abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62526676
Samzz, wat meer info over de spullen, en evt foto's (of een link er naartoe)? Wat voor hoofdstellen en dekjes?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_62529187
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:19 schreef NAV het volgende:
Wat leuk, een paardentopic op fok. Mooie paarden hoor!
Hebben jullie allemaal een eigen paard of zijn er ook bijrijdsters?

Ik ben op dit moment ah kijken bij bijrijdpaarden na een stop van 8 jaar. Paardrijden is kennelijk toch een virus wat nooit verdwijnt!
Ik ben een bijrijder

Na mijn stage mocht ik een pony rijden, maar die werd helaas al snel verkocht
Was een leuk ding (arabier x fries).

Nu rijdt ik op de 19 jarige merrie van de zus van een vriendin van mij. Die heeft een zoontje en minder tijd voor de merrie. Maar helaas ben ik verhuisd en kan ik nu ipv 3x per week, maar 1 keer per week komen.

We zijn vooral recreatief bezig, veel buitenrijden en af en toe eens naar de binnenbak van de manege, met slecht weer.

Fury met een wintervacht en dekentje op.

In de zomer

Hoofdfoto

Even een vraagje: wat denken jullie wat voor ras /kruising Fury is?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:30:46 #153
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62533165
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:19 schreef Elefes het volgende:
Samzz, wat meer info over de spullen, en evt foto's (of een link er naartoe)? Wat voor hoofdstellen en dekjes?
http://horsus.nl/forum/98/1749/

Onder deze link staan foto's van de hoofdstellen en singel. De ene is een Goldline, helemaal nieuw, alleen geen teugels, gedeeld kopstuk, neusriem is 4 cm breed en aansnoer. De andere is een Chetak, gebruikt, fijn hoofdstel, beschadiging op de neusriem, neusriem is 3 cm. Incl. webband teugels. De lederen singel is veel gebruikt, wel mooi gevormd, maar doordat hij de laatste jaren niet is gebruikt, is het leer iets stug geworden. Alles word voor versturen schoon gemaakt.

Het zijn drie Harry's horse dekjes, twee eenvoudig katoenen dekjes oranje met blauwe bies en grijs met roze bies, en een HH Puffer pad, een enorm dik sjabrak in de kleur blauw.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:06:15 #154
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62533946
@ 4everblackeyed: Iets van een draver of EV?
pi_62561558
Samzz, heb je een foto/plaatje van het grijze dekje met roze bies?

Pff paardenrassen schatten ben ik niet zo goed in.. Maar ik zou wel iets Arabisch of volbloed denken, 4EverBlackEyed.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:35:11 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62561939

Alleen is het grijs echt grijs... hier is ie wat groenig.
pi_62562345
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:35 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Alleen is het grijs echt grijs... hier is ie wat groenig.
En het roze? Is dat zo'n fuchsia kleurtje of wat zachter roze?
Op zich wel interesse, laat me even weten wat je wilt hebben inclusief verzenden.. En of het dan de moeite is (waar woon je?).
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:59:06 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62562555
Nee het is echt een fuchsiakleurtje! Wel gaaf opzich. Het is wel een fijn sjabrak, snel droog en met name in de zomer wanneer het erg warm is fijn. Maar ik heb al 300 sjabrakken, dus inkrimpen is wel noodzakelijk

Ik heb eigenlijk geen idee wat hij nieuw heeft gekost en wat de verzendkosten zijn... Ik woon in Enschede. Voor 10 euro ex mag je m hebben
pi_62563477
Dan laat ik het toch even voorbij gaan, dat komt met verzenden (pakketpost) op ruim 16 euro uit, dat wordt me iets te veel.

Ik doe al jaren met 1 of 2 shabrakken Al dat gewissel van kleur en dekje is niks voor mij
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:50:46 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62564196
Hahaha

Ik weet niet waar jij woont? Want ik kom ook nog wel eens in andere delen van Nederland. En ik wist ook niet dat verzenden zo duur is
pi_62565659
Ik woon tussen Den Bosch en Eindhoven, een eindje uit de buurt helaas..
Verzenden is idd duur, vooral op een bedrag van een tientje is het erg veel
pi_62565932
Grappig dat draver wordt genoemd, ik dacht het zelf namelijk ook. Ik vind haar ook wel wat weg hebben van een EV.

De eigenaren denken dat ze een kruising is tussen een arabier en een new forest.

Maar tussen de stap en de draf heeft ze nog een gang zitten (???) en dat zou dan wel weer bij een draver passen.

Ze is iig erg voorwaarts en wil het liefste hard
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:01:26 #163
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62574968
New Forrest zie ik nog wel... Arabisch? Hmmm... Weet niet
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:01:44 #164
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_62574979
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:31 schreef Elefes het volgende:
Ik woon tussen Den Bosch en Eindhoven, een eindje uit de buurt helaas..
Verzenden is idd duur, vooral op een bedrag van een tientje is het erg veel
Ja klopt
pi_63246001
Iemand ervaring met Weatherbeeta dekens? Drunens Ruiterhuis heeft nu een goede aanbieding daarvoor, maar ik heb geen ervaring met het merk..

En hoe gaat het met alle paardjes hier?

Het driejarige paard wat ik rijd is al twee keer mee op wedstrijd geweest, 179 (vrij laag..) en 187 (vrij hoog ) punten. Hij was echt superbraaf en helemaal niet kijkerig. Daar was ik erg blij mee
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:15:51 #166
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63249252
Jaaa Ik heb zelf een weatherbeeta, ik wil niks meer anders! Hij is echt super, past perfect blijft nog beter liggen, geen schuurplekken niks! Volgende week krijg ik er nog eentje bij voor de zwarte Die is met hals.

Heb je trouwens nog steeds interesse in het dekje? Ik ben namelijk zaterdag op doorreis naar het zuiden van brabant en kom door Den Bosch en Eindhoven
pi_63257861
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:15 schreef Samzz het volgende:
Jaaa Ik heb zelf een weatherbeeta, ik wil niks meer anders! Hij is echt super, past perfect blijft nog beter liggen, geen schuurplekken niks! Volgende week krijg ik er nog eentje bij voor de zwarte Die is met hals.

Heb je trouwens nog steeds interesse in het dekje? Ik ben namelijk zaterdag op doorreis naar het zuiden van brabant en kom door Den Bosch en Eindhoven
Nee sorry, ondertussen al een andere op de kop getikt..
Ik zie een paar hele mooie aanbiedingen voor Weatherbeeta dekens, voor minder dan de helft (van 234,- voor 109,- euro). Ik heb een Bucas en die is ook helemaal zo geweldig De stof is geweldig, is niet kapot te krijgen. Is de stof van Weatherbeeta dekens ook zo stevig?

Als het goed is begint er wat schot in te komen met de verkoop van mijn paardje, dus dan zou er een nieuw paard komen en heb ik ook grotere dekens nodig
  maandag 17 november 2008 @ 22:33:52 #168
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63302742
Ja enorm stevig! Is ook 1000D geloof ik Ik vind m iig geweldig en enorm vergelijkbaar met Bucas!
pi_63308196
Tnx voor de info
Ze zijn wel duur, maar dan heb je ook wel super kwaliteit en iets wat erg goed op de paarden ligt En met zo'n aanbieding valt het allemaal wel mee met die prijs

Ik heb wel eens (wel meer dan eens.. ) een paard in de wei zien staan met de deken om zijn nek en 1 achtervoet er in. Die stond een halve stap naar voren te doen maar kon dan niet verder door de deken, dus weer terug naar achteren, en zo de hele tijd een beetje op en neer. Deken was zo ontzettend gigantisch van zijn plaats gegaan.. Daar ben ik altijd een beetje bang voor.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:30:25 #170
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63326580
Hmmm dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt met mijn dekens...

Ik heb nu een Weatherbeeta Landa medium (200 gr) voor de merrie en een Weatherbeeta Arion Heavy met hals (360 gr) voor de ruin. Ze bevallen prima en passen super. Ik heb ze wel aan de ruime kant overigens
pi_63366645
Mijn paardje is verkocht.. Gisteren hebben we hem weggebracht naar België, naar zijn nieuwe eigenaren..
Hij gaat het er vast heel goed hebben, maar het is toch wel een beetje raar (en het zal helemaal raar zijn als ik zometeen op stal kom...).
Gelukkig kan ik altijd blijven rijden op stal, daar staan genoeg paarden en pony's, maar er gaat toch niets boven je eigen paardje.. Dus nu op zoek naar een andere (of misschien de fijne 3-jarige die ik nu ook al rijd...).
pi_63404801
Hier wil ik ook nog even mijn lieve reuzebeest laten zien (heb hem nu bijna 1 jaar)

Het is een 5 jarige Calvados x Indoctro (springpaard) van maar liefst 1.78,5.. Ik denk dat hij de 1.80 nog wel zal gaan halen.

En mijn trouwe Haflingerbeest heb ik natuurlijk ook nog!

Paarden staan bij ons 24/7 buiten.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 november 2008 @ 15:56:02 #173
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_63407320
met die bruine ben je toch op tv geweest, dat hele gedoe met zijn been was het he?

Zo te zien is het goed afgelopen!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 24 november 2008 @ 15:00:10 #174
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_63478780
Ik heb vandaag nieuwe prutteltjes ingeslagen... nieuwe borstels, nieuwe fles equi shine en een lederen singel. Al met al duur, maar goed.
  FOK!fotograaf maandag 24 november 2008 @ 16:30:01 #175
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_63481396
Dingen inslaan ben ik ook erg goed in.
Vandaag Radna verhuisd naar haar winterstalling (lees pensionstalling) en ik heb zoveel spullen dat het gewoon niet in de kast past.... sta je daar
Heb ik mijn zadel maar bij iemand anders in de kast gedaan.

Ik ben trouwens ontzettend onrustig door die hele verhuizing, vannacht slecht geslapen, vandaag de hele dag onrustig...
Radna wou ook niet naar me toekomen in de wei, liep steeds van me weg, volgens mij had ze het wel door.

Lang verhaal ook waarom ik weer weg ben op mijn huidige stal Maar ik heb lang getwijfeld omdat ze zo verliefd was op Romeo de shetlander. En andersom.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')