Aangezien ze hun coureurs ook nog steeds niet willen bevestigen, en berichten van sponsoring-problemen blijven aanhouden, bekruipt mij het angstige voorgevoel dat ze de start van het seizoen niet eens gaan halen.quote:
Wat WEST (denk ik) probeert te zeggen, is dat een chaotische regenrace nou niet echt de beste graadmeter voor de performance van een auto is, en daar sluit ik me helemaal bij aan. Zie Fuji en Shanghai 2007 (tweemaal bijna een Toro Rosso op het podium) en Brazilië 2003 (Jordan de overwinning).quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:48 schreef TJDoornbos het volgende:
Geluk speelt een rol maar van 14 (dacht ik) naar 1 is niet alleen geluk. En dan erbij het was zeiknat (zat er midden in haha) dus dan word het lastiger hé.
Jens reed een sterke 2de helft van het jaar met begin in Hongarije, meen vanaf toen zelfs de meeste punten van iedereen. Dus was een redelijke bak in het begin en naar mate het jaar vorderde werd die alleen maar beter. Maar kwam nooit meer in de buurt van de eerste plek wel van het podium!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:46 schreef Ared het volgende:
[..]
Wat WEST (denk ik) probeert te zeggen, is dat een chaotische regenrace nou niet echt de beste graadmeter voor de performance van een auto is, en daar sluit ik me helemaal bij aan. Zie Fuji en Shanghai 2007 (tweemaal bijna een Toro Rosso op het podium) en Brazilië 2003 (Jordan de overwinning).
Dat ontken ik ook niet. Had het specifiek over vorig seizoen. En gezien hun mogelijkheden hebben ze het toen (2007) gewoon slecht gedaan.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Honda heeft echter al iets bewezen in de F1. Net als dat McLaren met Kimi een paar slechte jaren had kan ieder top team dat dus gebeuren. Maar samen? Honda & McLaren? Bergen ervaring! Ook met winnen.
[ afbeelding ]
Klopt, maar de RA106 was in de tweede seizoenshelft best een behoorlijk wagen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:46 schreef Ared het volgende:
[..]
Wat WEST (denk ik) probeert te zeggen, is dat een chaotische regenrace nou niet echt de beste graadmeter voor de performance van een auto is, en daar sluit ik me helemaal bij aan. Zie Fuji en Shanghai 2007 (tweemaal bijna een Toro Rosso op het podium) en Brazilië 2003 (Jordan de overwinning).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 1. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:30.675 73 2. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:32.370 96 3. Webber Red Bull-Renault (B) 1:32.599 26 4. Alonso Renault (B) 1:32.820 16 5. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:32.924 22 6. Trulli Toyota (B) 1:33.283 57 7. Piquet Renault (B) 1:40.073 8 8. Kobayashi Toyota (B) no time 1 |
Bronquote:The McLaren team were scheduled to begin testing today, but the British squad decided against running due to the weather conditions. The team said they will review the conditions again tomorrow before deciding whether to run or not.
Ik ben een zoektocht begonnen, maar nee helaasch niet.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:03 schreef NED het volgende:
Hmmz, nog geen betere foto's te vinden op het niet?
Offtopic: Wanneer verander je je avater eens? Of is dit al voor kerst 2008?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:48 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Geluk speelt een rol maar van 14 (dacht ik) naar 1 is niet alleen geluk. En dan erbij het was zeiknat (zat er midden in haha) dus dan word het lastiger hé.
Destijds was z'n keuze voor BAR/Honda echter best logisch. Het heeft voor hem helaas het laatste jaar volledig fout uitgepakt.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:10 schreef LeXX het volgende:
[..]
Button is denk ik een coureur met verkeerde keuzes voor het team waar hij rijdt.
Jeetje, die kerel moet de politiek ingaan, zovaak dat ie van gedachte veranderd en terugkomt op eerder gedane uitsprakenquote:Trulli ziet het weer helemaal zitten
Italiaan komt terug op uitspraken
[20-02] Er is geen pijl te trekken op Jarno Trulli. Nadat de coureur vorig week nog zeer pessimistisch was over de kansen van Toyota, lijkt hij nu het licht te hebben gezien.
"Ik verwacht Ferrari en McLaren aan kop, en achter hen hoop ik dat Toyota met Renault en BMW kan strijden. Ik wil er in geloven", zei de Italiaan tegen Autosport.
Na de test in Bahrein zei Trulli gedeprimeerd dat Ferrari het kampioenschap in feite al had gewonnen en dat Toyota misschien in de buurt kon komen van Renault, Williams en BMW, maar niet meer dan dat. Daar komt hij nu op terug.
"Sommigen hebben gezegd dat het kampioenschap al voorbij is", zei hij. "Ik weet niet hoe de anderen het doen, maar mij lijkt Ferrari erg snel."
Wat betreft zijn eigen bolide: een paar nieuwe aerodynamische onderdelen deden wonderen. "De auto is zeker beter dan die van vorig jaar. Hij is totaal nieuw en verschillende problemen die we vorig jaar hadden, zijn opgelost."
"Er is meer stabiliteit, het is makkelijker om te werken. Er zijn nog wel andere problemen, maar die kunnen stukje bij beetje opgelost worden. De basis is beslist beter."
bron: www.formule1.nl
Oeps!quote:Mappin & Webb géén sponsor van Williams
De nieuwe kleurstelling van Williams wordt niet, zoals verschillende media melden, de kleurstelling zoals die enkele weken geleden naar buiten kwam via uitgelekte foto’s. Britse zilversmid Mappin & Webb zal geen deel uitmaken van het sponsorpakket van Williams voor komend seizoen, zo bevestigden bronnen binnen het Britse team tegenover F1Today.nl.
Enkele weken geleden lekten er foto’s uit van de Williams met een nieuwe kleurstelling en nieuwe sponsoren. De kiekjes waren genomen tijdens een filmdag afgelopen december op het nieuwe circuit van Monteblanco in Zuid-Spanje. Tijdens deze filmdag werd een aantal nieuwe kleurstellingen uitgeprobeerd en logo’s van potentiële sponsoren of partners op de wagen gezet.
Op de uitgelekte foto’s prijkte de Britse zilversmid Mappin & Webb groot op de sidepods en de achtervleugel van de Williams-wagens. Vele media gaan er daarom vanuit dat dit een grote nieuwe sponsor is van het Britse team. De teamleden van Williams liepen de afgelopen twee weken tijdens de wintertests echter rond met de nieuwe teamkleding waarop één logo van een sponsor met zwart plakband werd afgedekt; het logo van Mappin & Webb.
Een anonieme bron bij Williams vertelde tegenover F1Today.nl: “In december stond dit bedrijf bij ons op de wagen, er zijn diverse concepten op de wagen gekomen die filmdag. We hebben onze teamkleding voor 2008 gekregen, waarbij ook Mappin & Webb op de teamkleding stond afgebeeld. De teamleiding heeft ons voor de test in Jerez verzocht om dat logo af te dekken. Je kunt er nu vanuit gaan dat Mappin & Webb geen sponsor van ons zal worden, want binnenkort krijgen we alweer nieuwe teamkleding waarop hun logo is verdwenen. De nieuwe kleurstelling voor 2008, die op 3 maart bekend zal worden gemaakt zal er ook anders uitzien als op de foto’s die op internet zijn verschenen.”
Het lijkt erop dat Mappin & Webb allerminst was gecharmeerd van het uitlekken van de foto’s en zich op het allerlaatste moment heeft teruggetrokken als sponsor van Williams. Een woordvoerder van het team wil niet ingaan op de berichten.
Onder de nieuwe sponsoren en partners bevindt zich wél het Nederlandse McGregor, zoals officieel werd aangekondigd door Williams.
www.f1today.nl
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 1. Massa Ferrari (B) 1:30.673 46 2. Webber Red Bull-Renault (B) 1:31.213 43 3. Badoer Ferrari (B) 1:31.288 33 4. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:31.654 44 5. Alonso Renault (B) 1:31.731 28 6. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:31.963 97 7. Glock Toyota (B) 1:32.407 33 8. Trulli Toyota (B) 1:32.571 47 9. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:33.102 53 10. Nakajima Williams-Toyota (B) no time 33 11. Piquet Renault (B) no time 1 |
Daar is iemand op z'n vingers getikt door Toyota.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:26 schreef NED het volgende:
[..]
Jeetje, die kerel moet de politiek ingaan, zovaak dat ie van gedachte veranderd en terugkomt op eerder gedane uitspraken![]()
![]()
Ze hebben door dat gebeuren met die voorvleugel een tijdje niet kunnen testen. Dus ik denk dat ze die achterstand willen inhalen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:49 schreef HPoi het volgende:
Williams is flink aan de bak in de regen. Waarom zouden ze dat nou doen, gister ook al!! ?????
Ja daar dacht ik ook al aan. Maar dan nog, ze hebben dan alleen data over rijden in natte omstandigheden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:52 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze hebben door dat gebeuren met die voorvleugel een tijdje niet kunnen testen. Dus ik denk dat ze die achterstand willen inhalen.
[ afbeelding ]
Nou, ik denk dat Red Bull ook wel erg opvalt hoor; die rijden notabene met 4 auto's rond!quote:Welke sponsor valt in de F1 het meeste op?
Een vraag die we ons allemaal wel eens stellen. Zeker als je weet dat de teams immense budgetten moeten voor elkaar krijgen en de verschillende sponsors diep in de geldbuidel moeten tasten om een mooi plaatsje te krijgen op de racebolide.
Volgens Margaux Matrix was Vodafone, dat sponsor is van McLaren en tevens voormalig sponsor van Ferrari, het meest in beeld tijdens het voorbije seizoen. Daarmee verstoot het Marlboro van de eerste plaats, dat sponsor is van Ferrari. Naast Marlboro staat er trouwens slechts één andere sponsor van Ferrari in de top tien, namelijk Shell.
Verder wordt de top tien vooral bepaald door sponsors van McLaren. Ondermeer Hugo Boss, Mercedes-Benz, Mobil 1 en Aigo, zijn sponsors van McLaren die in de top tien terug te vinden zijn.
Dat de sponsors van McLaren vooral in beeld kwamen is geen verrassing te noemen. De aandacht ging het afgelopen seizoen vooral naar de interne strijd tussen Fernando Alonso en Lewis Hamilton van McLaren. Hierdoor kwamen de sponsors van het team niet enkel en alleen op de baan, maar ook naast de baan veelvuldig in beeld.
www.f1journaal.be
Ow okay, ze staan er dus wel bij, ik dacht alquote:De top 10 van best bekeken sponsoren van 2007 zag er als volgt uit:
1. Vodafone - Vodafone McLaren Mercedes
2. Marlboro - Scuderia Ferrari Marlboro
3. Mercedes - Vodafone McLaren Mercedes
4. Shell - Scuderia Ferrari Marlboro
5. Bridgestone
6. Hugo Boss - Vodafone McLaren Mercedes
7. Mobil - Vodafone McLaren Mercedes
8. ING - ING Renault F1 Team
9. Red Bull - Red Bull Racing & Scuderia Toro Rosso
10.Aigo - Vodafone McLaren Mercedes
En ING niet genoemd ook? Die waren toch ook nog hoofdsponsor van een berg circuits?quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:24 schreef NED het volgende:
Nou, ik denk dat Red Bull ook wel erg opvalt hoor; die rijden notabene met 4 auto's rond!![]()
Ik geloof dat dit de rangschikking is naar team. Als je overall de reclameuitingen bekijkt zal ING op de tweede plaats staan geloof ik, maar daar is wel een (ouder) nieuwsberichtje van te vinden op i'net.quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:54 schreef Atreidez het volgende:
[..]
En ING niet genoemd ook? Die waren toch ook nog hoofdsponsor van een berg circuits?
Je denkt toch niet dat ik de bron ga checkenquote:Op donderdag 21 februari 2008 08:18 schreef NED het volgende:
Volgens mij sliep Atreidez al toen ie die laatste post maakte![]()
hint: ahumnummer8kuchkuch![]()
http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=1656quote:Renault: "Geen revolutionaire W-vleugel in Melbourne"
Onlangs onstond het gerucht dat Renault een nieuwe achtervleugel aan het ontwikkelen was die de vorm van een W zou hebben en daarom de W-vleugel werd genoemd. De vleugel zou ervoor zorgen dat de Reault-bolide ongeveer een halve seconde sneller zou rijden per ronde, maar tot op heden ontbreekt echter elk bewijs van het bestaan van dergelijke achtervleugel.
De Spaanse krant Marca beweert nu van een woordvoerder van Renault te hebben vernomen dat dergelijke vleugel zeker en vast niet zal gebruikt worden in Australië. Volgens de eerdere geruchten wou Renault de vleugel niet tijdens publieke tests gebruiken, maar enkel in de windtunnel testen. Dit om te voorkomen dat andere teams de vleugel zouden kopiëren tegen de start van het seizoen.
Volgens Marca is heel de geruchtenmolen rondom de beruchte W-vleugel te wijten aan iets te fantasierijke fans die een bewerkte foto op het internet hebben geplaatst. Het zal echter afwachten blijven tot de start van het nieuwe seizoen in Melbourne om te zien of Renault nu al dan niet beschikt over de beruchte W-vleugel.
Denk dat Renault kijkt hoelang de slang erin hangt? Maarja, wie zegt dat er wat uit komt!quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:51 schreef Ared het volgende:
En Alonso weet dat omdat BMW hem na iedere run even laat roeren in de benzinetank? Of zijn de spionnen van Renault ondertussen zo goed dat ze aan de wegligging van een concurrent kunnen zien hoeveel brandstof er in zit?
Bronquote:Suzuki holds crunch talks on team future
Aguri Suzuki has flown to Japan for talks with senior Honda executives as he bids to secure the future of his Formula One team, autosport.com has learned.
Super Aguri have faced a difficult winter, with financial problems forcing them to curtail their testing programme. The team were forced to pull out of this week's Barcelona test at the last minute because of their current situation.
The team's continued absence from testing has prompted speculation that they may not make it to the season-opener in Australia, and it is understood that the talks taking place in Tokyo over the next 24 hours are now key to deciding their future.
Sources have revealed that between three and four investment deals are on the table for Suzuki to consider - ranging from a takeover of equity to more straightforward team sponsorship.
Aguri is believed to be weighing up the options but needs to finalise how much support he can rely on from Honda, who have helped fund the team since they entered F1 in 2006.
Honda chiefs are believed to be keen for Super Aguri to become a self-funding enterprise, especially as in the next few years the team will have to begin becoming an outright constructor.
The team are currently awaiting news from Japan about what Suzuki's plans for the future are, with personnel on standby to head to Barcelona to resume testing next week.
Bronquote:Mutua Madrilena returns to Renault
The Renault F1 team have announced Mutua Madrilena has signed a two-year partnership agreement with the French squad.
The Spanish insurance company returns to Renault after a year sponsoring the McLaren team and Spanish driver Fernando Alonso, now back at Renault.
Mutua Madrilena said at the time of leaving McLaren that its decision was not linked with Alonso's exit.
"We are happy to see the reunion of what has proved to be a solid and dynamic partnership," said team boss Flavio Briatore.
"We want to build on the success of our close relationship with Mutua Madrilena as we strive to reach even greater heights in the years ahead.
"They join a solid base of partners, confirming the team's positive outlook, and I am sure we will enjoy a successful future together."
Mutua Madrilena President Ignacio Garralda added: "The partnership with the ING Renault F1 Team is a logical extension of our company's strategic approach and one of the most effective ways to communicate with the public.
"We began our involvement in Formula One with this team, so we feel at home, and confident that the continuity of this relationship will help bring success for both organisations."
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 1. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:22.153 32 2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:22.185 64 3. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:22.208 92 4. Massa Ferrari (B) 1:22.213 95 5. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:22.248 108 6. Webber Red Bull-Renault (B) 1:22.477 81 7. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:22.499 102 8. Badoer Ferrari (B) 1:22.535 102 9. Alonso Renault (B) 1:22.657 61 10. Glock Toyota (B) 1:22.901 109 11. Piquet Renault (B) 1:23.286 104 12. Kobayashi Toyota (B) 1:24.132 56 13. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:24.222 59 |
Sorry, verneukt dat Smurf de lay-out?? Bij mij niet namelijk? Firefox wellicht?quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:10 schreef Atreidez het volgende:
Ziet er goed uit voor Rosberg dit jaarHoop dat ie leuke dingen kan laten zien.
Hpoi, layoutverneuker
Hij liep hier met IE buiten de lijnen door omdat er geen spaties in zatenquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:29 schreef HPoi het volgende:
Sorry, verneukt dat Smurf de lay-out?? Bij mij niet namelijk? Firefox wellicht?
edit: sig aangepast
Opdrogende baan hequote:Op donderdag 21 februari 2008 20:36 schreef buitenbeentje het volgende:
Williams-Toyota eerste en laatste, dat zie je niet vaak.
Maar nog langzamer dan Vettel eerder deze maand (1.21.6)quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:16 schreef HPoi het volgende:
Godnondejus!!! Wat is Williams toch iedere keer snel!! En Nakajima verrast mij ook steeds!! Vaak sneller dan Rosberg! Hulkenberg rijd daarintegen altijd slechte tijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |