trouwens. Wel regelmatig in de was zetten anders wordt de lak dof. Realiseer je trouwens wel dat een 1.6 iets dorstiger is dan een 1.4. | |
2cv | zaterdag 1 maart 2008 @ 22:34 |
Ook iets pittiger ![]() | |
maok | dinsdag 4 maart 2008 @ 18:11 |
Ik heb hem vandaag opgehaald ![]() Nu hopen op beter weer zodat ik hem eens lekker kan gaan oppoetsen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 4 maart 2008 @ 19:15 |
quote:2cv heeft altijd al eens een ZX willen poetsen, misschien wil hij je wel helpen! | |
maok | woensdag 5 maart 2008 @ 09:39 |
quote:Kan ie ook autoradio's inbouwen? ![]() | |
Sloper | woensdag 5 maart 2008 @ 09:48 |
quote:Dat is toch wel heul erg simpel ![]() | |
maok | woensdag 5 maart 2008 @ 10:25 |
quote:Ik vond het uitbouwen uit mijn oude auto al moeilijk genoeg ![]() | |
Dangel | woensdag 5 maart 2008 @ 11:05 |
quote:Heeft ie mij iig wel bij geholpen, dus ja! | |
2cv | woensdag 5 maart 2008 @ 18:37 |
Radio inbouwen moet lukken. Heb je de doos/gebruiksaanwijzing (met schema's) nog ? |