Mjah... kan me van Inter ook beren van gasten herinneren. Hele brede ruggen, en meer heb ik ook niet van ze gezienquote:Op maandag 10 maart 2008 10:24 schreef w00h00 het volgende:
Ik was er ook bij tegen FCK, maar over het algemeen zijn dat beren van gasten kan ik je vertellen.
Verder wel een leuk opstootje, niet echt veel bijzonders in tegestelling tot Colombia...
quote:Op maandag 10 maart 2008 20:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mjah... kan me van Inter ook beren van gasten herinneren. Hele brede ruggen, en meer heb ik ook niet van ze gezien
Ach, het zal ook allemaal wat.
Hadden ze dat niet een week eerder kunnen bedenken?quote:Modellen 'bewaken' orde bij PSV
EINDHOVEN - Het lijkt welhaast een ideale oplossing: 50 knappe meiden in uniform handhaven woensdag de openbare orde rondom de voetbalwedstrijd PSV-Tottenham Hotspur in Eindhoven.
Zodat een eventuele politiestaking ditmaal geen roet in het eten gooit voor de vele Nederlandse voetbalsupporters. Een oplossing waar Minister Guusje ter Horst niet aan te pas hoefde te komen. Ontwikkeld in het Brabantse Deurne en dus niet in de Tweede Kamer.
"Zal ik jou es ekkes oplaaien"quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:33 schreef PyTh het volgende:
Daar wil iedereen wel door "opgelaaid" worden![]()
hehe Idd.quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:35 schreef Sethje het volgende:
[..]
"Zal ik jou es ekkes oplaaien"![]()
Dat zullen die vrouwen wel vaak naar hun kop geslingerd hebben gekregen in het Brabantse.
Was een specifiek groepje van een mannetje of 20 a 30.quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Er zullen ongetwijfeld Ajacieden bij de Spurs hebben gelopen ja. Daar twijfel ik geen seconde aan.
misschien dat ze de wedstrijd aan het kijken waren?quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:47 schreef PyTh het volgende:
Onder de wedstrijd is er een groep van PSV gaan lopen maar dat groepje was nergens meer te vinden.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:52 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
misschien dat ze de wedstrijd aan het kijken waren?
het zou je nichtje maar zijn die er staatquote:Op donderdag 13 maart 2008 09:07 schreef M0NTANA het volgende:
Volgens mij wel, komt door de nieuwe aanpak. Ze zetten tegenwoordig modellen in, in plaats van politie:
[..]
Hadden ze dat niet een week eerder kunnen bedenken?
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:28 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
het zou je nichtje maar zijn die er staat
Nee, maar ken iemand en daar is het zijn nicht van.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:48 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je gaat toch niet op je nichtje geilen.
Heb je weer ergens via via iets opgevangen knul?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:26 schreef Jasza het volgende:
Er is er 1 knockie geslagen van de Spurs?
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:57 schreef PizzaSalami het volgende:
Heb gehoord dat er meerdere drankjes zijn gedronken.
quote:Vernielingen tijdens Fortuna-MVV
Bij de wedstrijd Fortuna Sittard-MVV zijn vrijdagavond vernielingen aangericht. Volgens verschillende bronnen probeerden supporters van Fortuna uit onvrede via het supportershome toegang tot de kleedkamers van de spelers te krijgen.
Dat gebeurde in de rust van de wedstrijd. Daarbij werden plafondplaten, ramen en deuren vernield. De kleedkamers werden niet bereikt. Fortuna bevestigt de vernielingen, maar zegt niet te weten of ze zijn aangericht door Fortuna- of MVV-supporters. De wedstrijd eindigde in 0-7 voor MVV.
Bron: L1
quote:Duel tussen Betis en Bilbao gestaakt na flesincident
15/03/2008 23:30
Real Betis Sevilla hangt een straf boven het hoofd nadat de thuiswedstrijd tegen Athletic de Bilbao werd gestaakt. De doelman van de gasten, Armando, werd in de 71ste minuut geraakt door een uit het publiek geworpen fles water.
Armando kreeg het projectiel vol in zijn gezicht. De 37-jarige doelman hield een hoofdwond over aan het incident en werd langdurig op het veld behandeld. De wond moest met vijf hechtingen worden gedicht. Op het moment dat het duel werd gestaakt leidde Betis met 2-1.
Het is niet voor het eerst dat het publiek van Betis in opspraak is geraakt. Vorig seizoen werd de toenmalige Sevilla-trainer Juande Ramos eveneens geraakt door een vanaf de tribune gegooide fles. Betis moest als straf drie wedstrijden zonder publiek spelen.
Lekker engels weer, alleen wat zooi smijten en dan tof doenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:18 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Oe9QvdKC0Jk
Zei ik ook al tegen een maat van me, snap dat nooit zo erg als je op een kleine afstand van elkaar staat waarom dan gooien met stoelen en niet echt vechten...quote:Op zondag 16 maart 2008 01:08 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
Lekker engels weer, alleen wat zooi smijten en dan tof doen
Whehe zie nog het broertje van een maatje voorbij vliegenquote:Op zondag 9 maart 2008 20:28 schreef Happel het volgende:
'Zware rellen' in Denemarken. Het hele land spreekt er schande van...
Heb je hem wel gestraft?quote:Op maandag 17 maart 2008 04:06 schreef PizzaSalami het volgende:
Gisteren in home liet iemand een broodje frikandel vallen.
Pff, da's wel andere koek.quote:Op zondag 16 maart 2008 00:02 schreef reem het volgende:
Het is weer raak bij ons in Argentinië. Vanmiddag is een supportersbus met fans van Vélez Sarsfield beschoten, terwjil ze op weg waren naar het stadion van San Lorenzo. Een fan werd geraakt en is later aan z'n verwondingen overleden. Dooie fan nummer 224 in Argentinië (sinds 1939). In het stadion van San Lorenzo braken daardoor later rellen uit en de partij is afgelast.
Foto/Video, hier --> http://www.ole.clarin.com(...)llocal/01629230.html
Er gaan verschillende verhalen rond over wat er precies gebeurd is. Zodra ik meer weet zal ik het wel posten.
Die lui kunnen de reis niet een betalen, gaat dus nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:25 schreef reem het volgende:
Plaatje van de harde kern van River. Zou leuk zijn als die jongens een keer naar Europa komen. Volgens mij blijft er dan niets over van de boel in West-Europa...
Ik denk niet dat je het snapt: zij worden BETAALD om wedstrijden te bezoekenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:33 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Die lui kunnen de reis niet een betalen, gaat dus nooit gebeuren.
Een gedeelte van de harde kern (30 man) van River was wel degelijk naar het WK in Duitsland gereisd...quote:Dat is ook het jammere als Argentina op een WK in Europa speelt, zitten er te veel rijke stinkerds.
Ah oké, ik dacht dat ooit gehoord te hebben ergens...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:34 schreef reem het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het snapt: zij worden BETAALD om wedstrijden te bezoeken
[..]
Een gedeelte van de harde kern (30 man) van River was wel degelijk naar het WK in Duitsland gereisd...
Waren dat die gasten die er een sport van hadden gemaakt vlaggen te jatten in Frankfurt?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:34 schreef reem het volgende:
[..]
Een gedeelte van de harde kern (30 man) van River was wel degelijk naar het WK in Duitsland gereisd...
Daar zijn we te nuchter voor.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:36 schreef reem het volgende:
Klopt. Alleen is het gaan naar een voetbalwedstrijd in Nederland te vergelijken met het gaan naar een bioscoop. Juist die 'gezonde' rivaliteit mistte ik in NL. Bijna iedereen hier in Arg. kent de liedjes, die een stuk ingewikkelder zijn dan in NL, er wordt vuurwerk afgestoken en vaak 90 minuten lang gezongen en gesprongen.
In Argentinië nemen de clubs het "tuig" in dienst en in Nederland worden ze uit de stadions geweerd. Hier wil men er een gezinsaangelegenheid van maken, en voor het afsteken van vuurwerk krijg je een stadionverbod.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:36 schreef reem het volgende:
Klopt. Alleen is het gaan naar een voetbalwedstrijd in Nederland te vergelijken met het gaan naar een bioscoop. Juist die 'gezonde' rivaliteit mistte ik in NL. Bijna iedereen hier in Arg. kent de liedjes, die een stuk ingewikkelder zijn dan in NL, er wordt vuurwerk afgestoken en vaak 90 minuten lang gezongen en gesprongen.
onder de brug bij de kuip, lag het glas van het bushokje er uitquote:Op woensdag 19 maart 2008 01:32 schreef hippo-clippo het volgende:
Maatje belde me dat het op station Breda even goed los ging. Zal morgen wel met wat meer info komen, nu de stad in
Inderdaad die aflevering laat wel zien hoe het daar gaat.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 12:39 schreef reem het volgende:
Ze hebben t ook niet nodig volgens mij. Want als je ziet hoe gespierd die lui vaak zijn... Hangen heel de dag in de fitnesszaal van de club. Die Football Factories Int. aflevering over Argentinië geeft (tot mijn verbazing) best wel een realistisch beeld van hoe t r hier aan toe gaat...
toen wij naar het stadion liepen, kwam er een man of 30 ME die kant op (Varkenoord)quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:34 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
onder de brug bij de kuip, lag het glas van het bushokje er uit
en veel ME busjes
ben benieuwdquote:Op woensdag 19 maart 2008 08:55 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
toen wij naar het stadion liepen, kwam er een man of 30 ME die kant op (Varkenoord)
verder niks van gehoord
Klopt, was redelijk lomp. Twee stewards werden door het opengetrapte deurtje geperforeerd en eentje flikkerde toen naar beneden. Gelukkig voor hem in het net, anders had 'ie het niet na kunnen vertellen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 23:31 schreef jorienvdherik het volgende:
Boys zegt net tegen me, dat ajax fans 1e wand hebben uitgebroken
Kwam meer omdat die kale steward van Ajax ze weghaalde daar, luisterde allemaal braaf.quote:Op donderdag 20 maart 2008 01:18 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt, was redelijk lomp. Twee stewards werden door het opengetrapte deurtje geperforeerd en eentje flikkerde toen naar beneden. Gelukkig voor hem in het net, anders had 'ie het niet na kunnen vertellen.
Daarna werd er nog zo'n plexiglasplaat uitgetrapt en van de 2e ring afgetyft, geen idee of daar beneden nog wat mis is gegaan. Enfin, twee rotjes/bommetjes in het PSVvak gegooid en toen iedereen doorkreeg dat je toch niet door die tweede wand kwam maar weer het vak ingegaan.
Sjesus, wat een gejank, dat maak je bij Feyenoord elke treincombi mee.quote:Officiële klacht Clubraad Nac
Foto: FR-Fans.nl
Datum: 19-03-2008 Bron: Lunaticnews.eu
Nac ging voor de bekerwedstrijd eindelijk weer eens met 1.600 man naar De Kuip en ze hadden in Breda hoge verwachtingen. Dit liep echter niet alleen sportief slecht af, maar ook op organisatorisch vlak liep het niet zoals ze dat gewend zijn wanneer ze met slechts een paar honderd man afreizen naar uitwedstrijden.
De Clubraad van Nac heeft een officiële klacht bij Nac neergelegd met betrekking tot de (veiligheids)organisatie rondom de wedstrijd.
Beste Leon,
Naar aanleiding van de bekerwedstrijd tegen Feyenoord legt de Clubraad de volgende klacht neer bij Nac betreffende de wedstrijdvoorbereiding en de veiligheidsituatie:
1. Onvoldoende toiletten tijdens de treinreizen;
2. Onvoldoende voorbereiding in het gastenvak ten aanzien van catering en toiletten;
3. Onvoldoende communicatie over de vertrekprocedure na afloop van de wedstrijd. Waarom wordt de vertrektijd die reeds vooraf bekend was niet omgeroepen?;
4. Provocerende politie-eenheden rondom het uitvak;
5. Chargerende Mobiele Eenheid achter het uitvak waardoor enorme druk op de mensenmassa ontstond. Welke veiligheidsafweging rechtvaardigt deze charge waarbij o.a. ouderen, kinderen en vrouwen in de verdrukking kwamen?
Ik ben blij dat er geen doden of zwaargewonden zijn gevallen door het politie-optreden in een overvolle supportersbuffer.
Graag direct actie vanuit Nac richting de veiligheidsverantwoordelijke van Feyenoord en de politie Rotterdam.
Met vriendelijke groeten,
Sjoerd van Fessem voorzitter Clubraad
niet netjesquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:03 schreef DarkShine het volgende:
Bij Heracles vond men het nodig om hun frustraties op Saeijs te verwerken toen deze bij kameraden stond.
zekerquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:05 schreef MarkNMGN het volgende:
jodenactie.
Ze snappen ook niet dat ze bij Feyenoord eerst de eigen supporters via het station weg laten gaan....quote:Op donderdag 20 maart 2008 07:54 schreef Luni het volgende:
[..]
Sjesus, wat een gejank, dat maak je bij Feyenoord elke treincombi mee.
Die steward heeft echt mazzel met dat net.quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:11 schreef Prosac het volgende:
http://www.zuidh.nl/films-2007/psv-Ajax.wmv
vanaf minuut 13
Wij ookquote:Op donderdag 20 maart 2008 22:53 schreef Thieske het volgende:
[..]
Die steward heeft echt mazzel met dat net.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:23 schreef jorienvdherik het volgende:
echt na een goal altijd zo aan het provoceren
de grootste mongolen zitten altijd naast het uitvak.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:38 schreef Luni het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat gebeurd voor de rest in geen 1 stadion naast de uitvakken...........
Inderdaad, josti-publiek.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:56 schreef Prosac het volgende:
[..]
de grootste mongolen zitten altijd naast het uitvak.
Daar zit jij toch ook?quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:23 schreef jorienvdherik het volgende:
tja naast al die uitvakken hebben ze altijd een grote bek, op zich mooi dat ze nu echt bang waren die gasten er naast.
echt na een goal altijd zo aan het provoceren
Bij Heerenveen ook een paar mongolen, hele tijd provoceren, nare dingen roepen, drukker met ons dan met de wedstrijd. Totdat ze er via de omroeper achter kwamen dat wij met vrij vervoer waren en dus ook direct na de wedstrijd het stadion uit konden, die gozers wisten niet hoe snel ze van te voren het stadion uit moesten.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:44 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Inderdaad, josti-publiek.
'Laten we naast het uitvak gaan zitten, die [insert naam] uitdagen.. da's echt wel gek'
Bij Feyenoord overigens had je wel een tijdje wat mensen van de oudere garde zitten naast het uitvak, ik meen op JJ
Bij groningen kunnen ze er ook wat vanquote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:52 schreef Prosac het volgende:
[..]
Bij Heerenveen ook een paar mongolen, hele tijd provoceren, nare dingen roepen, drukker met ons dan met de wedstrijd. Totdat ze er via de omroeper achter kwamen dat wij met vrij vervoer waren en dus ook direct na de wedstrijd het stadion uit konden, die gozers wisten niet hoe snel ze van te voren het stadion uit moesten.
dat zijn ook mongolen, maar dat verandert niks aan mijn stelling dat de grootste mongolen naast het uitvak zitten.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:00 schreef denthemen het volgende:
[..]
Bij groningen kunnen ze er ook wat van
[ afbeelding ]
En op psv.nl een foto van vakkie 410 erbij.quote:Nauwgezet onderzoek naar wangedrag Ajax-supporters
21 maart 2008 13:45
PSV verricht uitgebreid onderzoek naar het wangedrag van een aantal Ajax-supporters afgelopen woensdag in bezoekersvak van het Philips Stadion. Zo’n tien minuten voor het einde wisten zij met veel geweld een vluchtdeur in de scheidingswand van het bezoekersvak kapot te trappen; waarna de zaak escaleerde.
Mensen gewond
Een groep van zo’n twintig tot dertig van hen wist via de ontstane opening het bezoekersvak te verlaten. PSV-stewards die in deze ruimte aanwezig waren moesten door het geweld vluchten en raakten hierbij gewond. De groep Ajax-supporters gooiden vervolgens met diverse materialen - ondermeer een deel van het tevoren vernielde lexaanglas en een brandblusser die daar preventief aanwezig moet zijn - richting stewards en PSV-supporters. Ook hierbij raakten diverse mensen gewond. Nadat deze groep ook een deel van het (het bezoekersvak omringende) veiligheidsnet hadden vernield, werden twee stuks zwaar vuurwerk richting PSV supporters gegooid. Diverse personen, onder wie PSV-supporters en stewards, raakten hierbij gewond aan handen en oren. Uiteindelijk is deze groep Ajax-aanhangers weer in het bezoekersvak terecht gekomen.
Uitgebreid onderzoek
PSV is direct na de wedstrijd gestart met een uitgebreid onderzoek naar deze gebeurtenissen. Er zijn diverse verklaringen opgenomen van slachtoffers en getuigen en de beelden van het camerasysteem zijn bestudeerd. Deze camerabeelden blijken een goed beeld te geven van de gebeurtenissen en PSV gaat er van uit dat deze beelden - die in beslag genomen zullen worden door de politie - voldoende aanknopingspunten bieden om de schuldigen te identificeren. PSV onderzoekt ook hoe uitbraak van supporters uit het bezoekersvak in de toekomst beter voorkomen kan worden. Daar het bezoekersvak moet voldoen aan regelgeving inzake vluchtwegen en andere bepalingen zijn er echter wel beperkingen aan het barricaderen van het bezoekersvak. PSV gaat er van uit dat bezoekende supporters naar het Philips Stadion te komen om hun elftal aan te moedigen en niet om opzettelijk vernielingen te plegen en mensen ernstig in gevaar te brengen.
