Daar geloof ik dus echt helemaal niets van. Misschien als je 48 uur met je bek vol met suikerwater gaat zitten wachten ofzo...quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:34 schreef thijsltc het volgende:
Kan gebeuren..
Een gaatje kan in 48 uur ontstaan. Dat hoeft niet eens te maken te hebben met slecht poetsen
Dat weet ik omdat ik toevallig met een klasgenoot sprak vandaag over dit onderwerp (hij heeft hiervoor een opleiding mondzorgkunde gedaan)
Dat kun je gerust tien of meer keer zeggen, maar ik geloof het gewoon niet, punt.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:05 schreef thijsltc het volgende:
je kunt zelfs een maand je tanden niet poetsen zonder gaatjes te krijgen, je gebit en vooral tandvlees lijd er wel onder.
en gaatjes kunnen wel binnen 48 uur ontstaan.
Dat moet jij wetenquote:Op woensdag 20 februari 2008 23:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat kun je gerust tien of meer keer zeggen, maar ik geloof het gewoon niet, punt.
Ik weet dat. Ik ben gewoon namelijk gewoon kritisch. Ik vraag mij bijvoorbeeld af waarom die klasgenoot van jou nu commerciële economie doet. Was hij niet goed genoeg in zijn vorige vak?quote:
Vier afspraken vind ik niet veel. Ik heb laatst ook een paar vullingen laten vervangen, ik heb voor 1 grote vulling bijna een uur in de stoel gezeten, dan gaan ze niet nog 2 vullingen doen daarna, dan zit je er de hele middag (of avond, zoals in mijn geval).quote:Op donderdag 21 februari 2008 05:42 schreef Nachtdier het volgende:
Of de gaatjes zijn nu na al die jaren zo erg dat het nu wel een keertje tijd wordt om ze te vullen.
Wat ik wel vreemd vind is dat je 4(!!!!) afspraken moet maken? Dat kan ie ook in een of twee keer doen, denk ik dan... Of hij wil inderdaad flink cashen.
Ik weet wel dat mijn tandarts pas echt de gaatjes vult op het moment dat het nodig is. Dus als ze groot genoeg zijn. Beginnende gaatjes leverde enkel een opmerking op, dat er daar en daar een gaatje verscheen.
Dat is voornamelijk omdat ik heel bang ben voor de tandarts. Als ik voor 1 kant heb gezeten, dan is voor mij de grens wel ongeveer bereikt. En ik denk dat het geduld van de tandarts ook wel op is dan.quote:Op donderdag 21 februari 2008 05:42 schreef Nachtdier het volgende:
Wat ik wel vreemd vind is dat je 4(!!!!) afspraken moet maken? Dat kan ie ook in een of twee keer doen, denk ik dan... Of hij wil inderdaad flink cashen.
Scheelt weer uitboren..quote:Op maandag 25 februari 2008 01:01 schreef CherryLips het volgende:
bij mij vallen ze er gewoon uit voor ze vervangen kunnen worden.
ja, thank gawd, moet alleen mezelf eraan herinneren dat ik ze dan ook weer laat vullen en niet negen maanden lang salmiaklollies bij de vleet eet en het dan raar vinden dat dat gat in m'n kies gaat protesteren.quote:Op maandag 25 februari 2008 01:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Scheelt weer uitboren..
Of welke middeleeuwse manieren ze gebruiken..
ook een keer gehad, alleen de tweede keer zag ik de bui al hangen en toen hebben ze me verdoofd, maar voelde ik totaal geen verschil. Ik hing zowat in die lamp boven mequote:Op donderdag 12 juni 2008 16:27 schreef Aneurism het volgende:Ik heb dus een tandarts die tegen me begon: Geen verdoving nodig omdat het niet bij de zenuwen zit, dus ik op een gegeven moment van: Erhm wtf voel ik. Begon ie over een zenuwbehandeling.... Nu al 2x gebeurd.
Goed zo, een gaatje kan ook helemaal niet in 48 uur ontstaan. Na 48 uur ontstaat "volwassen plaque", met daarin bacterien die het gaatjes proces kunnen veroorzaken. Het proces begint wel na 48 uur ja, maar als je die tandplaque helemaal niet verwijdert of tegengaat ontstaat er pas na 2-3 weken een wittige verkleuring, een teken dat je glazuur aan het ontkalken is. Dit is in principe nog niet eens erg, als de plaque en dus de bacterien zorgvuldig verwijdert / gedood worden kan het glazuur zich herstellen. Zodra het "gaatje", want het is eigenlijk nog niet eens een gat, in het tandbeen komt wordt het vervelend. Daarin zitten uitlopers van de zenuwen die in de pulpa van de tand zitten, in de pulpa zitten de zenuwen en bloedvaten die de tand of kies voorzien van bloed en gevoel. Die haak die tandartsen gebruiken gebruiken ze om te voelen hoe zacht het weefsel is en of ze er doorheen kunnen prikken, als het gaatje tot in het tandbeen is wordt het namelijk zacht en donker. Voordat de bacterien in het tandbeen zijn kunnen er wel een paar maanden overheen gaan hoor, dit verschilt wel per persoon.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat kun je gerust tien of meer keer zeggen, maar ik geloof het gewoon niet, punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |