abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56911644
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:23 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Polen (als ze langdurig blijven, dan hè), zijn juist een perfect tegengif om de slechte wijken in onze steden een Europees kleurtje te geven.
Omdat het blanke christenen zijn en die zijn allemaal goed natuurlijk

Jezus wat een flutverhaal. De Polen zullen gewoon dezelfde probleemgroep worden als de Marokkanen bijv.

Trouwens @klopkoek: grenzen 100% dicht is onhaalbaar en ontwikkelingshulp werkt nauwelijks.
Mijn voorstel:
-Immigratie onder strenge voorwaarden. Werken is een must, geen directe aanspraak op royale regelingen die we in Nederland nog kennen (en die we moeten afbouwen vind ik)
-Alleen mensen toelaten met een goede kans op perspectief. Geen proletarische slaafjes. Nee ik heb niks tegen mensen uit de lagere klasse (voor zover ik het zelf niet ben trouwens) maar allochtoon + kutbaantje = geen integratie.
-Gelijk werk, gelijk loon. Polen hierhalen voor minder geld is diefstal van Nederlandse werknemers.
Uitbuitende werkgevers gruwelijk beboeten
-Ontwikkelingshulp afschaffen en omruilen voor een opheffing van importheffingen. Vrij verkeer van goederen, overal. Dát zou pas echte ontwikkeling bevorderen.

Het CDA toont hier dezelfde korte-termijnvisie die we zo'n 30-40 jaar terug al gezien hebben. Schandalig hoe weinig men hier van geleerd heeft.
pi_56911685
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sorry, maar Polen zijn geen Duitsers, Engelsen of Belgen die hier vrijwel moeiteloos kunnen opgaan in de samenleving.
Engelsen gaan ook niet moeiteloos op imo, Belgen wel.

Verder 100% eens. Die gedachte dat alle Europeanen hetzelfde zijn slaat ronduit nergens op.
pi_56912256
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 19:03 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Omdat het blanke christenen zijn en die zijn allemaal goed natuurlijk

Jezus wat een flutverhaal. De Polen zullen gewoon dezelfde probleemgroep worden als de Marokkanen bijv.
Hoe weet je dat? Overigens komen de Polen vooralsnog in veel mindere mate dan de Marokkanen en Turken.
pi_56912292
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 19:05 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Engelsen gaan ook niet moeiteloos op imo, Belgen wel.

Verder 100% eens. Die gedachte dat alle Europeanen hetzelfde zijn slaat ronduit nergens op.
Klopt, maar ook niet elke Nederlander is hetzelfde. Het is ook (hopelijk) niemands streven dat te realiseren.

Toch zijn we met een paar miljard mensen van elkaar afhankelijk, of je nou Brabander of Nederlander (of Pool for that matter) bent
pi_56912317
Hoe ik dat weet? Ik lees de krant weleens. Polen wonen nu meestal in kutbehuizingen en doen zwaar werk voor weinig geld. Ongeacht wie of wat je bent, dan is de kans dat je je vroeg of laat misdraagt heel groot. Zelfs rijkeluiskinderen die op krappe kamers gaan veranderen in alcoholische herrieschoppers dusja.

Nogal stigmatiserend gezegd sorry
Maar ik denk dat het gewoon nooit goed is om mensen uit het buitenland aan te trekken alleen omdat mensen hier bepaald werk niet willen doen.
En nu zijn het nog weinig polen ja, maar dat kan rap veranderen natuurlijk. Zo ging het met de Turken en Marokkanen ook.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 02:29:55 #81
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_56920154
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 19:35 schreef sneakypete het volgende:
Hoe ik dat weet? Ik lees de krant weleens. Polen wonen nu meestal in kutbehuizingen en doen zwaar werk voor weinig geld. Ongeacht wie of wat je bent, dan is de kans dat je je vroeg of laat misdraagt heel groot. Zelfs rijkeluiskinderen die op krappe kamers gaan veranderen in alcoholische herrieschoppers dusja.

Nogal stigmatiserend gezegd sorry
Maar ik denk dat het gewoon nooit goed is om mensen uit het buitenland aan te trekken alleen omdat mensen hier bepaald werk niet willen doen.
En nu zijn het nog weinig polen ja, maar dat kan rap veranderen natuurlijk. Zo ging het met de Turken en Marokkanen ook.
Die Polen mogen hier gaan en staan waar ze willen, het is niet langer aan 'ons' om daar eisen aan te stellen (vrij verkeer van personen e.d.). Het zijn zoals ik ook al heb betoogd inderdaad de sociale voorzieningen die op dergelijke nieuwe realiteiten dienen te worden aangepast.

Verder is de reden voor nieuwe arbeidsmigranten helaas niet simpelweg vacatures vullen waar Nederlanders "geen zin" in hebben, er gaat een structureel demografisch tekort achter schuil wat zich binnen enkele jaren zal openbaren. Noodgedwongen zullen er mensen aangetrokken moeten worden om simpel gezegd de (beroeps)bevolking aan te vullen.

Ik denk dat die nieuwe immigatiegolf prima te overleven is, zonder de turken/marokkanen problematiek. Voorwaarde is dan wel dat immigratiebeleid (tegenover niet-EU burgers) aangescherpt wordt (grofweg alleen diegenen toelaten die de economie niet tot last zullen zijn) èn dat de verzorgingsstaat wordt hervormd (o.a. drastische inperking van recht op overheidssteun voor immigranten).

Het angeltje van het hele turken/marokkanen is wat mij betreft nauwelijks cultureel of religieus van aard, maar simpelweg het feit dat wij het gevoel hebben "genaaid" te worden door een groep mensen die op grote schaal ge/misbruik van ons vrijgevige systeem maken zonderzelf iets bij te dragen. Een diep, kinderlijk gevoel van oneerlijkheid wat een groot deel van de emotionele lading van het allochtonenverhaal veroorzaakt.

Als je dat met de nieuwe golf immigranten in elk geval weet te ondervangen (ze niets geeft tot ze het ruimschoots verdient hebben) en zorgt dat ze ook de kans hebben iets te verdienen, zul je zien dat de eventuele problematiek (maar vooral de publieke opinie daarover) ontzettend meevalt.
He wept for there were no more worlds to conquer.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 11:34:34 #82
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56922801
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 18:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon de grenzen dicht laten, dat bespaarde geld gebruiken voor ontwikkelingshulp. Dan kun je de welfare staat gewoon handhaven. Maar dat pas niet in jouw rechtse agenda he?

Als je de grenzen dicht wilt houden dan moet je wel een manier vinden om al de werkelozen uit de hangmat die WW heet te schoppen want anders heeft Nederland echt te weinig arbeidskrachten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56922925
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 02:29 schreef SuperbDeLux het volgende:

[..]

Die Polen mogen hier gaan en staan waar ze willen, het is niet langer aan 'ons' om daar eisen aan te stellen (vrij verkeer van personen e.d.). Het zijn zoals ik ook al heb betoogd inderdaad de sociale voorzieningen die op dergelijke nieuwe realiteiten dienen te worden aangepast.

Verder is de reden voor nieuwe arbeidsmigranten helaas niet simpelweg vacatures vullen waar Nederlanders "geen zin" in hebben, er gaat een structureel demografisch tekort achter schuil wat zich binnen enkele jaren zal openbaren. Noodgedwongen zullen er mensen aangetrokken moeten worden om simpel gezegd de (beroeps)bevolking aan te vullen.

Ik denk dat die nieuwe immigatiegolf prima te overleven is, zonder de turken/marokkanen problematiek. Voorwaarde is dan wel dat immigratiebeleid (tegenover niet-EU burgers) aangescherpt wordt (grofweg alleen diegenen toelaten die de economie niet tot last zullen zijn) èn dat de verzorgingsstaat wordt hervormd (o.a. drastische inperking van recht op overheidssteun voor immigranten).

Het angeltje van het hele turken/marokkanen is wat mij betreft nauwelijks cultureel of religieus van aard, maar simpelweg het feit dat wij het gevoel hebben "genaaid" te worden door een groep mensen die op grote schaal ge/misbruik van ons vrijgevige systeem maken zonderzelf iets bij te dragen. Een diep, kinderlijk gevoel van oneerlijkheid wat een groot deel van de emotionele lading van het allochtonenverhaal veroorzaakt.

Als je dat met de nieuwe golf immigranten in elk geval weet te ondervangen (ze niets geeft tot ze het ruimschoots verdient hebben) en zorgt dat ze ook de kans hebben iets te verdienen, zul je zien dat de eventuele problematiek (maar vooral de publieke opinie daarover) ontzettend meevalt.
Jij hebt echt associale gedachten. Laten we gewoon eerst zorgen dat alle Nederlanders aan het werk komen, dan zien we wel verder.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 23 februari 2008 @ 13:20:37 #84
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_56924325
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij hebt echt associale gedachten. Laten we gewoon eerst zorgen dat alle Nederlanders aan het werk komen, dan zien we wel verder.
De oorzaak van de werkeloosheid in Nederland (die overigens redelijk laag is) is niet structureel van aard, en daar bedoel ik mee dat er genoeg vacatures zijn voor iedereen. Loop je hier in de stad gewoon door een winkelstraat krijg je tenminste drie banen aangeboden binnen 200 meter.. Callcenters, fondsenwervers, horeca, maar ook technische en productie sectoren enz. enz. komen stuk voor stuk mensen tekort. Dus dat er "geen werk" is, lijkt mij niet aan de orde.

Dat mensen in bepaalde leeftijdsgroepen minder snel aan een baan komen, komt voor een groot deel door het belachelijk stringente arbeidsrecht wat de arbeidsmarkt een stuk minder flexibel maakt en het onaantrekkelijk is voor werkgevers om bepaalde "risicogroepen" aan te nemen. Maar owee als er iemand over iets als ontslagrecht begint, right?

De rest van de werkelozen die je dan overhoud zijn werkeloos door psychologische of sociale (niet-economische) oorzaken, dat is een categorie die je gewoon houdt (verslaafde mensen, domme mensen, luie mensen, gekke mensen, asociale mensen, enz.).. Maar het feit dat die geen werk hebben kun je moeilijk op de samenleving afschuiven.

In elk geval kun je je er niet van af maken met een of ander zwak "EIGEN VOLK EERSCHT" argument aangezien er helemaal geen structurele problemen zijn op de Nederlandse arbeidsmarkt (op het grote tekort aan personeel na!).
He wept for there were no more worlds to conquer.
pi_56925807
Van mij mogen ze zoveel Polen binnen halen als ze willen en dan bij Donner in de achtertuin een woonkampje maken waar ze kunnen verblijven !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  zaterdag 23 februari 2008 @ 16:18:42 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56927307
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 11:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, maar dat is nu juist het probleem veel van het werk wat de Polen doen willen de Nederlanders die in de WW zitten niet doen. Ze voelen zich daar te min voor.

Hoe wil je die mensen dan aan het werk krijgen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 24 februari 2008 @ 02:34:03 #88
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56940731
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Minder 's nachts zuipen en posten jongen. Zou je goed doen .
Inhoudelijk reageren zou jou goed doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gabry op 24-02-2008 03:44:46 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_56943044
Niks mis met Polen.
pi_56943153
quote:
Op zondag 24 februari 2008 11:54 schreef henkway het volgende:
Ze moeten wel goed geïntegreerd worden
Mwah. Apart van het rijgedrag van sommige Polen zijn ze over het algemeen na 2 jaar een stuk beter geintegreerd dan 40 jaar Marokkanen om maar iets te noemen. En de dames zijn nog sletterig ook.
pi_56943189
quote:
Op zondag 24 februari 2008 11:58 schreef nikk het volgende:
En de dames zijn nog sletterig ook.
kijk, daar heb je dan weer een goed punt. mooi dat ik over twee maanden weer naar Oekraïne ga, zal ik het daar ook even bekijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')