abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 februari 2008 @ 16:20:18 #51
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_56839111
quote:
Op maandag 18 februari 2008 17:04 schreef ElmarO het volgende:

Gaat lekker bij Super Aguri.
Aangezien ze hun coureurs ook nog steeds niet willen bevestigen, en berichten van sponsoring-problemen blijven aanhouden, bekruipt mij het angstige voorgevoel dat ze de start van het seizoen niet eens gaan halen.

Van moeder Honda hoeven ze ook niet zo veul hulp te verwachten denk ik, die heeft het wel druk genoeg met zichzelf en op deze manier blijft ze de blamage van vorig jaar ook bespaard, toen SA uiteindelijk sterker en sneller bleek dan de Honda zelf...

Zou wel jammer zijn, weer minder auto's in het veld en met wie moeten die Indiërs nou knokken dan?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_56839606
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 15:48 schreef TJDoornbos het volgende:
Geluk speelt een rol maar van 14 (dacht ik) naar 1 is niet alleen geluk. En dan erbij het was zeiknat (zat er midden in haha) dus dan word het lastiger hé.
Wat WEST (denk ik) probeert te zeggen, is dat een chaotische regenrace nou niet echt de beste graadmeter voor de performance van een auto is, en daar sluit ik me helemaal bij aan. Zie Fuji en Shanghai 2007 (tweemaal bijna een Toro Rosso op het podium) en Brazilië 2003 (Jordan de overwinning).
pi_56839831
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:46 schreef Ared het volgende:

[..]

Wat WEST (denk ik) probeert te zeggen, is dat een chaotische regenrace nou niet echt de beste graadmeter voor de performance van een auto is, en daar sluit ik me helemaal bij aan. Zie Fuji en Shanghai 2007 (tweemaal bijna een Toro Rosso op het podium) en Brazilië 2003 (Jordan de overwinning).
Jens reed een sterke 2de helft van het jaar met begin in Hongarije, meen vanaf toen zelfs de meeste punten van iedereen. Dus was een redelijke bak in het begin en naar mate het jaar vorderde werd die alleen maar beter. Maar kwam nooit meer in de buurt van de eerste plek wel van het podium!
pi_56840005
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 08:00 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Honda heeft echter al iets bewezen in de F1. Net als dat McLaren met Kimi een paar slechte jaren had kan ieder top team dat dus gebeuren. Maar samen? Honda & McLaren? Bergen ervaring! Ook met winnen.

[ afbeelding ]
Dat ontken ik ook niet. Had het specifiek over vorig seizoen. En gezien hun mogelijkheden hebben ze het toen (2007) gewoon slecht gedaan.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:46 schreef Ared het volgende:

[..]

Klopt, maar de RA106 was in de tweede seizoenshelft best een behoorlijk wagen.
pi_56840177
Tijden van vandaag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
Pos  Driver        Team                      Time      Laps
 1.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:30.675   73
 2.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:32.370   96
 3.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  1:32.599   26
 4.  Alonso        Renault              (B)  1:32.820   16
 5.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:32.924   22
 6.  Trulli        Toyota               (B)  1:33.283   57
 7.  Piquet        Renault              (B)  1:40.073    8
 8.  Kobayashi     Toyota               (B)  no time     1
quote:
The McLaren team were scheduled to begin testing today, but the British squad decided against running due to the weather conditions. The team said they will review the conditions again tomorrow before deciding whether to run or not.
Bron
pi_56840521
Williams heeft dus lekker getest voor een nat-weer afstelling. Zeer goeie tijd van Rosberg!
pi_56840761
Trulli test nieuwe aërodynamica voor Toyota
19 februari 2008

Toyota-coureur Jarno Trulli heeft dinsdag bijna zestig ronden gereden over de baan in Barcelona. De Italiaan hield zich bezig met het testen van nieuwe aërodynamische elementen, maar de natte omstandigheden bemoeilijkten zijn dag.

"Het was nat vandaag, dus de omstandigheden waren niet ideaal", vertelde Trulli. "We hebben ons geconcentreerd op het testen van enkele nieuwe onderdelen die deel uitmaken van ons nieuwe aërodynamische pakket. Doordat de omstandigheden op de baan voortdurend veranderden, was het erg moeilijk om bepaalde zaken met elkaar te vergelijken."

BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ynamica-voor-toyota/
pi_56842271

Ook BMW-Sauber heeft last van regen
19 februari 2008

Door het regenachtige weer hebben Robert Kubica en Nick Heidfeld dinsdag maar een beperkt aantal ronden kunnen rijden in het Spaanse Valencia, waar het team van BMW-Sauber deze week alleen aan het testen is.

De twee coureurs hebben in totaal nog geen dertig ronden kunnen rijden. Het team hield zich bezig met het controleren van de systemen en het verzamelen van data over de banden voor nat en extreem nat weer. Ook werden er starts en pitstops geoefend.

BMW-Sauber heeft nog twee dagen voor de boeg in Valencia.

BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)eeft-last-van-regen/
pi_56855724
Vettel looks forward to '08-spec Red Bull
Berger expecting to be firmly upper midfield
20/02/08

Sebastian Vettel has essentially admitted that Toro Rosso is looking forward to getting its hands on sister team Red Bull's 2008 car later this season.

The customer car issue is a controversial one in Formula One, with the Faenza based team, as well as beleaguered Honda satellite Super Aguri, already being challenged legally by Force India over the legality of sourcing their cars from active competitors. But to the German magazine Auto Motor und Sport, STR driver Vettel declared that it is good to know that ‘Coulthard and Webber are happy’ with the recently launched RB4. "That is also a good sign for us," he added, having recently declared that Toro Rosso's new car will be ‘similar’ to the new Red Bull.

Toro Rosso intends to start the 2008 season with last year's car, and has pencilled in May's Turkish Grand Prix as the debut date for the STR3. But even with the 2007 single seater, renamed the STR2B for this year's regulations, team co owner Gerhard Berger thinks the outfit is in good shape. "We have had a very good preparation for the season," said the former Grand Prix winner. "The car is reliable and at the moment our lap times are on the seventh rank," Berger added, estimating that Toro Rosso is ahead of Toyota, Honda, Force India and Super Aguri.

BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080220101411.shtml
pi_56857859
Exclusief: De definitieve kleuren van Williams
20 februari 2008

Williams rijdt komend seizoen opnieuw met de kleuren blauw en wit op de auto. Zo blijkt uit recente foto's die zijn genomen voor een sponsor van het team.

De Britse renstal testte deze winter nog met een geheel donkerblauwe auto, die voorzien was van wisselende teksten die te maken hebben met het dertigste Formule 1-seizoen waaraan Williams over drie weken begint en de vijfhonderdste Grand Prix die het team dit jaar in het Italiaanse Monza zal rijden.

Vorig jaar was de Williams-bolide ook blauw en wit. De kleuren zijn voor het nieuwe seizoen wel iets anders ingedeeld. Zo is de voorvleugel dit jaar wit en de bovenkant van de voorzijde blauw. Ook zijn op de auto enkele nieuwe sponsors te bewonderen die nog niet officieel zijn gepresenteerd, zoals de Britse zilversmid Mappin & Webb (op de achterzijde van de achtervleugel en de sidepods).

Williams houdt dit jaar geen officiële teampresentatie, omdat het team zich volledig wilde kunnen concentreren op de voorbereidingen op het nieuwe seizoen

BRON: http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge.php?photoID=92329
pi_56858118
Hmmz, nog geen betere foto's te vinden op het niet?
pi_56858333
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:03 schreef NED het volgende:
Hmmz, nog geen betere foto's te vinden op het niet?
Ik ben een zoektocht begonnen, maar nee helaasch niet.
pi_56858404
Ik kan helaas ook nog niks vinden.

Is het nondeju niet al bijna maart ofzo?
Ik kan niet meer wachten
pi_56859461
hehe, Williams met sponsoring van Philips, Randstad, en ABN Amro (overgenomen door RBS)... lijkt er bijna op alsof we alsnog een Nederlands team in de F1 hebben
pi_56859658
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 15:48 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Geluk speelt een rol maar van 14 (dacht ik) naar 1 is niet alleen geluk. En dan erbij het was zeiknat (zat er midden in haha) dus dan word het lastiger hé.
Offtopic: Wanneer verander je je avater eens? Of is dit al voor kerst 2008?

Button is denk ik een coureur met verkeerde keuzes voor het team waar hij rijdt. Ik denk dat hij bij Williams veel beter af zou zijn geweest, maar de voortekenen waren destijds heel anders. Ik vergelijk hem een beetje met Alesi: Ongelooflijke talent wat hij heeft, maar door emotie en keuze niet geworden zoals het zou moeten zijn. Al zit er voor Button mijns inziens nog altijd een goede kans in dat hij (zeker) subtop kan gaan rijden. Qua talent zeker, dus ff los van het team
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:03:15 #66
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56860948
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:10 schreef LeXX het volgende:

[..]

Button is denk ik een coureur met verkeerde keuzes voor het team waar hij rijdt.
Destijds was z'n keuze voor BAR/Honda echter best logisch. Het heeft voor hem helaas het laatste jaar volledig fout uitgepakt.
Vergeet niet dat hij in augustus 2006 nog een overwinning binnen sleepte voor Honda.
pi_56861337
Ik denk dat Button veel meer had kunnen laten zien dan wat hij tot nu toe gedaan heeft.
Denk ik een beetje hetzelfde verhaal als Verstappen zegmaar.

Ik gok overigens zomaar dat Button nooit meer WK gaat worden
pi_56861456
quote:
Trulli ziet het weer helemaal zitten
Italiaan komt terug op uitspraken

[20-02] Er is geen pijl te trekken op Jarno Trulli. Nadat de coureur vorig week nog zeer pessimistisch was over de kansen van Toyota, lijkt hij nu het licht te hebben gezien.

"Ik verwacht Ferrari en McLaren aan kop, en achter hen hoop ik dat Toyota met Renault en BMW kan strijden. Ik wil er in geloven", zei de Italiaan tegen Autosport.

Na de test in Bahrein zei Trulli gedeprimeerd dat Ferrari het kampioenschap in feite al had gewonnen en dat Toyota misschien in de buurt kon komen van Renault, Williams en BMW, maar niet meer dan dat. Daar komt hij nu op terug.

"Sommigen hebben gezegd dat het kampioenschap al voorbij is", zei hij. "Ik weet niet hoe de anderen het doen, maar mij lijkt Ferrari erg snel."

Wat betreft zijn eigen bolide: een paar nieuwe aerodynamische onderdelen deden wonderen. "De auto is zeker beter dan die van vorig jaar. Hij is totaal nieuw en verschillende problemen die we vorig jaar hadden, zijn opgelost."

"Er is meer stabiliteit, het is makkelijker om te werken. Er zijn nog wel andere problemen, maar die kunnen stukje bij beetje opgelost worden. De basis is beslist beter."

bron: www.formule1.nl
Jeetje, die kerel moet de politiek ingaan, zovaak dat ie van gedachte veranderd en terugkomt op eerder gedane uitspraken
pi_56861543
quote:
Mappin & Webb géén sponsor van Williams

De nieuwe kleurstelling van Williams wordt niet, zoals verschillende media melden, de kleurstelling zoals die enkele weken geleden naar buiten kwam via uitgelekte foto’s. Britse zilversmid Mappin & Webb zal geen deel uitmaken van het sponsorpakket van Williams voor komend seizoen, zo bevestigden bronnen binnen het Britse team tegenover F1Today.nl.

Enkele weken geleden lekten er foto’s uit van de Williams met een nieuwe kleurstelling en nieuwe sponsoren. De kiekjes waren genomen tijdens een filmdag afgelopen december op het nieuwe circuit van Monteblanco in Zuid-Spanje. Tijdens deze filmdag werd een aantal nieuwe kleurstellingen uitgeprobeerd en logo’s van potentiële sponsoren of partners op de wagen gezet.

Op de uitgelekte foto’s prijkte de Britse zilversmid Mappin & Webb groot op de sidepods en de achtervleugel van de Williams-wagens. Vele media gaan er daarom vanuit dat dit een grote nieuwe sponsor is van het Britse team. De teamleden van Williams liepen de afgelopen twee weken tijdens de wintertests echter rond met de nieuwe teamkleding waarop één logo van een sponsor met zwart plakband werd afgedekt; het logo van Mappin & Webb.

Een anonieme bron bij Williams vertelde tegenover F1Today.nl: “In december stond dit bedrijf bij ons op de wagen, er zijn diverse concepten op de wagen gekomen die filmdag. We hebben onze teamkleding voor 2008 gekregen, waarbij ook Mappin & Webb op de teamkleding stond afgebeeld. De teamleiding heeft ons voor de test in Jerez verzocht om dat logo af te dekken. Je kunt er nu vanuit gaan dat Mappin & Webb geen sponsor van ons zal worden, want binnenkort krijgen we alweer nieuwe teamkleding waarop hun logo is verdwenen. De nieuwe kleurstelling voor 2008, die op 3 maart bekend zal worden gemaakt zal er ook anders uitzien als op de foto’s die op internet zijn verschenen.”

Het lijkt erop dat Mappin & Webb allerminst was gecharmeerd van het uitlekken van de foto’s en zich op het allerlaatste moment heeft teruggetrokken als sponsor van Williams. Een woordvoerder van het team wil niet ingaan op de berichten.

Onder de nieuwe sponsoren en partners bevindt zich wél het Nederlandse McGregor, zoals officieel werd aangekondigd door Williams.

www.f1today.nl
Oeps!
pi_56862529
Ik hoop dat de Williams dan helemaal donkerblauw wordt zoals in de tests!
pi_56864451
De tijden van vandaag in Barcelona.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 1.  Massa         Ferrari              (B)  1:30.673   46
 2.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  1:31.213   43
 3.  Badoer        Ferrari              (B)  1:31.288   33
 4.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:31.654   44
 5.  Alonso        Renault              (B)  1:31.731   28
 6.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:31.963   97
 7.  Glock         Toyota               (B)  1:32.407   33
 8.  Trulli        Toyota               (B)  1:32.571   47
 9.  Hulkenberg    Williams-Toyota      (B)  1:33.102   53
10.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  no time    33
11.  Piquet        Renault              (B)  no time     1

En het was al weer regenachtig.
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:34:53 #72
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56864644
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:26 schreef NED het volgende:

[..]

Jeetje, die kerel moet de politiek ingaan, zovaak dat ie van gedachte veranderd en terugkomt op eerder gedane uitspraken
Daar is iemand op z'n vingers getikt door Toyota.
Mooie Flip-Flop van Trulli.
pi_56866342
Williams is flink aan de bak in de regen. Waarom zouden ze dat nou doen, gister ook al!! ?????
pi_56866398
Testtijden Valencia:

BMW-Sauber kwam woensdag opnieuw als enige team in actie op het circuit van Valencia. In tegenstelling tot een dag eerder, was het weer nu een stuk beter. De test begon op een natte baan, maar 's middags was deze opgedroogd. Robert Kubica was de snelste, met een tijd van 1.12.893, zo'n zeven tienden sneller dan teamgenoot Nick Heidfeld.

's Ochtends reed het team een complete racesimulatie. Hierbij hield men zich ook aan de officiële procedures, zoals die ook tijdens een echte race zouden gelden. Tijdens de simulatie maakten de coureurs ook meerdere geplande pitstops. 's Middags concentreerde het team zich op de set-up van de auto.

Donderdag nemen beide coureurs opnieuw plaats in de BMW-Sauber. Ook de nieuwe testcoureur Christian Klien zal dan zijn eerste meters voor het team rijden.

BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)tie-bmw-in-valencia/
pi_56866421
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:49 schreef HPoi het volgende:
Williams is flink aan de bak in de regen. Waarom zouden ze dat nou doen, gister ook al!! ?????
Ze hebben door dat gebeuren met die voorvleugel een tijdje niet kunnen testen. Dus ik denk dat ze die achterstand willen inhalen.

pi_56866484
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:52 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ze hebben door dat gebeuren met die voorvleugel een tijdje niet kunnen testen. Dus ik denk dat ze die achterstand willen inhalen.

[ afbeelding ]
Ja daar dacht ik ook al aan. Maar dan nog, ze hebben dan alleen data over rijden in natte omstandigheden.
pi_56869331
Forse kritiek op milieuplannen FIA
bron: http://www.autoweek.nl/formule1disp.php?id=6908

Toyota’s hoofd motorontwikkeling Luca Marmorini heeft de milieuplannen van FIA-baas Max Mosley gekraakt. Ze zijn ‘primitief’ en ‘extreem simpel’. De beroemde auto-ontwerper Mauro Forghieri viel hem bij.