Ajax-supporters niet meer welkom
Daarom stelt PSV zich op dit moment op het standpunt dat de club zich - als de uitkomsten van het onderzoek compleet zijn - het recht voorbehoudt om, gezien het gedrag van deze groep Ajax-supporters, eventueel het besluit te nemen dat Ajax-supporters gedurende enige tijd niet meer welkom zijn in het Philips Stadion. De directie van PSV heeft de directie van Ajax hierover inmiddels geïnformeerd. Natuurlijk zijn alle bevindingen die het onderzoek tot nu toe opgeleverd heeft ook verstuurd aan de KNVB, afdeling veiligheidszaken. Ook is door PSV aangifte gedaan bij de politie. Mochten er in dat kader nog PSV-supporters zijn die gewond zijn geraakt, dan verzoekt de club deze supporters zich te melden bij PSV.
www.psv.nl
Zou te gek voor woorden zijn. Als ik dat stuk zo lees gaat het om zo'n 20-30 man. Ze hebben er genoeg beelden van, dus die jongens zullen wel op te sporen zijn. Case closed lijkt me.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:39 schreef MarkNMGN het volgende:
Volgend jaar dus geen ajaxcieden in het Philips-stadion.
Het is altijd een minderheid, als PSV ook maar één reden heeft om ajacieden te weigeren doen ze dat.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:46 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Zou te gek voor woorden zijn. Als ik dat stuk zo lees gaat het om zo'n 20-30 man. Ze hebben er genoeg beelden van, dus die jongens zullen wel op te sporen zijn. Case closed lijkt me.
Meen je niet?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:51 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Het is altijd een minderheid, als PSV ook maar één reden heeft om ajacieden te weigeren doen ze dat.
quote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:39 schreef MarkNMGN het volgende:
Volgend jaar dus geen ajaxcieden in het Philips-stadion.
quote:Voorlopig geen Ajacieden bij PSV-wedstrijd
PSV is van plan om serieus te kijken naar het weren van Ajax-supporters bij wedstrijden van Ajax in het Philips-stadion in Eindhoven. Dat laat PSV weten op de PSV-website. De aanleiding hiervoor is het wangedrag van een groep Ajacieden bij de wedstrijd PSV-Ajax van afgelopen woensdag.
Tijdens de wedstrijd wist een groep van zo'n twintig tot dertig man zichzelf vanuit het uitvak via een vluchtdeur toegang te verschaffen tot een ruimte die niet bestemd was voor uitsupporters. Hier gooiden ze met een brandblusser en glas naar enkele stewards en PSV-supporters. Hierbij raakten verschillende mensen gewond. vervolgens sloopten ze het veiligheidsnet dat rond het uitvak gespannen is om vuurwerk tegen te houden. Toen ze hiermee klaar waren, werden er twee stuks zwaar vuurwerk op de PSV-supporters afgevuurd, waarbij weer gewonden vielen.
Aangifte
PSV is geenszins van zins om dit wangedrag van uitsupporters te accepteren. Er zijn inmiddels verschillende verklaringen opgenomen van slachtoffers en getuigen. Ook zijn er goede camerabeelden. PSV gaat ervan uit dat aan de hand hiervan de daders zonder veel moeite geïdentificeerd en vervolgd kunnen worden. Er is inmiddels al aangifte gedaan.
Voorkomen
PSV onderzoekt nu ook of het uitvak beter ingericht kan worden om herhaling te voorkomen. Het probleem is voornamelijk dat ook uitvakken aan regels omtrent brandveiligheid en vluchtwegen moeten voldoen. Daarom is het niet toegestaan om supporters volledig op te sluiten. Zoals gezegd neemt de directie van PSV serieus in overweging om Ajaxsupporters voorlopig niet meer toe te laten tot wedstrijen in het stadion.
ASroma, in welk opzicht overdrijf ik dan? Ik post hier gewoon wat ik in de kranten lees plus wat ik heb geleerd adh gesprekken met mensen van verschillende clubs.quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:37 schreef ASroma het volgende:
reem volgens mij overdrijf je wel een stukkie hoor, tuurlijk is het absoluut niet te vergelijken met Nederland. Maar je doet er wel een flinke schep bovenop
quote:Op zondag 23 maart 2008 00:42 schreef MaxPower het volgende:
Zeer vreemde middag/avond in Heerenveen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |