Omdat het blanke christenen zijn en die zijn allemaal goed natuurlijkquote:Op donderdag 21 februari 2008 22:23 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Polen (als ze langdurig blijven, dan hè), zijn juist een perfect tegengif om de slechte wijken in onze steden een Europees kleurtje te geven.
Engelsen gaan ook niet moeiteloos op imo, Belgen wel.quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sorry, maar Polen zijn geen Duitsers, Engelsen of Belgen die hier vrijwel moeiteloos kunnen opgaan in de samenleving.
Hoe weet je dat? Overigens komen de Polen vooralsnog in veel mindere mate dan de Marokkanen en Turken.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:03 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Omdat het blanke christenen zijn en die zijn allemaal goed natuurlijk![]()
Jezus wat een flutverhaal. De Polen zullen gewoon dezelfde probleemgroep worden als de Marokkanen bijv.
Klopt, maar ook niet elke Nederlander is hetzelfde. Het is ook (hopelijk) niemands streven dat te realiseren.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Engelsen gaan ook niet moeiteloos op imo, Belgen wel.
Verder 100% eens. Die gedachte dat alle Europeanen hetzelfde zijn slaat ronduit nergens op.
Die Polen mogen hier gaan en staan waar ze willen, het is niet langer aan 'ons' om daar eisen aan te stellen (vrij verkeer van personen e.d.). Het zijn zoals ik ook al heb betoogd inderdaad de sociale voorzieningen die op dergelijke nieuwe realiteiten dienen te worden aangepast.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:35 schreef sneakypete het volgende:
Hoe ik dat weet? Ik lees de krant weleens. Polen wonen nu meestal in kutbehuizingen en doen zwaar werk voor weinig geld. Ongeacht wie of wat je bent, dan is de kans dat je je vroeg of laat misdraagt heel groot. Zelfs rijkeluiskinderen die op krappe kamers gaan veranderen in alcoholische herrieschoppers dusja.
Nogal stigmatiserend gezegd sorry
Maar ik denk dat het gewoon nooit goed is om mensen uit het buitenland aan te trekken alleen omdat mensen hier bepaald werk niet willen doen.
En nu zijn het nog weinig polen ja, maar dat kan rap veranderen natuurlijk. Zo ging het met de Turken en Marokkanen ook.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon de grenzen dicht laten, dat bespaarde geld gebruiken voor ontwikkelingshulp. Dan kun je de welfare staat gewoon handhaven. Maar dat pas niet in jouw rechtse agenda he?
Jij hebt echt associale gedachten. Laten we gewoon eerst zorgen dat alle Nederlanders aan het werk komen, dan zien we wel verder.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:29 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Die Polen mogen hier gaan en staan waar ze willen, het is niet langer aan 'ons' om daar eisen aan te stellen (vrij verkeer van personen e.d.). Het zijn zoals ik ook al heb betoogd inderdaad de sociale voorzieningen die op dergelijke nieuwe realiteiten dienen te worden aangepast.
Verder is de reden voor nieuwe arbeidsmigranten helaas niet simpelweg vacatures vullen waar Nederlanders "geen zin" in hebben, er gaat een structureel demografisch tekort achter schuil wat zich binnen enkele jaren zal openbaren. Noodgedwongen zullen er mensen aangetrokken moeten worden om simpel gezegd de (beroeps)bevolking aan te vullen.
Ik denk dat die nieuwe immigatiegolf prima te overleven is, zonder de turken/marokkanen problematiek. Voorwaarde is dan wel dat immigratiebeleid (tegenover niet-EU burgers) aangescherpt wordt (grofweg alleen diegenen toelaten die de economie niet tot last zullen zijn) èn dat de verzorgingsstaat wordt hervormd (o.a. drastische inperking van recht op overheidssteun voor immigranten).
Het angeltje van het hele turken/marokkanen is wat mij betreft nauwelijks cultureel of religieus van aard, maar simpelweg het feit dat wij het gevoel hebben "genaaid" te worden door een groep mensen die op grote schaal ge/misbruik van ons vrijgevige systeem maken zonderzelf iets bij te dragen. Een diep, kinderlijk gevoel van oneerlijkheid wat een groot deel van de emotionele lading van het allochtonenverhaal veroorzaakt.
Als je dat met de nieuwe golf immigranten in elk geval weet te ondervangen (ze niets geeft tot ze het ruimschoots verdient hebben) en zorgt dat ze ook de kans hebben iets te verdienen, zul je zien dat de eventuele problematiek (maar vooral de publieke opinie daarover) ontzettend meevalt.
De oorzaak van de werkeloosheid in Nederland (die overigens redelijk laag is) is niet structureel van aard, en daar bedoel ik mee dat er genoeg vacatures zijn voor iedereen. Loop je hier in de stad gewoon door een winkelstraat krijg je tenminste drie banen aangeboden binnen 200 meter.. Callcenters, fondsenwervers, horeca, maar ook technische en productie sectoren enz. enz. komen stuk voor stuk mensen tekort. Dus dat er "geen werk" is, lijkt mij niet aan de orde.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij hebt echt associale gedachten. Laten we gewoon eerst zorgen dat alle Nederlanders aan het werk komen, dan zien we wel verder.
Ja, maar dat is nu juist het probleem veel van het werk wat de Polen doen willen de Nederlanders die in de WW zitten niet doen. Ze voelen zich daar te min voor.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij hebt echt associale gedachten. Laten we gewoon eerst zorgen dat alle Nederlanders aan het werk komen, dan zien we wel verder.
Inhoudelijk reageren zou jou goed doen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Minder 's nachts zuipen en posten jongen. Zou je goed doen.
Mwah. Apart van het rijgedrag van sommige Polen zijn ze over het algemeen na 2 jaar een stuk beter geintegreerd dan 40 jaar Marokkanen om maar iets te noemen. En de dames zijn nog sletterig ook.quote:Op zondag 24 februari 2008 11:54 schreef henkway het volgende:
Ze moeten wel goed geïntegreerd worden
kijk, daar heb je dan weer een goed punt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |