abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56894543
tsja, die lust echt bijna niks! erg he!

omdat ie moet bij wijze van goed voorbeeld neemt ie voor de vorm vaak wel wat stukjes broccoli (bijv.) en doet of hij 't heerlijk vindt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 februari 2008 @ 22:10:53 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56894654
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:07 schreef bixister het volgende:
tsja, die lust echt bijna niks! erg he!
Och...
quote:
omdat ie moet bij wijze van goed voorbeeld neemt ie voor de vorm vaak wel wat stukjes broccoli (bijv.) en doet of hij 't heerlijk vindt.
Ik sla een rondje broccoli over hoor.
pi_56894804
maar als broccoli een van de 3 à 4 groenten is die je wél lust mag je die niet overslaan. vinnik!
pi_56894815
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:07 schreef bixister het volgende:

Ik heb hem gezien laatst, en wat meer brocolli zou vast geen kwaad kunnen.

Tnx voor de uitleg Jelief.
Als ik de Diksap dus gewoon flink met water aanleng is er geen probleem. Toch? SHE?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56894899
Wij eten hier in principe wel elke dag groente, maar net zoals bijna overal schiet het er ook weleens bij in. Patat eten we soms 2 keer in twee weken, en soms twee maanden niet. Ik eet zelf geen vlees, dus ik kook al snel met meer groenten. Pasta's en nasi's (= alle groenten met rijst) zijn hier altijd vegetarisch. Mijn man eet er dan soms los iets van vlees bij, als hij daar trek in heeft. Ze eet redelijk 's avonds, de ene dag beter dan de andere dag.

Zelf drink ik alleen maar cola (light) of water. Mijn dochter drinkt erg weinig, water drinkt ze nauwelijks en melk e.d. ook niet. Dus ik maak voor haar wel sap of geef haar iets van vruchtensap, zodat ik weet dat ze in ieder geval het nodige vocht binnenkrijgt.

Snoep heb ik niet echt in huis, tenminste geen snoep wat zij krijgt. Ze krijgt af en toe rozijntjes, gedroogd fruit, een kaakje of cracker of iets dergelijks. Maar als ze van iemand anders een chocolaatje krijgt, mag ze dat wel van mij. Chips krijgt ze ook niet eigenlijk, of in ieder geval sporadisch.

's morgens eet ze brood of beschuit. De ene keer met smeerkaas, soms met vlokken, schuddebuikjes of vruchtenhagel. 'smiddags eet ze kaas of smeerkaas op brood en dan later nog iets van fruit.

Ach, het kan altijd gezonder, maar zo slecht is het niet volgens mij.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_56894957
lijkt me ook niet hoor Moonah!

en oja, jij zag G dan ook wel op z'n erg onvoordeligst, in vistenue. dat wil zeggen: 7 truien over elkaar, 3 broeken, en ook 3 paar sokken met pedaalemmerzakken ertussen. maar hij is ook wel degelijk te zwaar, daar niet van. sinds hij gestopt is met roken ( ) zijn de kilo's eraangevlogen. nou ja, liever kilo's dan rook denk ik dan maar.
pi_56894995
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:21 schreef bixister het volgende:
lijkt me ook niet hoor Moonah!

en oja, jij zag G dan ook wel op z'n erg onvoordeligst, in vistenue. dat wil zeggen: 7 truien over elkaar, 3 broeken, en ook 3 paar sokken met pedaalemmerzakken ertussen. maar hij is ook wel degelijk te zwaar, daar niet van. sinds hij gestopt is met roken ( ) zijn de kilo's eraangevlogen. nou ja, liever kilo's dan rook denk ik dan maar.
Hoe een charmant plaatje ik nu in mijn hoofd heb van jouw man bix!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_56895005
Hier staat het ook gewoon in de koelkast hoor. Ik wissel het vaak af, boterham met zoet dan water erbij, boterham met hartig dan mag er sap bij. Maarja ze is net zo blij met water En als de diksap niet op is gaat het in de koelkast, water mag ze de hele dag door drinken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56895038
Oh Bixie, je hoeft je niet te verantwoorden!
Volgens mij heb je een heel leuke man!
Maar da's mjin mening, whehe...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56895084
oja op brood eten ze hier wel redelijk gevarieerd, en 's middags vrijwel altijd hartig. er wordt in ieder geval dagelijks fruit gegeten, en 's middags krijgen dan ook nog wel eens een snoepje bij de thee. dat is er hier een beetje ingeslopen doordat ze dat bij 't buurmeisje ook altijd kregen, en toen 't buurmeisje vaker hier begon te spelen vond ik 't wel leuk om ook een 'snoeppot' in te stellen. maar goed, 't gebeurt lang niet elke dag en gelukkig zeuren ze er weinig om.
pi_56895101
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:23 schreef Moonah het volgende:
Oh Bixie, je hoeft je niet te verantwoorden!
Volgens mij heb je een heel leuke man!
Maar da's mjin mening, whehe...
neeeeh, da's míjn mening! (zouden piet & anna tegenwoordig zeggen. ).
pi_56896351
Hmm ik weet bar weinig van eten is me inmiddels wel duidelijk
Ik heb geen idee wat aspartaam is, en op kleurstoffen en dat soort dingen let ik ook nooit.

Verder heb ik Noah al verpest denk ik. Die zou echt niet alleen maar water drinken, dan drinkt ie veel te weinig op een dag. Melk vindt ie ook al niet zo lekker (ik heb het ook nooit lekker gevonden), dus drinkt ie net als ik chocomel (light). Op het kdv krijgen ze crackers als koekjes en dat vindt ie lekker. Maar thuis wil ie dat ECHT niet. Er is een tijdje geweest dat ie het dan met smeerworst of pindakaas kreeg. Geen idee waarom, want we hebben echt zelden koekjes in huis. Chocola en ander snoep dan wel, maar geen koekjes. Misschien van m'n zus.... En dat is ook weer zoiets, al doe je zelf nog zo je best op een gezond "dieet", andere mensen kunnen je kind ook nog verpesten

En verder wil ik gewoon normaal eten, ipv me aan een levenslang dieet te houden. Behalve als je kind dat dieet toevallig bijzonder lekker vindt, wordt het volgens mij juist alleen maar gefixeerd op eten en dieten en te dik zijn en lijnen, etc.

Oh en opvoeding ofzow heeft mijn inziens niks te maken met of je wel of niet goed eet en veel lust. Mijn zus en ik hebben dezelfde opvoeding gehad, maar ik at als kind eerder teveel, terwijl mijn zus groot (groter dan ik ja, én dunner, en nee geen anorexia) is geworden op brood.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_56896622
aspartaam is de zoetstof die vaak in light-producten gebruikt wordt in plaats van suiker, en is niet geheel onomstreden.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 01:08:22 #114
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56898091
Wij eten weinig snoep, 2 stuks fruit op een dag, bruin brood met boter! en regelmatig vis maar wat echt fout is en dat weet ik is dat we hier enorm veel Taxi drinken!
Demi is er ook helemaal gek op, nu zijn we al aan het afbouwen en mag ze maar 2 bekers taxi op een dag, 's ochtends 2 en 'smidags 1, de rest water met een klein beetje ranja.
Maar ik drink het zelf ook graag dus snap haar wel.
pi_56898256
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 01:08 schreef KD-fotografie het volgende:
Wij eten weinig snoep, 2 stuks fruit op een dag, bruin brood met boter! en regelmatig vis maar wat echt fout is en dat weet ik is dat we hier enorm veel Taxi drinken!
Demi is er ook helemaal gek op, nu zijn we al aan het afbouwen en mag ze maar 2 bekers taxi op een dag, 's ochtends 2 en 'smidags 1, de rest water met een klein beetje ranja.
Maar ik drink het zelf ook graag dus snap haar wel.
Mijn schoonzusje dronk dat altijd warm. Even in de magnetron en dan met een rietje.
*ril*
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 01:26:53 #116
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56898280
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:47 schreef renzell het volgende:
Maar als ik dan een moeder op straat zie lopen met twee kleine, bleke kindertjes van 1,5 en 3 jaar en ze hebben alledrie zo'n gore frikandel in hun handen, dan denk ik echt; "Mens,. wat bezielt je?!"
Ik ben ook erg bleek en Demi ook, ze heeft mijn huid maar Demi lust niet eens friet of fricandellen, we doen haar geen plezier met de friettent, italiaans daarintegen, daar is ze dol op en ook verse soepen gaan er bij haar prima in.
tussendoor eet ze komkommer, worteltjes, druiven enz.
Bleekheid kan ook gewoon zijn omdat iemand dat van nature is, ik wordt ook nooit bruin en dat zal Demi ook niet worden.

Ik weet wel dat ik er als opgroeiend kind een enorme hekel had aan mensen die zeiden, oe wat is ze wit, eet ze wel gezond?Is ze ziek!
En dat terwijl ik dus zelden tot nooit ziek werd, net als Demi, ze is bijna 3 en is pas 1x echt ziek geweest door een ooronzteking, ze is ook niet dik zoals je weet, eerder tegen het magere maar supergezond!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 01:27:34 #117
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56898286
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 01:23 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mijn schoonzusje dronk dat altijd warm. Even in de magnetron en dan met een rietje.
*ril*
ah gadver, dat lijkt me echt goor!
Ken wel iemand die koude melk met suiker drinkt, van het idee alleen al springt het glazuur van mijn tanden.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 07:55:02 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56899245
Hier alles met de pot mee en groenten gaan er goed in. Net als al het fruit trouwens, bij allebei.
Appelsap, thee, water, melk, soms chocomelk en diksap, boterhammen met zoet beleg en met hartig, alles komt gewoon langs, geen echte regels heb ik daarvoor.
Snoepen mogen ze ook soms, geen probleem, vind ik. Mate. That's all. Oh ja, en een hele hoop andere zaken voorrang geven, die ik veel belangrijker acht dan een snoepje voorkomen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 08:49:29 #119
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56899727
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar verderop zeg je dat ze geen aardappels en groenten lusten, behalve dan komkommer. dat is toch niet SUPERgezond?
[..]

Huh? Waarom expres?
Oh, en als je "Cracottes" uitspreekt zoals het moet dan zeg je "Krakot", ook in het meervoud dus.

Pinq, tnx voor je uitleg, ik snap.

Llewella, in cola light zit toch een hoop zooi als aspartaam of andere kunstmatige zoetstoffen? dat is toch schijngezond?

SHE, jammer dat je niet vertelt wat wél gezond is in jouw opinie. Ik ben wel benieuwd.
Als het je zo aan het hart gaat, verspreid je kennis dan! Daar hebben 'we' in OUD meer aan dan aan een rel.
Ze aten tot voor kort super gezond Moonah. Groenten en aardappels en alles ging erin. Nu hebben ze allebei een niet-willen-eten-fase en willen ze dus niks. Behalve als ik er stukjes komkommer of tomaat op leg, dan eten ze het ineens wel weer.

Wat betreft Cracottes heb je wel weer gelijk ja de Franse uitspraak is idd Cracot.

Waarom expres eens snoepjes of koekjes?
Tot voor kort kregen ze bijna niets van dat alles, zelfs geen koek, alleen fruit en soms rozijntjes. Maar dat gaat ook wel vervelen hoor. Ze gingen op een gegeven moment, wat ik ook deed (fruitsalade, of juist gewoon een stuk fruit in de hand, gewoon stukjes op de tafel tijdens het spelen, etc.), het fruit een stuk minder goed eten. Nu ik ze af en toe wat anders geef, kunnen ze niet meer afblijven van het fruit.

Het is allemaal maar relatief. Een tijdje geleden dacht ik: wat een goed opgevoede kinderen heb ik, ze eten alles! en nu eten ze weer niks qua avondeten. Ik trek me er niet veel van aan.
  † In Memoriam † vrijdag 22 februari 2008 @ 09:04:33 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_56899916
Eigenlijk is gezond maar iets relatiefs als je het zo eens leest. De 1 vind gezond eten al als zijn of haar kind weinig of niet snoept, de ander vind dat macrabiotisch gezond is. Het is maar net wat je gewend bent ook...

Ik ken een gezin wat mayonaise als broodbeleg eet dat vind ik echt ongezond, terwijl ik geen probleem maak van diksap, wat voor een ander dus ook weer ongezond is. zolang mijn kinderen redelijk goed en gevarieerd eten, en ook nog eens bewegen maak ik geen problemen van een snoepje.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 09:12:28 #121
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56900038
Precies ...

Er zijn ook mensen die zeggen dat vers fruit en verse groente in Nederland zowiezo ongezond is. Want... teveel gifstoffen gebruikt bij insektenbestrijding. Er zijn ook een hoop producten die 'kankerverwekkend' zouden zijn, maar als je die vermijdt, komen ze volgend jaar wel weer met iets wat je elke dag eet en dat ook kankerverwekkend kan zijn (misschien een wat cynische kijk erop, maar het komt er mijns inziens wel een beetje op neer) ...

Maar goed, ik vind dat ik het best goed doe, als ik het vergelijk met mensen zoals in jouw voorbeeld Moussy, want hier krijgen ze geen mayo als broodbeleg en ex-vrienden van mij gaven hun kinderen de hele dag door snoep en koek en chips, want, dat was ook eten. Als ze maar wat aten. (echt waar!!!)

Wat ik belangrijk vind is dat ze meekrijgen dat ze gewoon lekker kunnen eten, zolang het met mate is, en niet teveel uitschieters heeft. Ook bewegen is natuurlijk heel belangrijk. Ik hoop dat ze daar meer van houden dan hun mams ...
Ook wil ik ze meegeven dat 'gezond eten' best in veel manieren kan. Echt, zoveel mensen, zoveel wensen en ideeen en gedachten en meningen... (het blijkt maar weer uit dit topic!)
  vrijdag 22 februari 2008 @ 09:28:48 #122
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56900293
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 09:12 schreef Suzanna het volgende:
Precies ...

Er zijn ook mensen die zeggen dat vers fruit en verse groente in Nederland zowiezo ongezond is. Want... teveel gifstoffen gebruikt bij insektenbestrijding. Er zijn ook een hoop producten die 'kankerverwekkend' zouden zijn, maar als je die vermijdt, komen ze volgend jaar wel weer met iets wat je elke dag eet en dat ook kankerverwekkend kan zijn (misschien een wat cynische kijk erop, maar het komt er mijns inziens wel een beetje op neer) ...
Mee eens hoor, tegenwoordig is alles kankerverwekkend lijkt het wel.
quote:
Maar goed, ik vind dat ik het best goed doe, als ik het vergelijk met mensen zoals in jouw voorbeeld Moussy, want hier krijgen ze geen mayo als broodbeleg en ex-vrienden van mij gaven hun kinderen de hele dag door snoep en koek en chips, want, dat was ook eten. Als ze maar wat aten. (echt waar!!!)
Dat was toch met een jongetje in Engeland van ik dacht 4 dat weet ik hoeveel kilo woog, echt belachelijk veel in elk geval. Die kreeg zo ongeveer alleen maar pizza en patat want anders at ie niks Al at die een week niks, dat zou best goed voor hem zijn denk ik
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 22 februari 2008 @ 09:31:43 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_56900343
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 09:28 schreef texelonia het volgende:

[..]

Mee eens hoor, tegenwoordig is alles kankerverwekkend lijkt het wel.
[..]

Dat was toch met een jongetje in Engeland van ik dacht 4 dat weet ik hoeveel kilo woog, echt belachelijk veel in elk geval. Die kreeg zo ongeveer alleen maar pizza en patat want anders at ie niks Al at die een week niks, dat zou best goed voor hem zijn denk ik
en zo kan het kind niet alleen baggervet worden, maar ook nog eens ondervoed raken...
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 09:36:25 #124
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56900425
Ik vind het trouwens ook belangrijk om zelf het goede voorbeeld te geven. Kinderen kopieren gewoon alles. Als ik cola drink, wil Noah een slokje. Als ik chocola eet, wil Noah uiteraard ook. Als ik suiker in m'n thee drink, dan wil Noah dat ook.

Als ik die dingen voor mezelf niet kan of wil veranderen, vind ik ook niet dat ik dat van Noah kan verlangen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zoals met alcohol bijv. Maar ik vind niet dat ik de hele dag frisdrank mag drinken en Noah het met water te laten doen. Dat vind ik gewoon krom. En aangezien ik die dingen niet wil opgeven krijgt Noah het ook. Met mate.

Het buurmeisje van m'n ouders is nu iets van 11 geloof ik en is al vanaf dr 4e 'aan de lijn'. Ze mocht dus maar een X aantal boterhammen per dag, niet teveel snoepen, etc. Haar broertje had geen grammetje vet, en die mocht dus eten wat ie wilde. Wat vaak wel soort van stiekem ging, maar zo'n kind krijgt dat heus wel mee.
Ik vind dat dus zielig. Ik vind dan dat je het eet patroon van het hele gezin aan moet passen. Als de één geen snoep mag, dan de ander ook niet. Als de één geen mayonaise mag, dan de ander ook niet. Op die manier eet je gezond, maar blijft het wel normaal.
©Dumbo
pi_56900605
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 09:36 schreef texelonia het volgende:

Maar ik vind niet dat ik de hele dag frisdrank mag drinken en Noah het met water te laten doen.
Nou, dat vind ik eigenlijk van wel. En ja, soms kom je dan op het aloude en gevreesde 'omdat ik het zeg!' uit, maar dat is dan maar niet anders.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')