abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56981495
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:31 schreef Yozzz het volgende:
Het zijn altijd Ajacieden die ons haten

http://www.youtube.com/watch?v=uKPjwgSy3KU

GENIETEN!
Haten niet hoor, zou niet weten waar die haat vandaan moet komen. Hebben we wel andere clubs voor.
Secrets never die. Only people.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:38:31 #52
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_56981605
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:10 schreef Yozzz het volgende:
De pandrechten gelden uiteraard niet op het Gelredome, maar over de TV-rechten. De Telegraaf doet weer een poging goed geïnformeerd te zijn, maar het is weer waardeloos wat ze weten te melden.

De gemeente heeft nog steeds niet "¤ 11 miljoen in Vitesse gestoken", maar een bedrag geleend aan de club om de club te redden. Telegraaf doet het weer uitzien alsof het geld als gift naar Vitesse is gegaan, wat niet zo is.
Een lening valt bij mij ook onder "geld ergens in steken"
Als je ergens geld insteekt wil je daar ook iets voor terug zien. Dit kunnen andelen zijn, een stukje van de winst of gewoon rente. Dus wat mij betreft heeft de gemeente we een aantal miljoenen in de club gestoken...Al is hier natuurlijk al wel een gedeelte van terugbetaald inclusief rente.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_56981690
quote:
...knip...

De gemeente heeft nog steeds niet "¤ 11 miljoen in Vitesse gestoken", maar een bedrag geleend aan de club om de club te redden. Telegraaf doet het weer uitzien alsof het geld als gift naar Vitesse is gegaan, wat niet zo is.
Maar Vitesse wil graag dat de gemeente die schuld kwijt scheldt, wat dan dus op een gift neerkomt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 16:37:15 #54
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_56989752
quote:
Uit het stuk is wel duidelijk dat het om een lening gaat hoor.
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:42 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Maar Vitesse wil graag dat de gemeente die schuld kwijt scheldt, wat dan dus op een gift neerkomt.
En uit het stuk is duidelijk dat dat waarschijnlijk niet mag.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_57004032
quote:
Gelredome bv geeft toe, gemeente staat alleen
Stadiondirectie stemt in met schuldsanering Vitesse, wel strijd loges.

De Gelderlander 27-02-08

Evenementenbedrijf Gel­redome is alsnog akkoord gegaan met een vrijwillige schuldsanering van Vitesse. Van de 62 schuldeisers is de gemeente nu de enige die niet wil meewerken. Arnhem heeft met zeker 6,5 miljoen euro ook de grootste vordering.
Gelredome bv heeft ‘enkele tien­duizenden euro’s’ tegoed van Vi­tesse, zegt directeur Jasper van Am­stel. Daarvan krijgt het evenemen­tenbedrijf, als de sanering door­gaat, slechts een deel terug.

Ondanks het akkoord is Vitesse niet tevreden. De club claimt ook het recht op een groot aantal loges en businessseats, die sinds het ge­meentelijk reddingsplan in 2003 van Gelredome bv zijn. Tevens wil Vitesse meedelen in de opbreng­sten van de bijvoorbeeld de cate­ring rond duels van Vitesse.
„We hebben een juridisch geschil over de loges en willen helderheid krijgen. We hebben nu één kans om alle zaken in orde te maken. Dan moet je die nu ook allemaal aanpakken”, vindt Vitesse-direc­teur Paul van der Kraan.

Van Amstel stelt dat hij Vitesse een flink stuk tegemoet wil ko­men met de loges. „Maar Vitesse gaat daarmee niet akkoord. Zij wil veel te veel”, vindt Van Amstel.
„Wij zijn best bereid om onze klanten te helpen, maar daar zit­ten grenzen aan. Vitesse krijgt elke wedstrijd een mooi en schoon sta­dion. Het kost geld om het stadion zo op te leveren. Als wij alle wen­sen van onze klanten inwilligen, is dat straks niet meer mogelijk.”

