abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56972139
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:43 schreef kinkajoe het volgende:

[..]

En waarom zouden ze dat doen dan? Met advocaten antwoorden voorkoken?
Ja, zeg het maar, dat is toch idioot? Daarom vertrouw ik die kant gewoon helemaal niet. Ik verzin het echt niet wat ik schrijf hoor. Het staat op verschillende plekken dat het verhoor van MB-ers zo goed als onmooglijk is geweest en soms pas veel en veel later dan wanneer het wenselijk was. Die Twitty jr., ook een leerling, is zelfs nooit verhoord!! Een familielid van N. die er bij was op Aruba. Ach, weet je, daarom ben ik gewoon achterdochtig en ik houd gewoon nog heel andere scenario's over wat er gebeurd is open.
pi_56972202
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:26 schreef kinkajoe het volgende:

[..]
Je kunt overal wel wat achterzoeken. Nathalee was heel blij dat ze haar studie voor kinderarts mocht doen en heeft er kennelijk ook hard voor gewerkt. Ik geloof niet dat ze dat zomaar aan de kant gooit om in een drugspand te gaan zitten. Al die verhalen komen uit de Joranhoek. Driemaal raden waarom.
Dat is pas echt vreemd.
Heeft niks met Joranhoek te maken, gewoon een kwestie van alle mogelijkheden afwegen. Je gaat er kennelijk vanuit dat van alle verhalen rond Natalee HELEMAAL NIETS waar is en ze echt de onbevlekte maagd was. Ik weet dat niet en jij denk ik ook niet. Maar stel nou dat ze Joran als haar laatste strohalm zag om weg te komen en wel in verwachting was, wel werd misbruikt, wel een drugprobleem had, haar moeder wel een dwingeland was, ze wel verliefd was op die lange jonge hollander met die blauwe ogen....
pi_56972320
En wie zegt dat ze bewust in een drugspand is gaan zitten. Vertrouwde ze op Joran en is ze daar per ongeluk terchtgekomen uiteindelijk. Bij Joran en Deepak and Satish kon ze onmogelijk rechtstreeks onderduiken. Maar zelfs, misschien leefde ze wel in het huis van Joran, de avond dat de hele US delegatie voor de deur stond.
pi_56972739
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:49 schreef nickhs het volgende:

Heeft niks met Joranhoek te maken, gewoon een kwestie van alle mogelijkheden afwegen. Je gaat er kennelijk vanuit dat van alle verhalen rond Natalee HELEMAAL NIETS waar is en ze echt de onbevlekte maagd was. Ik weet dat niet en jij denk ik ook niet. Maar stel nou dat ze Joran als haar laatste strohalm zag om weg te komen en wel in verwachting was, wel werd misbruikt, wel een drugprobleem had, haar moeder wel een dwingeland was, ze wel verliefd was op die lange jonge hollander met die blauwe ogen....
Ik heb uit de verhalen van de studievriendinnen wel de indruk gekregen dat ze Joran erg leuk vond, misschien was ze wel verliefd op hem. Dat ze tijdens haar vakantie dronk weten we ook. De rest van de verhalen met name de verhalen over de familie en de moeder van Nathalee beschouw ik als schandalige roddel en achterklap.
Het is ook nergens op gebaseerd.
pi_56972894
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:46 schreef Rosite het volgende:

[..]

Ja, zeg het maar, dat is toch idioot?
Ja, het is idioot. Daarom geloof ik de verhalen niet.
pi_56973055
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:14 schreef kinkajoe het volgende:

[..]

Ik heb uit de verhalen van de studievriendinnen wel de indruk gekregen dat ze Joran erg leuk vond, misschien was ze wel verliefd op hem. Dat ze tijdens haar vakantie dronk weten we ook. De rest van de verhalen met name de verhalen over de familie en de moeder van Nathalee beschouw ik als schandalige roddel en achterklap.
Het is ook nergens op gebaseerd.
Ja, sommige verhalen zijn ook schandalig om te horen, maar dat wil niet zeggen, dat er in GEEN enkele een kern van waarheid zit. Ik hoorde ook dat Jug Twitty erkend schijnt te hebben dat Natalee in een afkickcentrum heeft gezeten. Ik vraag me af waarom je op dezelfde dag van inchecken, met een ploeg van 4 amerikanen, een FBI agent en een FDA agent en een MED vliegtuig al op Aruba bent. Een vader en een moeder ala, maar zoveel mankracht en materieel meteen dezelfde dag. Dat lijkt mij toch te wijzen op een hele duidelijke verwachting. Maar ik sta aan geen enkele kant, probeer alleen aannemelijke verklaringen te vinden.
pi_56973532
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:21 schreef kinkajoe het volgende:

[..]

Ja, het is idioot. Daarom geloof ik de verhalen niet.
Het gaat hier niet om verhalen, zie mijn totale posting aldaar. Je rukt woorden uit hun verband op deze manier. Het is dus idioot dat het verhoren op die manier moest gebeuren of zelfs helemaal niet mocht en kon plaatsvinden, het OM op Aruba heeft er grijze haren van gekregen. Dat is onbegrijpelijk en dus idioot dat dat niet mocht.
pi_56973575
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:28 schreef nickhs het volgende:

[..]

Ja, sommige verhalen zijn ook schandalig om te horen, maar dat wil niet zeggen, dat er in GEEN enkele een kern van waarheid zit. Ik hoorde ook dat Jug Twitty erkend schijnt te hebben dat Natalee in een afkickcentrum heeft gezeten. Ik vraag me af waarom je op dezelfde dag van inchecken, met een ploeg van 4 amerikanen, een FBI agent en een FDA agent en een MED vliegtuig al op Aruba bent. Een vader en een moeder ala, maar zoveel mankracht en materieel meteen dezelfde dag. Dat lijkt mij toch te wijzen op een hele duidelijke verwachting. Maar ik sta aan geen enkele kant, probeer alleen aannemelijke verklaringen te vinden.
Ik ook Nickhs, denk er precies hetzelfde over.
pi_56973675
allemaal leuke verhalen als joran dit forum leest heeft hij voor jaren peter r de vries tapes genoeg

ik vind het jammer dat we geen meer harde feiten los krijgen, telefoon gegevens, computer gegevens zouden echt helpen. als dat verhaal over die drugspanden juist zou moeten zijn waarom liegt joran dan over die schoenen ?? ik persoonlijk hou niet van al te grotte theorieen , was gewoon de tijd niet voor. maar fijn dat sommige mensen rond 3 uur am zo helder zijn om dit allemaal voor elkaar te krijgen. en waarom dan de auto stofzuigen , waren die drugspand zo vol met witte zand ???, verhoor nu eens valetijn van de sloot die was wakker !!!!!!!!!!!!!
pi_56973802
quote:
Profile of Natalee Holloway
From Charles Montaldo,
Your Guide to Crime / Punishment.
FREE Newsletter. Sign Up Now!
Missing: Natalee Holloway participated in a trip with 125 seniors from Mountain Brook High School to Aruba in the Caribbean. In the early morning hours on May 30, 2005 Natalee was seen leaving a nightclub and getting into a vehicle. She failed to turn up Monday morning for her return flight home and she has not been seen since. Foul play is suspected in her disappearance.
Profile: Natalee Holloway was born on October 21, 1986 to Beth and Dave Holloway. She grew up in the close-knit community of Mountain Brook, a suburb of Birmingham, Alabama.
She was very popular and respected by her classmates and had a reputation among peers at being very intelligent and focused on her future. She lived up to her reputation, graduating as an honors student from the Mountain Brook High School.

Extracurricular Activities: During Natalle's high school years she participated several extracurricular activities including:
The American Field Service - A club which interacts with the foreign exchange students.
Dorians Dance Team
Future Business Leaders of America
Mu Alpha Theta - Math honor society
Natural Helpers - A peer based emotional support group.
Outdoors Club
Spanish Club
Spanish Honor Society
Spartan Pride - School pep group.
TASC - Teens Actively Serving the Community
Laat maar eens zien waar Twitty dat zelf verklaart dan, dat van die Rehab. Niet van anonieme bronnen, van hemzelf.
pi_56974632
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:53 schreef duikkie het volgende:
allemaal leuke verhalen als joran dit forum leest heeft hij voor jaren peter r de vries tapes genoeg

ik vind het jammer dat we geen meer harde feiten los krijgen, telefoon gegevens, computer gegevens zouden echt helpen. als dat verhaal over die drugspanden juist zou moeten zijn waarom liegt joran dan over die schoenen ?? ik persoonlijk hou niet van al te grotte theorieen , was gewoon de tijd niet voor. maar fijn dat sommige mensen rond 3 uur am zo helder zijn om dit allemaal voor elkaar te krijgen. en waarom dan de auto stofzuigen , waren die drugspand zo vol met witte zand ???, verhoor nu eens valetijn van de sloot die was wakker !!!!!!!!!!!!!
Ja, Joran kan z'n lol op hier. Die schoenen waren het bewijs dat hij over het strand of waar dan ook in zand had gelopen, in welk scenario dan ook, goede Joran (Natalee helpen onder te duiken) of slechte Joran (iets geflikt met haar). In plaats van al z'n voetstappen te wissen, was de oplossing om de schoenen weg te gooien.
pi_56974696
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]

The hypocritical part of this thing is that people from SM (including the fanatic SM-leader Klaasend who banned me @ SM) are demonstrating to boycott Aruba, but meanwhile even are posing with one of the Aruban carnival dancers on a picture which is publicly published @ SM.
Combined with the text below in the quote from SM and the boycott-demonstration it's extremely hypocrit to even pose with the Aruban girl who's hired to attract people to visit Aruba:
[..]

I saw that same girl, as you can see on my pictures, at the Grand Parade of Carnival in Oranjestad, February 4 this year, so I know she's not an American citizen who's only playing a role at the event, but that she is a real Aruban girl.

The young girl with the black & white scarf on first picture is the same girl who's posing with the Aruban dancer.
Did this girl even knew why she was in Boston and for what reason she was demonstrating?
I never talked to her MM but I talked to many of the real Arubans at the ATA booth as well as a few others who were with the ATA but other nationalities. The girl knows why she was there,there was no hate involved between any of us. With the exception of two of the ATA members. One of them last year was a extremely nasty woman and like I said earlier a man was trying to get me kicked out and lying about me. Most of the ATA members were American,A South African guy or Aruban. I talked about Jk2 with the real Arubans and we all know they aren't from Aruba. This event was not about the Aruban people but the Aruban Govt who needs to be removed from power.
"I lied and that's the truth"--Joran Van Der Sloot--
  maandag 25 februari 2008 @ 22:41:54 #238
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_56975002
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:30 schreef observer777 het volgende:
This event was not about the Aruban people but the Aruban Govt who needs to be removed from power.
Jullie @ SM begrijpen er he-le-maal niets van met jullie oproepen tot het boycotten van Aruba.

Ik heb lang gedacht dat je een redelijke gesprekspartner was tussen de compleet geflipte figuren @ SM, maar ook jij hebt kennelijk geen idee hoe een economie zich draaiende én staande moet weten te houden. Geen enkel toerist doneert geld aan de regering, dat komt daar pas terecht via de lokale middenstand.
En dan beweren dat je niets tegen de lokale bevolking van Aruba hebt, maar wel persoonlijk voor de deur van een vakantiebeurs gaan staan en dat nog verdedigen ook...
pi_56975628
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Jullie @ SM begrijpen er he-le-maal niets van met jullie oproepen tot het boycotten van Aruba.

Ik heb lang gedacht dat je een redelijke gesprekspartner was tussen de compleet geflipte figuren @ SM, maar ook jij hebt kennelijk geen idee hoe een economie zich draaiende én staande moet weten te houden. Geen enkel toerist doneert geld aan de regering, dat komt daar pas terecht via de lokale middenstand.
En dan beweren dat je niets tegen de lokale bevolking van Aruba hebt, maar wel persoonlijk voor de deur van een vakantiebeurs gaan staan en dat nog verdedigen ook...
Sure I see the Aruban Govt still lying and covering up a murder or murders from over two years ago. I see them continiously lying and slandering and spreading mis-information about Natalee and I see it being spread on this board. I watch the other boards and they brag how great everything is in Aruba and the thousands of American Cattle that go to Aruba every month. I talked to real Aruban girl and she told me the same thing you are saying. Her Aruban friend just told me her Govt was corrupt and she wants them outed but no one does anything about it. The only time the Aruban people spoke up was in July 2005 and they held signs that that said Natalee was partying in Brazil..Beth and the American media go home! When will the Aruban people ever stand up against this evil,lying gangster Government? The Govt of Aruba continues to kill it's own country and it looks like a bunch of corrupt idiots are running it. Why all the lies and massive cover up for a dutch kid,his father and two from suriname?

pi_56975859
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:58 schreef kinkajoe het volgende:

[..]

Laat maar eens zien waar Twitty dat zelf verklaart dan, dat van die Rehab. Niet van anonieme bronnen, van hemzelf.
Wat dacht je, aanvallen op de zwakste schakel, ik zei dat ik het hoorde, maar nu lees ik het ook ergens.
Dat wil niet zeggen, dat het waar is. Maar verklaar jij dan even, waarom 4 amerikanen, 1 FBI en 1 FDA agent en een MED vliegtuig. Omdat ze bang waren, dat ze na 1 blow daar verslaafd zou zijn geworden?
pi_56975867
Ik heb net weer een hoop apekool op SM gelezen. Vooral het weer aan de haal gaan met
allerlei indianenverhalen over een betrokkenheid van die GVC. Het is net tante Betje op internet
met geroddel, achterklap en insinuaties.
Het kan me allemaal niet heel veel schelen. Ik heb niet veel met degenen die op hol slaan met
hun fatasieen, en ook niet met degenen over wie het gaat. Maar als er ergens misinformatie
geproduceerd wordt is het wel in die apekooi.
Gelukkig valt het met die boycot van Aruba ook wel mee, gezien de te verwachten topdrukte
deze zomer.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  maandag 25 februari 2008 @ 23:16:58 #242
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_56976007
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:02 schreef observer777 het volgende:

Sure I see the Aruban Govt still lying and covering up a murder or murders from over two years ago. I see them continiously lying and slandering and spreading mis-information about Natalee and I see it being spread on this board. I watch the other boards and they brag how great everything is in Aruba and the thousands of American Cattle that go to Aruba every month. I talked to real Aruban girl and she told me the same thing you are saying. Her Aruban friend just told me her Govt was corrupt and she wants them outed but no one does anything about it. The only time the Aruban people spoke up was in July 2005 and they held signs that that said Natalee was partying in Brazil..Beth and the American media go home! When will the Aruban people ever stand up against this evil,lying gangster Government? The Govt of Aruba continues to kill it's own country and it looks like a bunch of corrupt idiots are running it. Why all the lies and massive cover up for a dutch kid,his father and two from suriname?

[ afbeelding ]
De corruptie op Aruba is niets anders dan die in de USA, waar de Democraten en Republikeinen om de zoveel jaar stuivertje met elkaar wisselen na weer de zoveelste leugenachtige, miljarden verslindende verkiezingscampagne. Maar het zijn wel democratische verkiezingen...
Hoeveel 'gates'-schandalen heeft Amerika gehad en wat voor debiel is er nu aan de macht in de USA? Gaan jullie de straat op om te protesteren tegen 8 jaar wanbeleid door Bush? Zo ja, heeft het iets uitgehaald?
Waarschijnlijk krijgt Bush binnenkort de deksel op z'n neus voor zijn falende beleid en komen de Democraten weer aan de macht d.m.v. Obama of Hillary Clinton. Veranderd er dan iets? Welnee, alles blijft koek en ei, alleen in een ander jasje verpakt.

Hetzelfde gebeurt op Aruba, waar de MEP en de AVP elkaar dwars zitten, ook het gevolg van democratische verkiezingen. Nu is de MEP aan de macht, mogelijk straks de OVP.
Of dat iets zal veranderen zal de tijd moeten leren en ook de SM'ers en alle anderen zullen daarop moeten wachten....
pi_56976402
Corrupte politici vind je overal ter wereld, niets nieuws. Een corrupt OM of opsporingsapparaat is gelukkig zeldzaam in een democratie. En dat geldt dus ook voor Aruba! Niettemin kennen we in een rechtsstaat spelregels die (welliswaar legaal) kunnen worden beinvloed door bijv. gesouffleerde verdachte. Laat onverlet dat het OM dient te bewijzen.....
pi_56976730
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:02 schreef observer777 het volgende:
[..]
Sure I see the Aruban Govt still lying and covering up a murder or murders from over two years ago. I see them continiously lying and slandering and spreading mis-information about Natalee and I see it being spread on this board.
[ afbeelding ]
While I am sure the Aruban justice has made a lot of mistakes, I don't think they ever told a lie, manipulated yes. I think the whole issue started the wrong foot. I mean, suppose I am the commander of a small policestation on a sunny island, relax, relax, and all over sudden there are 4 americans, 1 FBI agent and 1 FDA agent in my office, telling me what to do and where to search and last but not least, how to behave. I think I would have reacted the same......The position from Paulus van der Sloot was not strong enough to get him out of jail and I think Joran ended up as the patsy.
pi_56977099
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:45 schreef nickhs het volgende:

[..]

While I am sure the Aruban justice has made a lot of mistakes, I don't think they ever told a lie, manipulated yes. I think the whole issue started the wrong foot. I mean, suppose I am the commander of a small policestation on a sunny island, relax, relax, and all over sudden there are 4 americans, 1 FBI agent and 1 FDA agent in my office, telling me what to do and where to search and last but not least, how to behave. I think I would have reacted the same......The position from Paulus van der Sloot was not strong enough to get him out of jail and I think Joran ended up as the patsy.
This goes way beyond mistakes as Paul Van Der Sloot was close to everyone that was involved,even best friends with the Police Commissioner,knew all the Judges and was friends with most everyone in the OM and Justice Dep. The Kalpoes are related to Gerald Dompig and his brother in law who helped frame two innocent men and also saw Natalee with cocaine. They destroyed evidence,intimidated witnesses,changed and destroyed PV'S and flat out lied about everything and they covered up this girls murder. Its is documented and they are caught red handed on many occassions. How is it that the Van Der Sloots can afford a extremely expensive MOB Attorneys in the U.S a full law firm in the Aruba and a attorney in holland? Add in PI'S,a forensic investigator and eveything else they have defending them? Same for the Kalpoes who are in a very expensive Law Suit suing Dr.Phil for 800 million dollars.

I have never seen this happen anywhere in the world ever. I could write pages and pages of the conflict of interest and the obvious cover up. Where else does a Govt spend millions to cover up a murder and to attack and lie about a victim and her Family in the media? Just a few months ago the Aruban Govt payed for two mediums to come to Aruba and the flat out lies about a missing girl and her Family. I mean pregnant from her step father,was in rehab and ran away? Are you kidding me? Not one thing they said was true with the exception that maybee Pitbull was murdered because of Natalee. This Govt is so ridiculous and stupid that Rudy Croes even called them detectives and that there research should be taken seriously. Now we await more disgusting lies from Rene'e Gielen who is friends of the Van Der Sloots and is probably being payed by the Aruban Govt to spin everything to blame the girl and her family and away from the truth. Like everything else she has said so far.

[ Bericht 3% gewijzigd door observer777 op 26-02-2008 00:16:13 ]
pi_56977200
quote:
Op maandag 25 februari 2008 17:22 schreef johan555 het volgende:
ja tuurlijk gaan er mensen ,ook dankzij dit forum naar aruba
die willen met hun blote ogen ook wel eens C&C zien en de fishman's huts
het huis vv der sloot en noem maar op
reisburo Fok oprichten lijkt me ha ha
Ik ga er in ieder geval in April een kijkje nemen als een echte Sherlock Holmes...
pi_56977605
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:52 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik ben gebanned als geregistreerde gebruiker, waarschijnlijk hebben ze een IP-ban en/of een MAC-adress-ban uitgevoerd, want vanaf Aruba kon ik er sowieso ineens niet meer bij en nu ook nog niet vanaf mijn laptop die ik meehad naar Aruba.
Maar vanaf andere PC's kan ik er prima bij...

Dat ze de Natalee-case willen oplossen vind ik overigens prima, ik bewonder hun doorzettingsvermogen, maar dat boycot-verhaal slaat nergens op.
Daarmee heb je de Arubaanse regering niet zo zeer, maar in eerste instantie de lokale bevolking (waar ik er velen van ken) die hun inkomsten uit het toerisme heeft, die Observer juist zegt te respecteren en waar ze zelfs mee op de foto gaan.
Naïef, hyocriet en helaas dus stereotype voor een groot deel van de Amerikaanse bevolking...

Ik vraag me overigens af wat Observer hier nog te zoeken heeft, veel medestanders heeft 'ie hier niet meer en het feit dat hij nu wederom betrokken was bij een Aruba boycot-demonstratie en mensen oproept om dat ook elders te doen, maakt dat ik nu ook klaar met hem ben...

Ik weiger daarom vanaf nu om hier nog langer Engels te spreken...
Goede post Madmaster. Ik ben het helemaal met je eens. Als je een afwijkend geluid laat horen daar op SM of je stelt kritische vragen, dan wordt je compleet afgeblaften/of je post wordt verwijderd. Observer is een van de sujetten die daar de dienst uitmaakt en er dus voor zorgt dat mensen uit Nederland en Aruba daar niet meer kunnen/mogen posten, tenzij je natuurlijk volledig naar hun pijpen danst, zoals ook enige posters van hier dat doen (ik zal geen namen noemen).

Ik heb ook niet meer de behoefte om te reageren op posts van die bange apen en al zeker niet in het Engels.
--
pi_56977671
[quote]Op dinsdag 26 februari 2008 00:02 schreef observer777 het volgende:

"How is it that the Van Der Sloots can afford a extremely expensive MOB Attorneys in the U.S a full law firm in the Aruba and a attorney in holland? Add in PI'S,a forensic investigator and eveything else they have defending them? Same for the Kalpoes who are in a very expensive Law Suit suing Dr.Phil for 800 million dollars."

Some lawyers work for the publicity only, especially in widely covered crimes and some for no cure, no pay.

"I have never seen this happen anywhere in the world ever. I could write pages and pages of the conflict of interest and the obvious cover up. Where else does a Govt spend millions to cover up a murder and to attack and lie about a victim and her Family in the media?"

a bit childish maybe, what about 911, John Kennedy etc.

"Just a few months ago the Aruban Govt payed for two mediums to come to Aruba and the flat out lies about a missing girl and her Family. I mean pregnant from her step father,was in rehab and ran away? Are you kidding me?"

Why are you so sure about all this, because they told you? Are you a personal friend of Natalee to know all this for sure? I am just looking at every angle and all possibilties.

[ Bericht 0% gewijzigd door nickhs op 26-02-2008 00:52:08 ]
pi_56977712
duplicate post

[ Bericht 49% gewijzigd door nickhs op 26-02-2008 00:50:51 ]
pi_56977736
quote:
Op maandag 25 februari 2008 18:53 schreef Rosite het volgende:
Misschien wordt hij wel betaald in de VS om mensen te hersenspoelen, zou kunnen, nou de mijne krijgt ie niet gespoeld. Iemand had daar toch een post over dat er van die PR - beinvloedingsgroepen zijn in de VS?
Die kans is zeer wel aanwezig. Als je kijkt naar het aantal posts wat de moderatoren op SM inmiddels hebben opgebouwd en hoeveel uur ze aan het forum besteden, dan kan het bijna niet anders dan dat zij daarvoor worden betaald. En als ze daarvoor niet betaald worden, dan zullen het in elk geval geen mensen zijn die een volledige baan hebben en/of een gezin. Let ook maar eens op de tijdstippen van hun posts, het gaat de hele dag door.
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')