abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:41:15 #31
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56759608
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:33 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het wel een veilig gevoel, zo'n overheid die alles en iedereen in de gaten houd. Stel dat je kind opeens verdwijnt opeens. GSM-scan: ze blijkt in Rotterdam in die en die buurt te zitten. Kun je gericht gaan zoeken. Of als er bij je ingebroken is en je reageert snel kan de politie dezelfde avond nog de dader en je privé-spullen achterhaald hebben.
We hebben een democratisch gekozen overheid, dus daar kun je vertrouwen in hebben. In ieder geval meer dan in allerlei criminelen en terroristen die helemaal geen verdere scrupules hebben.
Dus je zou het ook prima vinden als de overheid camera's in je huis ophangt om je zo de hele dag te monitoren? Wie weet wat voor gevaarlijke activiteiten je kan gaan ontplooien daar hè! Dat moeten we voorkomen.

De overheid heeft nog nooit aangetoond competent te zijn op ict-gebied, dus ik vertrouw ze voor geen ene centimeter, "democratisch" gekozen of niet. Democratie is geen garantie voor kwaliteit.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56759632
quote:
Ik vind het wel een veilig gevoel, zo'n overheid die alles en iedereen in de gaten houd. Stel dat je kind opeens verdwijnt opeens. GSM-scan: ze blijkt in Rotterdam in die en die buurt te zitten. Kun je gericht gaan zoeken. Of als er bij je ingebroken is en je reageert snel kan de politie dezelfde avond nog de dader en je privé-spullen achterhaald hebben.
We hebben een democratisch gekozen overheid, dus daar kun je vertrouwen in hebben. In ieder geval meer dan in allerlei criminelen en terroristen die helemaal geen verdere scrupules hebben.
Sinds wanneer is de overheid een democratisch gekozen instituut? Stem jij op welke ambtenaar waar komt?

De overheid als instituut is juist een bedreiging voor de democratie.
pi_56759637
Ik hak liever mijn handen eraf.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:42:32 #34
203688 Drijfzand
account closed
pi_56759639
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat de nauwkeurigheid en rechtvaardigheid van veroordelen alleen maar toeneemt met deze technieken. Net als met DNA-technieken. Dankzij die methode zijn al een aantal mensen die jarenlang onterecht vastzaten vrijgesproken, en een aantal anderen, schuldigen, veroordeeld.
Hoe meer informatie een rechter heeft, hoe nauwkeuriger hij kan oordelen. Het is dus allemaal in ons voordeel.
Als jij het leuk vind om telkens naar het politiebureau te moeten gaan als er een inbraak gepleegd wordt op een plaats die jij bezocht hebt....

Hoeveel mensen gaan, puur door toeval, opvallend veel uit zo'n onderzoek komen? Reken maar dat ze die stevig gaan aanpakken.
too much to do in the real world.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:43:19 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56759654
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:38 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ten eerste gebeurt het scannen van de vingerafdrukken als iemand een nieuwe identiteitskaart komt halen.
Dit hoef je niet te doen, of gaan ze dat ook verplichten.
En ten 2e in 15 miljoen vingerafdrukken is het ook zoeken naar de welbekende speld in de hooiberg.

En wat heeft de democratie er mee te maken, ik vind dit meer een dictatuur.
Het is een democratie omdat we kunnen stemmen. Dat staat helemaal los van opsporingsmethoden.

En dat zoeken in die 15 miljoen vingerafdrukken zal wel geautomatiseerd worden, vermoed ik. Ik zie in ieder geval geen gigantisch gebouw met kamers vol rechercheurs door bakken met vingerafdrukken zoeken.

Ook denk ik dat één van de belangrijkste redenen is om illegale immigratie tegen te houden. Voor ons is het erg lastig om op Schiphol iemand met het paspoort dat van een familielid is te herkennen. Vluchtelingen gaan op vakantie naar hun thuisland, geven hun paspoorten aan familie die Nederland binnen komen, zelf melden ze zich aan de balie in Schiphol dat ze hun paspoort verloren hebben. Dat gebeurt voortdurend. Vingerafdrukken kunnen dit voorkomen. Alleen is het natuurlijk niet toegestaan enkel van ex-asielzoekers de vingerafdrukken te gaan verzamelen, dus van iedereen.
The End Times are wild
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:45:32 #36
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56759705
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is een democratie omdat we kunnen stemmen. Dat staat helemaal los van opsporingsmethoden.

En dat zoeken in die 15 miljoen vingerafdrukken zal wel geautomatiseerd worden, vermoed ik. Ik zie in ieder geval geen gigantisch gebouw met kamers vol rechercheurs door bakken met vingerafdrukken zoeken.

Ook denk ik dat één van de belangrijkste redenen is om illegale immigratie tegen te houden. Voor ons is het erg lastig om op Schiphol iemand met het paspoort dat van een familielid is te herkennen. Vluchtelingen gaan op vakantie naar hun thuisland, geven hun paspoorten aan familie die Nederland binnen komen, zelf melden ze zich aan de balie in Schiphol dat ze hun paspoort verloren hebben. Dat gebeurt voortdurend. Vingerafdrukken kunnen dit voorkomen. Alleen is het natuurlijk niet toegestaan enkel van ex-asielzoekers de vingerafdrukken te gaan verzamelen, dus van iedereen.
Dan nog liever van niemand vingerafdrukken en meer illegalen. Jij wilt dus het liefst een overheid die 24/7 van iedereen weet wat die doet, waar die zich bevindt, waar die vandaan komt en wat hij van plan is? Mischien moet je maar in een isoleercel gaan wonen, daar kan je tenminste niks overkomen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56759747
quote:

We hebben een democratisch gekozen overheid, dus daar kun je vertrouwen in hebben.
Sorry, maar als er iets is dat je wantrouwen verdient, is het de overheid.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_56759755
Dit idee is louter het creëren van schijnveiligheid waar angstige mensen, sowieso een slechte raadgever, waarschijnlijk nog achter staan ook. Wellicht pakken ze meer daders van misdrijven op maar dat elimineert nog niet het bestaan van misdadigers.

Zelfs in de grootste politiestaat zullen er misdrijven worden gepleegd al dan niet door de overheid zelf .
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:48:28 #39
203688 Drijfzand
account closed
pi_56759773
Ooit verbieden ze het openbaar dragen van vingertoppen bedekkende kledij.
pi_56759786
Tijd voor een tegengeluid zou ik zeggen, zijn ze nou helemaal bezopen ?
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:49:56 #41
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_56759811
Belachelijk!!

Rico begint steeds meer gelijk te krijgen: Zie ook OP

Opm DH : Thx dude.

[ Bericht 32% gewijzigd door Drugshond op 16-02-2008 18:51:01 ]
pi_56759826
Wie had ooit verwacht dat zo'n database voor iets ander gebruikt zou gaan worden dan waarvoor hij bedoeld was!?

vrijdag 15 februari 2008 @ 21:50:38 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56759828
En verder (om alle bovenstaande postjes tegelijk te beantwoorden) Denken jullie niet dat jullie teveel science-fiction films gezien hebben waarin de een of andere negatieve toekomstige maatschappij werd geschetst, en dat jullie daar jullie mening op baseren?
Onze vrijheid en de waarde van onze democratie zit helemaal niet in het wel of niet ophangen van camera's of het nemen van vingerafdrukken. Die zit hem in rechtvaardige wetten opstellen en het integer toepassen ervan. Welke middelen hiervoor gebruikt worden is secundair.

Verder vind ik jullie een beetje ouderwets, want traditionele opsporingsmethoden of beveiligingen worden wél door jullie geaccepteerd (sloten op deuren, surveilleren van politie, opsluiten van gevangenen, straatlantaarns etc etc), maar modernere middelen niet, terwijl het feitelijk hetzelfde is.
The End Times are wild
pi_56759863
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Wie had ooit verwacht dat zo'n database voor iets ander gebruikt zou gaan worden dan waarvoor hij bedoeld was!?

.

Ja, net zoals dat terroristen zich helemaal niet blijken te storen aan de ID plicht en gewoon een (al dan niet vals) ID bewijs op zak hebben - de rotzakjes, en dat een horde losgeslagen jongeren helemaal niet aan de camera's op het plein denken wanneer ze iemand lens trappen.

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_56759869
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:36 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

bullshit, ze gaan alle gevonden vingerafdrukken op plaatsen van een misdaad vergelijken met de database. En in tegenstelling tot een beetje intelligente crimineel draagt de gemiddelde nederlander niet overal handschoenen.
Hoeveel gevonden vingerafdrukken denk je dat aan de pleger van de misdaad toebehoren?
lekker boeiend, dat is een ramp?
het is voor je eigen veiligheid.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_56759910
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:52 schreef roburt het volgende:

[..]

Ooh, nou, dat scheelt. Nu maar hopen dat ze er integer en veilig mee omgaan he. Maar gelukkig, het is niet alsof er elke maand 3 USB sticks van overheidsinstanties gevonden worden ofzo. Of dat men PC's met gevoelige info aan de straat zet.
pi_56759923
Wat een paranoïde aanstellerij, het geldt alleen voor mensen met een identiteitskaart of een paspoort. Het is dus niet alsof je bekeurd gaat worden als je je vingerafdrukgegevens niet aan de overheid geeft, .
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:55:15 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56759930

Pas op jongens, de overheid gaat onze gedachten lezen!!
The End Times are wild
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:56:09 #49
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_56759956
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:54 schreef Monidique het volgende:
Wat een paranoïde aanstellerij, het geldt alleen voor mensen met een identiteitskaart of een paspoort. Het is dus niet alsof je bekeurd gaat worden als je je vingerafdrukgegevens niet aan de overheid geeft, .
Het begint inderdaad bij een identiteitskaart en een paspoort. Zo gaat het steeds verder. Waar stopt het uiteindelijk?
pi_56759973
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:50 schreef LXIV het volgende:

Onze vrijheid en de waarde van onze democratie zit helemaal niet in het wel of niet ophangen van camera's of het nemen van vingerafdrukken.
Natuurlijk zit de waarde van onze vrijheid daar wel in, suffie.

En over integer gesproken, is het toeval dat wanneer ik door R'dam loop, alleen donker gekleurde mensen om hun ID bewijs gevraagd wordt? Is dát integer? Is dat diezelfde overheid die met dit soort gegevens moet omgaan en mij beschermen?
pi_56759993
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:55 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]

Pas op jongens, de overheid gaat onze gedachten lezen!!
Nee, het gaat hier om het gebruik van een database met vingerafdrukken en gelaatsscans ook te gebruiken voor opsporingsdoeleinden. Dat is totaal wat anders dan gedachten lezen.
pi_56759994
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:50 schreef Evil_Jur het volgende:

Nou ja, een dergelijke wetswijzging komt er toch niet door, je bent in een fatsoenlijke rechtstaat pas verdachte als er concrete aanleiding voor is. Het is een grove aantasting van de persoonlijke vrijheid en kan denk ik ook succesvol worden aangevochten aan het Europees rechtshof. Maar dan nog, het idee is al te absurd voor woorden.

Iedereen heeft wel wat te verbergen, en dat is meestal niet iets strafbaars. Een overheid die een vingerafdruk van je ergens vindt kan je dan ook als verdachte aanmerken en allerhande extra onderzoek gaan doen waar normaal gesproken geen enkele aanleiding voor zou zijn geweest.

En je weet hoe het in Nederland gaat, waar rook is is vuur, en als je eenmaal verdachte bent geweest is het verdomd moeilijk dat stigma ooit nog kwijt te raken. We kunnen beter al die angsthazen preventief opsluiten, lekker veilig voor zichzelf achter slot en grendel. Kunnen ze in de cel de hele dag met de dekens over hun hoofd op bed blijven liggen.
pi_56759997
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:54 schreef Monidique het volgende:
Wat een paranoïde aanstellerij, het geldt alleen voor mensen met een identiteitskaart of een paspoort.
Oh nou, dat is slechts verplicht gesteld door diezelfde overheid een paar jaar terug he. .
pi_56760058
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:52 schreef roburt het volgende:

[..]

Ik voel me een stuk veiliger, dank je.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government. Supreme executive power derives from a mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony.
pi_56760074
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het begint inderdaad bij een identiteitskaart en een paspoort. Zo gaat het steeds verder. Waar stopt het uiteindelijk?
Ik wil een chip in mijn anus!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:02:06 #57
203688 Drijfzand
account closed
pi_56760100
pi_56760106
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:00 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik wil een chip in mijn anus!
Een wokkel?
pi_56760133
Pyongyang. Daar moeten ze bij het CDA en de CU vast een behoorlijk harde piemel van krijgen, van dat soort omstandigheden.
pi_56760225
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:49 schreef gelly het volgende:
Tijd voor een tegengeluid zou ik zeggen, zijn ze nou helemaal bezopen ?
Ik ben oprecht benieuwd wat ze willen doen als iemand op principiele gronden bezwaar maakt.

Tuurlijk, ze hebben de middelen, maar koppigheid en potentiële publiciteit gaan een heel stuk verder.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')