Om instemming van Arnhem af te dwingen, staat Vitesse op het punt in surseance te gaan. De club hoopt de zaak daarna voor te leg­gen aan de rechter. De surseance wordt vermoedelijk vandaag door de directie aangevraagd.
En nu staat de gemeente écht alleen.
Don't think twice, it's all right.
  woensdag 27 februari 2008 @ 08:33:31 #56
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_57004144
Ik hoop dat alles nu snel wordt afgehandeld. Dan kunnen we tenminste weer gewoon over voetbal praten.
  woensdag 27 februari 2008 @ 11:31:17 #57
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57007119
Inderdaad. Helaas gaat Van der Velden ons aan de neus voorbij door de financiële perikelen en vertrekken de assistent trainers na dit seizoen. Minder nice.
pi_57011529
Swerts zal nu ook wel op zeker weggaan.
pi_57011665
Welke selectiespelers zijn geld waard¿
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:23:17 #60
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57011989
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 08:22 schreef JH87 het volgende:

[..]

En nu staat de gemeente écht alleen.
Ja, en? Terecht dat ze niets kwijtschelden of moet Vitesse gezien worden als liefdadigheid? Daarbij is het ook nog eens competitievervalsing, Vitesse dat met vele kwijtgescholden miljoenen een club net voor blijft dat alles al tien jaar perfect volgens de regels doet, geen cent meer uitgeeft dan het zich kan veroorloven.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57012424
Vitesse opheffen kost meer geld en werkgelegenheid
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57014771
quote:
Gemeente Arnhem ergert zich aan Vitesse

Vitesse verkeert in grote problemen. De Arnhemse club zucht onder een in het verleden opgebouwde schuldenlast van 27 miljoen euro. De club hoopt (wederom) op een helpende hand van de gemeente, maar die is het financiële falen van de club beu. Er gaat geen cent gemeenschapsgeld meer naar Vitesse, zo verzekeren politici in een interview met dagblad De Pers.

Vitesse-directeur Paul van der Kraan dreigt met surseance van betaling en degradatie, maar de politici laten zich niet langer chanteren. "Meneer Van der Kraan heeft het over een woekerrente die Vitesse moet betalen over een lening van 6,5 miljoen, maar als ik hier naar de spaarbank ga voor een lening, betaal ik meer rente. Als de club het niet redt dan is het aan die man te danken", zegt Gerrie Elfrink, fractievoorzitter van de SP in Arnhem.

Vitesse kampt zoals gezegd met een schuldenlast van maar liefst 27 miljoen euro. Van der Kraan legt de bal nu bij de gemeente. Wanneer zij de totale schuld van 7,8 miljoen niet saneert tegen een vergoeding van 1,1 miljoen euro, moet de club surseance (uitstelling) van betaling aanvragen.

VVD-fractievoorzitter Margreet van Gastel sluit zich aan bij de afkeer tegen Vitesse: "Er waren reddingsplannen in 2001 en in 2003, er is een huurverlaging geweest, het houdt een keer op. En zelfs al zouden we willen, het mag niet eens. Wanneer we leningen kwijtschelden dan doen we aan verkapte staatssteun."

Volgens Van Gastel speelt Van der Kraan een gemeen spelletje met de gemeente. "Hij speelt blufpoker met veel risico. Een voorstel van de gemeente voor renteverlaging en uitstel van betaling heeft hij gewoon afgewezen", aldus Van Gastel. Ook Elfrink ziet in Van der Kraan de boosdoener. "Hij helpt het imago van de club om zeep. Wie wil er nu nog sponsor worden na al deze verhalen?"

Van Gastel vindt dat de club de komende jaren in ieder geval niet te hoog van de toren moet blazen. "Het is toch wat aanmatigend als in deze periode de spelerssalarissen weer stijgen," zegt Van Gastel. "Ze moeten de tering naar de nering zetten. De ambitie om hoog in het linkerrijtje te eindigen moeten ze dan maar even loslaten."

fcupdate
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57014852
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ja, en? Terecht dat ze niets kwijtschelden of moet Vitesse gezien worden als liefdadigheid? Daarbij is het ook nog eens competitievervalsing, Vitesse dat met vele kwijtgescholden miljoenen een club net voor blijft dat alles al tien jaar perfect volgens de regels doet, geen cent meer uitgeeft dan het zich kan veroorloven.
Flikker eens op met dat competitievervalsing gezeik zeg, hoeveel clubs in NL worden er al niet gematst met hun stadions voor 1 euro. Ik word er zo moe van steeds maar weer dezelfde voorbeelden te moeten noemen. Blijkbaar vinden bedrijven Vitesse toch gewoon belangrijk genoeg om die schulden kwijt te schelden, moet je niet zo gaan janken. Daarnaast heb ik zelf gezegd dat ik het TERECHT vond dat de gemeente nee zei. Dus zeik niet.
pi_57015197
quote:
Betaald voetbal ’Het houdt een keertje op’
Arnhem is Vitesse een beetje beu
Door: Alex van der Hulst
Gepubliceerd: gisteren 23:07
Update: gisteren 23:08