Marmorini nam vooral de milieuvriendelijke technologie KERS (Kynetic Energy Recovery Systems) op de hak. KERS slaat remenergie op om de motor schoner aan te drijven. ,Ik ben nogal verbijsterd, omdat het door de FIA gekozen systeem heel primitief is”, zei hij tegen Autosprint. ,,Het is extreem simpel vergeleken met het systeem dat wij gebruiken in de Toyota Prius.”

KERS zoals de FIA het voorstelt, heeft volgens Marmorini weinig nut voor de gewone auto-industrie - iets wat Mosley juist zo graag wil. Volgens hem herwint zelfs de racewagen die Toyota in 24-uursraces gebruikt vijftig procent meer energie. Hij krijgt in zijn kritiek bijval van Mauro Forghieri, een beroemde, 73-jarige auto-ontwerper. Forghieri verwijt de FIA bovendien dat het met de vijfjarige stop op de motorontwikkeling de teams de kans ontneemt om zelf met inventieve oplossingen te komen.

,,Stel dat we de huidige regels in het verleden hadden; bedenk dan eens hoeveel technische oplossingen nooit ontdekt zouden zijn”, zegt hij. (goeie uitspraak!!! )

,,Ik kijk niet eens meer naar Grand Prix’. Niet alleen vanwege het gebrek aan spektakel, maar vooral vanwege het gebrek aan technische aspecten.”
pi_56875359
quote:
Welke sponsor valt in de F1 het meeste op?

Een vraag die we ons allemaal wel eens stellen. Zeker als je weet dat de teams immense budgetten moeten voor elkaar krijgen en de verschillende sponsors diep in de geldbuidel moeten tasten om een mooi plaatsje te krijgen op de racebolide.

Volgens Margaux Matrix was Vodafone, dat sponsor is van McLaren en tevens voormalig sponsor van Ferrari, het meest in beeld tijdens het voorbije seizoen. Daarmee verstoot het Marlboro van de eerste plaats, dat sponsor is van Ferrari. Naast Marlboro staat er trouwens slechts één andere sponsor van Ferrari in de top tien, namelijk Shell.

Verder wordt de top tien vooral bepaald door sponsors van McLaren. Ondermeer Hugo Boss, Mercedes-Benz, Mobil 1 en Aigo, zijn sponsors van McLaren die in de top tien terug te vinden zijn.

Dat de sponsors van McLaren vooral in beeld kwamen is geen verrassing te noemen. De aandacht ging het afgelopen seizoen vooral naar de interne strijd tussen Fernando Alonso en Lewis Hamilton van McLaren. Hierdoor kwamen de sponsors van het team niet enkel en alleen op de baan, maar ook naast de baan veelvuldig in beeld.

www.f1journaal.be
Nou, ik denk dat Red Bull ook wel erg opvalt hoor; die rijden notabene met 4 auto's rond!
pi_56875402
quote:
De top 10 van best bekeken sponsoren van 2007 zag er als volgt uit:
1. Vodafone - Vodafone McLaren Mercedes
2. Marlboro - Scuderia Ferrari Marlboro
3. Mercedes - Vodafone McLaren Mercedes
4. Shell - Scuderia Ferrari Marlboro
5. Bridgestone
6. Hugo Boss - Vodafone McLaren Mercedes
7. Mobil - Vodafone McLaren Mercedes
8. ING - ING Renault F1 Team
9. Red Bull - Red Bull Racing & Scuderia Toro Rosso
10.Aigo - Vodafone McLaren Mercedes
Ow okay, ze staan er dus wel bij, ik dacht al
pi_56875867
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 00:24 schreef NED het volgende:
Nou, ik denk dat Red Bull ook wel erg opvalt hoor; die rijden notabene met 4 auto's rond!
En ING niet genoemd ook? Die waren toch ook nog hoofdsponsor van een berg circuits?
Where facts are few, experts are many.
pi_56877591
Volgens mij sliep Atreidez al toen ie die laatste post maakte

hint: ahumnummer8kuchkuch
pi_56880043
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 00:54 schreef Atreidez het volgende:

[..]

En ING niet genoemd ook? Die waren toch ook nog hoofdsponsor van een berg circuits?
Ik geloof dat dit de rangschikking is naar team. Als je overall de reclameuitingen bekijkt zal ING op de tweede plaats staan geloof ik, maar daar is wel een (ouder) nieuwsberichtje van te vinden op i'net.
pi_56882499
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:18 schreef NED het volgende:
Volgens mij sliep Atreidez al toen ie die laatste post maakte

hint: ahumnummer8kuchkuch
Je denkt toch niet dat ik de bron ga checken Ik had gewoon t artikeltje gelezen..
quote:
Renault: "Geen revolutionaire W-vleugel in Melbourne"

Onlangs onstond het gerucht dat Renault een nieuwe achtervleugel aan het ontwikkelen was die de vorm van een W zou hebben en daarom de W-vleugel werd genoemd. De vleugel zou ervoor zorgen dat de Reault-bolide ongeveer een halve seconde sneller zou rijden per ronde, maar tot op heden ontbreekt echter elk bewijs van het bestaan van dergelijke achtervleugel.

De Spaanse krant Marca beweert nu van een woordvoerder van Renault te hebben vernomen dat dergelijke vleugel zeker en vast niet zal gebruikt worden in Australië. Volgens de eerdere geruchten wou Renault de vleugel niet tijdens publieke tests gebruiken, maar enkel in de windtunnel testen. Dit om te voorkomen dat andere teams de vleugel zouden kopiëren tegen de start van het seizoen.

Volgens Marca is heel de geruchtenmolen rondom de beruchte W-vleugel te wijten aan iets te fantasierijke fans die een bewerkte foto op het internet hebben geplaatst. Het zal echter afwachten blijven tot de start van het nieuwe seizoen in Melbourne om te zien of Renault nu al dan niet beschikt over de beruchte W-vleugel.
http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=1656

Als je iets een W vleugel noemt zal het op zich niet zo moeilijk zijn daar een voorstelling van te maken zonder het te zien. We zien het wel in Melbourne
pi_56882684

Nieuw en verbeterd!
Calm down, please!
pi_56882898
Renault 'a long way behind' - Alonso
Expecting to fight the upper mid-field
Renault seemingly in a similar position as 2007
21/02/08

Three weeks before the formula one circus congregates in Melbourne for the season opener, Fernando Alonso has reported that his 2008-spec Renault is not in a position to compete for race wins. In fact, the former double world champion is quoted by the Spanish news agency EFE as suggesting that even podium places early this year are not likely.

"Where are we? Quite a long way behind," Alonso said in Barcelona this week for the penultimate test of the winter. "We are not in a position to do anything about McLaren, Ferrari or BMW. "Ferrari are favourites but they're not in a different world. We however belong more to the group including Williams and Red Bull," he added.

Interestingly, despite the mixed messages coming out of the BMW Sauber camp recently, Alonso singles out the German team's 2008 car as one of the standouts of the pre-season. "They are very fast," he said. "They always use full tanks and record very good times."

BRON: http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080221090120.shtml
pi_56887287
En Alonso weet dat omdat BMW hem na iedere run even laat roeren in de benzinetank? Of zijn de spionnen van Renault ondertussen zo goed dat ze aan de wegligging van een concurrent kunnen zien hoeveel brandstof er in zit?
pi_56887640
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:51 schreef Ared het volgende:
En Alonso weet dat omdat BMW hem na iedere run even laat roeren in de benzinetank? Of zijn de spionnen van Renault ondertussen zo goed dat ze aan de wegligging van een concurrent kunnen zien hoeveel brandstof er in zit?
Denk dat Renault kijkt hoelang de slang erin hangt? Maarja, wie zegt dat er wat uit komt!
pi_56887796
quote:
Suzuki holds crunch talks on team future

Aguri Suzuki has flown to Japan for talks with senior Honda executives as he bids to secure the future of his Formula One team, autosport.com has learned.

Super Aguri have faced a difficult winter, with financial problems forcing them to curtail their testing programme. The team were forced to pull out of this week's Barcelona test at the last minute because of their current situation.

The team's continued absence from testing has prompted speculation that they may not make it to the season-opener in Australia, and it is understood that the talks taking place in Tokyo over the next 24 hours are now key to deciding their future.

Sources have revealed that between three and four investment deals are on the table for Suzuki to consider - ranging from a takeover of equity to more straightforward team sponsorship.

Aguri is believed to be weighing up the options but needs to finalise how much support he can rely on from Honda, who have helped fund the team since they entered F1 in 2006.

Honda chiefs are believed to be keen for Super Aguri to become a self-funding enterprise, especially as in the next few years the team will have to begin becoming an outright constructor.

The team are currently awaiting news from Japan about what Suzuki's plans for the future are, with personnel on standby to head to Barcelona to resume testing next week.
Bron
quote:
Mutua Madrilena returns to Renault

The Renault F1 team have announced Mutua Madrilena has signed a two-year partnership agreement with the French squad.

The Spanish insurance company returns to Renault after a year sponsoring the McLaren team and Spanish driver Fernando Alonso, now back at Renault.

Mutua Madrilena said at the time of leaving McLaren that its decision was not linked with Alonso's exit.

"We are happy to see the reunion of what has proved to be a solid and dynamic partnership," said team boss Flavio Briatore.

"We want to build on the success of our close relationship with Mutua Madrilena as we strive to reach even greater heights in the years ahead.

"They join a solid base of partners, confirming the team's positive outlook, and I am sure we will enjoy a successful future together."

Mutua Madrilena President Ignacio Garralda added: "The partnership with the ING Renault F1 Team is a logical extension of our company's strategic approach and one of the most effective ways to communicate with the public.

"We began our involvement in Formula One with this team, so we feel at home, and confident that the continuity of this relationship will help bring success for both organisations."
Bron
pi_56887935
Hopen dat SA het overleeft.
pi_56888035
Apart dat ING dat toestaat. ING zit zelf ook in de verzekeringen (Nationale Nederlanden), en volgens hun homepage hebben ze zelfs een kantoor in Madrid!

pi_56888629
Tijden van Barcelona:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 1.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:22.153   32
 2.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:22.185   64
 3.  de la Rosa    McLaren-Mercedes     (B)  1:22.208   92
 4.  Massa         Ferrari              (B)  1:22.213   95
 5.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:22.248  108
 6.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  1:22.477   81
 7.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:22.499  102
 8.  Badoer        Ferrari              (B)  1:22.535  102
 9.  Alonso        Renault              (B)  1:22.657   61
10.  Glock         Toyota               (B)  1:22.901  109
11.  Piquet        Renault              (B)  1:23.286  104
12.  Kobayashi     Toyota               (B)  1:24.132   56
13.  Hulkenberg    Williams-Toyota      (B)  1:24.222   59
pi_56890191
Godnondejus!!! Wat is Williams toch iedere keer snel!! En Nakajima verrast mij ook steeds!! Vaak sneller dan Rosberg! Hulkenberg rijd daarintegen altijd slechte tijden.
pi_56891467
Ziet er goed uit voor Rosberg dit jaar Hoop dat ie leuke dingen kan laten zien.

Hpoi, layoutverneuker
pi_56891911
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:10 schreef Atreidez het volgende:
Ziet er goed uit voor Rosberg dit jaar Hoop dat ie leuke dingen kan laten zien.

Hpoi, layoutverneuker
Sorry, verneukt dat Smurf de lay-out?? Bij mij niet namelijk? Firefox wellicht?

edit: sig aangepast
pi_56892000
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:29 schreef HPoi het volgende:
Sorry, verneukt dat Smurf de lay-out?? Bij mij niet namelijk? Firefox wellicht?

edit: sig aangepast
Hij liep hier met IE buiten de lijnen door omdat er geen spaties in zaten
pi_56892106
Williams-Toyota eerste en laatste, dat zie je niet vaak.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_56892294
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:36 schreef buitenbeentje het volgende:
Williams-Toyota eerste en laatste, dat zie je niet vaak.
Opdrogende baan he
Calm down, please!
pi_56892725
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:16 schreef HPoi het volgende:
Godnondejus!!! Wat is Williams toch iedere keer snel!! En Nakajima verrast mij ook steeds!! Vaak sneller dan Rosberg! Hulkenberg rijd daarintegen altijd slechte tijden.
Maar nog langzamer dan Vettel eerder deze maand (1.21.6)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56903108
*Offtopic*

vrijdag 22 februari 2008 @ 12:12:14 #100
8372 Bastard
Persona non grata
pi_56903121
Al bekend of en wanneer de F1 manager weer van start gaat?
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')