abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62526676
Samzz, wat meer info over de spullen, en evt foto's (of een link er naartoe)? Wat voor hoofdstellen en dekjes?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_62529187
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:19 schreef NAV het volgende:
Wat leuk, een paardentopic op fok. Mooie paarden hoor!
Hebben jullie allemaal een eigen paard of zijn er ook bijrijdsters?

Ik ben op dit moment ah kijken bij bijrijdpaarden na een stop van 8 jaar. Paardrijden is kennelijk toch een virus wat nooit verdwijnt!
Ik ben een bijrijder

Na mijn stage mocht ik een pony rijden, maar die werd helaas al snel verkocht
Was een leuk ding (arabier x fries).

Nu rijdt ik op de 19 jarige merrie van de zus van een vriendin van mij. Die heeft een zoontje en minder tijd voor de merrie. Maar helaas ben ik verhuisd en kan ik nu ipv 3x per week, maar 1 keer per week komen.

We zijn vooral recreatief bezig, veel buitenrijden en af en toe eens naar de binnenbak van de manege, met slecht weer.

Fury met een wintervacht en dekentje op.

In de zomer

Hoofdfoto

Even een vraagje: wat denken jullie wat voor ras /kruising Fury is?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:30:46 #153
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62533165
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:19 schreef Elefes het volgende:
Samzz, wat meer info over de spullen, en evt foto's (of een link er naartoe)? Wat voor hoofdstellen en dekjes?
http://horsus.nl/forum/98/1749/

Onder deze link staan foto's van de hoofdstellen en singel. De ene is een Goldline, helemaal nieuw, alleen geen teugels, gedeeld kopstuk, neusriem is 4 cm breed en aansnoer. De andere is een Chetak, gebruikt, fijn hoofdstel, beschadiging op de neusriem, neusriem is 3 cm. Incl. webband teugels. De lederen singel is veel gebruikt, wel mooi gevormd, maar doordat hij de laatste jaren niet is gebruikt, is het leer iets stug geworden. Alles word voor versturen schoon gemaakt.

Het zijn drie Harry's horse dekjes, twee eenvoudig katoenen dekjes oranje met blauwe bies en grijs met roze bies, en een HH Puffer pad, een enorm dik sjabrak in de kleur blauw.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:06:15 #154
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62533946
@ 4everblackeyed: Iets van een draver of EV?
pi_62561558
Samzz, heb je een foto/plaatje van het grijze dekje met roze bies?

Pff paardenrassen schatten ben ik niet zo goed in.. Maar ik zou wel iets Arabisch of volbloed denken, 4EverBlackEyed.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:35:11 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62561939

Alleen is het grijs echt grijs... hier is ie wat groenig.
pi_62562345
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:35 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Alleen is het grijs echt grijs... hier is ie wat groenig.
En het roze? Is dat zo'n fuchsia kleurtje of wat zachter roze?
Op zich wel interesse, laat me even weten wat je wilt hebben inclusief verzenden.. En of het dan de moeite is (waar woon je?).
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:59:06 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62562555
Nee het is echt een fuchsiakleurtje! Wel gaaf opzich. Het is wel een fijn sjabrak, snel droog en met name in de zomer wanneer het erg warm is fijn. Maar ik heb al 300 sjabrakken, dus inkrimpen is wel noodzakelijk

Ik heb eigenlijk geen idee wat hij nieuw heeft gekost en wat de verzendkosten zijn... Ik woon in Enschede. Voor 10 euro ex mag je m hebben
pi_62563477
Dan laat ik het toch even voorbij gaan, dat komt met verzenden (pakketpost) op ruim 16 euro uit, dat wordt me iets te veel.

Ik doe al jaren met 1 of 2 shabrakken Al dat gewissel van kleur en dekje is niks voor mij
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:50:46 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62564196
Hahaha

Ik weet niet waar jij woont? Want ik kom ook nog wel eens in andere delen van Nederland. En ik wist ook niet dat verzenden zo duur is
pi_62565659
Ik woon tussen Den Bosch en Eindhoven, een eindje uit de buurt helaas..
Verzenden is idd duur, vooral op een bedrag van een tientje is het erg veel
pi_62565932
Grappig dat draver wordt genoemd, ik dacht het zelf namelijk ook. Ik vind haar ook wel wat weg hebben van een EV.

De eigenaren denken dat ze een kruising is tussen een arabier en een new forest.

Maar tussen de stap en de draf heeft ze nog een gang zitten (???) en dat zou dan wel weer bij een draver passen.

Ze is iig erg voorwaarts en wil het liefste hard
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:01:26 #163
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62574968
New Forrest zie ik nog wel... Arabisch? Hmmm... Weet niet
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:01:44 #164
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62574979
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:31 schreef Elefes het volgende:
Ik woon tussen Den Bosch en Eindhoven, een eindje uit de buurt helaas..
Verzenden is idd duur, vooral op een bedrag van een tientje is het erg veel
Ja klopt
pi_63246001
Iemand ervaring met Weatherbeeta dekens? Drunens Ruiterhuis heeft nu een goede aanbieding daarvoor, maar ik heb geen ervaring met het merk..

En hoe gaat het met alle paardjes hier?

Het driejarige paard wat ik rijd is al twee keer mee op wedstrijd geweest, 179 (vrij laag..) en 187 (vrij hoog ) punten. Hij was echt superbraaf en helemaal niet kijkerig. Daar was ik erg blij mee
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:15:51 #166
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63249252
Jaaa Ik heb zelf een weatherbeeta, ik wil niks meer anders! Hij is echt super, past perfect blijft nog beter liggen, geen schuurplekken niks! Volgende week krijg ik er nog eentje bij voor de zwarte Die is met hals.

Heb je trouwens nog steeds interesse in het dekje? Ik ben namelijk zaterdag op doorreis naar het zuiden van brabant en kom door Den Bosch en Eindhoven
pi_63257861
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:15 schreef Samzz het volgende:
Jaaa Ik heb zelf een weatherbeeta, ik wil niks meer anders! Hij is echt super, past perfect blijft nog beter liggen, geen schuurplekken niks! Volgende week krijg ik er nog eentje bij voor de zwarte Die is met hals.

Heb je trouwens nog steeds interesse in het dekje? Ik ben namelijk zaterdag op doorreis naar het zuiden van brabant en kom door Den Bosch en Eindhoven
Nee sorry, ondertussen al een andere op de kop getikt..
Ik zie een paar hele mooie aanbiedingen voor Weatherbeeta dekens, voor minder dan de helft (van 234,- voor 109,- euro). Ik heb een Bucas en die is ook helemaal zo geweldig De stof is geweldig, is niet kapot te krijgen. Is de stof van Weatherbeeta dekens ook zo stevig?

Als het goed is begint er wat schot in te komen met de verkoop van mijn paardje, dus dan zou er een nieuw paard komen en heb ik ook grotere dekens nodig
  maandag 17 november 2008 @ 22:33:52 #168
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63302742
Ja enorm stevig! Is ook 1000D geloof ik Ik vind m iig geweldig en enorm vergelijkbaar met Bucas!
pi_63308196
Tnx voor de info
Ze zijn wel duur, maar dan heb je ook wel super kwaliteit en iets wat erg goed op de paarden ligt En met zo'n aanbieding valt het allemaal wel mee met die prijs

Ik heb wel eens (wel meer dan eens.. ) een paard in de wei zien staan met de deken om zijn nek en 1 achtervoet er in. Die stond een halve stap naar voren te doen maar kon dan niet verder door de deken, dus weer terug naar achteren, en zo de hele tijd een beetje op en neer. Deken was zo ontzettend gigantisch van zijn plaats gegaan.. Daar ben ik altijd een beetje bang voor.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:30:25 #170
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63326580
Hmmm dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt met mijn dekens...

Ik heb nu een Weatherbeeta Landa medium (200 gr) voor de merrie en een Weatherbeeta Arion Heavy met hals (360 gr) voor de ruin. Ze bevallen prima en passen super. Ik heb ze wel aan de ruime kant overigens
pi_63366645
Mijn paardje is verkocht.. Gisteren hebben we hem weggebracht naar België, naar zijn nieuwe eigenaren..
Hij gaat het er vast heel goed hebben, maar het is toch wel een beetje raar (en het zal helemaal raar zijn als ik zometeen op stal kom...).
Gelukkig kan ik altijd blijven rijden op stal, daar staan genoeg paarden en pony's, maar er gaat toch niets boven je eigen paardje.. Dus nu op zoek naar een andere (of misschien de fijne 3-jarige die ik nu ook al rijd...).
pi_63404801
Hier wil ik ook nog even mijn lieve reuzebeest laten zien (heb hem nu bijna 1 jaar)

Het is een 5 jarige Calvados x Indoctro (springpaard) van maar liefst 1.78,5.. Ik denk dat hij de 1.80 nog wel zal gaan halen.

