abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56991573
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je in een GTW gaan staan, daar kun je als de machinist niet iets voor het deurtje hangt gewoon meekijken. Zoiets geldt volgens mij ook voor de ICE, maar daar kan de machinist de deur dacht ik nog verduisteren.
Ja, dat glas kan opeens melkwit gemaakt worden. Vage zooi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56992061
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee dat mag dus niet. Daar was heel die IVW-discussie om begonnen zelfs
Tja lastig, de HC mag voorin zitten als de mcn dat vraagt. Dit kan dus zijn als de mcn zich bijvoorbeeld niet helemaal goed voelt, bij dermate slechte weersomstandigheden dat extra oogjes erg handig zijn etc. Bewijs als IVW maar eens dat de mcn niet aan de HC heeft gevraagd voorin te komen zitten... Maar in principe mag het pertinent niet nee
pi_56992437
Het is vandaag niet de 502 voor zijn solo afscheidsrit, maar de ICM-IV 4204 die het solo mocht doen in de 3700 .
pi_56992614
Wat lul jij nou? Heb je een keer fatsoenlijk mat in de 37, weer niet goed?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56993505
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lul jij nou? Heb je een keer fatsoenlijk mat in de 37, weer niet goed?
Fatsoenlijk mat, oke .

Maar of je een stoel krijgt te zien met ICM VI of Plan T, nee . Het is qua vloeroppervlak even groot ongeveer en mischien nog wel kleiner. En prop jij is 6 bakken in 4 bakekn succes, klaag jij ook .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 19:12:16 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56993665
ICM is zo ongeveer het beste materieel dat de NS heeft. Zelfs als je er in moet staan is het bijna nog beter dan VIRM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56993928
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:06 schreef Brembo het volgende:
klaag jij ook .
Ik klaag altijd, dat hoort zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56994814
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
ICM is zo ongeveer het beste materieel dat de NS heeft. Zelfs als je er in moet staan is het bijna nog beter dan VIRM
Liever IRM IV dan ICM IV; het gaat me er gewoon ongeacht wat er rijdt, vier bakken gewoon niet als een IC kan . Noem het dan stoptrein+ en sla een station over, prima. En knip geen lijnen in tweeen als je toch geen materieel hebt, de punctualiteit is niet echt veel verbeterd.
NS loopt al meer sinds dec. 2007 te verkondingen dat het allemaal beter wordt...
pi_56995081
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
ICM is zo ongeveer het beste materieel dat de NS heeft. Zelfs als je er in moet staan is het bijna nog beter dan VIRM
Ik citeer een NS machinist: 'ICM is de Rolls Royce onder de treinen'
pi_56995161
Nou, dat is misschien ook weer wat overdreven, maar toch, ICM is prima spul, hoe je het ook bekijkt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56995288
Naja, dat is natuurlijk zijn persoonlijke mening
pi_56995327
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat is misschien ook weer wat overdreven, maar toch, ICM is prima spul, hoe je het ook bekijkt
Ben ik het zeker met je eens , zijn we het toch ergens over eens !
Ik geef de schuld ook niet aan de ICM IV; maar aan de lengte van de treinen.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 21:22:42 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56997168
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 16:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je een cabinepas hebt, dan kan het IVW je niets maken, want je hebt toestemming om er te mogen komen. De mcn heeft in het geval wel degelijk zeggenschap. Ik meende dat het hier een tijdje geleden ook eens is langsgekomen en dat dit de uitkomst was.
De machinist heeft inderdaad altijd het laatste woord. Maar dus niet het eerste, dat is de cabinekaart.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 26 februari 2008 @ 21:27:12 #264
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56997272
Het is weliswaar al 2 dagen geleden maar je hebt weer een aardig verhaal bij elkaar getuft Fles. Het is nog geen Odyssee maar misschien is een epos iets te veel gevraagd voor 1 zondag.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56999019
Vandaag stonden we in Amersfoort, toen werd in de 3700 (stond op Spoor 2) dat de trein een onbekende vertraging ging oplopen door een defect.

Dus iedereen propt zich in de vertraagde IC naar Enschede, bestaande uit 2x ICM4. Het was dus retedruk, dus ben ik geheel ontoevallig uit oogpunt van “veiligheid” maar in de 1e Klas gaan zitten.

Zo fijn is dat.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:39:05 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56999110
Sinds wanneer komt de 3700 in Amf dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56999171
Eerste klasse is fijn, het zuigt alleen als je een 1ste klasse kaartje hebt gekocht, en iedereen uit de tweede klasse gaat 1ste klas zitten.
pi_56999479
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56999568
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:40 schreef Boschkabouter het volgende:
het zuigt alleen als je een 1ste klasse kaartje hebt gekocht, en iedereen uit de tweede klasse gaat 1ste klas zitten.
Mja, ik snap dat niet zo. Het comfort van de 1e klas wordt daar niet minder mee, op zich. En de HC zal die paupers er echt wel uitschoppen, doorgaans. tenzij er extreme omstandigheden zijn, zoals ik afgelopen zondag had. We oechten met een verbrijzled raam het land niet in. Dus de hele 2e klas werd geëvacueerd naar de eerste klas, en 2e klas ging dicht. Maar ja, zulke dingen doe je weinig aan. Trein opheffen wordt ook niemand blij van, behalve wat vingerverf-pikketrekkers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57000045
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, ik snap dat niet zo. Het comfort van de 1e klas wordt daar niet minder mee, op zich. En de HC zal die paupers er echt wel uitschoppen, doorgaans. tenzij er extreme omstandigheden zijn, zoals ik afgelopen zondag had. We oechten met een verbrijzled raam het land niet in. Dus de hele 2e klas werd geëvacueerd naar de eerste klas, en 2e klas ging dicht. Maar ja, zulke dingen doe je weinig aan. Trein opheffen wordt ook niemand blij van, behalve wat vingerverf-pikketrekkers.
In de 3700 worden ze er uitgeschopt , mag iedereen weer vrolijk gaan staan en kijken hoe er een enkele stoelen 1e klas leeg blijven. Ik wil gewoon 4x SGMII geen klassenonderscheiding, bankjes en weinig controle .
pi_57000528
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:39 schreef Duvel het volgende:
Sinds wanneer komt de 3700 in Amf dan?
Ik bedoelde eigenlijk de 1500, maar zat schijnbaar met mijn gedachten bij de 3700.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2008 @ 23:37:58 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57000950
Quote van Broek53 op Somda over wanneer het volgende mat'64 terzijde wordt gesteld:
quote:
Tsja, en Wadlopers mochten willen dat ze zou oud geworden waren. Maarre: als voorstel voor het opnemen van de inzet zouden nu de 473 (nog een ruime week) en straks de 503 kunnen gelden. Na de 503 volgt pas in juli de 504, in augustus de 502 en 506, in september de 505, oktober de 507 en december de 508 en 509.
Bij de plan V's staan voor de 800-en voorshands opknapbeurten op het programma.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57001094
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, ik snap dat niet zo. Het comfort van de 1e klas wordt daar niet minder mee, op zich. En de HC zal die paupers er echt wel uitschoppen, doorgaans. tenzij er extreme omstandigheden zijn, zoals ik afgelopen zondag had. We oechten met een verbrijzled raam het land niet in. Dus de hele 2e klas werd geëvacueerd naar de eerste klas, en 2e klas ging dicht. Maar ja, zulke dingen doe je weinig aan. Trein opheffen wordt ook niemand blij van, behalve wat vingerverf-pikketrekkers.
Ik had het er meer over als iedereen 1ste klas zit, en je zelf (terwijl je een kaartje gekocht hebt) geen plaats meer hebt. Dat er meer mensen bij zitten maakt me zelf niet veel uit.

Voordeel van alleen in een coupé zitten is wel dat je gewoon muziek aan kan zetten, zonder dat het anderen stoort.
pi_57001649
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 23:43 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Ik had het er meer over als iedereen 1ste klas zit, en je zelf (terwijl je een kaartje gekocht hebt) geen plaats meer hebt. Dat er meer mensen bij zitten maakt me zelf niet veel uit.

Voordeel van alleen in een coupé zitten is wel dat je gewoon muziek aan kan zetten, zonder dat het anderen stoort.
Ik erger me dood aan dat volk dat zonder 1e klas kaartje "omdat het drukjes is" maar verkast van de 2e naar de 1e klas. Want in de regel zit het in de 2e klas prima, maar wanneer ik weet dat het druk gaat worden, koop ik juist daarom een duurder kaartje. En ja, ik zit dan echt niet te wachten op het plebs.
  woensdag 27 februari 2008 @ 00:36:41 #275
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57002118
De 473? Ik zat vorige week in een stoptreintje van Den Haag naar Utrecht en die had volgens mij ook een 400 nummer. Was wel een plan V, gaat het hier nu door elkaar of hebben we het alleen over plan T?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')