thx werkt goedquote:Op zondag 17 februari 2008 14:59 schreef Wooldoor het volgende:
Ik heb een stream via het programma super internet tv
Thanksquote:Op zondag 17 februari 2008 15:18 schreef kevin6188 het volgende:
16:30 uur.
mijn router blokkeert die streamquote:Op zondag 17 februari 2008 15:27 schreef Triptamine het volgende:
Trouwens: At5 heeft gewoon een livestream op hun site onder het kopje "tv" dus voor mensen die geen at5 hebben is dit een optie
16:30 uurquote:Op zondag 17 februari 2008 15:30 schreef DANILXL het volgende:
hoe laat is die pers shit
4 posts boven je....quote:Op zondag 17 februari 2008 15:30 schreef DANILXL het volgende:
hoe laat is die pers shit
er zullen genoeg websites zijn die dit ook volgen. Dus zodra de uitzending is afgelopen kun je het waarschijnlijk op elke website teruglezen.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:32 schreef F1Bas het volgende:
Wie houdt me ff op de hoogte, kan niet luisteren hier
Ben benieuwd.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:24 schreef S-Two het volgende:
Joden!
Vanavond ff weer kijken naar Studio Ajax!
quote:Rapport commissie Coronel
Amsterdam, 17 feb 2008
De commissie Coronel heeft vandaag het rapport met daarin de bevindingen van haar onderzoek gepresenteerd. Het rapport is hieronder op PDF-formaat te downloaden.
De commissie is in november 2007 door AFC Ajax ingesteld en kreeg de opdracht twee zaken te onderzoeken: het huidige bestuursmodel en het voetbaltechnische beleid van de afgelopen tien jaar.
Download hier het rapport van de commissie Coronel
urzaiz en colin denk ikquote:Op zondag 17 februari 2008 15:49 schreef Triptamine het volgende:
"Van een aantal spelers is niet duidelijk op welke basis en op wiens gezag zij zijn aangetrokken[...] In een aantal gevallen zijn spelers aangetrokken zonder scoutingrapport "
Omg
Dat valt wel mee, gebeurt vaker.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:53 schreef Wooldoor het volgende:
30 pagina's maar, wel erg apart dat het nu al op internet staat.
quote:Van een aantal spelers is niet duidelijk op welke basis en op wiens gezag zij zijn aangetrokken. De betrokkenen geven daarover tegenstrijdige verklaringen. In een aantal gevallen zijn spelers aangetrokken zonder scoutingrapport.
quote:De organisatie rond de scouting betaald voetbal wordt gekenmerkt door een gebrek aan vaste procedures. De betrokkenen bij de scouting hebben onvoldoende vertrouwen in elkaars oordeel.
quote:In de afgelopen tien jaar heeft Ajax verzuimd een strakke scheiding aan te brengen tussen het bedrijfsmatig leiden van het bedrijf en het borgen van de verenigingscultuur. Dit heeft de commissie op meerdere fronten teruggezien.
quote:Er is onvoldoende inspirerend leiderschap van de directie. De directie opereert niet als een hecht team en er is te weinig sprake van collegiaal bestuur.
[q]quote:De commissie heeft vastgesteld dat bij de selectie van de huidige Algemeen Directeur teveel nadruk is gelegd op internationale ervaring en commerciële kwaliteiten, terwijl specifieke eisen op het gebied van sociale cohesie, leiderschap, voetbalkennis, mediapresentatie en warmte hadden moeten worden gesteld.
Ik word droeviger met elk woord wat ik lees. Wat is het verkloot daarquote:Op zondag 17 februari 2008 15:57 schreef Suijk het volgende:
Ben het even aan het lezen..opmerkelijke quotes:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[q]
Eigenlijk als ik het zo lees is het een bevestiging van alles wat we hier al jaren roepen.
quote:In 2006 is Ajax aan de hand van een profiel van zeven à acht punten op zoek gegaan naar een nieuwe hoofdtrainer. Ajax heeft op basis hiervan Ten Cate aangesteld. Ondanks het feit dat er goede afspraken werden gemaakt zaten de Technisch Directeur en de trainer niet op één lijn en er was geen onderling vertrouwen. De constructie Technisch Directeur-hoofdtrainer heeft de laatste jaren dan ook aantoonbaar tot moeilijke situaties geleid.
quote:Met de introductie van een Technisch Directeur dacht men het technisch beleid te kunnen verbeteren. Blind was als directeur spelersbeleid eigenlijk een voorloper voor deze functie. Hij probeerde het technisch beleid gestalte te geven, maar slaagde daar onvoldoende in. Na de periode Beenhakker/Adriaanse hoopte Ajax dat Van Gaal als de Technisch Directeur de lijnen uit kon zetten, maar hij kwam in botsing met de hoofdtrainer. Verschil van mening over de bevoegdheden van de Technisch Directeur ten opzichte van de trainer was een belangrijke oorzaak voor zijn vertrek.
Overal conflicten.quote:De laatste twee jaar bepaalt de Technisch Directeur het technisch beleid. Ook hij kwam in conflict met de hoofdtrainer en met de Technisch Adviseur. De wisselwerking tussen Technisch Directeur en scouting is schijnbaar niet optimaal. Hij is er al met al onvoldoende in geslaagd om transparant en eenduidig beleid te ontwikkelen met betrekking tot het aantrekken van spelers.
Misschien wel eens goed dat die beerput open is getrokken (en niet alleen intern is gebleven)quote:Over het algemeen is de scouting zelf van mening dat er te weinig rekening met hun mening wordt gehouden. Medewerkers met veel Ajax-achtergrond en extreem veel voetbalknowhow zijn teleurgesteld in het beleid en voelen zich onvoldoende betrokken.
quote:De Technisch Directeur vervult op dit moment tevens de functie van hoofd scouting.
En dat de Algemeen Directeur zich niet te veel met voetbalzaken moet bemoeien.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:12 schreef Wooldoor het volgende:
Dit rapport snel gelezen te hebben lijkt het me eerder voor de hand dat van Geel hier zijn conclusies van moet trekken in plaats van Fontein.
Het is eerder zo dat ze vinden dat Fontein nooit aangesteld had mogen worden.
zou wel willen weten wie dat is.quote:Eén geïnterviewde heeft na lezing van het gespreksverslag besloten
van verdere betrokkenheid af te zien.
quote:Op zondag 17 februari 2008 16:07 schreef Triptamine het volgende:
iemand hier een stream link die het doet voor dadelijk?
kut at5
hier doet ie het nu weer wel, misschien bij jou ook welquote:
Kan je me nog een keer de linkje geven?quote:Op zondag 17 februari 2008 16:19 schreef Triptamine het volgende:
[..]
hier doet ie het nu weer wel, misschien bij jou ook wel
Zal me niets verbazen als er niets gebeurt.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:20 schreef Sweetbeach het volgende:
lekker verslag... ben benieuwd óf er überhaupt koppen gaan rollen
at5.nl onder het kopje TVquote:Op zondag 17 februari 2008 16:24 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Kan je me nog een keer de linkje geven?
Hier doet ie het gewoonquote:
Dag Marcoquote:De hoofdtrainer moet de intentie hebben zich voor langere tijd aan Ajax te binden. Ajax moet bij voorkeur bepalen wie
de assistent trainers zijn. Onwenselijk is een situatie waarbij de hoofdtrainer geheel naar eigen goeddunken zijn eigen staf
meeneemt en aanstelt.
Ja, en elders staat in het rapport dat er eerst een TD moet worden aangesteld en pas daarna een trainer. Ik zie het wel weer gebeuren dat Marco komt en dat Van Geel even later weg gaat.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:31 schreef Black-Death het volgende:
Een van de aanbevelingen:
[..]
Dag Marco
Bedanktquote:Op zondag 17 februari 2008 16:34 schreef Urquhart het volgende:
Nu ook op Radio 1
De site zelf was langzaam en ik krijg met de stream geen verbindingquote:
Ik heb gewoon AT5 op de kabel televisie.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:38 schreef S-Two het volgende:
[..]
De site zelf was langzaam en ik krijg met de stream geen verbinding.
Ah ok, dat scheelt.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb gewoon AT5 op de kabel televisie.
Same herequote:Op zondag 17 februari 2008 16:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb gewoon AT5 op de kabel televisie.
Het zou me verbazen als er wel grotere acties gaan volgen.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:24 schreef Houniet het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen als er niets gebeurt.
AT5 op tvquote:Op zondag 17 februari 2008 16:35 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Geef jij mij eens een andere linkje
was een samenvatting van het rapport. Tot nu toe allemaal kritiek waar wij al jaren over klagen.quote:
Wat moeten we ertegendoen?quote:Op zondag 17 februari 2008 16:49 schreef toma het volgende:
Supporters zullen dit niet pikken.
Hoewel het wel te verwachten was natuurlijk. Maar na al die "Fontein stapt op"-berichten, begon je toch hoop te krijgenquote:
Hoezo? Die hebben hun werk gewoon gedaan, het is niet hun verantwoordelijkheid wat er daarna gebeurt. Maar het is nu allemaal openbaar dus er moet iets veranderen.quote:
Wegblijven, meer kan je niet doenquote:Op zondag 17 februari 2008 16:51 schreef Jasza het volgende:
[..]
Wat moeten we ertegendoen?
Het vertrek eisen?
Hebben ze toch schijt aan.
Ja inderdaad.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:52 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hoewel het wel te verwachten was natuurlijk. Maar na al die "Fontein stapt op"-berichten, begon je toch hoop te krijgen
Tsja kan ik niet denk ik, zal toch altijd wel gaanquote:Op zondag 17 februari 2008 16:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wegblijven, meer kan je niet doen
quote:Er is sprake van erosie van clubliefde. Het gevoel van het zijn van een voetbalclub moet in alle lagen van de organisatie terugkeren. Hoewel er al het nodige is gedaan op het gebied van supportersbeleid moet gestreefd worden naar verdere verbetering. Dit dient een speerpunt te blijven van het beleid van Ajax.
quote:De Algemeen Directeur dient thuis te zijn in de voetbalwereld en is het boegbeeld van de club. Hij moet een people manager zijn voor het personeel en een warme persoonlijkheid waar ook supporters en commerciële relaties zich bij op hun gemak voelen. De voorzitter van de RvC heeft een formele rol als voorzitter van het toezichthoudend orgaan.
quote:De beursgang van Ajax in 1998 heeft de club behalve een eenmalige kapitaalinjectie geen financiële meerwaarde gebracht. De commissie adviseert te onderzoeken op welke wijze de beursnotering van Ajax beëindigd kan worden (‘delisting’). Een ‘delisting’ stelt Ajax in staat een nieuwe balans te vinden tussen het zijn van een professionele organisatie en een voetbalvereniging.
quote:Er is sprake van erosie van clubliefde. Het gevoel van het zijn van een voetbalclub moet in alle lagen van de organisatie terugkeren. Hoewel er al het nodige is gedaan op het gebied van supportersbeleid moet gestreefd worden naar verdere verbetering. Dit dient een speerpunt te blijven van het beleid van Ajax.
quote:De situatie zoals die zich een aantal keer in de afgelopen tien jaar heeft voorgedaan, waarbij een Technisch Directeur alleen in theorie de direct leidinggevende is van een sterke hoofdtrainer die zijn eigen staf meeneemt en aanstelt, dient te worden voorkomen. Ook de verkeerde volgorde van aanstellen (eerst de hoofdtrainer, daarna de Technisch Directeur) is ongewenst
en dient te worden vermeden.
quote:De organisatie rond de scouting betaald voetbal wordt gekenmerkt door een gebrek aan vaste procedures. De betrokkenen bij de scouting hebben onvoldoende vertrouwen in elkaars oordeel.
quote:Supporters vinden dat, hoewel er sprake is van verbetering (vooral in de communicatie), afspraken niet altijd worden nagekomen, de organisatie erg naar binnen is gekeerd en de directie afstandelijk (arrogant) is. Kortom, de supporters voelen zich te weinig serieus genomen. Sponsors voelen zich door de club onvoldoende serieus genomen wat zich onder andere uit in het ontbreken van een relatie met de directie. Daarnaast is de gastvrijheid van een te laag niveau en wordt er onvoldoende medewerking verleend aan door sponsors georganiseerde commerciële activiteiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |