Hoeveel staat er aan drank in die sheetquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:00 schreef hollander172 het volgende:
Dat probeer ik sommige mensen ook weleens uit te leggen maar dan "moet ik niet zeuren", "ben ik teveel met geld bezig" of "dat komt wel een keer".Mij maakt het niet uit maar zit dan ook niet te zeuren, even je zooi op tafel gooien, uurtje aan gaan zitten met 2 man en alles zit overzichtelijk in mappen, je uitgavenpatroon qua lasten staat in een sheet en je slaapt een stuk lekkerder.
Overzicht hebben is nergens zo bevredigend als bij je eigen financiën.
Woonden in Friesland terwijl m'n werk in het westen was? Bij je ouders wonen is niet altijd mogelijk.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
En wat is er op tegen om als papa bij je ouders te blijven wonen? Geen geld is geen geld. Ja sue me hoor, maar ik ben daar heel makkelijk in.
Yap. Achteraf bleek dat mijn oom en tante hem, voor ik hem kende, PL noemden. Persoonlijke Leningquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Haha wat goed zeg! Maar die zagen de bui blijkbaar al hangen?
Dat gaan zulke mensen ECHT NIET inzien...quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:42 schreef Anubis1984 het volgende:
[..]
Yap. Achteraf bleek dat mijn oom en tante hem, voor ik hem kende, PL noemden. Persoonlijke Lening![]()
Lenen om naar de kroeg te kunnen......
Nouja, verder is het echt een lieve vent, absoluut. Maar ik hoop dat hij gewoon eens inziet dat hij zichzelf de vernieling inhelpt. Ik gun hem alle goeds, maar dat gaat niet werken als je een enorme schuld hebt. Jammer.
Hoezo niet? Ik kan me voorstellen dat als je jezelf eenmaal compleet vastgezet hebt in leningen het wel begint door te dringen. Er zijn in dit topic ook al een paar voorbijgekomen die hun leven gebeterd hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat gaan zulke mensen ECHT NIET inzien...
Ik hoop het heel erg, maar hij had zichzelf al redelijk vastgezet financieel gezien, en toch ging hij bijlenen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik kan me voorstellen dat als je jezelf eenmaal compleet vastgezet hebt in leningen het wel begint door te dringen. Er zijn in dit topic ook al een paar voorbijgekomen die hun leven gebeterd hebben.
Omdat ik dat met eigen ogen zie. Mensen dicht naast me kampen hiermee. En wel naar het GKB gaan, maar wel doo blijven lenen en troep kopen die ze eigk niet kunnen dokken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik kan me voorstellen dat als je jezelf eenmaal compleet vastgezet hebt in leningen het wel begint door te dringen. Er zijn in dit topic ook al een paar voorbijgekomen die hun leven gebeterd hebben.
Mjah zolang ze niet zo diep in de problemen zitten dat ze alsnog bij kunnen lenen zullen die ogen wel niet opengaan idd maar een keer komt dat moment dat alle deuren gesloten blijven.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik dat met eigen ogen zie. Mensen dicht naast me kampen hiermee. En wel naar het GKB gaan, maar wel doo blijven lenen en troep kopen die ze eigk niet kunnen dokken.
Had ik alquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:00 schreef Q. het volgende:
Ik krijg de spaarkriebels van dit topic, meteen maar even een maandelijkse automatische overschrijving naar mn spaarrekening ingesteld.
Nou ik niet, behalve als we het dus over labiele en/of ultradomme mensen hebben. Als je maar lastig kunt rondkomen met je 1300 euro en je 2 kinderen, dan heb je wel even wat hersencellen uitstaan als je een tv van 1300 aanschaft. Ik verdien meer, heb geen kinderen, en toch leek het mij een goed plan er gewoon eentje van 200 euro te halen bij de Mediamarkt. Als je met minder inkomsten en twee kids ultraluxe apparatuur gaat kopen ben je gewoon een sukkel, klaar. Ik kan me absoluut niet "goed voorstellen dat het gebeurt".quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zou ik ook zeggen, maar ik KAN het ook zeggen. Als jij een netto inkomen hebt van 1300 per maand met 2 kinderen is het leven wel krap. En als je dan de TV zaak inloopt, en je wilt die tv van 1300 euro (=dus 1 maandsalaris), die je aangesmeerd wordt door een verkoper met omzet oogjes, en dan zoooooo makkelijk op afbetaling kan kopen (=provisie voor de verkoper), kan ik me voorstellen dat je dat doet.
Ik ben wel van mening dat het in eerste instantie de verantwoording van de mensen zelf is, maar kan me goed voorstellen dat het gebeurt, mede gezien de makkelijkheid (en snelheid) waarmee het gebeurt.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:17 schreef thaleia het volgende:
[..]
Nou ik niet, behalve als we het dus over labiele en/of ultradomme mensen hebben. Als je maar lastig kunt rondkomen met je 1300 euro en je 2 kinderen, dan heb je wel even wat hersencellen uitstaan als je een tv van 1300 aanschaft. Ik verdien meer, heb geen kinderen, en toch leek het mij een goed plan er gewoon eentje van 200 euro te halen bij de Mediamarkt. Als je met minder inkomsten en twee kids ultraluxe apparatuur gaat kopen ben je gewoon een sukkel, klaar. Ik kan me absoluut niet "goed voorstellen dat het gebeurt".
Idd, op het moment dat je ziet dat prijs TV = 1 maandsalaris dan moet er toch sowieso wel een belletje gaan rinkelen dat dat ding misschien gewoon te duur is voor je?quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als jij een netto inkomen hebt van 1300 per maand met 2 kinderen is het leven wel krap. En als je dan de TV zaak inloopt, en je wilt die tv van 1300 euro (=dus 1 maandsalaris),
Hoho. Leen kan toch gewoon voor je betalenquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Idd, op het moment dat je ziet dat prijs TV = 1 maandsalaris dan moet er toch sowieso wel een belletje gaan rinkelen dat dat ding misschien gewoon te duur is voor je?
ik kreeg niet uit de docu mee dat men vond dat iedereen een plasma tv moest bezitten eigenlijkquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vind die onderzoekster vaag. Praat alsof iedereen een plasma tv van 1300 euro moet hebben. Het is GVD geen geboorterecht of zo!
Ik haalde het er niet zozeer uit. Volgens mij was ze er meer neutraal in.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vind die onderzoekster vaag. Praat alsof iedereen een plasma tv van 1300 euro moet hebben. Het is GVD geen geboorterecht of zo!
Eensquote:Op woensdag 20 februari 2008 19:40 schreef anboni het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik na het zien van deze docu 'n heel ander beeld bij de BKR heb. Ik had altijd het idee dat dat een organisatie is die van overheidswege in het leven is geroepen om consumenten te helpen beschermen, maar blijkbaar is dat instituut door de financiele instellingen bedacht om te beoordelen hoeveel ze nog uit hun klanten kunnen persen voordat ze echt risico lopen hun geld nooit terug te zien. Dat sterkt mij nog meer in de overtuiging dat de geldverstrekkers wel degelijk hun maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten gaan nemen, en als zij dat niet doen moet de overheid daarop gaan ingrijpen.
Ik vind het eigenlijk ook belachelijk dat er bij een advertentie "E1299 of E38/maand" mag staan. Die onzin mag wat mij betreft onmiddelijk verboden worden. Verplicht die bedrijven maar om open kaart te spelen, want "E1299 of E1825 in x maandelijkse termijnen van E38" klinkt toch al heel anders en dan gaan zelfs de grootste sukkels zich toch wel twee keer bedenken...
Neemt niet weg dat consumenten nog steeds hun eigen verantwoordelijkheid hebben hierin,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |