Dat valt nu nog reuze mee, er wordt in ieder geval nog geen beleid op gemaakt mbt buitenlandse spelers.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:24 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu toch ook al? Net of Groningen zijn beste buitenlanders bij Veendam stalt. Nee, zijn vaak toch de spelers die nog moeten groeien enzo. Veendam is dan prima.
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ook hier heb je weer te maken met internationale wetgeving, en er blijven altijd wel weer manieren op bepaalde regels toch te omzeilen.quote:Strikte regels voor maken (wat nu eigenlijk al zou moeten, vind ik).
Maar ik denk dat je dan steeds vaker zult zien dat clubs kinderen van 13 ect gaan wegplukken, want stel dat het wat wordt, dan kun je ze na 5 jaar mooi een paspoort geven. Nu doen alleen de hele grote clubs dat, maar met zo'n 6+5 regel zullen dat steeds meer clubs worden vrees ik.quote:Tja, die moet er ook maar meteen staan. Denk dat het wel meevalt en sowieso de club zelf nog 5 keer nadenkt om een vertrek van een speler met thuisnationaliteit. Wegplukken gebeurt nu ook al.
Alleen dat trots zijn is bij de buitenlanders meestal niet het geval . (lazovic)quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:29 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Hier heb je er al 1Hoezo niet? Als ze het shirt met trots dragen en voor de club vechten wat is dan het verschil tussen een buitenlander en een Engelse?
Bakkal is zelfs een jongen uit de wijk vlakbij het PSV stadion. Er zou wel een regel tegen Mendez ingevoerd moeten wordenquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:21 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook buitenlandse spelers die om onbegrijpelijke redenen de voorkeur krijgen boven hun collega's die wel dezelfde nationaliteit hebben als de club. Bijvoorbeeld Mendez die speelt ten koste van Bakkal. Maar je hebt dan toch niet zo'n regel nodig om dat tegen te houden?
Dan voeg je toch toe aan de regel dat het geen genaturaliseerd persoon mag zijn. Simpel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:33 schreef venomsnake het volgende:
Maar ik denk dat je dan steeds vaker zult zien dat clubs kinderen van 13 ect gaan wegplukken, want stel dat het wat wordt, dan kun je ze na 5 jaar mooi een paspoort geven. Nu doen alleen de hele grote clubs dat, maar met zo'n 6+5 regel zullen dat steeds meer clubs worden vrees ik.
Zoiets moet je ook niet beargumenteren.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:29 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Hier heb je er al 1Hoezo niet? Als ze het shirt met trots dragen en voor de club vechten wat is dan het verschil tussen een buitenlander en een Engelse?
Ja dat is ook het verschil. Je hebt buitenlanders die niets om de club geven en snel weer naar een betere club willen maar je hebt ook het tegenovergestelde. Mensen als Toure, v. Persie, Clichy vind ik tot nu toe meer "Arsenal " dan een engelse als Walcott.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:40 schreef gday het volgende:
[..]
Zoiets moet je ook niet beargumenteren.Dat is puur sentiment. Als een buitenlander 10 jaar bij een club speelt is dat bijvoorbeeld ook weer anders dan een buitenlander die 2 seizoenen ergens speelt en dan weer voor een beter salaris naar een andere club verkast.
Ik heb ernstige twijfels of dat weer niet tegen de EU regels in gaat. Volgens mij moet je iemand die netjes een bepaald paspoort heeft erkennen als iemand met een dergelijke nationaliteit. Maar zo erg op de hoogte ben ik niet van de kilometers Europese wetgevingquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dan voeg je toch toe aan de regel dat het geen genaturaliseerd persoon mag zijn. Simpel.
Of je stelt in een maximum in aan het aantal spelers dat een club onder contract mag hebben, dan kunnen ze ook niet elke dertienjarige een contract aanbieden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dan voeg je toch toe aan de regel dat het geen genaturaliseerd persoon mag zijn. Simpel.
nee dan geven ze de ouders een goede baan.......quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:23 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Of je stelt in een maximum in aan het aantal spelers dat een club onder contract mag hebben, dan kunnen ze ook niet elke dertienjarige een contract aanbieden.
Dit klinkt leuk, maar er zit wel een adder onder het gras. De meeste spelers krijgen namelijk een basissalaris, met daarop dikke bonussen voor gewonnen wedstrijden, gescoorde doelpunten, etc. Als door die regel buitenlanders minder kans maken op die extra inkomsten, dan is er alsnog sprake van onderscheid op nationaliteit.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, het was ook meer een retorische vraag hoor. Ik kan mij er gewoon onwijs over opwinden dat de EU regels de spelregels van het voetbal bepalen.
Als je maar 5 buitenlanders op mag stellen, maar zoveel als je wil contracteren zie ik niet in waarom dit het vrije verkeer van werknemers in de weg zou staan. Een club mag immers zoveel kopen als ze willen.
Waarom moet die kut EU dan ook gaan bepalen dat ze allemaal tegelijk mogen spelen? Dat is hun zaak toch niet? Als een spelers tekent, dan werkt hij voor een club. Ongeacht of hij speelt of niet. Dus beperk je een speler per definitie niet imo.
Platini zegt gewoon dat het er niet komt omdat het niet kan vanwege de Europese regels stond gisteren in de krant, dus dat Fifa onderzoek begin ik steeds minder serieus te nemenquote:
Nu pas?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:56 schreef rubbereend het volgende:
dus dat Fifa onderzoek begin ik steeds minder serieus te nemen
Zo werkt dat natuurlijk niet. Want je verhindert je werknemers zo normaal hun beroep uit te oefenen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:14 schreef Jofol het volgende:
Als je daarna een spelregel opneemt dat elke club team, minimaal (bijv) 6 spelers met eigen voetbalnationaliteit in het veld moet hebben staan, lijkt me dat geen inbreuk op Europese regels. Je mag als club zoveel buitenlanders in dienst hebben als je wilt, ze mogen alleen niet allemaal tegelijk in het veld staan. Net zo als je maar 1 doelman in het veld mag opstellen. Maar ik ben dan ook geen jurist.
lees maar terugquote:
quote:Platini maakt zich bijzonder ongeloofwaardig op deze manier, voor zover hij dat nog niet was. Marionet van Blatter![]()
Dat is natuurlijk een cruciaal punt. Als je het heel simpel bekijkt verhindert de spelregel dat er maar 11 spelers op het veld mogen staan ook werknemers hun beroep normaal uit te kunnen voeren. Ik weet het, het is enigszins appels met peren vergelijken, maar ik denk dat er wel overeenkomsten zijn in beide situaties.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet. Want je verhindert je werknemers zo normaal hun beroep uit te oefenen.
Indirecte beperkingen worden ook niet getolereerd door de EU. Zulke regels zullen uiteraard tot gevolg hebben dat het voor buitenlandse voetballers moeilijker is om een contract te krijgen bij een club, daar ligt de grens al...quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:32 schreef Jofol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een cruciaal punt. Als je het heel simpel bekijkt verhindert de spelregel dat er maar 11 spelers op het veld mogen staan ook werknemers hun beroep normaal uit te kunnen voeren. Ik weet het, het is enigszins appels met peren vergelijken, maar ik denk dat er wel overeenkomsten zijn in beide situaties.
Daarnaast, behoord het daadwerkelijk spelen op het veld tot het normaal uitoefenen van het beroep. Ik denk dat daar ook nog wel over valt te twisten. De spelers hebben gewoon een arbeidscontract, of ze op het veld mogen staan is echter afhankelijk van de spelregels.
Ja omdat hij eindelijk tot inzicht is gekomen dat het niet gaat lukken. Daarvoor was hij altijd voorstander van het plan.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:22 schreef rubbereend het volgende:Platini beweert het tegenovergestelde van Blatter
Als het om een Afrikaan gaat is het geen probleem. Als het om andere inwoners van binnen de EU gaat mogen er geen beperkingen gesteld worden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:32 schreef Jofol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een cruciaal punt. Als je het heel simpel bekijkt verhindert de spelregel dat er maar 11 spelers op het veld mogen staan ook werknemers hun beroep normaal uit te kunnen voeren. Ik weet het, het is enigszins appels met peren vergelijken, maar ik denk dat er wel overeenkomsten zijn in beide situaties.
Daarnaast, behoord het daadwerkelijk spelen op het veld tot het normaal uitoefenen van het beroep. Ik denk dat daar ook nog wel over valt te twisten. De spelers hebben gewoon een arbeidscontract, of ze op het veld mogen staan is echter afhankelijk van de spelregels.
Maar dat gebeurt nu ook met speler die buiten de EU vandaan komen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Dit klinkt leuk, maar er zit wel een adder onder het gras. De meeste spelers krijgen namelijk een basissalaris, met daarop dikke bonussen voor gewonnen wedstrijden, gescoorde doelpunten, etc. Als door die regel buitenlanders minder kans maken op die extra inkomsten, dan is er alsnog sprake van onderscheid op nationaliteit.
Maar goed, ik wel benieuwd naar de inhoud van dat INEA-rapport eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |