abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56734949
Je ziet ze steeds vaker: grote kantoortuinen in bedrijven met een kudde personeel erin . Je ziet werkgevers daartoe steeds meer overgaan tot die gruwelijk lelijke grijze " tuinen", omdat het minder geld kost en daardoor de winsten steeds verder doen opstuwen. Het beroerde is als 1 werkgever daaraan begint er dan steeds meer komen: gevolg je ziet bijna niet anders meer dan dergelijke achterlijke kantoortuinen...

Maar wat is nou eigenlijk het verschil qua welzijn tussen:

een dierentuin:

Of een legbatterij:

Of die vreselijke kantoortuin :

Nouja, overeenkomsten genoeg natuurlijk. Een legbatterij vloeit ook voort uit een lagere kostencijfer.....

Denken werkgevers dat werknemers daarin werkelijk plezierig EN PRODUCTIEF kunnen werken? Telt het welzijn van de werknemer nu werkelijk helemaal niet meer? En dan zo naïef zijn dat zo'n werkomgeving alleen maar tot meer stress en verzuim leidt? Het is gewoon schandalig dat die werkgevers zelf niet de verantwoordelijkheid nemen maar wel beginnen te kermen als het ziekteverzuim stijgt...Raar dat ze dat niet doorhebben...

Dus is wat mij betreft de overheid aan zet door dergelijke grote kantoortuinen gewoon te verbieden. Maximaal vier mensen in 1 kamer.
pi_56735135
Ik werk in projectgroepen die bij elkaar zitten. Dat wekt een stuk gezamenlijke creativiteit op en je hebt veel collegiaal contact, wat ik prettig vind. Het is wel snel te druk en ik kan me voorstellen dat het geluid in zo'n tuin heel erg afleidt.

Het ziet er ook totaal niet inspirerend uit. Hoe zuig je de energie uit je mensen.
pi_56735148
Verbieden is bezopen, de overheid heeft zich niet te bemoeien met hoe ik mijn bedrijf run. Maar als werknemer bij zo'n bedrijf zou ik sterk overwegen om een andere baan te kiezen.
pi_56735403
Waarom zou je bij zo'n bedrijf gaan werken?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:06:02 #5
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_56735506
Als ze overheid zich hiermee zou bemoeien zou dat het meest trieste ooit zijn
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:09:14 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56735567
Ik dacht altijd dat zo'n kantoortuin een soort centerparks-achtige groene omgeving was, met veel aanplant en stromend water en rondvliegende tropische vogels. En dat je daar tussenin dan ergens je bureautje zou mogen opzetten. Dat leek me eigenlijk altijd wel wat.

Maar dan heb ik het met mijn 32m2 eigen kamer dus beter!
The End Times are wild
pi_56735711
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 20:48 schreef YourMaster het volgende:
Verbieden is bezopen, de overheid heeft zich niet te bemoeien met hoe ik mijn bedrijf run. Maar als werknemer bij zo'n bedrijf zou ik sterk overwegen om een andere baan te kiezen.
Je kan inderdaad voor een ander bedrijf kiezen, maar ik signaleer dat steeds meer bedrijven hun kantoor personeel ophokken in dergelijke kantoortuinen.. . De spoeling wordt dan rap dunner...
pi_56735726
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:09 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht altijd dat zo'n kantoortuin een soort centerparks-achtige groene omgeving was, met veel aanplant en stromend water en rondvliegende tropische vogels. En dat je daar tussenin dan ergens je bureautje zou mogen opzetten. Dat leek me eigenlijk altijd wel wat.

De meeste kantoortuinen zien er zo ongeveer uit als op de foto.....Heel grijs, steriel en koud. Brrrrrrr.
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:23:19 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56735876
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De meeste kantoortuinen zien er zo ongeveer uit als op de foto.....Heel grijs, steriel en koud. Brrrrrrr.
Only in America.

Ik heb laatst nog in een kantoortuin gewerkt. Leuke kleuren, op iedere rij bureaus een schemerlampje. Origineel was het gebouw bedoelt als autodealer, maar dit werkt ook.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:24:51 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56735905
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is dus niet zoiets, waar je lekker ergens gaat zitten, je laptopje opstart en een juffrouw je vraagt of je koffie of thee wil?

Waarom gaan mensen er dan naar toe?
The End Times are wild
pi_56736026
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het is dus niet zoiets, waar je lekker ergens gaat zitten, je laptopje opstart en een juffrouw je vraagt of je koffie of thee wil?

Waarom gaan mensen er dan naar toe?
Ja, dit is dan wel een ander verhaal. Maar de meeste zien er toch echt niet zo uit...
pi_56736050
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Only in America.

Ik heb laatst nog in een kantoortuin gewerkt. Leuke kleuren, op iedere rij bureaus een schemerlampje. Origineel was het gebouw bedoelt als autodealer, maar dit werkt ook.
Nou only in America? Ik zie ze hier ook steeds meer.....die diepvriesvarianten..
pi_56736323
Ja joh, ga jij lekker alleen op je kamer zitten met de deur dicht.
  † In Memoriam † donderdag 14 februari 2008 @ 22:31:04 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56737479
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Je kan inderdaad voor een ander bedrijf kiezen, maar ik signaleer dat steeds meer bedrijven hun kantoor personeel ophokken in dergelijke kantoortuinen..
Ik signaleer precies het tegenovergestelde. Misschien werk je gewoon een armoedige sector waar alleen puisterige tieners werken die dit soort callcentertaferelen accepteren.
Carpe Libertatem
pi_56739691
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Je ziet ze steeds vaker: grote kantoortuinen in bedrijven met een kudde personeel erin . Je ziet werkgevers daartoe steeds meer overgaan tot die gruwelijk lelijke grijze " tuinen", omdat het minder geld kost en daardoor de winsten steeds verder doen opstuwen. Het beroerde is als 1 werkgever daaraan begint er dan steeds meer komen: gevolg je ziet bijna niet anders meer dan dergelijke achterlijke kantoortuinen...

Maar wat is nou eigenlijk het verschil qua welzijn tussen:

een dierentuin:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Of een legbatterij:

[ afbeelding ]

Of die vreselijke kantoortuin :

[ afbeelding ]

Nouja, overeenkomsten genoeg natuurlijk. Een legbatterij vloeit ook voort uit een lagere kostencijfer.....

Denken werkgevers dat werknemers daarin werkelijk plezierig EN PRODUCTIEF kunnen werken? Telt het welzijn van de werknemer nu werkelijk helemaal niet meer? En dan zo naïef zijn dat zo'n werkomgeving alleen maar tot meer stress en verzuim leidt? Het is gewoon schandalig dat die werkgevers zelf niet de verantwoordelijkheid nemen maar wel beginnen te kermen als het ziekteverzuim stijgt...Raar dat ze dat niet doorhebben...

Dus is wat mij betreft de overheid aan zet door dergelijke grote kantoortuinen gewoon te verbieden. Maximaal vier mensen in 1 kamer.
Als het niet werkt, loopt de concurrentie met de klanten weg en verdwijnen deze kantoortuinen.

Trouwens moet ik nu serieus medelijden gaan hebben met KANTOORMENSEN? sorry hoor...
De klassenstrijd anno 2008 zeker uitgebuite kantoormensen.
pi_56740449
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Only in America.
Idd een van de minpunten van het werken in de VS. Tel daarbij ook nog op dat het 's winters binnen warm genoeg is om in je korte broek te lopen terwijl je 's zomers een winterjas nodig hebt.

Ramen kennen ze hier ook niet.

In Oostenrijk hebben ze geen klokken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56744383
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 00:21 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Als het niet werkt, loopt de concurrentie met de klanten weg en verdwijnen deze kantoortuinen.

Trouwens moet ik nu serieus medelijden gaan hebben met KANTOORMENSEN? sorry hoor...
De klassenstrijd anno 2008 zeker uitgebuite kantoormensen.
Welzijn van werknemers telt vandaag de dag niet meer. Het zijn gewoon legbatterijen. En Marianne Thieme maakt zich druk om goudvissen in een kom, maar dit?
pi_56745075
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Welzijn van werknemers telt vandaag de dag niet meer. Het zijn gewoon legbatterijen. En Marianne Thieme maakt zich druk om goudvissen in een kom, maar dit?
Ben je wereldvreemd ofzo? Bij elk bedrijf waar ik tot nu toe gewerkt heb (halfords, utopolis, shell, brunotti, heerema) is het precies andersom. Personeel is goud, wordt alles voor gedaan om het werk leuk te maken

Als je in een of ander kansloos kut kantoor gaat werken als callcenter agent ofzo verdien je het om er zo bij te zitten. Zoek dus een echt bedrijf om voor te werken.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_56747773
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 21:09 schreef LXIV het volgende:

dat is het ook het plaatje van echtgaaf is een typische VS hokjeskantoor
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 15 februari 2008 @ 13:40:03 #20
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_56748323
Ik zal het nog maar eens een keer uitleggen:
  • Dierentuinen bestaan omdat er mensen zijn die deze attracties graag bezoeken.
  • Legbatterijen bestaan omdat er mensen zijn die de eieren (of producten waarin deze worden gebruikt) die hieruit afkomstig zijn kopen.
  • Kantoortuinen bestaan omdat er werknemers zijn die geen probleem hebben met deze werkomgeving.

Dit zijn alle drie voorbeelden van hoe de markt werkt. Als mensen geen dierentuinen zouden bezoeken, zouden deze attracties niet bestaan. Als mensen geen eieren zouden kopen, zouden legbatterijen niet bestaan. Als werknemers een kantoortuin als werkomgeving niet zouden accepteren, dan zouden dat soort werkomgevingen niet bestaan. Overheidsingrijpen leidt alleen maar tot verstoring van de markt. Het zorgt ervoor dat de burger zich niet bewust hoeft te worden van de verantwoordelijkheid die hij draagt voor zijn eigen handelen.
  • pi_56751630
    Dit betekent dat jij als loonslaaf jezelf dus ziet als attractiedier.
    pi_56752374
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 15:58 schreef Fastmatti het volgende:
    Dit betekent dat jij als loonslaaf jezelf dus ziet als attractiedier.
    Elke werknemer is een bedrijfshoer.
    pi_56752438
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 13:40 schreef NewOrder het volgende:
    Als werknemers een kantoortuin als werkomgeving niet zouden accepteren, dan zouden dat soort werkomgevingen niet bestaan.
    Oh nee? Vraag de werknemers het zelf maar of ze dit zo graag willen. Ik weet wel zeker van niet. Zeker niet als het een trend wordt onder werkgevers....Want het is goedkoper produceren zo. Werknemers hebben het maar gewoon te slikken, er valt haast niets anders meer te kiezen. 1 of 2 werknemers in een ruimte kom je haast niet meer ...

Vroeger had je amper kantoortuinen. Of denk je dat ze in opmars zijn, omdat de werknemer dit graag wilt?

Wat zal de volgende stap zijn? Een concentratiekamp?
    pi_56752597
    Ja Echtgaaf, heuswaar het is prettig om collega's te hebben om wat mee te ouwehoeren onder het werk. En veelal hebben de kantoortuinen ook een aantal stilteruimtes voor het geval je je echt moet concentreren. Ik vind het wel prima .
    Qua ruimtebeslag scheelt het echt niet zoveel. Denk zelfs dat een ruim opgezette kantoortuin meer ruimte inneemt dan bescheiden losse kantoortjes.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_56752683
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 16:38 schreef du_ke het volgende:
    Ja Echtgaaf, heuswaar het is prettig om collega's te hebben om wat mee te ouwehoeren onder het werk.
    In welk kampf wordt dat nog op prijs gesteld?
    quote:
    En veelal hebben de kantoortuinen ook een aantal stilteruimtes voor het geval je je echt moet concentreren. Ik vind het wel prima .
    Qua ruimtebeslag scheelt het echt niet zoveel. Denk zelfs dat een ruim opgezette kantoortuin meer ruimte inneemt dan bescheiden losse kantoortjes.
    Dan begrijp ik het helemaal niet waarom ze dit dan zo willen
    pi_56752754
      vrijdag 15 februari 2008 @ 17:42:50 #27
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_56754066
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 13:40 schreef NewOrder het volgende:
    Ik zal het nog maar eens een keer uitleggen:
  • Dierentuinen bestaan omdat er mensen zijn die deze attracties graag bezoeken.
  • Legbatterijen bestaan omdat er mensen zijn die de eieren (of producten waarin deze worden gebruikt) die hieruit afkomstig zijn kopen.
  • Kantoortuinen bestaan omdat er werknemers zijn die geen probleem hebben met deze werkomgeving.

Dit zijn alle drie voorbeelden van hoe de markt werkt. Als mensen geen dierentuinen zouden bezoeken, zouden deze attracties niet bestaan. Als mensen geen eieren zouden kopen, zouden legbatterijen niet bestaan. Als werknemers een kantoortuin als werkomgeving niet zouden accepteren, dan zouden dat soort werkomgevingen niet bestaan. Overheidsingrijpen leidt alleen maar tot verstoring van de markt. Het zorgt ervoor dat de burger zich niet bewust hoeft te worden van de verantwoordelijkheid die hij draagt voor zijn eigen handelen.
  • Gaaf, dus ik mag gewoon mensen houden in kooien en kinderarbeiders in dienst nemen als ik daarom vraag? Ik wil dat tenslotte en dat maakt mij een markt. Niemand die tenslotte verder enige bevoegdheid heeft om te bepalen of iets wel of niet mag behalve de markt.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_56755291
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 11:19 schreef Mute_Me het volgende:

Bij elk bedrijf waar ik tot nu toe gewerkt heb (halfords, utopolis, shell, brunotti, heerema) is het precies andersom. Personeel is goud, wordt alles voor gedaan om het werk leuk te maken
    Kijk, EG.... Zo zie je maar weer eens hoe perceptie een rol speelt in dezen.

Ik heb zelf in mijn studententijd in zo'n kantoortuin gezeten (zonder de cubicles overigens). Ik vond het prettig werken. Altijd iemand om je heen om even een praatje mee te maken als het even rustig was.

Nu heb ik voor mijzelf een kantoor van 70 m2. Dat heeft ook wel wat...
    Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
    [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
    Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
    pi_56755436
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 16:43 schreef EchtGaaf het volgende:
    [ afbeelding ]
    Vreselijk zeg. Heeft amnesty international al gereageerd, want deze mensonterende omstandigheden zijn in strijd met alles waar onze voorvaders voor gestorven zijn.

Dude serieus, werk jij? Zoja wat voor werk doe jij? Ik heb nacht en avonddiensten aan de lopende band gehad(nu gelukkig dagdiensten), en hoor je me daarover klagen? Het is leuk om een sociaal hart te hebben, maar je overdrijft hier echt gigantisch. Niemand dwingt je hier te gaan werken en als het goed betaalt en je hebt aardige collega's zie ik niet in waarom je hier een topic over moet openen
    pi_56758222
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 18:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kijk, EG.... Zo zie je maar weer eens hoe perceptie een rol speelt in dezen.

Ik heb zelf in mijn studententijd in zo'n kantoortuin gezeten (zonder de cubicles overigens). Ik vond het prettig werken. Altijd iemand om je heen om even een praatje mee te maken als het even rustig was.
    Ik begrijp echt niet dat mensen daarin kunnen werken....Rumoer,afleiding ....Tegen de tuin spreken immers massificatie en de verminderde privacy......
    quote:
    Nu heb ik voor mijzelf een kantoor van 70 m2. Dat heeft ook wel wat...
    Dat is beter ja
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2008 @ 20:51:14 #31
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_56758360
    'Mijn' kantoortuin is in ieder geval een stuk fleuriger

pi_56758799
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 20:45 schreef EchtGaaf het volgende:

verminderde privacy
    Voor de goede orde: waar heb je privacy voor nodig als je werkt?

(en wat dacht je van een bliepmiep... over weinig privacy gesproken)
    pi_56758901
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wel zo prettig als je een keer in je neus peutert...En wel zo prettig als je prettig en productief wilt werken. Welbevinden weet je wel.
    quote:
    Tja, sommige dingen zijn niet te voorkomen, maar een kantoortuin wel.
    pi_56758917
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

het is toch wel zo prettig als niet iemand 9/5 met zn neus in je nek ligt mee te kijken
    pi_56758921
    “ Met meerdere functionarissen en verschillen-
    de werkprocessen in één grote ruimte, waarbij
    communicatie centraal staat… Zonder de no-
    dige akoestische voorzieningen wordt de kan-
    toortuin dan al snel een soort van kippenhok.”

tja, productief is dat... ;')
    pi_56758962
    Ik werk ook in een kantoortuin en ik vind het prima.
    Niet die benauwde kleine kamertjes.
    "De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
    pi_56758963
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:12 schreef EchtGaaf het volgende:
    “ Met meerdere functionarissen en verschillen-
    de werkprocessen in één grote ruimte, waarbij
    communicatie centraal staat… Zonder de no-
    dige akoestische voorzieningen wordt de kan-
    toortuin dan al snel een soort van kippenhok.”

tja, productief is dat... ;')
    Oordoppen
    pi_56758969
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:
    'Mijn' kantoortuin is in ieder geval een stuk fleuriger

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Omdat het misschien niet zo grijs is, maar verder kan je nog beter in een cel zitten dan daar...
    pi_56758995
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Oordoppen
    Heb je ook geen last van je baas.
    pi_56759021
    fakking aanstellerij gewoon.
    pi_56759037
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:14 schreef FeestNummer het volgende:
    Ik werk ook in een kantoortuin en ik vind het prima.
    Niet die benauwde kleine kamertjes.
    Het woord kantoortuin alleen...... al

Alsof het iets heel aantrekkelijks is..
    pi_56759141
    zomaar 1 willekeurige ervaringsdeskundige:
    quote:
    ik zit nu met 25 mensen in een kantoortuin. En dat is echt niet zo'n grote ruimte hoor! We zitten in blokken van 5 bureau's en dan niet met tussenschotten of iets dergelijks, maar allemaal naast en achter elkaar. Hier wordt wel veel gebeld en ook onderling wordt er veel overlegd en gepraat.

Ik was niks gewend natuurlijk en nu kost het me wel erg veel moeite om me te concentreren. Ik heb de neiging om naar alles te luisteren wat mijn collega's zeggen. Dan betrap ik me er weer op dat ik een heel telefoongesprek van een ander heb gevolgd en niet heb zitten opletten op hetgeen ik zelf moet doen. Dat is ten eerste hartstikke vermoeiend en bovendien komt het mijn werk niet echt ten goede. Laatst moest ik een keer een dag thuis werken en toen schrok ik ervan hoeveel je óók kunt doen op een dag als je niet steeds wordt afgeleid. Ik was echt veel productiever!

http://www.gezondheidsple(...)Drukke-werkplek.html
    Tja, hoe kunnen werkgevers nou zo kortzichtig zijn? Zij zijn de eerste die gaan klagen als productiviteit achterblijft of als mensen ziek worden, maar investering in een fatsoenlijke menselijk werkplekken is er tegenwoordig vaak niet meer bij...Tja, voor haar natuurlijk tig anderen...
    pi_56759215
    Hahahha zielig ja.

Als de productiviteit omlaag gaat als gevolg hiervan zal een bedrijf er snel mee stoppen denkte nie?

Echt man dit vind ik wel het meest zuigende topic van de week. Kantoortjes die te klein zijn? FUCK DAT.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2008 @ 21:27:06 #44
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_56759259
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Omdat het misschien niet zo grijs is, maar verder kan je nog beter in een cel zitten dan daar...
    Valt wel mee hoor, prima werken.
    pi_56759537
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:
    zomaar 1 willekeurige ervaringsdeskundige:
    [..]

Tja, hoe kunnen werkgevers nou zo kortzichtig zijn? Zij zijn de eerste die gaan klagen als productiviteit achterblijft of als mensen ziek worden, maar investering in een fatsoenlijke menselijk werkplekken is er tegenwoordig vaak niet meer bij...Tja, voor haar natuurlijk tig anderen...
    Een kantoortuin is echt niet goedkoper. Bovendien is het gewoon een bedrijfsfilosofie. Eentje waar ik trouwens ook niet in geloof, maar dan moet je gewoon ergens anders gaan werken.

Sowieso is natuurlijk elk kantoor een nachtmerrie
    pi_56759660
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:

Wel zo prettig als je een keer in je neus peutert...
    Je kan je vieze gewoontes ook thuis laten...
    quote:
    En wel zo prettig als je prettig en productief wilt werken. Welbevinden weet je wel.
    Ik moet werkelijk zeggen dat de kantoortuin waar ik in heb gewerkt mij beviel. Was in mijn studententijd mijn favoriete bijbaan (en ik had er meerderen tegelijkertijd). Dus ik vat niet helemaal dat je daar ongelukkig van zou moeten worden.

Sommigen worden er misschien ongelukkig van. Voor hen is er altijd een betere baan...
    quote:
    Tja, sommige dingen zijn niet te voorkomen, maar een kantoortuin wel.
    Koffie serveren is ook te voorkomen. Maar ook daar ontbreekt de noodzaak van het voorkomen (ook al vind ik koffie niet te zuipen, maar dat is een ander verhaal).
    pi_56759706
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:

Het woord kantoortuin alleen...... al
    Jij begon er over...

Maar wat mij opvalt: velen die in een kantoortuin werken of er gewerkt hebben is dat prima bevallen. Wil jij nu dat mensen die in een kantoortuin willen werken dat niet meer kunnen omdat jij het niet fijn vindt? Vind je dat niet een beetje bizar?
      vrijdag 15 februari 2008 @ 21:45:53 #48
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_56759716
    Ik werk zelf in een kantoortuin maar dan wel een die wat ruimer is opgezet dan die in het plaatje. Maar ikheb er geen probleem mee. VInd het wel gezellig en gesprekken van anderen vind ik ook niet storend tijdens mn eigen werk.

Die van het plaatje hier is wel erg benauwend maar die ben ik ook nog nooit tegengekomen. Maar om het nou te verbieden.
    pi_56759758
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:45 schreef Hexagon het volgende:
    Ik werk zelf in een kantoortuin maar dan wel een die wat ruimer is opgezet dan die in het plaatje. Maar ikheb er geen probleem mee. VInd het wel gezellig en gesprekken van anderen vind ik ook niet storend tijdens mn eigen werk.

Die van het plaatje hier is wel erg benauwend maar die ben ik ook nog nooit tegengekomen. Maar om het nou te verbieden.
    als je het echt niet meer weet moet je toch iets zoeken om over te janken of niet?
    pi_56759798
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:38 schreef Fastmatti het volgende:

Niet als je een inrichting hebt gelijk een woonkamer, dus met bankstel, enz. Zodat je een beetje kan hangen als je even wat te bespreken hebt. Muziekje erbij, drankje, lekkere secretaresse (dat is wel aanbevelenswaardig, sommigen kunnen zelfs ook nog typen... maar goed, even ophouden over bijzaken), enz.

Nee, niets mis met een kantoor. Je moet hem alleen fatsoenlijk inrichten (en fatsoenlijk inrichten doe je niet bij die goedkope Zweed).
    pi_56759825
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:47 schreef sneakypete het volgende:

als je het echt niet meer weet moet je toch iets zoeken om over te janken of niet?
    Alle werkgevers zijn schoften. Je weet toch...
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2008 @ 21:51:28 #52
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_56759847
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:45 schreef Hexagon het volgende:

Die van het plaatje hier is wel erg benauwend maar die ben ik ook nog nooit tegengekomen.
    Dat komt omdat die plaatjes ook aziatisch of amerikaans zijn, niet europees en zéker niet nederlands.

En inderdaad quote echtgaaf een ervaringsdeskundige die binnen zijn straatje valt, maar de ervarings deskundigen in dit topic aan het woord moeten natuurlijk niet geloofd worden.
    pi_56760149
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Een kantoortuin is echt niet goedkoper.
    Dat vraag ik mij dus af.
    quote:
    Bovendien is het gewoon een bedrijfsfilosofie.
    Eentje die wel bedenkelijk is.
    quote:
    Eentje waar ik trouwens ook niet in geloof, maar dan moet je gewoon ergens anders gaan werken.
    Zeker, maar het is een ziekelijk modeverschijnsel. Ik sluit toch ook echt niet uit dat het wel het nodige met financieel van doen heeft....
    quote:
    Dat licht eraan. Je kan het natuurlijk ook een beetje huiselijk laten uitzien...
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2008 @ 22:05:06 #54
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_56760172
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 22:04 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat licht eraan.
    pi_56760193
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
    pi_56760198
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 22:04 schreef EchtGaaf het volgende:

Eentje die wel bedenkelijk is.
    Omdat JIJ het niet een prettige omgeving vindt?
    pi_56760266
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 22:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat JIJ het niet een prettige omgeving vindt?
    Nee, daar ga ik niet vanuit.
    pi_56760346
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 22:08 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, daar ga ik niet vanuit.
    Waarom dan wel? En neem in je antwoord mee dat er hier meerderen zijn die het wel bevalt/beviel...
      vrijdag 15 februari 2008 @ 22:24:39 #59
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_56760733
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 16:32 schreef EchtGaaf het volgende:
    Oh nee? Vraag de werknemers het zelf maar of ze dit zo graag willen. Ik weet wel zeker van niet. Zeker niet als het een trend wordt onder werkgevers....Want het is goedkoper produceren zo. Werknemers hebben het maar gewoon te slikken, er valt haast niets anders meer te kiezen. 1 of 2 werknemers in een ruimte kom je haast niet meer ...
    Wat een onzin. Jij doet alsof werknemers slaven zijn die worden gedwongen om voor een bepaalde werkgever te werken. De werknemer kiest er echter zelf voor. Als je als werknemer op een plek blijft zitten waar je je niet thuis voelt, dan hou je jezelf voor de gek.
    quote:
    Vroeger had je amper kantoortuinen. Of denk je dat ze in opmars zijn, omdat de werknemer dit graag wilt?
    Tijden veranderen. Maar dan nog is het de keuze van de werknemer en niet van de werkgever om in zo'n omgeving te werken.
    quote:
    Wat zal de volgende stap zijn? Een concentratiekamp?
    Het verschil tussen dwang en keuze is voor jou blijkbaar niet duidelijk.
      vrijdag 15 februari 2008 @ 22:26:05 #60
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_56760779
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 17:42 schreef ethiraseth het volgende:
    Gaaf, dus ik mag gewoon mensen houden in kooien en kinderarbeiders in dienst nemen als ik daarom vraag? Ik wil dat tenslotte en dat maakt mij een markt. Niemand die tenslotte verder enige bevoegdheid heeft om te bepalen of iets wel of niet mag behalve de markt.
    Als dat zonder dwang gebeurt zie ik het probleem niet.
      zondag 17 februari 2008 @ 12:57:48 #61
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_56789059
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
    Dat komt omdat die plaatjes ook aziatisch of amerikaans zijn, niet europees en zéker niet nederlands.
    Zeker weten?

Ben die cubicals toch ook al in NL tegen gekomen.
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 februari 2008 @ 13:04:41 #62
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_56789203
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 12:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zeker weten?

Ben die cubicals toch ook al in NL tegen gekomen.
    Ja dat weet ik zeker.
    Uiteraard worden er best cubicals gebruikt, alleen volgens wat andere normen mbt oppervlakte dan die op de plaatjes.
    quote:
    Werkruimte per persoon
    12 december 2006
    Wat is het minimum oppervlakte dat per persoon beschikbaar moet zijn op een werkplek?
    De normering die hiervoor over het algemeen gebruikt wordt is dat er 4 vierkante meter bewegingsruimte per persoon moet zijn (als die meer dan 2 uur per dag aanwezig is). Daarbij dient opgeteld te worden:

werkplek met een vlak beeldscherm: 1 vierkante meter
    werkplek met traditioneel beeldscherm: 2 vierkante meter
    lees-schrijfvlak: 1 vierkante meter
    voor het uitleggen van tekeningen: 2 vierkante meter
    voor een vrijstaande kast: 1 vierkante meter
    voor een vergadervoorziening per persoon: 2 vierkante meter
    bron
    Voorheen was daglicht nog een harde eis en die wordt eigenlijk door werkgevers nog steeds gehanteerd.
    De cubicals uit de plaatjes en de troosteloze kantoren kom ik wel regelmatig in Taiwan tegen.
      zondag 17 februari 2008 @ 13:06:25 #63
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_56789238
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:
    Ja dat weet ik zeker.
    Uiteraard worden er best cubicals gebruikt, alleen volgens wat andere normen mbt oppervlakte dan die op de plaatjes.
    Nou......

Dan zou ik in Nederland toch eens wat meer kantoren bezoeken
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')