abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56819763
Zoveel van die aso mensen. Je kent zel wel met die matjes, zoals Haagse sjonnie. En als je dat publiek van ado ziet dan weet je ook wel hoe laat het is.
Is dat een beetje de cultuur daar, of je bent een bekakte ambetenaar of je bent een Haagse sjonnie ofzo?
Ik weet wel dat je die type's overal hebt , maar in Den-haag echt wel het meest volgens mij. Iemand een sociaal demografische verklaring of iets dergelijks?
pi_56819819
Omdat een Haagse Sjonnie in Rotterdam een havenarbeider zou heten
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56819940
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:53 schreef FJD het volgende:
Omdat een Haagse Sjonnie in Rotterdam een havenarbeider zou heten
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen , dat er in Rotterdam evenveel asoicale mensen wonen?
pi_56819993
TS komt uit Urk.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56820049
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:00 schreef Koploperkopper het volgende:
TS komt uit Urk.
En jij bent een Turk
  maandag 18 februari 2008 @ 19:02:58 #6
39436 Dreammaster
Dat zei je moeder vannacht ook
pi_56820074
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:00 schreef Koploperkopper het volgende:
TS komt uit Urk.
nee hij komt VAN Urk
pi_56820112
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:01 schreef ELdudeness het volgende:

[..]

En jij bent een Turk
Wolla wolla.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56820152
Urk ook al van die aso's en uit het Oosten komen lompe boeren, in Den Haag valt het gewoon meer op, omdat je die meer op tv ziet en er gewoon ook veel meer mensen wonen...
pi_56820219
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:05 schreef JDx het volgende:
Urk ook al van die aso's en uit het Oosten komen lompe boeren, in Den Haag valt het gewoon meer op, omdat je die meer op tv ziet en er gewoon ook veel meer mensen wonen...
Ik denk ook wel dat het een beetje aan het haagse cultuurtje ligt, een beetje de grote stad aan de zee mentaliteit.
Mischien trekt een stad aan de zee een bepaald type mensen aan. Net zoals Amsterdam , en Rotterdam ook een bepaald type volk hebben . En dan bedoel ik echt de mensen die er al generatie's wonen.
pi_56820229
turken, urkers ... wat een gezellige multiculturele boel hier
If house is a nation, I wanna be president.
  maandag 18 februari 2008 @ 19:10:16 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_56820264
En ze spreken geen Nederlands
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_56820363
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:58 schreef ELdudeness het volgende:

[..]

Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen , dat er in Rotterdam evenveel asoicale mensen wonen?
Absoluut.
pi_56820426
Haagse mentaliteit ..

Beetje aparte mentaliteit. Heel direct, en toch vol met nuance.
pi_56820847
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:16 schreef Tokina het volgende:
Haagse mentaliteit ..

Want eigenlijk probeert die eigenzinninge persoonlijkheid bij het uitspreken van de woorden "kankah op joh!" te zeggen "zeg, welgewaardeerde gesprekspartner, zou u mij willen excuseren daar het mij op dit moment erg lastig valt om u weloverwogen te woord te staan".
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56821004
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:50 schreef ELdudeness het volgende:
... Den-haag ....
.

Urk he ...
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
pi_56821029
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:31 schreef FJD het volgende:
Want eigenlijk probeert die eigenzinninge persoonlijkheid bij het uitspreken van de woorden "kankah op joh!" te zeggen "zeg, welgewaardeerde gesprekspartner, zou u mij willen excuseren daar het mij op dit moment erg lastig valt om u weloverwogen te woord te staan".
Ik kom uit Laak (bij Spoorwijk) btw. Het komt erop neer dat dit niet per sé een vorm van asocialiteit is. Bij Hagenezen geldt eerlijkheid én jezelf zijn als het hoogste goed...

Zul je niet terugzien bij Amsterdammers bijvoorbeeld. Pretentieus volk.
pi_56822757
Ik woon in Voorhout en aan deze kant van de stad wonen amper asocialen of ander tuig. Het is typisch zo'n mediading, en mensen die zelf niet verder kunnen kijken blijven zo'n eenzijdig beeld hebben.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_56823432
Net zoals ts vast zal denken dat:

-Alle blondjes slechts 1 hersencel hebben.
-Belgen alleen geboren zijn zodat de rest van de wereld er grappen over kan maken.
-Alle marokkanen crimineel.
-Alle turken schoonmakers.
-Alle uitkeringstrekkers lui en dom.

Stereotype denken , tja je moet het maar kunnen...

Edit , was nog niet klaar .

Er zit echt wel uitschot en asocialen hier in Den Haag, maar dat zit echt overal ter wereld.
pi_56823662
quote:
[b]Op maandag 18 februari 2008 21:03
Er zit echt wel uitschot en asocialen hier in Den Haag, maar dat zit echt overal ter wereld.
Precies, dat heeft niks met Den Haag te maken.
Overigens geeft alleen je titel al aan hoeveel je nou eigenlijk van Den Haag weet. Het is regio Haaglanden en is het Den Haag en geen den-haag.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_56828320
Hagenezen zijn gewoon aso's met stijl Zeggen altijd gelijk waar t op staat, een ondergewaardeerde burger van onze huidige maatschappij.

En hoezow alleen maar bekakte ambtenaars en sjonnies? Heb je een beetje teveel drang om mensen in hokjes te stoppen? Ow sorry, 2 hokken.
Where facts are few, experts are many.
pi_56828367
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:38 schreef Tokina het volgende:

[..]

Deze opmerking is een beetje Pretentieus
pi_56828515
Ja, ik ben dan ook import hagenees. Hagenaar eigenlijk
  dinsdag 19 februari 2008 @ 00:22:14 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56829042
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:16 schreef Tokina het volgende:
Haagse mentaliteit ..

Die nuance zien ze dan alleen zelf, de rest van Nederland ontgaat die volledig
pi_56829438
Nog een Den Haag topic.

Maar misschien omdat Den Haag altijd negatief in het nieuws is? ( ADO, Het Binnenhof, Stakingen voor de tweede kamer, De hoftoren ) En omdat we een bepaald woord nu eenmaal wat meer gebruiken .
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_56830161
Heb ik er nog een paar:
Waarom spreken ze in noord-holland in de meervoud over zichzelf als "gaan ik doen"?
Of in rotterdam e.o. "ken ik me eige niet druk om make" of "een tip van mijn"
Hebben amsterdammers zo'n raar accent in de ogen van een groninger, lijken zaandammers daar graag bij te willen horen, en zijn ze niet zo direct als veel andere nederlanders wel zijn?
Om verder dan nog maar niet te spreken van de gooise -r tongpunt -r of huig -r
"wil je een glas watejjj" "wil je een glas water" of "wil je een glas waterggg"
Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Mijn 0,02 Veel mensen, zie niet bijna iedereen, wil alles maar in vakjes de stoppen, ergens bij horen en zich daarna gedragen. Stel je voor als je buiten de groep valt, en zo houden we het in stand.
Als ik op m'n werk in rotterdam met gronings dialect of in het fries zou gaan praten zouden collega's vast ook iets hebben van wtf, terwijl je in friesland en groningen weer niet op z'n rotterdams moet beginnen.
Elk stukje van het land weer z'n eigen dialect en gewoonte's, en in plaats van nederlander ben je iemand uit een bepaalde provincie>stad>wijk>buurt, tenzij het nederlands elftal voetbalt

[ Bericht 3% gewijzigd door febl op 19-02-2008 06:41:50 ]
  dinsdag 19 februari 2008 @ 08:15:35 #26
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56830527
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:38 schreef Tokina het volgende:

[..]

Ik kom uit Laak (bij Spoorwijk) btw. Het komt erop neer dat dit niet per sé een vorm van asocialiteit is. Bij Hagenezen geldt eerlijkheid én jezelf zijn als het hoogste goed...

Ik wóón in Laak, maar nog geen terrorist zien ontploffen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_56834435
Dude

Den Haag heeft ongeveer 500000 inwoners waarvan er misschien 300 voldoen aan jouw kwalificatie als Sjonnie (en Anita). Of denk je echt dat Den Haag vol zit met onderstaande typetjes

pi_56834548
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:36 schreef Bakkioli het volgende:
Dude

Den Haag heeft ongeveer 500000 inwoners waarvan er misschien 300 voldoen aan jouw kwalificatie als Sjonnie (en Anita). Of denk je echt dat Den Haag vol zit met onderstaande typetjes

[ afbeelding ]
Net zoals ze daar denken, dat er in het oosten alleen maar boeren wonen
pi_56834619
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:41 schreef tralalala het volgende:

[..]

Net zoals ze daar denken, dat er in het oosten alleen maar boeren wonen
Maar dat is een feit!
pi_56835099
Woont die kerel uit probleemwijken nog steeds in zijn "vrijstaande" huisje, omdat alles eromheen al gesloopt was?
Dat was pas triest
pi_56837417
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:50 schreef ELdudeness het volgende:
Zoveel van die aso mensen. Je kent zel wel met die matjes, zoals Haagse sjonnie. En als je dat publiek van ado ziet dan weet je ook wel hoe laat het is.
Is dat een beetje de cultuur daar, of je bent een bekakte ambetenaar of je bent een Haagse sjonnie ofzo?
Ik weet wel dat je die type's overal hebt , maar in Den-haag echt wel het meest volgens mij. Iemand een sociaal demografische verklaring of iets dergelijks?
Haagse Harry. En het viel mij laatst op dat die er echt zijn ja. In grote getalen

Sjonnie's heb je overal, maar die mat types zie je toch vooral in D'haag...
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 19 februari 2008 @ 15:10:15 #32
69994 seto
-|||--------|||-
pi_56837750
In Moerwijk vind je er wel veel
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_58332337
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 15:10 schreef seto het volgende:
In Moerwijk vind je er wel veel
pi_58334945

Die zit te vechte met die, die weer met die, dan steelt die weer van die... jahhh... MAAR WEL GEZELLIG HOOR
pi_58335110
Ik kom uit Maastricht en woon nu ook in Den Haag en ik merk eigenlijk weinig van aso's? Sterker nog ik vind Maastrichtenaren een stuk erger dan Hagenezen, achterbakse figuren.
Daarbij werk ik ook nog eens in een Pretparkje hier (goh welke zou het zijn ) en ook daar merk ik weinig van aso's. Ze zijn er natuurlijk ook af en toe bij maar het gros van de mensen is echt niet zo aso als jij denkt.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_58335202
Net toch ff zon serie gekeken van probleemwijken, ik weigerde dat soort shit te kijken, rommel op tv tegenwoordig, maar tyfus, wor dr gewoon kwaad van... die lui rijden zonder rijbewijs, slopen de boel, etc... en politie KAN niks doen :S ik werk me de pleurig en krijg al een boete thuis als ik 5km te hard rij.
pi_58335305
quote:
Op zondag 27 april 2008 10:59 schreef JDx het volgende:
Net toch ff zon serie gekeken van probleemwijken, ik weigerde dat soort shit te kijken, rommel op tv tegenwoordig, maar tyfus, wor dr gewoon kwaad van... die lui rijden zonder rijbewijs, slopen de boel, etc... en politie KAN niks doen :S ik werk me de pleurig en krijg al een boete thuis als ik 5km te hard rij.
Misschien moet je dan even wat beter Nederlands leren, dan is het mogelijk dat je een wat betere baan krijgt, hoef je misschien ook niet zo hard jezelf "de pleurig" te werken.

.
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
  zondag 27 april 2008 @ 11:17:29 #38
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_58335463
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 13:06 schreef tralalala het volgende:
Woont die kerel uit probleemwijken nog steeds in zijn "vrijstaande" huisje, omdat alles eromheen al gesloopt was?
Dat was pas triest
Duindorp, dan pak je er ook wel een hoor
  zondag 27 april 2008 @ 16:56:27 #39
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58341524
quote:
Op zondag 27 april 2008 10:52 schreef renwan het volgende:
Ik kom uit Maastricht en woon nu ook in Den Haag en ik merk eigenlijk weinig van aso's? Sterker nog ik vind Maastrichtenaren een stuk erger dan Hagenezen, achterbakse figuren.
Daarbij werk ik ook nog eens in een Pretparkje hier (goh welke zou het zijn ) en ook daar merk ik weinig van aso's. Ze zijn er natuurlijk ook af en toe bij maar het gros van de mensen is echt niet zo aso als jij denkt.
Kom ook naar het grote Den Haag topic
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_58343065
quote:
Op zondag 27 april 2008 11:06 schreef RATMEN het volgende:

[..]

Misschien moet je dan even wat beter Nederlands leren, dan is het mogelijk dat je een wat betere baan krijgt, hoef je misschien ook niet zo hard jezelf "de pleurig" te werken.

.
Lol foutje
pi_58343285
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:03 schreef zeemonster het volgende:
Net zoals ts vast zal denken dat:

-Alle blondjes slechts 1 hersencel hebben.
-Belgen alleen geboren zijn zodat de rest van de wereld er grappen over kan maken.
-Alle marokkanen crimineel.
-Alle turken schoonmakers. crimieel.
-Alle uitkeringstrekkers lui en dom crimineel.

Stereotype denken , tja je moet het maar kunnen...

Edit , was nog niet klaar .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')