Voor het gemeentebestuur van Arnhem is de maat vol. Er gaat geen cent gemeenschapsgeld meer naar Vitesse. Vitesse-directeur Paul van der Kraan dreigt met surseance van betaling en degradatie, maar de politici laten zich niet langer chanteren.

‘Meneer Van der Kraan heeft het over een woekerrente die Vitesse moet betalen over een lening van 6,5 miljoen, maar als ik hier naar de spaarbank ga voor een lening, betaal ik meer rente. Als de club het niet redt dan is het aan die man te danken’, zegt Gerrie Elfrink, fractievoorzitter van de SP in Arnhem. Vitesse zucht onder een schuldenlast van 27 miljoen euro die in het verleden is opgebouwd. Algemeen directeur Paul van der Kraan legt de bal nu bij de gemeent. Wanneer zij de totale schuld van 7,8 miljoen niet saneert tegen een vergoeding van 1,1 miljoen euro, moet de club surseance van betaling aanvragen.

Elfrink: ‘Ik ben positief verrast dat de voltallige gemeenteraad de rug nu recht houdt.’ Hij becijfert dat de gemeente, los van de lening door huurverlaging en financiële injecties, al 6,9 miljoen euro heeft geïnvesteerd in de club.

VVD-fractievoorzitter Margreet van Gastel: ‘Er waren reddingsplannen in 2001 en in 2003, er is een huurverlaging geweest, het houdt een keer op. En zelfs al zouden we willen, het mag niet eens. Wanneer we leningen kwijtschelden dan doen we aan verkapte staatssteun.’

Volgens de raadsleden moeten de ambities van de club worden bijgesteld. Er komt genoeg geld binnen om te kunnen overleven. ‘Het is toch wat aanmatigend als in deze periode de spelerssalarissen weer stijgen,’ zegt Van Gastel. ‘Ze moeten de tering naar de nering zetten. De ambitie om hoog in het linkerrijtje te eindigen moeten ze dan maar even loslaten.’

Gerrie Elfrink: ‘En dan roept speler Theo Janssen dat de gemeente toch rijk genoeg is, laat hem zelf de helft van zijn salaris inleveren. Ondertussen hebben ze net weer een Braziliaanse voetballer gekocht. Als tijdens onderhandelingen blijkt dat ze minder geld hoeven af te lossen, lopen ze bij wijze van spreken alvast even naar de wc om telefonisch een nieuwe speler te kopen.’

De raadsleden weten zich gesterkt door een enquête van Omroep Gelderland waaruit blijkt dat 57 procent van de Arnhemmers vindt dat de gemeente de schuld van Vitesse niet moet kwijtschelden. Directeur Paul van der Kraan heeft volgens de politici zijn krediet verspeeld. ‘Hij speelt blufpoker met veel risico. Een voorstel van de gemeente voor renteverlaging en uitstel van betaling heeft hij gewoon afgewezen’, aldus Van Gastel.

‘Hij helpt het imago van de club om zeep’, aldus Elfrink. ‘Wie wil er nu nog sponsor worden na al deze verhalen?’
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_57015363
Dat artikel lijkt wel heul erg op 't artikel twee posts hoger. Heeft iemand enthousiast citaten zitten copy/pasten.
pi_57015416
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:01 schreef JH87 het volgende:
Dat artikel lijkt wel heul erg op 't artikel twee posts hoger. Heeft iemand enthousiast citaten zitten copy/pasten.
tja ik verleen ook alleen maar informatie
pi_57015581
Wel opvallend trouwens, die Gerrie Elfink komt in dat artikel (origineel is van de Pers, dacht ik) heel wat harder over dan onderstaand stuk van z'n weblog:
quote:
woensdag 27 februari 2008
Vitesse: deel 1
Geplaatst onder: Vitesse/Gelredome door gerrie elfrink om 16:32 uur

Omdat het rumoer rond de financiën van Vitesse weer is opgelaaid, verschijnt op dit weblog de komende tijd een serie artikelen van fractievoorzitter Gerrie Elfrink over dit onderwerp. In deze serie zal het verleden, heden en de toekomst worden behandeld. Vandaag deel I: de rol van de gemeente Arnhem bij het ‘reddingsplan’ van 2003:

Gemeente Arnhem is zelf schuld aan ellende rond Vitesse

Het Arnhemse stadsbestuur is medeschuldig aan het voortdurende rumoer rond de financiële situatie van voetbalclub Vitesse. In 2003 verkeerde zowel het stadion Gelredome als voetbalclub Vitesse aan de rand van de afgrond. Er lag toen de kans om het stadion en de club samen te voegen en onder te brengen bij een marktpartij. De ‘vrije markt’ zou daarmee verantwoordelijk worden voor de redding van de club en het multifunctionele stadion. De gemeente zou de club nog wel een lening moeten verschaffen, maar de terugbetaling zou worden gegarandeerd door de marktpartij. De problemen van nu waren dan voorkomen.

Er was ook een serieuze gegadigde voor de overname. Iets wat door het college aanvankelijk werd ontkend. En dat terwijl er op dat moment al enkele jaren een plan van TCN lag voor overname van het stadion en ontwikkeling van het terrein, waarbij Vitesse als meerwaarde en vliegwiel werd gezien. Als raadslid heb ik uiteindelijk zelf maar contact gezocht met het bedrijf. Er bleek nog steeds serieuze interesse en het college van B&W kon er uiteindelijk niet onderuit om onderhandelingen op te starten. Het leek veelbelovend, maar vlak toen er een akkoord leek te ontstaan, werd het bedrijf door de gemeente buiten de deur gezet. ‘Ze zijn onbetrouwbaar’ was de enige verklaring van de wethouder. Ik heb dat altijd heel vreemd gevonden. Overal in Nederland staat TCN als betrouwbaar te boek. Voor de overname van het mediapark in Hilversum zijn ze uitgebreid gescreend door het rijk. Het zou goed zijn als er ooit nog eens een onderzoek komt naar de vraag waarom die onderhandelingen toen zijn afgebroken.

Gemeente als probleemeigenaar en probleemmaker

In plaats van de redding aan de markt over te laten, koos de gemeente voor de rol van probleemeigenaar. Destijds heb ik exact voorspeld waar dat toe zou leiden en helaas is dat precies zo uitgekomen. Maar de zaken zijn nog verergerd door de fouten die de gemeente in het proces maakte. Hieronder twee voorbeelden:

Compensatieregeling voor de verantwoordelijke Drie

De gemeente gaf de toenmalige eigenaren van de club een compensatieregeling van vele miljoenen. Deze zogenaamde “drie vrienden van Vitesse” hadden op dat moment bij de club alle touwtjes in handen. Ze waren naast eigenaar ook bestuur en toezichthouder op het bestuur. Ze waren dan ook volledig verantwoordelijk voor de ontstane situatie en waren bij een faillissement al het ingeïnvesteerde geld kwijt geweest. De Drie hebben altijd geprobeerd zichzelf vrij te pleiten door de schuld in de schoenen van Karel Aalbers te schuiven, maar ze gaan voorbij aan het feit dat zij in de tijd van Aalbers al het bestuur vormden en de taak hadden hem te controleren en bij te sturen. Ze hadden naar mijn mening geen enkel recht op compensatie. Als de gemeente hen had gedwongen tot kwijtschelding, wat ze had moeten doen, dan was de schuldenproblematiek van de club vele miljoenen kleiner geweest! Dat de gemeente iets voor de club wilde doen kon ik begrijpen, maar van deze compensatieregeling heb ik nooit iets gesnapt.

De mislukte onderhandelingen

De grootste fout was het feit dat de gemeenteraad al voor redding van stadion en club had besloten, voordat er een onderhandelingsresultaat lag met de andere partijen. Ik heb in de raadsvergadering nog voorgesteld het andersom te doen, maar dat werd niet serieus genomen. Ik herinner me nog de woorden van raadslid Kamevaar van de VVD. “Laten we nou eerst maar een besluit nemen, dan kan daarna de wethouder rustig gaan onderhandelen.” De gemeente heeft het geweten. Gelredome BV met op de achtergrond de Provincie hebben dit genadeloos uitgebuit. Door tijd te rekken en tijd te rekken (tijd die de gemeente en Vitesse niet hadden) hebben zij de gemeente volledig op de knieën gekregen, al hun eisen werden uiteindelijk ingewilligd. Het leek niet eens meer op het reddingsplan waartoe de gemeenteraad had besloten. Het evenementenbedrijf kreeg een fantastische regeling, de provincie bleef in het stadion de baas terwijl ze geen enkel risico meer hoefden te lopen, Vitesse werd gedupeerd en de gemeente ging nam alle financiële risico’s over. De gemeente had toen alsnog de handen van het stadion moeten aftrekken, maar durfde dat om politieke redenen niet aan. Het zou dan namelijk ook het eigen falen hebben moeten erkennen.

Gemiste kans

De logische en gezonde samenvoeging van stadion en club onder een marktpartij is er niet gekomen. Iets waar de provincie Gelderland en het Arnhemse stadsbestuur verantwoordelijk voor mag worden gehouden.
pi_57015729
Trouwens vind ik het vreemd dat Arnhem nu Vitesse pas zat is, ik heb er al 22 jaar last van
  donderdag 28 februari 2008 @ 10:13:40 #69
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_57029232
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:21 schreef numero_uno het volgende:
Trouwens vind ik het vreemd dat Arnhem nu Vitesse pas zat is, ik heb er al 22 jaar last van
We zijn Vitesse niet zat, maar het hele gezeik er om heen.
Zoals ik al eerder zei, hoop ik dat het zo snel mogelijk is afgelopen, zodat we het weer over voetbal kunnen hebben.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 08:29:12 #70
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_57053518
quote:
Schuldplan Vitesse op de helling
pandrecht gemeente kan roet in het eten gooien
ARNHEM- Het plan voor de schuldsanering van Vitesse kan de prullenbak in als de gemeente Arinhem inderdaad een pandrecht heeft op de inkomsten van de club. Arnhem krijgt daardoor als schuldeiser dezelfde juridische status als bijvoorbeeld banken, waardoor het niet tot schuldsanering gedwongen kan worden.
De gemeente gebruikt het pandrecht nu Vitesse niet aan de finaciele verplichten voldoet. Arnhem heeft beslag laten leggen op de televisie geleden van de club. volgens Vitesse is die claim onterecht en heeft de gemeente geen pandrecht meer, omdat er een ander televisiecontract ligt dan toen de afspraak werd gemaakt.
De kans is groot dat Vitesse via juridische weg probeert onder de beslaglegging uit te komen. Verliest de club, dan lijkt de schuldsanering van de baan. bijvoorbeeld de Vrienden van Vitesse doen zonder de gemeente niet mee. Vitesse vraagt door de onzekere situatie nog geen surseance van betaling aan.
bron: de Gelderlander
pi_57053549
Maandag zou er meer nieuws zijn, aldus Van der Kraan. Rare situatie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 februari 2008 @ 13:03:22 #72
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57059135
Lijkt me ergens ook wel logisch dat de gemeente ergens pandrecht op heeft
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 29 februari 2008 @ 14:28:45 #73
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57061213
quote:
Gemeentelijk pandrecht vertraagt surseance

Vitesse vraagt nog geen surseance van betaling aan. De club lijkt bang voor de positie van de gemeente. Die is sterker dan gedacht.
Het zou dinsdag gebeuren, woensdag, vandaag en nu is het over het weekend heen getild. Vitesse vraagt nog geen surseance van betaling aan. De stap is te riskant om zomaar te nemen.

De club dacht ijzersterk te staan in de strijd om de gemeente te dwingen tot schuldsanering. Tenslotte waren bijna alle schuldeisers akkoord, de gemeente is de enige weigeraar. Aan de andere belangrijke juridische eis is ook voldaan: de schuldeisers waarmee een akkoord is, vertegenwoordigen meer dan de helft van de totale schuld.

Maar één enorme beer op de weg lijkt door de clubleiding van Vitesse over het hoofd gezien. Het pandrecht dat de gemeente claimt, is mogelijk dé sta-in-de-weg voor een gezonde toekomst. Dat door Vitesse betwiste pandrecht geeft de gemeente het recht beslag te leggen op bijvoorbeeld televisiegelden, transferinkomsten en sponsoring. Belangrijker is dat de gemeente door dit pandrecht een speciale juridische positie inneemt. Het valt onder het rijtje schuldeisers waar bijvoorbeeld ook banken toe behoren. Die groep is niet te dwingen tot sanering.

Dat is dodelijk voor alle mooie plannen van Vitessedirecteur Paul van der Kraan. Want als de gemeente niet meedoet aan de schuldsanering, doen de meeste andere schuldeisers ook niet mee. Daarmee blijft de schuld van 27 miljoen euro dus gewoon bestaan. Dat leidt volgens Van der Kraan tot een faillisement.

Zo ver zal het niet meteen komen, maar na alle zware woorden is het bijna niet te verkopen dat Vitesse zonder schuldsanering doodleuk blijft bestaan. Daarom zijn de juristen van Vitesse nu vast op zoek naar een uitweg, bijvoorbeeld een kort geding over dat pandrecht.
Grrr.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 februari 2008 @ 15:18:28 #74
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57062198
blunder eerste klas, als dit dus niet rondkomt is het einde Kraan neem ik aan
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57080631
Van bronnen rond Vitesse en uit politiek Arnhem (aldus mensen op .org): Bovenstaand verhaal uit de Gelderlander zou een conclusie zijn van de journalist zelf en de vertraging zit in formaliteiten en laatste pogingen van derden om de gemeente op andere gedachten te brengen.

Zoals het er nu naar uitziet wordt maandag surseance aangevraagd.
pi_57128886

Niet eens gephotoshopt!
pi_57128987
!!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57129225
quote:
Op maandag 3 maart 2008 16:10 schreef JH87 het volgende:
[ afbeelding ]

Niet eens gephotoshopt!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 maart 2008 @ 16:32:03 #79
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57129375
subtiel van AFAB
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 4 maart 2008 @ 08:21:48 #80
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_57143388
De kogel is door de kerk....
quote:
Vitesse in surseance
door Egbert van der Weerd

ARNHEM - Vitesse heeft maandag surseance van betaling aangevraagd bij de rechtbank in Arnhem. De rechtbank heeft twee bewindvoerders aangesteld, mr Johan Thielen en mr. Cees Klomp van Pierman Advocaten uit Tiel.
Zij onderzoeken de financiële situatie van de club. Vitesse verwacht binnen zes tot acht weken duidelijkheid te krijgen over de toekomst.

De club kampt met een schuld van 27 miljoen euro en grote liquiditeitsproblemen. Zonder een sanering van de schulden vreest Vitesse voor het voortbestaan van de profvoetbalclub in Arnhem.

In de voorbije maanden onderzocht de clubleiding de mogelijkheid tot een schuldsanering te komen. Van de 62 schuldeisers waren er 61 bereid mee te werken aan een crediteurenakkoord. Daarmee zou de schuld tot zo goed als nul zijn teruggebracht. Met name de grote schuldeisers, waaronder de Vrienden van Vitesse en de gemeente Arnhem, zouden miljoenen euro's inleveren.

Alleen de gemeente Arnhem voelt daar niets voor. Arnhem heeft een lening van 6,5 miljoen euro uitstaan met een rente van 9,7 procent. Vitesse betaalt de rente al enkele maanden niet meer.

Het stadsbestuur heeft inmiddels beslag laten leggen op de televisierechten van de club. Arnhem claimt het pandrecht en daarmee een uitzonderingspositie ten opzichte van de andere schuldeisers. Vitesse wil daar niets van weten en beschouwt de gemeente als een schuldeiser als alle andere.

Vitesse wil dan ook overgaan tot een gedwongen schuldsanering. Wanneer meer dan de helft van de schuldeisers voor meer dan de helft van de schuld instemmen, heeft de club volgens ingewijden een sterke zaak en kan de gemeente worden gedwongen mee te gaan.

De komende maanden heeft het clubbestuur de touwtjes niet in handen bij Vitesse, maar bepalen de bewindvoerders de belangrijkste zaken bij de club
pi_57143527
Hm, dat van die rente wist ik nog niet.

Nou ja, het enige wat nu nog rest is afwachten.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 08:45:18 #82
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57143602
Nou, en nu is het maar weer hopen op een goede afloop.

Gelukkig zijn we in Juni schuldenvrij (aldus Marc van Hintum, held).
  dinsdag 4 maart 2008 @ 08:50:36 #83
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_57143662
quote:
[ afbeelding ]

Niet eens gephotoshopt!
Die zag ik laatst ergens in Amsterdam hangen, kan dat kloppen?
Secrets never die. Only people.
pi_57143672
Ja, als ik 't goed begrepen heb, hangt dat ding inderdaad in Amsterdam.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 maart 2008 @ 11:33:43 #85
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57146198
geen rente meer betaald................. dus de schuld aan de gemeente loopt alleen maar op zo.......
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:36:30 #86
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57146257
quote:
[ afbeelding ]

Niet eens gephotoshopt!
Geniaal

Wat zou 27 mil per maand kosten? Of kan dat in jaren shirtsponsoring betaald worden?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:51:29 #87
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57146541
Geniale reclame van Afab
pi_57147179
quote:
LJN: BC5590, Rechtbank Arnhem , 08/19 S/rd

Datum uitspraak: 03-03-2008
Datum publicatie: 04-03-2008
Rechtsgebied: Faillissement
Soort procedure: Eerste aanleg - enkelvoudig
Inhoudsindicatie: --

Uitspraak

Rechtbank Arnhem
Sector civiel recht

Insolventienummer: 08/19 S / rd
Datum beschikking: 3 maart 2008

Beschikking voorlopige surseance van betaling (tevens akkoord)

op het verzoek tot verlening van de voorlopige surseance van betaling aan

de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid B.V. Vitesse, statutair gevestigd te Arnhem, kantoorhoudende te 6841 HN Arnhem, Batavierenweg 25, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel Centraal Gelderland onder nummer 09102466,

nader te noemen de schuldenares, procureur mr. F.J. Boom.

De beoordeling

Bij verzoekschrift van 29 februari 2008 ingekomen ter griffie van deze rechtbank op 3 maart 2008 heeft de schuldenares de rechtbank verzocht om haar surseance van betaling te verlenen en daarbij tegelijk een ontwerp van akkoord ter griffie neergelegd.

De rechtbank neemt in aanmerking de bij het verzoekschrift overgelegde staat als bedoeld in artikel 96 van de Faillissementswet en
de artikelen 215, 216, 223a, 255 en 256 van de Faillissementswet en
overweegt dat het een hoofdinsolventieprocedure betreft (artikel 3 lid 1 IVO).

De beslissing

De rechtbank:

verleent aan de schuldenares voorlopig surseance van betaling;

benoemt tot rechters-commissarissen de leden van deze rechtbank mrs. B.J. Engberts en F.M.T. Quaadvliet;

benoemt tot bewindvoerders om met de schuldenares het beheer over haar zaken te voeren:
mrs. C.G. Klomp en J.M.A.J. Thielen, beiden kantoorhoudende te Tiel, Lingedijk 58;

bepaalt dat de in artikel 218 lid 1 van de Faillissementswet bedoelde behandeling van het verzoek niet zal plaats hebben;

bepaalt dat de schuldvorderingen, ten aanzien waarvan de surseance van betaling werkt, uiterlijk bij de bewindvoerders moeten worden ingediend op 18 maart 2008;

bepaalt dat over het aangeboden ontwerp van akkoord ten overstaan van een van de rechters-commissarissen zal worden geraadpleegd en beslist, op 3 april 2008 te 11.00 uur;

bepaalt dat de bewindvoerders uiterlijk veertien dagen voor laatstgenoemde datum hun verslag bij deze rechtbank zullen deponeren ter kosteloze inzage van schuldeisers gedurende acht dagen voorafgaand aan die datum;

bepaalt dat de bewindvoerders daarnaast van een en ander bij brieven kennis zullen geven aan alle bekende schuldeisers, conform artikel 256 van de Faillissementswet;

bepaalt dat deze beschikking onmiddellijk door de griffier wordt aangekondigd in de Staatscourant.

Deze beschikking is gegeven door mr. R.A. Boon, rechter, op 3 maart 2008, om 14.50 uur.

de griffier de rechter

Toevoeging:

Een link naar de faillissementswet voor de betekenis van de artikelen:

www.st-ab.nl/wetten/0084_Faillissementswet_Fw_WSNP.htm
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 maart 2008 @ 12:26:24 #89
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57147239
Vitesse kan de komende 8 weken dus geen contract verlengen of wat dan ook......... In het gunstigste geval kan het dus weer aan spelers gaan denken in mei..........
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57147324
Op z'n mínst de komende acht weken, gok ik zo.

Maar ja, de enige speler die nog vrij weg kán lopen is Swerts, en die heeft al een nieuw contract voorgelegd gekregen vorige week. Ik denk niet dat er nog overeenstemming bereikt zou worden met VdSchaaf.

Ik ben allang blij als deze ellende allemaal goed afloopt, dan volgend jaar maar een kutseizoen. Zolang het financieel maar weer eens goed gaat lopen.
pi_57147876
Zojuist - ik heb het van horen zeggen hoor - was één van de bewindvoerders aan de telefoon op Omroep Gelderland. Hij zag wel mogelijkheden voor een gezond Vitesse. Lichtpuntje, lichtpuntje.
pi_57148650
Triple post:
quote:
Bewindvoerder positief over Vitesse

ARNHEM - Bewindvoerder Klomp, die over de schuldsanering bij Vitesse gaat, verwacht dat Vitesse uiteindelijk als gezonde club verder kan.

De Arnhemse voetbalclub heeft uitstel van betaling moeten aanvragen vanwege een schuld van 27 miljoen euro. De bewindvoerder denkt een regeling te kunnen treffen over die schuld, omdat van alle schuldeisers alleen de gemeente Arnhem niet wil meewerken met het schuldsaneringsplan.

Volgens de bewindvoerder kan Arnhem eventueel gedwongen worden om mee te werken. Volgens Klomp biedt de faillissementswet die mogelijkheid.

Omroep Gelderland
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:26:33 #93
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_57149575
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 13:42 schreef JH87 het volgende:
Triple post:
-----------------------------
Bewindvoerder positief over Vitesse

ARNHEM - Bewindvoerder Klomp, die over de schuldsanering bij Vitesse gaat, verwacht dat Vitesse uiteindelijk als gezonde club verder kan.

De Arnhemse voetbalclub heeft uitstel van betaling moeten aanvragen vanwege een schuld van 27 miljoen euro. De bewindvoerder denkt een regeling te kunnen treffen over die schuld, omdat van alle schuldeisers alleen de gemeente Arnhem niet wil meewerken met het schuldsaneringsplan.

Volgens de bewindvoerder kan Arnhem eventueel gedwongen worden om mee te werken. Volgens Klomp biedt de faillissementswet die mogelijkheid.

Omroep Gelderland
------------------------------
Ik zie weer een leuke stoeipartij met de gemeente aankomen.....
Ben wel opgelucht dat deze man iig positief is.....
pi_57149679
Bij dwingen valt er niet veel te stoeien .

(Ik was het topic kwijt ).
pi_57156253
Google-ads.
quote:
(Dreigend) Faillissement?
Met een Euro-BV kunt u vandaag nog legaal en beschermd doorstarten.
www.Quaedvlieg-Juristen.nl
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:13:50 #96
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57156876
Allemaal leen-reclames onderin! En kaartjes voor Vitesse, dat maakt het toch nog een béétje positief
pi_57156979
Tsjah, ik vind dat je een BVO in principe als een gewoon bedrijf moet bekijken, als de buurtsuper om de hoek failliet dreigt te gaan hoeft de gemeente ook niet bij te springen.
Maarja, dat is wel heel simpel gesteld
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 maart 2008 @ 02:10:04 #98
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57165401
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:18 schreef Tommeke het volgende:
Tsjah, ik vind dat je een BVO in principe als een gewoon bedrijf moet bekijken, als de buurtsuper om de hoek failliet dreigt te gaan hoeft de gemeente ook niet bij te springen.
Maarja, dat is wel heel simpel gesteld
mwah er zijn zat plaatsen in Nederland waar een supermarkt gesteunt wordt door de gemeente of bijvoorbeeld een bioscoop.........
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57165560
Denk je echt dat een supermarkt financieel gesteund wordt?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 maart 2008 @ 02:51:04 #100
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57165641
ja dat gebeurt, met steun in huisvesting e.d.
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')