En mijn trouwe Haflingerbeest heb ik natuurlijk ook nog!

Paarden staan bij ons 24/7 buiten.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 november 2008 @ 15:56:02 #173
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_63407320
met die bruine ben je toch op tv geweest, dat hele gedoe met zijn been was het he?

Zo te zien is het goed afgelopen!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 24 november 2008 @ 15:00:10 #174
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63478780
Ik heb vandaag nieuwe prutteltjes ingeslagen... nieuwe borstels, nieuwe fles equi shine en een lederen singel. Al met al duur, maar goed.
  FOK!fotograaf maandag 24 november 2008 @ 16:30:01 #175
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_63481396
Dingen inslaan ben ik ook erg goed in.
Vandaag Radna verhuisd naar haar winterstalling (lees pensionstalling) en ik heb zoveel spullen dat het gewoon niet in de kast past.... sta je daar
Heb ik mijn zadel maar bij iemand anders in de kast gedaan.

Ik ben trouwens ontzettend onrustig door die hele verhuizing, vannacht slecht geslapen, vandaag de hele dag onrustig...
Radna wou ook niet naar me toekomen in de wei, liep steeds van me weg, volgens mij had ze het wel door.

Lang verhaal ook waarom ik weer weg ben op mijn huidige stal Maar ik heb lang getwijfeld omdat ze zo verliefd was op Romeo de shetlander. En andersom.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 24 november 2008 @ 18:58:44 #176
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63485396
Ik wil niet eens naar een pensionstal... de kasten zijn per definitie te klein voor al mijn spullen.
pi_63488538
Paardenspullen shoppen is leuk Ik moet altijd uitkijken als ik in zo'n winkel ben...

Hebben jullie je paarden dan thuis staan, als ze niet op een pensionstal staan? Of gewoon bij iemand anders thuis?
pi_63508076
Jeetje Elefes....heftig dat hij dan nu echt weg is! Ben je druk op zoek naar een nieuwe Krack? En ben je nog met het jonkie op wedstrijd geweest?
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:27:50 #179
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63508335
tvp
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_63508687
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:58 schreef Samzz het volgende:
Ik wil niet eens naar een pensionstal... de kasten zijn per definitie te klein voor al mijn spullen.
Zit je op een manege?
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:52:49 #181
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63509081
Nee, ik heb m'n paard en het paard dat ik bijrijdt op de boer staan. Hij heeft een ruime zadelkamer, waar ik m'n zadels, hoofdstellen, dekjes en prutteltjes makkelijk kwijt kan

Ik zou niet naar een manege willen, dit bevalt me echt super
pi_63509162
Dat is wel ideaal

Ik zou ook niet zo snel naar een manege gaan, je raakt echt snel het overzicht kwijt op vanalles...

Mijn bijrijdpaard staat aan huis (van de eigenaren), dat is echt helemaal mooi.
Helaas gaan ze het per oktober 2009 volbouwen
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:02:44 #183
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63509419
Volbouwen is kut. Klinkt als de Gemeente Enschede. Stelletje klootzakken dat het zijn.

Ik ben altijd bang dat m'n spullen worden afgejat...
pi_63510030
Ze hebben het iig tot oktober weten uit te stellen, want ze zouden in augustus 2008 gaan beginnen.

Ja idd, dat jatten is helaas op veel maneges zo.
Maar als ik een paard zou hebben, zou ik me niet erg gerust voelen.
Wie weet wat je paard daadwerkelijk binnen krijgt.

Verder lijkt het me erg stressvol voor een paard, al die mensen die voorbij sjouwen...
pi_63510111
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:17 schreef Juweel het volgende:
Jeetje Elefes....heftig dat hij dan nu echt weg is! Ben je druk op zoek naar een nieuwe Krack? En ben je nog met het jonkie op wedstrijd geweest?
Beetje aan het orienteren, maar het is zo moeilijk om een paard te kopen! Het perfecte paard bestaat niet, en ik ben niet zo'n enorme held Haha, dus het is nog een hele klus.. Het is wel even wennen dat Faraj weg is, maar gelukkig heb ik de 3-jarige nog om te rijden, en vandaag alweer een groene pony bijgereden, dus ik hoef me niet te vervelen

Het 3-jarige paard wat ik rijd is daarentegen wel een erg fijn paard, wat leuk kan lopen en een goed karakter heeft. Hij ziet er ook nog eens mooi uit.. (moet er heel goed over denken voordat ik een paard koop, maar hij heeft wel mijn serieuze interesse). Ik zal eens kijken of ik een filmpje op het internet kan krijgen straks (mijn moeder heeft vandaag het trainen gefilmd, omdat ik het eens wilde zien).
Dit weekend was de derde wedstrijd. De eerste keer hadden we 179 punten en 22e van de 35 (vrij lage punten voor een eigenlijk foutloze B-proef: alleen was hij wat moe dus liep hij wat laag met zijn hoofd). De tweede keer 8e met 187 punten (winstpunt ) en afgelopen zaterdag waren we 3e met 188 punten! En dat terwijl ik hem echt nog een beetje de proef door moet loodsen, hij is nog zo jong.

Ik sta trouwens op een pensionstal, waar ik een kleine zadelkast heb sinds kort (daarvoor nam ik zadel en hoofdstel altijd mee naar huis) in een droge en warme zadelkamer. Men blijft redelijk van elkaars spullen af, ik ruim het ook altijd netjes op en ik merk het ook meteen als er iemand aan mijn spullen zou zitten Zweetdeken, halster en beenbescherming kan wel aan de stal hangen, en er liggen veel spullen voor algemeen gebruik. Het is geen manege (daar zou ik niet fijn staan denk ik) maar een dressuurstal, dus ook erg fijn als ik eens hulp nodig heb. Eigenlijk iedereen die er rijdt is op een fijne manier serieus met de sport bezig.
pi_63510349
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze hebben het iig tot oktober weten uit te stellen, want ze zouden in augustus 2008 gaan beginnen.

Ja idd, dat jatten is helaas op veel maneges zo.
Maar als ik een paard zou hebben, zou ik me niet erg gerust voelen.
Wie weet wat je paard daadwerkelijk binnen krijgt.

Verder lijkt het me erg stressvol voor een paard, al die mensen die voorbij sjouwen...
Ligt een beetje aan hoe de mensen voorbij sjouwen.. Bij ons lopen niet veel kinderen rond (op een echte manege zal dit wat anders zijn) en weet iedereen zich goed te gedragen bij de paarden. Ze liggen regelmatig in de stal en staan er rustig bij.
Gestolen wordt er naar mijn weten niet (nog niets van gehoord of gemerkt).

Het voordeel van een pensionstal vind ikdat er bijna altijd iemand is, zodat het ook makkelijker opgemerkt wordt als er iets met mijn paard zou zijn. En ik kan altijd hulp vragen aan een heel aantal mensen.
Ik ben eens bijna te laat gekomen bij een koliekaanval toen er verder niemand was (bij de vorige stal, dat was gewoon bij iemand thuis waar mijn paard de enige in pension was)..

Maar het zijn ook persoonlijke voorkeuren. Ik heb wel een aantal maanden nodig gehad om hier te wennen, omdat ik dus altijd alleen was (ook met rijden) en ik nu eigenlijk nooit alleen ben.
pi_63511237
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:29 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan hoe de mensen voorbij sjouwen.. Bij ons lopen niet veel kinderen rond (op een echte manege zal dit wat anders zijn) en weet iedereen zich goed te gedragen bij de paarden. Ze liggen regelmatig in de stal en staan er rustig bij.
Gestolen wordt er naar mijn weten niet (nog niets van gehoord of gemerkt).

Het voordeel van een pensionstal vind ikdat er bijna altijd iemand is, zodat het ook makkelijker opgemerkt wordt als er iets met mijn paard zou zijn. En ik kan altijd hulp vragen aan een heel aantal mensen.
Ik ben eens bijna te laat gekomen bij een koliekaanval toen er verder niemand was (bij de vorige stal, dat was gewoon bij iemand thuis waar mijn paard de enige in pension was)..

Maar het zijn ook persoonlijke voorkeuren. Ik heb wel een aantal maanden nodig gehad om hier te wennen, omdat ik dus altijd alleen was (ook met rijden) en ik nu eigenlijk nooit alleen ben.
Je hebt wel gelijk hoor, ik spreek vanuit mijn eigen ervaring en dan van 1 manege, dus het is idd niet bij iedere manege zo. Want bij ons was het zo dat als je je poetsspullen niet goed opborg, dan 'leenden" ze je hele poetskist.

Waar ik af en toe in de binnen of buitenbak rijd, is het erg groot met dagelijks veel mensen en erg veel loslopende kinderen.

Ze komen ook rustig joelend met halstertouw-zwaaiend langs de bak rennen, wat ik dan persoonlijk minder vind

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een rustige pensionstal, dan heb je er nog overzicht op.
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:11:37 #188
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63517277
Zoals ik, gewoon op de boer. Vier andere meiden, verder geen gezeik. Heerlijk.
pi_63517843
Videootje Van het 3-jarige paard waar ik op rijd (de donkerbruine en ik met de lange staart ).
Nog lekker scheef, nog lekker tegen de hand af en toe, maar we gaan vooruit.
pi_63517945
Ohja, tips / trucs / reacties en opmerkingen (vooral over de kwaliteit van het paard) zijn uiteraard van harte welkom
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:18:23 #191
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63519376
Wat mij heel erg opvalt, is dat hij in draf lekker los door z'n lijf loopt en goed voor het been is, en dat in stap helemaal wegvalt. Geef hem voor meer ruimte zodat hij meer door zijn lijf kan stappen en in zijn hals langer kan worden, als je niet oppast, gaat ie in een tweetakt lopen, dat wil je niet.

Tja, hij loopt te diep (die schimmel en de vos ook ), maar dat is ook de leeftijd, verder maak je t hem niet makkelijk aanleuning te zoeken door je handen breed te zetten. Handen naast elkaar en rechtop, zo kan het paard makkelijk er zijn aanleuning en balans vinden.

Al met al, vind ik dit echt echt super uitzien verder! Lekker voorwaarts, rustig beeld. Top!

De kwaliteit van het paard? Die heeft hij wel. Zelf en ik erg fan van Oscar en totaal niet van Gribaldi. Let vooral op het achterbeen, die vind ik kwa activiteit wat tegenvallen, kan ook door de jongheid komen. Wat ik nog als tip kan geven, rijd veel buiten de hoefslag, zo laat je het paard zijn eigen balans vinden en niet de bakrand als steun te gebruiken.
pi_63519539
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:18 schreef Samzz het volgende:
Tja, hij loopt te diep (die schimmel en de vos ook )

Al met al, vind ik dit echt echt super uitzien verder! Lekker voorwaarts, rustig beeld. Top!
Mee eens!
pi_63520382
Het paard waar ik op rijd kan onderin al lekker ontspannen (dan is hij ook superbraaf en laat echt lekker los) maar kan gewoon nog niet heel fijn bovenin lopen. De ene keer wat makkelijker dan de andere keer (jonge paarden..) maar we werken er aan. Ik moet af en toe echt even gas terugnemen omdat het geen Z-paard is (waar ik mijn eigen paardje dus net wat anders kon trainen en meer door kon vragen).

Dat achterbeen is ook waar ik me een beetje zorgen om maak.. De vraag is of ik dat nog goed actiever ga krijgen door het rijden of dat dat altijd een beetje een moeilijkheid zal blijven (en dat wil je dus niet...).

Verder tnx voor het commentaar en de tips Kan ik altijd wat mee. Oscar ken ik alleen van foto's en lijkt me wel een mooie hengst. Gribaldi is ook niet mijn ding, vooral door het karakter wat ze kunnen hebben, maar daar heeft dit paard in ieder geval de afgelopen vier maanden geen last van gehad.
  woensdag 26 november 2008 @ 11:01:47 #194
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63531120
Het achterbeen heb je met name aan Gribaldi te danken
pi_63541650
Pff ja, dat is waar ook..
Het is moeilijk moeilijk moeilijk om een paardje te kopen, maar ook wel weer leuk om eens wat rond te kijken

Hoe gaat het trouwens met de kaak van je paard Samzz, is dat al weer beter?
  woensdag 26 november 2008 @ 18:54:40 #196
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63542962
Gaat prima Ze eet goed, ze drinkt goed, heeft geen pijn meer. Alleen die tong, dat zal altijd een probleem blijven denk ik. Maar goed, het belangrijkste is dat ze gezond is verder.

Mag ik trouwens vragen waarom die andere paarden zo diep gereden worden?
  woensdag 26 november 2008 @ 19:43:44 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63544176
Whoehoehoe! De Utrillo is goedgekeurd

Dat is een van de hengsten van m'n stagebedrijf!
pi_63569090
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:54 schreef Samzz het volgende:
Gaat prima Ze eet goed, ze drinkt goed, heeft geen pijn meer. Alleen die tong, dat zal altijd een probleem blijven denk ik. Maar goed, het belangrijkste is dat ze gezond is verder.

Mag ik trouwens vragen waarom die andere paarden zo diep gereden worden?
Wat heeft ze nog aan haar tong? Wel heel fijn dat dat toch allemaal (bijna helemaal) goed is gekomen!

Dat diep rijden (natuurlijk mag je dat vragen ), is de manier van trainen. Of in ieder geval, in de warming-up. Ze worden later wel hoger ingesteld, ze lopen niet de hele training zo laag. Het is een manier van loswerken (samen met beide kanten op stellen en buigen) waardoor ze net een "knikje" in de hals maken (moeilijk uit te leggen, maar als je het ooit gevoeld hebt dan zie je het ook duidelijk) en ontspannen in de aanleuning lopen. Het ene paard heeft dit wat meer nodig dan het andere om helemaal los te worden.
Het jonge paard wat ik rijd kan het wat dieper/ronder al goed loslaten door zijn hele lijf, als ik hem wat korter en hoger in wil stellen heeft hij daar vaak nog wat moeite mee.

Vanwaar je vraag en wat vind jij er van?
  donderdag 27 november 2008 @ 16:54:51 #199
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63569631
Ik heb een schijthekel aan het zo laag en rond rijden van paarden. Dit is onvervalst LDR rijden, komt het paard niet ten goede en uiteindelijk de ruiter ook niet.

Dit heeft allemaal met de spiermassa te maken. Een paard dat zo diep loopt, kan niet rijzen in de voorhand en dus ook zijn buikspieren niet aanspannen en zijn rug bol maken om vervolgens zijn motor te gebruiken. Ook zorgt deze manier van rijden voor een verkeerde spieropbouw in de hals. De spieren die essentieel zijn voor de oprichting worden op die manier vernaggelt doordat ze hun natuurlijke functie niet kunnen uitvoeren. Wel train je op die manier het voorbeen, zodat die zo hoog mogelijk word opgetild. Maar of je wilt dat je paard flink uit tact gaat lopen weet ik niet... En welk knikje in de hals? Een paard dat goed nageeflijk loopt, maakt geen knikje in de hals.
pi_63572245
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:54 schreef Samzz het volgende:
Ik heb een schijthekel aan het zo laag en rond rijden van paarden. Dit is onvervalst LDR rijden, komt het paard niet ten goede en uiteindelijk de ruiter ook niet.

Dit heeft allemaal met de spiermassa te maken. Een paard dat zo diep loopt, kan niet rijzen in de voorhand en dus ook zijn buikspieren niet aanspannen en zijn rug bol maken om vervolgens zijn motor te gebruiken. Ook zorgt deze manier van rijden voor een verkeerde spieropbouw in de hals. De spieren die essentieel zijn voor de oprichting worden op die manier vernaggelt doordat ze hun natuurlijke functie niet kunnen uitvoeren. Wel train je op die manier het voorbeen, zodat die zo hoog mogelijk word opgetild. Maar of je wilt dat je paard flink uit tact gaat lopen weet ik niet... En welk knikje in de hals? Een paard dat goed nageeflijk loopt, maakt geen knikje in de hals.
De meningen zijn verdeeld over laag, diep en rond rijden (maar die hele discussie wilde ik verder niet aanzwengelen omdat het naar mijn weten niet "officieel" (wetenschappelijk, na onderzoek) bekend is wat de beste methode is, (mocht dat wel zo zijn wil ik dat graag lezen), en wat ik er van meegekregen heb een eindeloze discussie is). Iedereen doet het op zijn eigen manier en per paard verschillend.
Ik vind het verder wel altijd interessant om meningen, ervaringen en opmerkingen van anderen te horen.

Hoe rijd jij je paard los? Gewoon meteen vrij bovenin, of wel wat langer maar ook veel meer met de neus er uit?

(Ik moest ook een beetje aan een filmpje op Youtube denken.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')