Jouw vader is er zo een die midden op de snelweg op de rem trapt om zich in de berm te ontfermen over een stel achter gelaten oplaadbare-batterijen?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Vind ik dus ook. Maar hij heeft een accu-fetisj. En kan het niet aanzien als er zo nodeloos met batterij-energie wordt omgesprongen.Gelukkig heeft hij ook zijn eigenwijsheid overgedragen aan zijn nageslacht.
Zou het familie van Gexqon zijn?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:18 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Jouw vader is er zo een die midden op de snelweg op de rem trapt om zich in de berm te ontfermen over een stel achter gelaten oplaadbare-batterijen?
Zeg!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zou het familie van Gexqon zijn?
Vind je? Ik heb voor een lange tijd een capaciteit van 5280mAh gehad, en mijn Macbook hangt al weer sinds Juli permanent aan het stroom.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is juist slecht voor je accu als je laptop altijd aan het stopcontact zit.
Maar ik woon in drenthe en daar heb wij maar 1 stopcontact in't hele dorp weejewelquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vind je? Ik heb voor een lange tijd een capaciteit van 5280mAh gehad, en mijn Macbook hangt al weer sinds Juli permanent aan het stroom.
Verder is het best triest als je meer dan 100 loadcycles hebt. Zelf woon ik in de randstad, en dan heb ik altijd binnen 5 meter een stopcontact of verlengsnoer in de buurt.
Dat vindt Apple.quote:
quote:For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time.
Dat het kan, wil niet zeggen dat je het moet doen, Geksie.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zelf woon ik in de randstad, en dan heb ik altijd binnen 5 meter een stopcontact of verlengsnoer in de buurt.
Okay dus ik neem aan dat dit een soort van fotosessie is voor een band ofzo... waarom staat in het hoekje die band te spelen en staat er dan rechts een groot scherm van de band waar dan lampen op zijn gerichtquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:30 schreef Sjoewe het volgende:
Mijn MBP in het wild. Z'n Pro status aan het bewijzen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie voor 200 dollar al PowerBook 12" aangeboden, dan moet een iBook zeker voor minder te vinden zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:32 schreef Sjoewe het volgende:
Voor 300 - 400 euro moet je er wel een kunnen vinden, zeker op eBay met de lage dollar.
+1 herkenbaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat het kan, wil niet zeggen dat je het moet doen, Geksie.
Ik speel tijdens vergaderingen enzo altijd Last Laptop Standing. Altijd leuk als na 10 minuten de eerste dikke zwarte Windowslaptops al moeten afhaken en op zoek gaan naar een stopcontact terwijl m'n PowerBook nog 3 uur remaining heeft
Na 10 minuten? Of zijn batterij is fucked up of zijn laptop zit zo vol met hardware troep dat het eigenlijk zinloos is om een batterij te integrerenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik speel tijdens vergaderingen enzo altijd Last Laptop Standing. Altijd leuk als na 10 minuten de eerste dikke zwarte Windowslaptops al moeten afhaken en op zoek gaan naar een stopcontact terwijl m'n PowerBook nog 3 uur remaining heeft
Dat kan haast niet de eindprijs zijn. In het laatste uur eindigen de 12" 1.25 PB's zo rond de 400 dollar.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie voor 200 dollar al PowerBook 12" aangeboden, dan moet een iBook zeker voor minder te vinden zijn.
Hooguit zul je de accu nog moeten vervangen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie voor 200 dollar al PowerBook 12" aangeboden, dan moet een iBook zeker voor minder te vinden zijn.
Dat zou kunnen, ik ben niet zo'n eBay expert.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:37 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Dat kan haast niet de eindprijs zijn. In het laatste uur eindigen de 12" 1.25 PB's zo rond de 400 dollar.
Videoshoot. En in dat hoekje stond een deel van de band te spelen, en dat ging dan via de beamer live naar het tweede deel van de set. Krijg je een heel 'leuk' fucked up perspectief van.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:35 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Okay dus ik neem aan dat dit een soort van fotosessie is voor een band ofzo... waarom staat in het hoekje die band te spelen en staat er dan rechts een groot scherm van de band waar dan lampen op zijn gericht
Ik zit al een tijdje te azen op een 12" PB. Omdat ik er een wil hebben voor het DJ'en. Avonden lang in een rokerige tent staan is volgens mij niet zo goed voor je hardware...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, ik ben niet zo'n eBay expert.
Ik zie ze op marktplaats.nl staan vanaf +/- 450 euro.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:40 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje te azen op een 12" PB. Omdat ik er een wil hebben voor het DJ'en. Avonden lang in een rokerige tent staan is volgens mij niet zo goed voor je hardware...
Vandaar
Vind je het niet zonde om je accu te verzwakken met dit soort spelletjes? Het is toch niet zo moeilijk een stopcontact te zoeken? En als je dan eens een keer echt een stopcontact moet missen kun je er tenminste lang op werken. Zoals bijvoorbeeld in een vliegtuig, waar mijn Macbook tegen de 5 uur accutijd heeft.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar zou ik zelf nooit Apple hardware kopen. LTIC was de goedkoopste Macbook 750 euro. Die kwam uit mei 2006, met een Core Duo 1.83Ghz en 512MB RAM....quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie ze op marktplaats.nl staan vanaf +/- 450 euro.
Een vriendje van mijn macbookquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Daar zou ik zelf nooit Apple hardware kopen. LTIC was de goedkoopste Macbook 750 euro. Die kwam uit mei 2006, met een Core Duo 1.83Ghz en 512MB RAM....
Dat is mijn PowerBook wel een beetje. :$quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:44 schreef Sjoewe het volgende:
Ik kijk op eBay vooral naar ernstig misbruikte PB's met deuken/krassen en verrotte batterijen.
Dan hoef ik me er bij het gebruiken ook geen zorgen om te maken.
Maar waarom die lamp die rechts staat dan (wijst richting de grond)quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:38 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Videoshoot. En in dat hoekje stond een deel van de band te spelen, en dat ging dan via de beamer live naar het tweede deel van de set. Krijg je een heel 'leuk' fucked up perspectief van.
Ja hallo, het is dus goed voor je accu om 'em te gebruiken.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vind je het niet zonde om je accu te verzwakken met dit soort spelletjes?
Nou, mocht je er ooit een nobel tweede leven aan willen gevenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:47 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dat is mijn PowerBook wel een beetje. :$
MacBook is trouwens net aangekomen thuis.
Dan heb je erg veel geluk, schijnbaar hebben sommige mensen er heel veel geld voor over.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:46 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Een vriendje van mijn macbook
Ik ga extra geld vragen want alles is vervangen, en je krijgt een speciale macbook met zwart toetsebordquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan heb je erg veel geluk, schijnbaar hebben sommige mensen er heel veel geld voor over.
Apple laptops hebben al sinds mensenheugenis een prima accutijd. Dat kun je in de Windowswereld echt niet zeggen. De laatste tijd is er weliswaar steeds meer aandacht van de PC-jongens om zuinigere spullen in hun laptops te stoppen waardoor de accutijden toenemen, maar een aantal jaar geleden was een Windowslaptop die een kwartier tot een half uur op een accu mee gaat echt geen uitzondering. En de laptops die men toen hebben gekocht, worden nu nog steeds gebruikt.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Daarnaast, als de Windows computer slechts 10 minuten op zijn accu kan doen, is de accu stuk, dat heeft niks met de notebook zelf of Windows te maken. Dat is een kwaal die ook Apple laptops kunnen hebben.
Het is gewoon Elektronenfitness, niet meer. Ik denk dat je de maximale levensduur er gewoon uithaalt als je de instructies van Apple opvolgt. En sowieso, wat is 1x per week je accu ontladen nou op de levensduur van je accu? Mijn ibook ging rond de 120 cycles pas enorm achteruit en dan kon je nog een uur of 3 werken van de Accu. Dat zijn 120 weken als het meezit. Waarschijnlijk een stuk korter, maar 2 jaar met een gezonde accu vind ik al veel.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hallo, het is dus goed voor je accu om 'em te gebruiken.
Die staat recht achter de Camera en is een 5kW lamp (quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:47 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar waarom die lamp die rechts staat dan (wijst richting de grond)(sorry maar ik snap het even niet)
De Dell van mijn pa heeft notabene een mobile processor, maar die ging uit de doos misschien maar een uur en kwartier op de accu, met echt alle tweaks gedaan om het onderste uit de kan te halen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Apple laptops hebben al sinds mensenheugenis een prima accutijd. Dat kun je in de Windowswereld echt niet zeggen. De laatste tijd is er weliswaar steeds meer aandacht van de PC-jongens om zuinigere spullen in hun laptops te stoppen waardoor de accutijden toenemen, maar een aantal jaar geleden was een Windowslaptop die een kwartier tot een half uur op een accu mee gaat echt geen uitzondering. En de laptops die men toen hebben gekocht, worden nu nog steeds gebruikt.
Inderdaad, dat denk ik ook. Natuurlijk slaat het ook nergens op meerdere keren per dag je accu leeg te laten lopen onder het mom dat het goed is, maar als je je laptop 8 maanden continu aan de netspanning laat hangen, weet je zeker dat je je accu aan het slopen bent.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is gewoon Elektronenfitness, niet meer. Ik denk dat je de maximale levensduur er gewoon uithaalt als je de instructies van Apple opvolgt. En sowieso, wat is 1x per week je accu ontladen nou op de levensduur van je accu? Mijn ibook ging rond de 120 cycles pas enorm achteruit en dan kon je nog een uur of 3 werken van de Accu. Dat zijn 120 weken als het meezit. Waarschijnlijk een stuk korter, maar 2 jaar met een gezonde accu vind ik al veel.
En dan film je dus dat doekquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:53 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Die staat recht achter de Camera en is een 5kW lamp () Voor video heb je echt veel licht nodig namelijk.
Rechts is de main set, links is het setje dat via de beamer weer naar de main set ging
PC-fabrikanten willen ook nog wel eens besparen op het gewicht en de kosten van hun laptop, door er standaard een accu bij te leveren met heel weinig vermogen. Dan kun je er nog zulke zuinige onderdelen in stoppen, maar het blijft onmogelijk er een fatsoenlijke tijd op te werken.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:55 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
De Dell van mijn pa heeft notabene een mobile processor, maar die ging uit de doos misschien maar een uur en kwartier op de accu, met echt alle tweaks gedaan om het onderste uit de kan te halen.
Ja en de zanger die voor het doek staat, maar die zie je niet op de foto omdat ie achter de gigantische camera staat.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:56 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
En dan film je dus dat doek?
Welke band?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:59 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja en de zanger die voor het doek staat, maar die zie je niet op de foto omdat ie achter de gigantische camera staat.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |