Ik ben een bijrijderquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:19 schreef NAV het volgende:
Wat leuk, een paardentopic op fok. Mooie paarden hoor!
Hebben jullie allemaal een eigen paard of zijn er ook bijrijdsters?
Ik ben op dit moment ah kijken bij bijrijdpaarden na een stop van 8 jaar. Paardrijden is kennelijk toch een virus wat nooit verdwijnt!
http://horsus.nl/forum/98/1749/quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:19 schreef Elefes het volgende:
Samzz, wat meer info over de spullen, en evt foto's (of een link er naartoe)? Wat voor hoofdstellen en dekjes?
En het roze? Is dat zo'n fuchsia kleurtje of wat zachter roze?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:35 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen is het grijs echt grijs... hier is ie wat groenig.
Ja kloptquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:31 schreef Elefes het volgende:
Ik woon tussen Den Bosch en Eindhoven, een eindje uit de buurt helaas..
Verzenden is idd duur, vooral op een bedrag van een tientje is het erg veel
Nee sorry, ondertussen al een andere op de kop getikt..quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:15 schreef Samzz het volgende:
JaaaIk heb zelf een weatherbeeta, ik wil niks meer anders! Hij is echt super, past perfect blijft nog beter liggen, geen schuurplekken niks! Volgende week krijg ik er nog eentje bij voor de zwarte
Die is met hals.
Heb je trouwens nog steeds interesse in het dekje? Ik ben namelijk zaterdag op doorreis naar het zuiden van brabant en kom door Den Bosch en Eindhoven
Zit je op een manege?quote:Op maandag 24 november 2008 18:58 schreef Samzz het volgende:
Ik wil niet eens naar een pensionstal... de kasten zijn per definitie te klein voor al mijn spullen.
Beetje aan het orienteren, maar het is zo moeilijk om een paard te kopen! Het perfecte paard bestaat niet, en ik ben niet zo'n enorme heldquote:Op dinsdag 25 november 2008 15:17 schreef Juweel het volgende:
Jeetje Elefes....heftig dat hij dan nu echt weg is! Ben je druk op zoek naar een nieuwe Krack? En ben je nog met het jonkie op wedstrijd geweest?
Ligt een beetje aan hoe de mensen voorbij sjouwen.. Bij ons lopen niet veel kinderen rond (op een echte manege zal dit wat anders zijn) en weet iedereen zich goed te gedragen bij de paarden. Ze liggen regelmatig in de stal en staan er rustig bij.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze hebben het iig tot oktober weten uit te stellen, want ze zouden in augustus 2008 gaan beginnen.
Ja idd, dat jatten is helaas op veel maneges zo.
Maar als ik een paard zou hebben, zou ik me niet erg gerust voelen.
Wie weet wat je paard daadwerkelijk binnen krijgt.
Verder lijkt het me erg stressvol voor een paard, al die mensen die voorbij sjouwen...
Je hebt wel gelijk hoor, ik spreek vanuit mijn eigen ervaring en dan van 1 manege, dus het is idd niet bij iedere manege zo.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:29 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan hoe de mensen voorbij sjouwen.. Bij ons lopen niet veel kinderen rond (op een echte manege zal dit wat anders zijn) en weet iedereen zich goed te gedragen bij de paarden. Ze liggen regelmatig in de stal en staan er rustig bij.
Gestolen wordt er naar mijn weten niet (nog niets van gehoord of gemerkt).
Het voordeel van een pensionstal vind ikdat er bijna altijd iemand is, zodat het ook makkelijker opgemerkt wordt als er iets met mijn paard zou zijn. En ik kan altijd hulp vragen aan een heel aantal mensen.
Ik ben eens bijna te laat gekomen bij een koliekaanval toen er verder niemand was (bij de vorige stal, dat was gewoon bij iemand thuis waar mijn paard de enige in pension was)..
Maar het zijn ook persoonlijke voorkeuren. Ik heb wel een aantal maanden nodig gehad om hier te wennen, omdat ik dus altijd alleen was (ook met rijden) en ik nu eigenlijk nooit alleen ben.
Mee eens!quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:18 schreef Samzz het volgende:
Tja, hij loopt te diep (die schimmel en de vos ook)
Al met al, vind ik dit echt echt super uitzien verder! Lekker voorwaarts, rustig beeld. Top!
Wat heeft ze nog aan haar tong? Wel heel fijn dat dat toch allemaal (bijna helemaal) goed is gekomen!quote:Op woensdag 26 november 2008 18:54 schreef Samzz het volgende:
Gaat primaZe eet goed, ze drinkt goed, heeft geen pijn meer. Alleen die tong, dat zal altijd een probleem blijven denk ik. Maar goed, het belangrijkste is dat ze gezond is verder.
Mag ik trouwens vragen waarom die andere paarden zo diep gereden worden?
De meningen zijn verdeeld over laag, diep en rond rijden (maar die hele discussie wilde ik verder niet aanzwengelen omdat het naar mijn weten niet "officieel" (wetenschappelijk, na onderzoek) bekend is wat de beste methode is, (mocht dat wel zo zijn wil ik dat graag lezen), en wat ik er van meegekregen heb een eindeloze discussie is). Iedereen doet het op zijn eigen manier en per paard verschillend.quote:Op donderdag 27 november 2008 16:54 schreef Samzz het volgende:
Ik heb een schijthekel aan het zo laag en rond rijden van paarden. Dit is onvervalst LDR rijden, komt het paard niet ten goede en uiteindelijk de ruiter ook niet.
Dit heeft allemaal met de spiermassa te maken. Een paard dat zo diep loopt, kan niet rijzen in de voorhand en dus ook zijn buikspieren niet aanspannen en zijn rug bol maken om vervolgens zijn motor te gebruiken. Ook zorgt deze manier van rijden voor een verkeerde spieropbouw in de hals. De spieren die essentieel zijn voor de oprichting worden op die manier vernaggelt doordat ze hun natuurlijke functie niet kunnen uitvoeren. Wel train je op die manier het voorbeen, zodat die zo hoog mogelijk word opgetild. Maar of je wilt dat je paard flink uit tact gaat lopen weet ik niet... En welk knikje in de hals? Een paard dat goed nageeflijk loopt, maakt geen knikje in de hals.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |