abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56767921
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:21 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik heb niets te verbergen maar ik vind dit geen goede ontwikkeling...
Ik heb ook niets te verbergen, maar weiger om hier aan mee te gaan werken. Dan maar geen paspoort of rijbewijs. Ik weiger dit, dit gaat echt veel te ver. Den Haag, bekijk het maar!
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:04:16 #182
3542 Gia
User under construction
pi_56768037
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:38 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Er zijn ook heel veel voordelen aan het chippen van elke inwoner. Doen we toch ook niet? Dit is precies hetzelfde.
Vind dat nogal niet hetzelfde. Ze blijven van mijn lijf af.
quote:
Maar jij trapt er met open ogen in omdat ze alles langzaam invoeren. Hierna komen er overal op straat cameras te hangen,
Mee eens.
quote:
daarna moet iedereen alles digitaal betalen zodat elke transactie gelogd wordt,
Niet mee eens, zal ook niet gebeuren.
quote:
volgende stap is verplichte checkpoints op elke openbare plek voor je er naar binnen mag
Ik ben wel voor een pasjessysteem om etters te weren uit zwembaden, bioscopen, disco's enz....
quote:
en we eindigen inderdaad met gechipte mensen.
Onzin.
quote:
Alles uit naam van veiligheid en het bestrijden van misdaad natuurlijk hè.
Sommige dingen kunnen daar inderdaad toe bijdragen.
quote:
Dit gaat net zo worden als kopieerbeveiliging op cd's en games. De goeden hebben er last van en de kwaadwilligen vinden overal manieren om tussen de mazen te ontsnappen.
Je mag cd's en games niet kopieren. Wat is er mis met zo'n beveiliging?
quote:
Je bent sowieso wel een amateur als je een misdaad pleegt zonder handschoenen natuurlijk.
Waar maak je je dan druk om? Trek je toch gewoon handschoenen aan!
pi_56768750
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:04 schreef Gia het volgende:
Hoe weet je dat? De ervaring leert dat je politici niet kunt vertrouwen, eigenlijk vertrouw ik het pas als het in de Grondwet staat dat er een grens is aan datgene wat de overheid mag doen. Die is er nu niet dus ik heb geen flauw idee waar je dat vertrouwen nu vandaan kunt halen.
quote:
Ik ben wel voor een pasjessysteem om etters te weren uit zwembaden, bioscopen, disco's enz....
Totaal andere discussie, dat zijn private partijen.
quote:
Onzin.
Hoe weet je zo zeker dat het onzin is dat mensen ooit gechipt gaan worden?
quote:
Je mag cd's en games niet kopieren. Wat is er mis met zo'n beveiliging?
Beveiligingen zijn eenvoudig te omzeilen door mensen die daar verstand van hebben, denk bijvoorbeeld aan de OV-chipkaart. Je creeert slechts een systeem waar normale last van hebben en de boeven kunnen door gewoon een hacker in te huren eenvoudig de beveiliging omzeilen. De maatregel is dus volstrekt niet effectief.
pi_56768772
Vingerafdrukken, telefoontaps, RFID, wanneer stopt Big Brother met zijn enge praktijken?
pi_56768864
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:43 schreef GaylordF0kker het volgende:
Vingerafdrukken, telefoontaps, RFID, wanneer stopt Big Brother met zijn enge praktijken?
Nooit, want dat komt tot stand doordat een groot deel van bevolking alleen denkt via primaire gedachten waarin men in fractie zeer zwaarwegende beslissingen denkt te kunnen nemen (zo van "Oh, ja dat vind ik eigenlijk best een goede maatregel" in tien seconden heeft men tegenwoordig een oordeel klaar) en politici volledig los zijn van iedere ideologische inslag waardoor zij geen rem meer kennen om te voorzien in deze schijnbehoefte van de bevolking.

En dat is ook het probleem met een democratie, de werking van dat systeem is er op gebaseerd dat iedereen een wel overwogen keuze weet te maken en daarbij zo verstandig is ook vooruit te denken. Dat is echter een foutieve aanname waardoor de werking van dat systeem in duigen valt.
pi_56769576
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:38 schreef ethiraseth het volgende:
daarna moet iedereen alles digitaal betalen zodat elke transactie gelogd wordt
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:04 schreef Gia het volgende:
Quoted for the (near) future
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 13:36:07 #187
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56769647
Een troost: zolang de gristenunie in 't kabinet zit, zullen ze niet gaan experimenteren met geimplanteerde RFID's.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56770339
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:36 schreef gronk het volgende:
Een troost: zolang de gristenunie in 't kabinet zit, zullen ze niet gaan experimenteren met geimplanteerde RFID's.
Als kinderen daardoor beschermd kunnen worden stemt Minister Verbod van de VerbodUnie direct voor hoor .
  zaterdag 16 februari 2008 @ 15:52:32 #189
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56771794
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 14:20 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als kinderen daardoor beschermd kunnen worden stemt Minister Verbod van de VerbodUnie direct voor hoor .
Ze moeten tenslotte wel terug te vinden zijn als ze ontvoerd worden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56771829
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:52 schreef OldJeller het volgende:
Eigenlijk moet er een centraal topic komen waarin alle doorgevoerde en geplande wijzigingen m.b.t. privacy en vrijheid worden opgesomd van de laatste paar jaar. Wat telkens bijgewerkt wordt.
Zul je versteld van staan hoeveel dat wel niet is, en het is interessant om het allemaal te weten.

Vraag mij ook af wanneer iedereen dan eindelijk gechipt wordt onder het mom van 'veiligheid' en 'gemak'.
Dit is een heel goed idee. Want die anti-privacymaatregelen worden zo langzaam ingevoerd, dat het bijna niet op valt.

Begin maar.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56774011
Ik vind deze maatregel toch wel gevaarlijk hoor! geen goede ontwikkeling en hoop dat als dit wetsvoorstel er door gedrukt wordt door de tweede kamer ,dat er dan een massaal burger iniatief wordt ingezet ,om dit tegen te houden.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:35:02 #192
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56776380
Ik kwam nog een goed artikel tegen over allerlei maatregelen die de afgelopen jaren zijn ingevoerd i.v.m. het inperken van onze vrijheden. Lees ze maar eens rustig door en oordeel dan zelf maar eens:

http://sargasso.nl/archie(...)-privacyschendingen/

En hierna komt dus nog het e.e.a. aan maatregelen, zoals binnenkort de vingerafdrukken toestand en wat later het chippen van de bevolking. Doe je niet mee? Prima hoor,maar dan heb je ook geen recht meer op een ziektekostenverzekering. Is gewoon chantage van de bevolking door onze eigen overheid.

Wordt gewoon tijd dat we de straat op gaan en een flinke demonstratie in Amsterdam of Den Haag gaan organiseren. Ik heb dus ook zoiets van: de komen niet aan mijn lijf, daar blijft de overheid vanaf. Wat denken ze wel?

[ Bericht 40% gewijzigd door ron1872 op 16-02-2008 20:09:39 ]
pi_56776675
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:45 schreef Chadi het volgende:
Inderdaad op naar een totalitair systeem.
Heb je goed gezien: 60 jaar geleden hadden we de Ausweis met vingerafdrukken en deJoden de Davidster. Nu krijg je een paspoort met je eigen vingerafdrukken erin en een chip in je hoofd geïmplanteerd. De geschiedenis herhaalt zich gewoon. Het is toch waanzinnig dat onschuldige burgers vingerafdrukken moeten afstaan?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 20:16:43 #195
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56776922
quote:
En dan ligt er een pijnlijke les uit het Nederlandse verleden. Een van de redenen waarom er in Nederland relatief veel Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn omgebracht was omdat we een uitstekende registratie hadden.
Wat we nu neerzetten is een systeem dat vele malen meer gegevens bevat en vele malen beter toegankelijk is. Het is voor een kwaadwillende regering een fluitje van een cent straks om alle ongelovigen of alle alcoholisten op te zoeken en te laten verdwijnen. Dat is immers in het belang van het grote geheel dan.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 20:20:31 #196
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56777027
Hier het artikel uit de NRC:
quote:
Database van alle vingerafdrukken
Gepubliceerd: 16 februari 2008 09:33 | Gewijzigd: 16 februari 2008 18:15
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 16 febr. Staatssecretaris Ank Bijleveld (Binnenlandse Zaken, CDA) stelt voor de vingerafdrukken van iedereen die een identiteitsbewijs aanvraagt toegankelijk te maken voor opsporing.

Dat blijkt uit een wetsvoorstel dat Bijleveld onlangs naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Alle landen van de Europese Unie moeten vanaf juni volgend jaar paspoorten uitgeven waarin twee vingerafdrukken van de houder opgenomen zijn. Bijleveld stelt voor justitie onder voorwaarden toegang te verlenen tot de ‘centrale reisdocumentenadministratie’. Daarmee krijgt justitie de beschikking over een database met de vingerafdrukken van alle Nederlanders van zes jaar en ouder.

Volgens het wetsvoorstel van Bijleveld zou de database alleen geraadpleegd mogen worden bij zwaardere misdrijven en met toestemming van de officier van justitie. „Niet iedere rechercheur kan erin grasduinen”, aldus een woordvoerder van het ministerie.

Ook het gebruik wordt beperkt. Justitie mag geen willekeurige vingerafdrukken van een plaats delict in de database invoeren. Een officier zou alleen vingerafdrukken van een concrete verdachte mogen voorleggen, met het doel deze te identificeren.
Los van het feit dat dit vanuit de EU komt en dus gewoon door zal gaan (want tegenhouden door bijvoorbeeld een referendum is door onze vrolijke vriendenclub in Den Haag onmogelijk gemaakt) zijn er een aantal punten in deze tekst waar ieder weldenkend mens van weet wat er gaat gebeuren:
  • Usb-stick ministerie op straat
  • MIVD'er verliest USB-stick met topgeheime informatie
  • Geen vervolging voor verlies usb-stick
  • Defensie werkt aan database voor vermiste USB-sticks

• Agenten misbruiken massaal politie informatiesystemen voor privé doeleinden
  • Justitie wil aantal telefoontaps niet bijhouden
  • Inlichtingendiensten / Nederlandse tapkamers lek
    En het lijstje kan nog wel langer worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stupendous76 op 16-02-2008 20:28:40 ]
  • Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 23:25:28 #197
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_56782159
    Van die dingen die je kunt verwachten als je een 'regels-zijn-regels'-mentaliteit (waar onze law-and-order typetjes zo dol op zijn) koppelt aan databases met persoonsinfo:
    http://rawstory.com/news/(...)y_sheriffs_0202.html
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_56782670
    De EU voert op "democratische" wijze in waar mening dictator uit de 20ste eeuw alleen maar van kon dromen. Dit idee is het meest abjecte idee wat ooit vanuit de EU is geopperd. Opzich is dat al een tragische prestatie.

Een totale afbreuk van de vrijheid van het individu. Zeer zorgelijke ontwikkeling temeer daar de overheid nog nooit heeft laten zien dat het correct omgaat met dit soort gegevens.

Alsof je veiligheid creëert door vrijheid af te nemen. Wat een onwenselijke gotspe.
      zondag 17 februari 2008 @ 21:36:46 #199
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_56801287
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 20:21 schreef Ivo1986 het volgende:
    Ik heb niets te verbergen maar ik vind dit geen goede ontwikkeling...
    Ik wel, genoeg zelfs, ik heb een dikke zak buitenwiet liggen voor eigen gebruik, pretpillen in een laatje voor af&toe, een flesje geen-spa-blauw in de koelkast en een nachtkastje vol zaken die ik in bed gebruik inclusief de inmiddels verboden poppers, daarnaast is mijn betaalgedrag niet echt netjes als ik aan het eind van de maand krap zit.
    Dan vind ik het soms ook heerlijk om naakt door mn huis te hobbelen en op de trap met mn vriendje te vrijen, ik heb een vrij afwijkende mening die ik graag in [BNW] ventileer en heb een schijf vol verdachte PDF's over bommen maken en andere para militaire zaken.

Ben ik nu verdacht? nee, heb ik wat te verbergen? ja voor mijn gevoel wel, heb ik dan trek in een huiszoeking omdat mijn vingerafdrukken toevallig een beetje matchen met die ze op een of andere crime scene vinden? nee duidelijk niet, vandaar dat ik dan ook faliekant tegen dit wetsvoorstel ben en zorg dat tegen de tijd dat ik een paspoort met bio metrische kenmerken moet hebben ik in een ander land woon waar men nog niet zo paranoïde ten opzichte van de eigen bevolking is.

Er is een oudhollandsch spreekwoord wat hier zeker op z'n plek is;
    "Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"

en voor iedereen die niet op linkjes klikt en vind dat t wel meevalt even een kleine opsomming:
    quote:
    Veel mensen hebben niet in de gaten wat er gaande is doordat de maatregelen in stukjes komen. Iedere losse maatregel leidt niet tot veel discussie. Maar als je ze samen beschouwt, ziet het er heel anders uit.
    Hier de meest relevante ontwikkelingen van de laatste tien jaar samengevat:

* Wet ongebruikelijke transacties; Alle grote financiële transacties dienen gemeld te worden.
    * Telecomwet voor aftappen telefoonverkeer; Op verzoek moet ieder telefoongesprek (vast danwel mobiel) afgeluisterd kunnen worden.
    * Wet op de Legitimatieplicht; Iedereen moet in de openbare ruimte een kunnen laten zien wie hij/zij is
    * Preventief fouilleren; Indien de politie daar aanleiding toe ziet, kan men in aangewezen gebieden iedereen fouilleren.
    * Elektronisch Kind Dossier (EKD) en Verwijzingsindex; Met ingang van dit jaar moet van alle kinderen vanaf hun geboorte een EKD bijgehouden worden met daarin oa 900 vragen over de het kind, de ouders (gelovig of niet, vroeger mishandeld….) en de omgeving (slechte buurt, water dicht bij huis….). Meerdere instanties hebben toegang tot het dossier. Het blijft actief tot het kind 19 wordt en moet nog tot 15 jaar na het laatste incident bewaard worden (dus maximaal tot iemand 34 wordt)
    * Wet Vorderen gegevens; Geeft opsporingsinstanties meer bevoegdheden om gegevens bij verschillende organisaties opvragen. Zo kunnen bijvoorbeeld de uitleengegevens bij een bibliotheek ingezien worden
    * Swift; Nederland staat toe dat Amerika gegevens over internationale betalingen vanuit NL kan inzien
    * Bankgegevens; Nederland staat toe dat Amerika bij buitenlandse vestigingen van Nederlandse banken kan afdwingen de rekeninggegevens van Nederlanders in te zien
    * Vliegtuigpassagiersgegevens (PNR agreement); Europa (en dus NL) heeft ingestemd dat de VS allerlei gegevens over de passagiers krijgen voor vertrek, inclusief geloofsovertuiging indien bekend
    * Wijziging wet op de Telecom; Geeft de ministers de mogelijkheid om mobiele gesprekken af te luisteren en/of te lokaliseren, zonder gerechtelijk bevel en zonder medeweten van de telecomproviders.
    * Europese dataretentiewet; Alle verkeergegevens van mobiele gesprekken, alle positiebepalingen van mobiele telefoons en alle internethandelingen (mail, surfen…) moeten een half jaar worden bewaard en opgevraagd worden
    * Uitbreiding wet invordering; Alle bovengenoemde verkeersgegevens in Nederland tenminste 18 maanden bewaren (ontwerp)
    * Wet Structuur Uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen en BSN; Alle bestanden van uitvoeringsorganisaties moeten op persoon (nu middels Burger Service Nummer) gekoppeld worden
    * Wet Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten; De AIVD mag alle gegevensbestanden binnen overheid en bedrijfsleven opvragen en daarop datamining (patronen zoeken) toepassen
    * Videobewaking; In vrijwel alle gemeenten en in metro’s, bussen, treinen, winkels, winkelcentra, ziekenhuizen, sporthallen, etc… wordt er 24 uur per dag met videocamera’s alles geregistreerd wat plaats vindt
    * Elektronisch Medicatie Dossier: Alle gegevens over gebruikte medicijnen worden per persoon vastgelegd
    * Elektronisch Patiënt Dossier: Alle medische gegevens van een persoon komen in één elektronisch dossier te zitten (nog in opbouw)
    * OV chipkaart; Op naam staand vervoersbewijs dat vanaf 1-1-2009 voor alle openbaar vervoer met gelden en waarmee alle vervoersbewegingen vastgelegd kunnen worden
    * Nationale Sigint Organisatie
    * Paspoort met biometrische gegevens; Nieuwe paspoorten worden voorzien van een chip met biometrische gegevens. Deze gegevens komen vanaf 2009 ook in databases en kunnen voor andere doeleinden gebruikt worden.
    bron
    Are we not savages, innately destined to maim and kill?
    Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
    Our intelligence may progress at geometric rates
    Yet socially we remain belligerent neonates
    pi_56813383
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Op welke grond denkt onze overheid de burger te mogen dwingen om deze informatie aan hen te geven? Zaken als een gelaatsscan of vingerafdrukken weiger ik eigenlijk af te staan. Wat gebeurt er eigenlijk als je weigert aan deze onzin mee te doen?
    geen idee maar ik weiger idd die gegevens te gaan geven , dan maar geen paspoort dus ik zal het snel genoeg uit gaan vinden als dit ingevoert is
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
      donderdag 21 februari 2008 @ 01:31:35 #201
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_56876307
    Typisch dat zelfs zo'n belangrijk onderwerp hier op Fok! langzaamaan weer naar beneden verdwijnt in de topiclijsten...
    Je zou verwachten dat zo'n maatregel die iedereen treft veel meer zou leven, maar kennelijk zijn er wel heel erg veel mensen die onder het aangeleerde mom 'maar ik heb niks te verbergen' zich mee laten voeren in de waan van de veiligheid, "wij al uw gegevens, u een veilig leven" my ass, ik wil geen veilig leven, ik wil een echt leven,liefst met af en toe wat spanning en niet gepamperd van de wieg tot het graf...
    Maarrrrr ik kwam op een ander forum de volgende link tegen, een demonstratie! jawel, een heuse, met mensen, op de dam, tegen deze wetgeving, en nou ben ik absoluut niet van het demonstreren, liever een grote bek op internet dan buiten staan met een spandoek, maar dit keer ga ik wel, en ik hoop met mij vele verontruste fokkers!
    http://www.opstand.freedisk.nl/ <--hiero aanmelden, afwachten tot het echt serieus iets word en gaan! met z'n allen! en kabaal maken, want wat mij betreft is het genoeg geweest!!
    Are we not savages, innately destined to maim and kill?
    Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
    Our intelligence may progress at geometric rates
    Yet socially we remain belligerent neonates
    pi_56876641
    Het lijkt wel alsof de politici liever onze grondrechten kwijt zijn dan lief. Stukje bij stukje wordt onze grondwet afgeschaft en wordt de controlestaat opgebouwd. Die gelaatsscan gebruiken om je gezicht automatisch te laten scannen door camera's, want zo ver zijn ze er nu al mee. Het is zelfs al zo ver dat ze ook kunnen zien in wat voor een mood je bent en of je "verdacht" kijkt. Zo krijg je een maatschappij waar iedereen een robot is en die sterk zal lijken op die van Big Brother.
    Hebt u een oorlog in Irak besteld?
    pi_56876656
    Check ook dit supermooie filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=jJTLL1UjvfU
    Hebt u een oorlog in Irak besteld?
      zondag 24 februari 2008 @ 16:51:51 #204
    142208 zangerbob3
    Check mijn nieuwe sing0l !
    pi_56950107
    *kick* en tevens tvp aangezien ik niet als een stuk vee wil worden gechipt!
      zondag 24 februari 2008 @ 17:44:28 #205
    67978 HenryHill
    Fake it 'till you make it
    pi_56951168
    quote:
    Op donderdag 21 februari 2008 01:31 schreef YuckFou het volgende:
    Typisch dat zelfs zo'n belangrijk onderwerp hier op Fok! langzaamaan weer naar beneden verdwijnt in de topiclijsten...
    Je zou verwachten dat zo'n maatregel die iedereen treft veel meer zou leven, maar kennelijk zijn er wel heel erg veel mensen die onder het aangeleerde mom 'maar ik heb niks te verbergen' zich mee laten voeren in de waan van de veiligheid, "wij al uw gegevens, u een veilig leven" my ass, ik wil geen veilig leven, ik wil een echt leven,liefst met af en toe wat spanning en niet gepamperd van de wieg tot het graf...
    Maarrrrr ik kwam op een ander forum de volgende link tegen, een demonstratie! jawel, een heuse, met mensen, op de dam, tegen deze wetgeving, en nou ben ik absoluut niet van het demonstreren, liever een grote bek op internet dan buiten staan met een spandoek, maar dit keer ga ik wel, en ik hoop met mij vele verontruste fokkers!
    http://www.opstand.freedisk.nl/ <--hiero aanmelden, afwachten tot het echt serieus iets word en gaan! met z'n allen! en kabaal maken, want wat mij betreft is het genoeg geweest!!
    14.gif

Toch leuk, die privacy disclaimer onderaan die pagina...
    So this is how liberty dies... with thunderous applause.
    Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
    pi_56951250
    Ik vind het eng. Echt waar. Ik voel mij daadwerkelijk bedreigd door de overheid.
    pi_56951804
    Ik heb er niet veel op tegen als deze gegevens opgenomen worden, ik ben er alleen op tegen dat elke VMBO agent mijn gegevens kan inzien. Als deze databank er is zou er een aparte commissie moeten zijn die elke aanvraag beoordeelt om te kijken of hij in de database gezocht mag worden. Dus niet voor elke winkeldiefstal een zoektocht maar wel voor zwaardere vergrijpen of herhaaldelijk stelen.

Als de opsporingsinstanties onbeperkt mogen zoeken is het hek van de dam. Laat ze maar per zoektocht heel duidelijk opschrijven waarom het nodig is om de persoon achter de vingerafdruk te vinden.
    Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
    pi_56953252
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 22:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mag ik alvast inzetten op de PVV? Die, hilarisch genoeg, het woord VRIJHEID in haar naam heeft staan?
    VVD, CU, PvdA, CDA en PVV, wellicht ook SGP.
      maandag 25 februari 2008 @ 00:19:20 #209
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_56959753
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 22:58 schreef Yildiz het volgende:
    Ohja, en voor alle voorstanders: een vingerafdruk is vérre van uniek. Het lijkt in de verste verte dus niet op DNA. Vindt je een vingerafdruk, dan zijn er zo tientallen tot honderden Nederlanders met dezelfde.
    Vérre van zelfs ?! Heb je daar wat meer info over ? Ik was altijd overtuigd dat een vingerafdruk redelijk waterdicht is, ervan uitgaand dat je met genoeg herkenningspunten werkt ?
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
      maandag 25 februari 2008 @ 00:42:53 #210
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_56960061
    Kort: het patroon is redelijk waterdicht, de kenmerken niet.

Vergelijk: met 'geslacht, haarkleur, lengte, gewicht' heb je ook nog 'dubbelen' onder de nederlanders. Daarvoor moet je dingen gebruiken als 'moedervlekken' en andere dingen. Gebruik maken van het hele patroon is moeilijker, kost meer opslag, etc.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')