Cheers!quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:49 schreef merino het volgende:
[..]
ik zeg ook zeker niet dat het school systeem beter is. Verrevan zelfs want ik loop constant hier op dingen te tyfen die in Nederland beter geregeld zijn
maar kwa docenten / studie-specifieke-inhoud is het een zeer welkome afwisseling met Nederland.
Hahah, mijn naam schreven ze ook altijd verkeerd. En er was nog iemand in het bedrijf met bijna dezelfde naam als ikquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:07 schreef Grumpey het volgende:
Ze komen er net achter dat de 'de' in mijn achternaam met een kleine letter moet ipv met een capital. Altijd weer lachen met die engelsen
Mijn naam hebben zo ook nog nooit uit kunnen spreken daarzo, had de meest vreemde namen op een gegeven momentquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:10 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Hahah, mijn naam schreven ze ook altijd verkeerd. En er was nog iemand in het bedrijf met bijna dezelfde naam als ik
pruts universiteit zou ik het niet noemen, mijn tijd verdoen welquote:Op donderdag 14 februari 2008 21:01 schreef wolley het volgende:
[..]
Je zit toch niet je tijd te verdoen op die pruts universiteit? :-)
Dat heb ik dus met mn achternaam. Maar was wel grappig als ze belden naar het bedrijf, want 90% was het voor die andere kerel, maar zodra het een keer niet zo was dan was het altijd ff: "oh... zeker weten? oke dan verbind ik je door." Altijd lachen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:18 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Mijn naam hebben zo ook nog nooit uit kunnen spreken daarzo, had de meest vreemde namen op een gegeven moment
Wat voor werk wil je gaan doen en waar in Engeland?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 01:42 schreef DANILXL het volgende:
ik wil misschien in de zomerakantie een maand gaan werken in Engeland voor de ervaring en voor mn Engels
ik denk niet dat ik wat aan mn propedeuse vd universiteit heb, dus ik ben bang ongeschoold werk. Ik wil het in een stad doen waar engels zonder accent wordt gesproken in een grote stadquote:Op zaterdag 16 februari 2008 06:55 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Wat voor werk wil je gaan doen en waar in Engeland?
Angel, daar zitten veel leuke kroegjes enzo. Ook overdag is het een leuke buurt.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:52 schreef Atyla het volgende:
Woon nu een week in Londen en blijf hier tot 1 juli voor afstudeerstage.
Ik ben gister naar King`s geweest, soort studentenkroeg, was erg gezellig.
Iemand nog goede uitgaan suggesties in Londen?
ehm...volgens mij heeft britannia hotel wel goedkope kamers, is een best goed hotel op echt een superlocatie, 2 min. van piccadilly. Alleen hebben volgens mij veel kamers geen raam...dat is wel een beetje jammer.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:01 schreef Manu82 het volgende:
Ik wil in mei weer even terug naar Manchester en ben op zoek naar een goedkoop hotel. Heeft iemand een tip?
Thanks, hostels wist ik, heb zelf eerste week toen ik een appartment moest zoeken, in een hostel gezeten, maar wil nu dus wel een hotelquote:Op zondag 17 februari 2008 01:32 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
ehm...volgens mij heeft britannia hotel wel goedkope kamers, is een best goed hotel op echt een superlocatie, 2 min. van piccadilly. Alleen hebben volgens mij veel kamers geen raam...dat is wel een beetje jammer.
gardens hotel is ook een ok hotel, en volgens mij best goedkoop. Het hotel is op piccadilly square, super lokatie dus. Hier hebben mijn ouders geslapen toen ze op bezoek waren. Ze vonden het prima te doen, maar wel erg lawaaierig snachts met jongeren die uitgaan.
verder zijn er natuurlijk hostels...en ik geloof ook dat tijdens de springbreak, 15 mrt - 6 april, de uni kamers verhuurt van mensen die tijdens de springbreak uit hun kamer verhuizen zodat de uni die dus 3 weken als hostel kan verhuren.
Vaak moet je dan toch in Engeland zijn om werk te krijgen, heb zelf voordat ik naar Engeland ging ruim 200 soll. brieven gestuurd bijna zonder reactie buiten dat je even langs moet komen. Je kunt misschien even bij Kelly uitzendbureau informeren, die zitten ook in Engeland nl. en heb ik ook nog voor gewerkt.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:49 schreef DANILXL het volgende:
[..]
ik denk niet dat ik wat aan mn propedeuse vd universiteit heb, dus ik ben bang ongeschoold werk. Ik wil het in een stad doen waar engels zonder accent wordt gesproken in een grote stad
Wat heb je te besteden?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:52 schreef Atyla het volgende:
Woon nu een week in Londen en blijf hier tot 1 juli voor afstudeerstage.
Ik ben gister naar King`s geweest, soort studentenkroeg, was erg gezellig.
Iemand nog goede uitgaan suggesties in Londen?
Nee, niet op 1 mei. Wel op 5 mei, op de maandag, dan is het mayday.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:20 schreef Roosje11 het volgende:
is Labour day, op 1 mei, eigenlijk een vrije dag in Engeland? Ik wil graag met koninginnedag naar amsterdam, maar wil eigenlijk niet teveel lessen missen.
het zou wel schelen als op 1 mei de uni dicht is, maar ik kan er niet echt iets over vinden....
Anyone?
Wat is Engels zonder accent?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:49 schreef DANILXL het volgende:
[..]
ik denk niet dat ik wat aan mn propedeuse vd universiteit heb, dus ik ben bang ongeschoold werk. Ik wil het in een stad doen waar engels zonder accent wordt gesproken in een grote stad
Accentloos Engels bestaat niet. De koningin spreekt zelf met Uxbridge accent.quote:Queen's English: is a form of pronunciation of the English language (specifically British English) which has been long perceived as uniquely prestigious amongst British accents.
Nou zie ik dat dit jaar ook hemelvaart op 1 mei valt. Nou ben ik echt een geloofs-leek, maar wordt hemelvaart gevierd in de anglican church? Oftewel....is het een officiele feestdag in engeland?quote:Op maandag 18 februari 2008 22:39 schreef Kings het volgende:
[..]
Nee, niet op 1 mei. Wel op 5 mei, op de maandag, dan is het mayday.
Alle officiele feestdagen (bank holidays) staan op deze site. En daar wordt 1 mei niet als feestdag genoemd.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:26 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
Nou zie ik dat dit jaar ook hemelvaart op 1 mei valt. Nou ben ik echt een geloofs-leek, maar wordt hemelvaart gevierd in de anglican church? Oftewel....is het een officiele feestdag in engeland?
Hihi..ik wil echt heel graag vrij lol
Gewicht zou ik niet weten, maar ik neem een aantal grote meubels mee (hoekbank -in elementen-, eettafel+4 stoelen, salontafel, 1pers. bed en nog wat klein spul) plus tussen de 20 en 30 verhuisdozen. Neem je niet zomaar mee in een normale autoquote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:47 schreef Grumpey het volgende:
Ik heb gewoon auto gepakt (ipv busje) en daar mijn spullen in gezet, en wel gewoon naar engeland gereden. Wat is er mis mee? Hoeveel gewicht neem je wel niet mee?!
Kijk dat klinkt interessantquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik doe het wel voor een vliegticket
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:00 schreef JX het volgende:
Gewicht zou ik niet weten, maar ik neem een aantal grote meubels mee (hoekbank -in elementen-, eettafel+4 stoelen, salontafel, 1pers. bed en nog wat klein spul) plus tussen de 20 en 30 verhuisdozen.
Nee, Amsterdam - Londen is primaquote:Op woensdag 27 februari 2008 10:00 schreef JX het volgende:
Kijk dat klinkt interessantTenzij het om een vliegticket vanuit Buenos Aires gaat?
Een busje waar 18m3 in past? Denk dat het om een vrachtwagen gaatquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:27 schreef JX het volgende:
Tja de meubels die ik per se mee wil nemen zijn niet bepaald studentenmeubels, vandaarHet zou zonde zijn als ik die van de hand moet doen en dan in Schotland opnieuw meubels moet gaan zoeken wat me waarschijnlijk ook nog eens meer geld kost. Dan besteed ik dus liever wat geld aan een verhuizing en dan neem ik mooi al mijn spullen mee
![]()
De ferry van Duinkerken naar Dover ziet er zeer interessant uit, thanks voor de tip! Ondertussen waarschijnlijk iemand gevonden met een rijbewijs voor de vrachtwagen. En mijn inboedel is geschat op ongeveer 12-13 m3, dus dat past dan prima in een busje van bijv. 18m3. Zoals het het nu uitziet wordt het dan toch wagentje huren![]()
Veel leuker ook want dan kan ik zelf meerijden, dat gaat niet met een verhuisbedrijf![]()
Iemand nog (nare) ervaringen gehad met douane bij het vervoeren van je inboedel?
Ik ben gewoon met een busje gegaan (en B rijbewijs). Je kunt nog best wel grote busjes huren. Ik heb toen wat grote meubels verkocht om dat het veel duurder was om ze mee te nemen dan om hier nieuwe te kopen, op marktplaats kreeg ik er nog best redelijke prijzen voor.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:17 schreef JX het volgende:
Ik vertrek over een tijdje richting Schotland. Ik dacht eerst makkelijk een busje te gaan huren en daar mijn inboedel in te vervoeren (met hulp van vrienden). Maar dit blijkt toch niet zo makkelijk aangezien je met rijbewijs B maar tot een bepaald gewicht mag rijden. Zoveel inboedel heb ik ook weer niet, maar kennelijk toch iets teveel. Helaas.... Anders was het ook nog een leuke roadtrip geweest.![]()
Heeft iemand hier ervaring met het verhuizen van inboedel naar Engeland/Schotland? Of misschien tips voor bijvoorbeeld een betrouwbaar, betaalbaar verhuisbedrijf?
Ik heb ook nog de optie om een collega te vragen die vrachtwagens kan rijden. Maar ik denk dat ik dan qua kosten (loon, vrachtwagen huren, benzine) net zo goed een verhuisbedrijf kan inhuren. Een verhuisbedrijf kan combineren met andere ritten en zo kosten besparen..
Ik weet het ff niemeer
ik zit in Manchester en ik heb t wel gevoeld. Heel apart, ik had nog nooit een aardbeving meegemaakt. Maar t was ook heel snel over eigenlijk....10 sec ofzo. Was ook niet echt heel erg, gewoon kleine trilling.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:07 schreef Grumpey het volgende:
Trouwens, hebben jullie de aardbeving nog gevoeld? Er schijnt een aardbeving te zijn geweest van 5,3 op de schaal van richter in Grimsby...toch niet al te ver van me vandaan en toch heb ik geen moer gevoeld
Zou je denken maar met 18m3 noemen ze het kennelijk nog "bestelbus", maar dan wel de grootste maat. Ik zal nog even nagaan of ik groter nodig heb, dan wordt het wel een vrachtwagentje. Maar ik denk niet dat dat nodig is.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:58 schreef Niek. het volgende:
[..]
Een busje waar 18m3 in past? Denk dat het om een vrachtwagen gaat
Reading is een leuk stadje, heb er zelf een paar maanden gewoond.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:44 schreef DANILXL het volgende:
ik heb even het een en ander uitgezocht en Reading leek me een leuke stad
-veel studenten
-niet te groot, niet te klein
- niet te veel accent in de spreektaal
-universiteit in de buurt
-niet te duur
Het is een mooie pub daar niet van, maar niet echt bijzonder. Het speciale van de Hems is dat ze frikandel speciaal hebben! Als NL toerist ben je zo weer terug in het land waar je dat overal kan krijgen. Ga gewoon lekker naar een 'normale' pub joh.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:32 schreef Fetai het volgende:
God, de eerstvolgende keer dat ik naar Londen ga bezoek ik "de Hems". Wat een super toko moet dat zijn als ik op jullie duizenden reacties af mag gaan.
Ze hebben 50 verschillende bieren.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:10 schreef don-diablo het volgende:
En ze hebben oranjeboom meen ik me te herinnerenEn of je daar blij mee moet zijn, nou nee.. Ik heb liever Carling
Tja dat vind ik ook... Als ik ergens heenga dan wil ik zoveel mogelijk locale dingen zien en meepikken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:56 schreef Grumpey het volgende:
Ik denk dat als je als tourist naar De Hems gaat, dat je dan echt niet goed snik bent![]()
(maar voor de broodjes kroket ga ik zelf altijd, dat mis ik altijd enorm)
Nope. Maar de eerste Bank Holiday in mei is hier voor in de plaats, eerste maandag van mei.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:20 schreef Roosje11 het volgende:
is Labour day, op 1 mei, eigenlijk een vrije dag in Engeland? Ik wil graag met koninginnedag naar amsterdam, maar wil eigenlijk niet teveel lessen missen.
het zou wel schelen als op 1 mei de uni dicht is, maar ik kan er niet echt iets over vinden....
Anyone?
Haha voorlopig nog genoegquote:
ze kijken je volgens mij wel raar aan. het is volgens mij geen symbool van rijkdomquote:Op dinsdag 8 april 2008 19:58 schreef marteltor het volgende:
kun je je in london een beetje vervoeren per fiets?
Op zich wel hoor, zijn zat mensen die bijv. op de fiets naar hun werk gaan. Lastige is dat je dus aan de andere kant moet fietsen, dat het overige verkeer bijna geen rekening met je houd en het dus eigenlijk levensgevaarlijk is, het is niet voor niets dat vrijwel elke fietser een hesje, helm en soms reflecterende enkel/arm banden draagt.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:58 schreef marteltor het volgende:
kun je je in london een beetje vervoeren per fiets?
Engels taalslippertje.quote:Op woensdag 9 april 2008 10:11 schreef Individual het volgende:en nemen dan veel minder rekening met je.
Dat is juist offensief rijden.quote:Defensief rijden is idd een goed idee. En ipv af te remmen voor een kruispunt, ga sneller zodat je meer kans heb om eroverheen te komen, remmen kan altijd nog.
Ik moest er even een tijdje naar kijken hoor.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:14 schreef Bora-Bora het volgende:
Engels taalslippertje.![]()
(Heb ik ook vaak last van, vandaar dat ik moest glimlachen.)
Ja offensief idd. En ja dat geldt idd ook voor autorijden. Als je een weg op wil draaien ga je er alvast half opstaan zodat je de tegengestelde rijstroom blokkeert bijvoorbeeld. "London Road Rage" in populair taalgebruik.quote:Dat is juist offensief rijden.
Zo moet je ook fietsen (én autorijden) in Parijs!
Het ziet ernaar uit dat de gevaarlijkheid van het fietsen in beide steden hetzelfde is;
behalve wat betreft dat reflecterende hesje; dat kun je in Parijs beter wél aanhouden,
want anders weet je zéker dat de automobilisten je niet zullen zien.
Daar hebben ze gewoon de reflexen niet voor...
Wat is de "mushroom brigade"? De fietsers?
quote:Op woensdag 9 april 2008 14:35 schreef Individual het volgende:
Ik moest er even een tijdje naar kijken hoor.![]()
Yep.quote:Het is 'houden' ipv 'nemen' toch?
West End, dat is wel heel erg in het centrum van Londenquote:Op vrijdag 11 april 2008 03:08 schreef bloempjuh het volgende:
TVP vanuit West End, London. Woon hier nu 13 weken en bevalt HEEL goed.
We waren praktisch buren geweest, scheelde maar 3 tube stopsquote:Op vrijdag 11 april 2008 03:08 schreef bloempjuh het volgende:
TVP vanuit West End, London. Woon hier nu 13 weken en bevalt HEEL goed.
Vertel mij watquote:Op vrijdag 11 april 2008 21:20 schreef Niek. het volgende:
[..]
West End, dat is wel heel erg in het centrum van LondenBen je hier tijdelijk?
Heerlijk wonen!quote:Op vrijdag 11 april 2008 21:24 schreef don-diablo het volgende:
[..]
We waren praktisch buren geweest, scheelde maar 3 tube stopsLekker wonen in west Londen of nie?
Het huidige huis waar ik nu bijna 4.5 jaar woon heb ik goedkoop via via weten te krijgen, maar ja dan woonde ik er ook al een paar jaar.quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:38 schreef Nene het volgende:
Ik heb nog even een vraagje aan mensen die in Londen wonen: hoe zijn jullie aan woonruimte gekomen. Ik heb net even gekeken op Gumtree.com. Daar kwam ik een vrij leuke kamer tegen voor ongeveer 65 pond per week. Is dat haalbaar? Of liggen de lonen in Londen zo laag dat ik eerst beter uit kan kijken naar iets goedkopers?
Dat is inderdaad onhandig, ze snappen er niets van. Heb bij het regelen van alle officiele zaken gewoon de volledige naam gebruikt, dat werkt kennelijk het best. Als ze maar overal dezelfde naam zien dan komt het wel goed...quote:Op zondag 20 april 2008 18:13 schreef GrandiJoosje het volgende:
Heeft iemand wel eens moeten uitleggen waarom je paspoort andere namen draagt dan je roepnaam? Het feit dat wij beide doopnamen hebben die afwijken van onze roepnaam heeft er zelfs voor gezorgd dat de hypotheek aanvraag een paar weken vertraagd werd want dat was toch wel enorm verwarrend!
Tegenwoordig gaat alles wat van belang is inderdaad ook op de officiele namen, scheelt een hele hoop verwarring!quote:Op zondag 20 april 2008 18:17 schreef drWho het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onhandig, ze snappen er niets van. Heb bij het regelen van alle officiele zaken gewoon de volledige naam gebruikt, dat werkt kennelijk het best. Als ze maar overal dezelfde naam zien dan komt het wel goed...
NI nummer?? Ik sta op dit moment nog gewoon in Nederland ingeschreven. Maar dan zou ik dus eerst hier belasting moeten betalen en dan nog eens in Nederland, dan gaat er wel erg veel vanaf zeg.quote:Op zondag 20 april 2008 17:16 schreef lushfemke het volgende:
Niek, het hangt er vanaf waar je staat ingeschreven. Kijk op de site van de Belastingdienst voor de regelingen, want als je ingeschreven staat in NL dan ben je zowel belastingplichtig in NL als UK (ik neem aan dat je een NI nummer hebt).
Doe jezelf een plezier maar het is allebei 'niet fantastisch'quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:44 schreef DANILXL het volgende:
ik heb even het een en ander uitgezocht en Reading leek me een leuke stad
-veel studenten
-niet te groot, niet te klein
- niet te veel accent in de spreektaal
-universiteit in de buurt
-niet te duur
nu ff kijken wat ik er in de zomer wil doen
oh ja Luton behoort ook nog tot de mogelijkheden
Ja natuurlijk, De Hems is de enige reden dat ik in London woon!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:32 schreef Fetai het volgende:
God, de eerstvolgende keer dat ik naar Londen ga bezoek ik "de Hems". Wat een super toko moet dat zijn als ik op jullie duizenden reacties af mag gaan.
Omgedraaid Rood Wit Blauwquote:Op donderdag 3 april 2008 12:53 schreef Individual het volgende:
En dan hier de foto's van de Red Arrow en Typhoon fly over om te vieren dat de Royal Airforce 90 jaar bestaat. Ik stond met een aantal collega's op de 22ste verdieping toen ze vlak over ons gebouw kwamen!
[ afbeelding ]
http://www.metro.co.uk/news/article.html?in_article_id=131560&in_page_id=34
Heb het toevallig vandaag nog hier in Frankrijk moeten uitleggen.quote:Op zondag 20 april 2008 18:13 schreef GrandiJoosje het volgende:Heeft iemand wel eens moeten uitleggen waarom je paspoort andere namen draagt dan je roepnaam? Het feit dat wij beide doopnamen hebben die afwijken van onze roepnaam heeft er zelfs voor gezorgd dat de hypotheek aanvraag een paar weken vertraagd werd want dat was toch wel enorm verwarrend!
Weet iemand trouwens hoe laat het morgen een beetje begint in De Hems?quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, De Hems is de enige reden dat ik in London woon!
De hems is niet als andere pubs, het is vele malen minder leuk daar. In tegenstelling tot veel andere pubs staat de muziek er vaak net iets te hard om nog normaal met elkaar te kunnen praten, en het feit dat je naar een nederlandse kroeg gaat in Londen is natuurlijk redelijk onzinnig als er vele engelse pubs in de buurt zijnquote:Op woensdag 30 april 2008 04:37 schreef fretclick het volgende:
de hems is net als alle andere pubs! niks bijzonders, maar af en toe wel leuk om wat te drinken.
reporting from WC2N
ipv dat je de asocialen die zich niet kunnen gedragen oppakt en straft pak je maar het gewone publiek.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:39 schreef drWho het volgende:
Eerste maatregel van Boris...
[ afbeelding ]
Jammer, geen biertje meer in de metro na een concert
Dan weet ik even niet wie je verstaat onder het normale publiek, iedereen hier in London staat de halve middag + avond in pak in een kroeg en als ik vanaf liverpoolstreet naar moorgate loop zie ik elke dag minimaal 1 kotser. Ze drinken zat die Engelsen, die ene in de metro mogen ze wel innemen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
ipv dat je de asocialen die zich niet kunnen gedragen oppakt en straft pak je maar het gewone publiek.
Extreem laffe maatregel.
Ik bedoel mensen die in de metro of in de bus een biertje drinken en verder niemand lastig vallen. Waarom zou je die hun pleziertje ontnemen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:53 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Dan weet ik even niet wie je verstaat onder het normale publiek, iedereen hier in London staat de halve middag + avond in pak in een kroeg en als ik vanaf liverpoolstreet naar moorgate loop zie ik elke dag minimaal 1 kotser. Ze drinken zat die Engelsen, die ene in de metro mogen ze wel innemen.
Daar heb ik hier in tegenstelling tot Nederland eigenlijk nooit last van, al komt het vooral doordat ik met opvallend weinig kinderen in de bus zitten, maar die paar die er zijn zijn altijd erg rustig. Het is eigenlijk bijna altijd wel rustig in de bus hier... (de bus van Dalston (ghetto in het noorden van Londen) naar Old Street)quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Gaat Boris ook iets doen aan kutkinderen die luid muziek spelen op hun telefoon? Het lijkt me dat die meer mensen storen dan iemand die rustig een biertje drinkt.
Hehe, de 76. Neem ik ook regelmatig. Daar valt het idd wel mee. Ik hoor het meer in West en Zuid OOst London. Ook niet echt vaak, maar meer dan echt lastige dronken mensen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 00:06 schreef Niek. het volgende:
[..]
Daar heb ik hier in tegenstelling tot Nederland eigenlijk nooit last van, al komt het vooral doordat ik met opvallend weinig kinderen in de bus zitten, maar die paar die er zijn zijn altijd erg rustig. Het is eigenlijk bijna altijd wel rustig in de bus hier... (de bus van Dalston (ghetto in het noorden van Londen) naar Old Street)
Toen ik in Manchester woonde waren er altijd jongeren die in de bus zaten te blowen of muziek te draaien. Irritante eikelsquote:Op donderdag 8 mei 2008 00:06 schreef Niek. het volgende:
[..]
Daar heb ik hier in tegenstelling tot Nederland eigenlijk nooit last van, al komt het vooral doordat ik met opvallend weinig kinderen in de bus zitten, maar die paar die er zijn zijn altijd erg rustig. Het is eigenlijk bijna altijd wel rustig in de bus hier... (de bus van Dalston (ghetto in het noorden van Londen) naar Old Street)
Daar had ik zelf nooit last van. Was altijd rustig in de bus.quote:Op donderdag 8 mei 2008 08:58 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Toen ik in Manchester woonde waren er altijd jongeren die in de bus zaten te blowen of muziek te draaien. Irritante eikels
Altijd rustig in de bus? niet in Magic bus...ik mis regelmatig mijn stop doordat ik gewoon niet door de dronken Engelsen heenkom haha!quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:35 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Daar had ik zelf nooit last van. Was altijd rustig in de bus.
Hahah, maar ik woonde in het 'beschaafde' West-Londenquote:Op donderdag 8 mei 2008 19:00 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
Altijd rustig in de bus? niet in Magic bus...ik mis regelmatig mijn stop doordat ik gewoon niet door de dronken Engelsen heenkom haha!
aaah....kijk...daar zit het verschil. Manchester is idd wat anders...alleen maar studentenquote:Op donderdag 8 mei 2008 20:10 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Hahah, maar ik woonde in het 'beschaafde' West-Londen
Ben ook een keer in Manchester geweest voor mn sport en toen moest ik weer naar Liverpool omdat we via Liverpool vlogen. Kwam ik bij een ticketservice en zei tegen de man dat ik naar Liverpool moest. Zegt die kerel achter de balie: "nee hoor hoef je niet" en ging weer verder een krantje lezen. Ik wist niet wat me overkwam.quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:19 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
aaah....kijk...daar zit het verschil. Manchester is idd wat anders...alleen maar studenten
* bartrid woont al meer dan 3 jaar in Reading (daarvoor Twyford...). Niet echt een geweldige stad nee, maar lekker in de buurt van Londen en het station is groot genoeg om directe treinen naar andere delen van het land te pakken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:50 schreef thaBeerbuster het volgende:
[..]
Doe jezelf een plezier maar het is allebei 'niet fantastisch'(zacht uitgedrukt) Luton is echt een shithole, Reading gaat wel maar het is ook niet fantastisch. Woon er nu 2,5 jaar dus ik weet waar ik over praat
Als het puur voor een zomerbaan is zou ik naar Cornwall / Devon gaan, erg toeristisch dus veel werk in de zomer, mooie omgeving en erg veel te doen qua sporten enzo. Reading is duur omdat het zo dicht bij london ligt, studenten zie je niet veel van aangezien die allemaal op de campus blijven. Ik heb het hier best naar mijn zin omdat ik in een klein dorpje woon wat er vlakbij ligt maar voor de stad Reading zou ik het niet doen.
Dat merkte iemand ook al op in de London Lite/Londoner/Metro!quote:Op zondag 11 mei 2008 13:55 schreef drWho het volgende:
Sinds BoJo burgemeester is is het mooi weer in London. Toeval?
Moet jij elke dag naar Southgate toe of kom je daarvandaan?quote:[b]Op vrijdag 16 mei 2008 14:31 schreef Individual het Het is wel lekker fietsen in langzaam verkeer!
Niet elke dag, maar m'n vriendin woont er, vandaar.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:40 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Moet jij elke dag naar Southgate toe of kom je daarvandaan?
Ik zit woon tussen overland station New Southgate en underground station Boundsgreen vandaar.
Je zou contact kunnen opnemen met Camelot Property Management om te kijken of er iets mogelijk is. (even googlen voor hun website om meer info te vinden)quote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:44 schreef marteltor het volgende:
Mochten jullie trouwens nog een kamer over hebben ergens in/rond het centrum van Londen dan hoor ik het graag. Ik ga in september naar Londen om er voor een jaar te studeren (information science). Mn uni ligt aan Euston Square / Warren Street (iets onder regents park) dus ik zoek iets daar in de buurt. Uiteraard kijk ik al op verschillende sites rond, maar wie weet is er hier toevallig iemand die een flatmate zoekt vanaf september!
@nene, wanneer ga jij naar londen en voor hoe lang?
Puur door slechte ervaringen. Heb een tijdje in Newbury gezeten en kwam af en toe wel eens in Reading en iedere keer wel wat. En de sfeer was gewoon niet mijn ding. Depressief/aggresief sfeertje. Dat heb je wel eens. Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Reading is in ieder geval niet mijn ding.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:35 schreef bartrid het volgende:
Nou zo erg is het toch ook weer niet? Vertel eens dan, waarom vind jij het een kutplaats?
Newbury? Red, Rock solid and Restless?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:04 schreef Xaran het volgende:
[..]
Puur door slechte ervaringen. Heb een tijdje in Newbury gezeten en kwam af en toe wel eens in Reading en iedere keer wel wat. En de sfeer was gewoon niet mijn ding. Depressief/aggresief sfeertje. Dat heb je wel eens. Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Reading is in ieder geval niet mijn ding.
Geen ervaring met werken in de gezondheidszorg, maar verwacht niet dat het moeilijk is hier een baan te vinden. Google eens op NHS, zo heet de gezondheidszorg hier.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 03:51 schreef BBQ-kip het volgende:
Zijn er ook FOKkers die naar de UK zijn gegaan en daar in de gezondheidszorg werken? Loop zelf al een paar jaar rond met het idee om een paar jaar naar Schotland te gaan.
Dankjewel voor je tip! Ik heb nu een flatje op the isle of dogs voor 6 weken, dan moeten we toch zeker wel werk kunnen vinden.quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:17 schreef GrandiJoosje het volgende:
Coam, probeer eerst een b&b of goedkoop hotelletje. Geeft je iets meer de gelegenheid woonruimte te vinden. Wij hebben de eerste 10 dagen hier in Schotland (danwel door ons werk gesubsidieerd en geregeld, maar goed) in een b&b doorgebracht en werkte prima in de zoektocht naar huizen. Ze kunnen je vaak ook een idee geven waar je beter wel en niet kunt gaan wonen.
Voor zover ik weet loopt je telefoon gewoon door en kun je het niet omzetten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 20:21 schreef Coam het volgende:
[..]
Dankjewel voor je tip! Ik heb nu een flatje op the isle of dogs voor 6 weken, dan moeten we toch zeker wel werk kunnen vinden.
Ik vraag me af hoe het zit met mijn telefoonabonnement. Ik zit bij Hi, en hij duurt nog wel 2 jaar. Kan ik dat omzetten naar een Engelse, of..?
Hmm.. best knap als ik hier straks geen rekening meer heb.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:43 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Voor zover ik weet loopt je telefoon gewoon door en kun je het niet omzetten.
Stoere actie Coam!quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:46 schreef Coam het volgende:
Mijn vriend van ik willen over een week of 2 voor 6 weken naar Londen vertrekken om daar werk te zoeken. Daarna willen we er ons permanent vestigen.
Alleen accomodatie is een beetje lastig (voor die 6 weken). We denken aan zo'n 200 pond per week. Al diverse mensen op gumtree gemailt, maar die willen allemaal flink wat geld vantevoren, en of dat wel te vertrouwen is..?
Nog tips?
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:17 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Stoere actie Coam!
edit: Isle of Dogs is het geworden... las ik even overheen
Het liefste grafimedia/multimedia/fotografie, want daarvor ben ik opgeleid.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:37 schreef GrandiJoosje het volgende:
Coam, wat voor soort werk zoek je?
Zei ik tochquote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:35 schreef Coam het volgende:
[..]
Het liefste grafimedia/multimedia/fotografie, want daarvor ben ik opgeleid.
Ik heb ook in het onderwijs gewerkt, dus daar kan ik ook wel wat in.
Mijn vriend zoekt administratief werk, maar wil eigenlijk alles wel doen. Kan alleen niet te lang lopen en staan door zijn knieblessure.
Wat een gezeik trouwens zeg zon telefoonabonnement. Toch maar proberen of mijn vader het over wil nemen. Afkopen is ook zo zonde, dan betaal je hetzelfde en kun je er helemaal niks mee.
Heb ff een kleine zoektocht gedaan, denk dat jullie beiden niet erg veel moeite zullen hebben met het vinden van werk. Het werkt wel een klein beetje anders, ipv gelijk naar de werkgever solliciteren werken veel bedrijven via recruitment agencies (die leveren alle soorten werknemers, vast contract, gedetacheerd, uitzendwerk)quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:35 schreef Coam het volgende:
[..]
Het liefste grafimedia/multimedia/fotografie, want daarvor ben ik opgeleid.
Ik heb ook in het onderwijs gewerkt, dus daar kan ik ook wel wat in.
Mijn vriend zoekt administratief werk, maar wil eigenlijk alles wel doen. Kan alleen niet te lang lopen en staan door zijn knieblessure.
Hey bedankt voor het uitzoeken!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:33 schreef GrandiJoosje het volgende:
[..]
Heb ff een kleine zoektocht gedaan, denk dat jullie beiden niet erg veel moeite zullen hebben met het vinden van werk. Het werkt wel een klein beetje anders, ipv gelijk naar de werkgever solliciteren werken veel bedrijven via recruitment agencies (die leveren alle soorten werknemers, vast contract, gedetacheerd, uitzendwerk)
Administratief kun je meteen aan de slag als temp (uitzendkracht) waarbij je vaak ook nog wel prettig verdient. En in de tussentijd je consultants naar een vaste baan laten zoeken. Stuur van tevoren jullie CVs in bij een paar recruitment agencies (mensen hier kunnen vast wel wat aanraden) om de bal aan het rollen te krijgen en je bent binnen no-time gesetteld![]()
(I like helping people)
Toen ik naar London verhuisde heb ik mijn CV op een aantal sites gezet, en binnen drie weken had ik drie interviews, waaronder mijn droombaanquote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:43 schreef Coam het volgende:
[..]
Hey bedankt voor het uitzoeken!Maak me meteen iets minder zorgen.
Als mensen ons kunnen verwijzen naar goede recruitment agencies, graag!
Check eens de website UCASquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:11 schreef katerwater het volgende:
Vraagje, ik ga binnenkort 3 maandjes exchange student spelen in Engeland:
Wat, o wat is een UCAS-nummer? En hoe geraak ik eraan?
Ga je niet via erasmus programma? Voor OV krijg je overigens ook een vergoeding van IBGquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Check eens de website UCAS... daar schrijf je je in om te gaan studeren op de universiteit. Ik neem aan dat ze je application nummer nodig hebben?
Ik vroeg me eigenlijk af of hier meerdere mensen waren die studeren in engeland? Ik vroeg me af hoe jullie dat deden met de studiefinanciering? Ik heb vandaag ff naar IBG gebeld, en die zeiden dat Nuffic wel 3 maand onderzoek kan doen of de desbetreffende studie op de universiteit wel op 'hoog' genoeg niveau is?
De universiteit is trouwens de london metropolitan/royal holloway, studie is economics. Ik kan me niet voorstellen dat IBG/Nuffic die universiteiten afwijst lol.
Ik was van plan om gewoon 4 jaar prestatie beurs te trekken via IBG + een eventuele college geld krediet lening. De kans dat ik wordt aangenomen, afhankelijk van een IELTS test, zie ik wel goedkomen. Het feit dat IBG het alleen heeft over het feit dat Nuffic wel eens 3 maand moet onderzoeken of die desbetreffende studie wel goed genoeg is naar nederlandse maatstaven vind ik een beetje vaag. Ik begin in september, hoor je uitslag in oktober, geen stufie ... dan ben je dus de zakquote:Op vrijdag 4 juli 2008 07:29 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ga je niet via erasmus programma? Voor OV krijg je overigens ook een vergoeding van IBG
Zelf heb ik overigens destijds mijn lening op max gezet en kon daar prima van rondkomen
Je kunt via het IBG gewoon 4 jaar prestatie beurs + aanvullende lening ( dacht iets van 900 euro per maand )+ collegegeld krediet lening ( dacht iets van 650 euro per maand max ) krijgen voor je volledige studie in het buitenlandquote:Op vrijdag 4 juli 2008 08:37 schreef Manu82 het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je het wil doen.
IELTS test kom je waarschijnlijk wel door, hoeft geen probleem te zijn. Neem aan dat je op de hoogte bent dat studeren/collegegeld in England een stukje duurder is dan in NL en dat het eigenlijk altijd verstandiger is om via een NL universiteit als exchange te gaan aangezien je dan geen Engels collegegeld hoeft te betalen. Ben er niet van op de hoogte of dat ook voor een volledige studie geld, maar volgens mij moet dat te regelen zijn.
Volgens mij kreeg ik destijds iets van ¤ 75 voor OV en iets van ¤ 170 per maand via de universiteit/erasmus programma en daarnaast nog de standaard bedragen (dus lening op max).
wtf is dit?? Anders ga je ff weg met je spam...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:03 schreef david_009 het volgende:
_SPAM-
Een collega van mij fietste s'avonds in Reading naar huis na het werk. Werd ie zonder aanleiding door een groep jongeren met fiets en al in het water gegooid. Laptop zat ook vol met water.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:35 schreef bartrid het volgende:
Nou zo erg is het toch ook weer niet? Vertel eens dan, waarom vind jij het een kutplaats?
Pak gewoon de grootste Ford Transit die je nog mag rijden.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:17 schreef JX het volgende:
Ik vertrek over een tijdje richting Schotland. Ik dacht eerst makkelijk een busje te gaan huren en daar mijn inboedel in te vervoeren (met hulp van vrienden). Maar dit blijkt toch niet zo makkelijk aangezien je met rijbewijs B maar tot een bepaald gewicht mag rijden. Zoveel inboedel heb ik ook weer niet, maar kennelijk toch iets teveel. Helaas.... Anders was het ook nog een leuke roadtrip geweest.![]()
Heeft iemand hier ervaring met het verhuizen van inboedel naar Engeland/Schotland? Of misschien tips voor bijvoorbeeld een betrouwbaar, betaalbaar verhuisbedrijf?
Ik heb ook nog de optie om een collega te vragen die vrachtwagens kan rijden. Maar ik denk dat ik dan qua kosten (loon, vrachtwagen huren, benzine) net zo goed een verhuisbedrijf kan inhuren. Een verhuisbedrijf kan combineren met andere ritten en zo kosten besparen..
Ik weet het ff niemeer
EINDELIJK internet in het appartementje! Wel online geweest in internetcafe's, maar die tijd vooral benut om werk te zoeken. We hebben al verschillende gesprekken gehad, mijn vriend meer dan ik, en deze week krijgen we iets te horen voor de functie Game Tester, in Brighton. Op sollicitaties voor webdesign krijg ik weinig reacties.quote:Op donderdag 17 juli 2008 23:29 schreef GrandiJoosje het volgende:
Coam, als het goed is zit je nu in de UK? Hoe bevalt het? Wat zijn jullie bevindingen? Valt het mee/tegen? Ben nieuwsgierig
Vraag ze dan om een berekening.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:00 schreef Coam het volgende:
Ja dat had ik dus ook gevonden, maar omdat die recruitment agencies allemaal zeggen dat er amper belasting vanaf gaat? Ik snap het niet.
Het ging om een baan van 23.000, en die mevrouw zei dat je dan zowiezo 22.000 zou overhouden.
Met zo'n Nederlandse attitude kan je ook beter wegggaan uit Engeland. Als je hier een baan wilt hebben dan moet je vrienden worden met de interviewers. Als je ze kan overtuigen dat je half competent bent en niet al te veel problemen gaat veroorzaken dan kom je al een heel eind. Een beetje cultural understanding helpt veel.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:20 schreef Coam het volgende:
Werk vinden hier valt toch meer tegen dan verwacht. Ik ben niet aangenomen als games tester, waarschijnlijk omdat mijn Engels VEEL beter was dan mijn supervisors en ik nogal over ze heen praatte en hem zelfs een keer aanvulde toen ie niet uit zijn woorden kon komen, oeps.
Echt al 40 sollicitaties verstuurd en maar van 5 een reactie. En dan worden we 5 augustus er hier ook nog uit gezet omdat de hoofd huurder terug gaat naar Spanje, dus we MOETEN voor dan echt werk hebben, en het liefste in Brighton of omgeving. Nog tips iemand? Ik begin echt een beetje wanhopig te worden want ik wil echt niet terug..
Mja, maar ik ben er al bijna een maand nu..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:00 schreef Manu82 het volgende:
Toen ik destijds naar Manchester ging heb ik serieus 200 brieven verstuurd en pas toen ik er was kreeg ik eindelijk eens werk
Jawel hoor, als je prive gaat moet je net zo goed voor de NHS blijven betalen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:50 schreef Public_NME het volgende:
Even een vraag, waar ik met google niet echt antwoord op kan vinden. Stel ik krijg private insurance aangeboden via mijn werkgever, moet ik dan wel of geen NI betalen?
Mmm... dat wil ik nietquote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:19 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Jawel hoor, als je prive gaat moet je net zo goed voor de NHS blijven betalen.
AL bijna een maand?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:15 schreef Coam het volgende:
[..]
Mja, maar ik ben er al bijna een maand nu..
Gewoon nog drukker bezig gaan met werk zoeken nu. Ben ook elke dag bij recruiters langsgegaan en uiteindelijk had dat succes. Misschien anders eerst een lager betaald baantje accepteren om de tijd te overbruggen?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:15 schreef Coam het volgende:
[..]
Mja, maar ik ben er al bijna een maand nu..
Wat maakt het uit of je er kort of lang woont?quote:
We besteden al zo'n 5 uur per dag aan zoeken, en we staan overal ingeschreven enzo. We bellen heel wat af.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:41 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Gewoon nog drukker bezig gaan met werk zoeken nu. Ben ook elke dag bij recruiters langsgegaan en uiteindelijk had dat succes. Misschien anders eerst een lager betaald baantje accepteren om de tijd te overbruggen?
ze is duidelijk verruit de meest ervaren en meest interessante emigrant in KAA.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:24 schreef Public_NME het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat je jezelf steeds boven de rest probeert te plaatsen, omdat je net iets langer in London woont... Komt niet erg sympathiek over imo.
Nog een vliegtuig gekocht?quote:Ontopic: Farnborough was vorige week echt meesterlijk!
quote:Op zondag 27 juli 2008 12:24 schreef Individual het volgende:
[..]
ze is duidelijk verruit de meest ervaren en meest interessante emigrant in KAA.![]()
Neen, ik mocht lekker bij het gewone volk aansluiten op de Zondag. Stonden wel zeer grote (mobiele) panden van alle producenten, net als in bijvoorbeeld de F1.quote:Nog een vliegtuig gekocht?![]()
Oké, wat doe je precies? Ik ga begin volgend jaar maar eens op zoek naar een entry-level job/internship in The City. Had wat lopen met GS, maar dat is helaas niet doorgegaanquote:OT: heb al bijna 4 maanden niet gewerkt en als ik maandag weer thuiskom moet ik toch echt weer op zoek naar contracten.
Ben je nu serieus?quote:Op zondag 27 juli 2008 20:28 schreef bloempjuh het volgende:
Tuurlijk zitten alle bedrijven in de UK met smart te wachten op de Hollanders. Ze houden plaatsen open voor ons!
Mwah, dat ligt aan de sector. Nationaliteit heeft er niks mee te maken denk ik, competenties des te meer en tekort aan bepaalde compenties in de markt des te meer imo.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:28 schreef bloempjuh het volgende:
Maar hey, luister vooral niet naar mij. Tuurlijk zitten alle bedrijven in de UK met smart te wachten op de Hollanders. Ze houden plaatsen open voor ons!
Doh, je hebt gelijkquote:Op maandag 28 juli 2008 15:01 schreef MonopolyMan het volgende:
Je moet geen werk hebben om een NI te regelen, je moet werkzoekende zijn en dat kunnen bewijzen (dmv. emails die uitegeprint zijn, registratie bij uitzendbureaus etc. etc.) Dit is een van de eerste dingen die je wil doen als je wil gaan werken.
Wat ik in grote lijnen doe is bedrijven helpen met hun change en performance management en vertellen hoe ze er voor staan en hoe het beter kan. Industrie of afdeling maakt me niet zoveel uit.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:54 schreef Public_NME het volgende:
Oké, wat doe je precies? Ik ga begin volgend jaar maar eens op zoek naar een entry-level job/internship in The City. Had wat lopen met GS, maar dat is helaas niet doorgegaan![]()
Welke sites zijn eigenlijk goed? Ik gebruik zelf vaak efinancial... (tips?)
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:14 schreef Coam het volgende:
Jeej ik heb werk gevonden als games tester in Brighton!Kan volgende week al beginnen en woonruimte is ook al gelukt! Nu mijn vriend nog, die wil graag customer servicen. Hij is wel 1 van de 3 kanshebbers bij een goed bedrijf, dus we hebben goede hoop!
drWho, ik PM je even!
Een kamer in Brighton, Whippingham road. Ik betaal 75 per week inclusief alles. Heb nog geen fotoos gezien, zal er wel een paar hier postenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Waar ga je wonen (ongeveer), wat voor woonruimte en hoe duur?
Met z'n tweeen op één kamer? Maar goed je hebt iig even iets...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:00 schreef Coam het volgende:
[..]
Een kamer in Brighton, Whippingham road. Ik betaal 75 per week inclusief alles. Heb nog geen fotoos gezien, zal er wel een paar hier posten
Blijf je een keer in de buurt van Nederland?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:03 schreef static het volgende:
Ziet er naar uit dat ik jullie voor 3/6 maanden in Reading gezelschap kom houden.
Oh ghanaquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:42 schreef static het volgende:
Yep, kan naar Zambia of Ghana, maar dat zijn dollarcontracten, die schuif ik even op de lange baan.
Ga je mond spoelen!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:32 schreef static het volgende:
en heb er net zo'n grote hekel aan als aan London.
Ah. Reading en de omgeving wordt de Silicon Valley van de UK genoemd, vandaar. Waarom heb je een hekel aan Londen?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:32 schreef static het volgende:
Min of meer, Operationeel Management in de telecom. En ik zie er niet naar uit, ben een paar keer in Reading geweest en heb er net zo'n grote hekel aan als aan London.
Heb je geen zeggenschap over waar je heen gaat of ga je gewoon je tijd uitzitten en hopen dat je ergens leukers wordt geplaatst? Waar wil je wel zijn?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:32 schreef static het volgende:
Min of meer, Operationeel Management in de telecom. En ik zie er niet naar uit, ben een paar keer in Reading geweest en heb er net zo'n grote hekel aan als aan London.
Sinds wanneer is dat dan? In mei mocht het nog wel gewoonquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:28 schreef static het volgende:
Je mag hier nergens meer roken, ook niet in je 'eigen' hotelkamer.
Een hotelkamer is een commerciele ruimte. De kamermeisjes werken er dus zou het rookvrij moeten zijn. Health and safetyquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:36 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat dan? In mei mocht het nog wel gewoon
Sinds een tijdje al, heb net met de hoteleigenaar gesproken, die wordt er ook gek van. Had eerst wat 'grotere' hotels geboekt, maar bij navragen bleken die ook allemaal al rookvrij te zijn. Toen heb ik deze geboekt waar men beweerde wel rookkamers te hebben, maar dat was een foutje van de (nieuwe receptioniste). Wat een ramp hier. Ga zo maar een stukje lopen en naar de Oracle Mall, verveel me alweer te pletter.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:36 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat dan? In mei mocht het nog wel gewoon
Stoppen is the key, zeker met de Engelse prijzenquote:
Dat vind ik ookquote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:18 schreef Big_Yin het volgende:
[..]
Alles aan de andere kant van de grens is naatje.
Inderdaad. En eigenlijk is alles buiten London ook maar provincie, dus dat telt ook niet echt meequote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:27 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Dat vind ik ookIk heb nix met Schotten en de rest, voor mij is er alleen Engeland, de rest is niet interessant.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:27 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Dat vind ik ookIk heb nix met Schotten en de rest, voor mij is er alleen Engeland, de rest is niet interessant.
Je verhuisd naar reading?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:25 schreef static het volgende:
Wat een leuk stadje.![]()
Volgende week verhuis ik naar aan appartement bij Oxford Road.
Nu zit ik in een prima hotel - werkelijk waar, heel schoon e.d., maar het niet kunnen roken op de kamer en maar vier televisiezenders én ook nog eens zowat in the middle of nowhere zonder restaurant of bar trek ik gewoon niet. Heb al per ongeluk een sigaret opgestoken met als gevolg dat door het brandalarm iedereen naar het assembly point moest.
Daar is idd niet veel te beleven. Ga vooral niet naar greenwich.. Dat is een saaie buurt om uittegaan..quote:Op maandag 21 juli 2008 18:03 schreef Coam het volgende:
[..]
Wat me wel tegenviel was het uitgaansleven.We waren hier bij South India Quay in een leuk tentje, maar daar was het best een dode boel en om 12 uur zaten de andere bars al dicht. Saai.
Ik ben er al.quote:
Ik heb het topic niet helemaal door gelezen..quote:
`quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:57 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Ik heb het topic niet helemaal door gelezen..
Waarschijnlijk net zo veel als de Engelsen zelf.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:16 schreef GrandiJoosje het volgende:
[..]
ff voor alle duidelijkheid, hoeveel Schotland heb je precies gezien??
Ga eens naar binnen zou ik zeggenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:58 schreef static het volgende:
Is 'Bar Mango' in Reading een beetje te doen?
Heb ik gisteren gedaan. Leuke tent. Met een soort van overdekte buitenpub met DJ, bar, etc. waar je mocht roken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 08:37 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Ga eens naar binnen zou ik zeggen
Blijft geniaal, zelfs hartje winter lopen ze buiten zonder jas en rokjes aanquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:18 schreef static het volgende:
[..]
Typisch sletterige Engelse vrouwen met te korte rokjes.
Wheheh brings back memoriesquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:21 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Blijft geniaal, zelfs hartje winter lopen ze buiten zonder jas en rokjes aan
Snel al joh! Feli's!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:25 schreef static het volgende:
Wat een leuk stadje.![]()
Volgende week verhuis ik naar aan appartement bij Oxford Road.
Nu zit ik in een prima hotel - werkelijk waar, heel schoon e.d., maar het niet kunnen roken op de kamer en maar vier televisiezenders én ook nog eens zowat in the middle of nowhere zonder restaurant of bar trek ik gewoon niet. Heb al per ongeluk een sigaret opgestoken met als gevolg dat door het brandalarm iedereen naar het assembly point moest.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 11:18 schreef static het volgende:
Typisch sletterige Engelse vrouwen met te korte rokjes.
quote:Op zondag 17 augustus 2008 08:48 schreef Dayuum het volgende:
Zenden ze in Engeland nou ook gratis live premier league voetbal uit? Ik ben van plan om in Cambridge te studeren en dit kan een beslissende factoor zijn
als je je leven lief bent zou ik sowieso heel zuid - oost London niet bezoeken tijdens de nachtelijke uurtjes.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:53 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Daar is idd niet veel te beleven. Ga vooral niet naar greenwich.. Dat is een saaie buurt om uittegaan..
quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:27 schreef don-diablo het volgende:
Voetbal kijken in de pub is altijd gezellig
Je bent niet de enige. Wij hebben hier wel een sportcafe in het centrum maar das helemaal nix.quote:
quote:Op zondag 17 augustus 2008 12:39 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
als je je leven lief bent zou ik sowieso heel zuid - oost London niet bezoeken tijdens de nachtelijke uurtjes.
Dat kan ik allang al niet meer..quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:06 schreef static het volgende:
[..]
`
Staat hier ook niet echt, maar achter de schermen. Loer daar maar ff mee.
Welke campus?quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Op de campus in london, in het centrum voor een jaar vanaf begin september, donders![]()
![]()
, moet zo nog maar ff vragen waar ik vooral niet moet komen s'nachts tijdens het stappen
, en als ik eenmaal mn kamertje heb zo spoedig mogelijk een fitness ruimte en goedkope aldi soort van supermarkt zien te vinden
We zien wel, kan me niet voorstellen dat het daar op de campus erg ruk is. Tis ook maar campus voor een jaar waarschijnlijk, en daarna een huisje opzoeken. Maarja dat zal wel boven de rivier zijn en niet d'r onder.quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:17 schreef don-diablo het volgende:
Die campus ken ik niet. Vrienden van me zaten op Imperial en Regent's College. EN die campussen waren zeker oké.
Wat is de locatie? Ik heb ooit op de LMU in Moorgate (The City) gezeten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:
campus van de metropolitan uni.
Wij willen ook nog telkens een eker naar NI voor vakantie.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:37 schreef Blight het volgende:
Half oktober vertrek ik richting Belfast. Werk, onbepaalde tijd. Ben erg benieuwd!
Jij zit dus nu waarschijnlijk volledig in de voorbereidingen?!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:40 schreef flipster112 het volgende:
*meldt zich. Vanaf begin september voor een jaar in Liverpool als expat. Ben benieuwd of het iets is..
Hoe is de cultuur daar eigenlijk? Neigt die erg naar de UK of toch veel meer naar Ierland?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:37 schreef Blight het volgende:
Half oktober vertrek ik richting Belfast. Werk, onbepaalde tijd. Ben erg benieuwd!
South of the River rocksquote:
Lexham Gardens, Kensington FTW!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:14 schreef Public_NME het volgende:
[..]
South of the River rocks![]()
Wimbledon Village
Dog & Fox op de hoek!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:14 schreef Public_NME het volgende:
[..]
South of the River rocks![]()
Wimbledon Village
Klopt, ben wel vaker naar het buitenland verhuisd (India, Taiwan), maar nu is het niet voor stage of uitwisseling. Komt meer bij kijken dan ik had gedacht.. zeker qua papierwerk, aangezien ik officieel niet meer in Nederland woon zo. Gelukkig is de begeleiding erg goed vanuit het bedrijf, en hoef ik dit keer gelukkig niet alles zelf te betalenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:58 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Jij zit dus nu waarschijnlijk volledig in de voorbereidingen?!
Bedoel je NI? Dat heb ik gewoon per post gedaan twee jaar geleden.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:04 schreef static het volgende:
Maandag op gesprek voor een IN nummer. Waarom moet dat nou weer helemaal in Wycombe?
Dat moest ik ook 6 jaar geleden.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:34 schreef static het volgende:
Ja, NI dus. Moest telefonisch registreren (meteen referentienummer gekregen) en dan face-to-face documenten als paspoort, huurcontract, arbeidscontract e.d. overleggen, samen met een interview.
National Insurance. Zodat je bijdraagt aan de NHS.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:09 schreef Bora-Bora het volgende:
Wasda? Een nationaal identiteitsnummer?
Is zo klaar hoor (~5 minuten). Maar ik moest wel een half uur wachten voordat ik aan de beurt was. Op zich best interessant wat daar allemaal te zien wasquote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:03 schreef static het volgende:
Dat meen je niet.
Laptop maar niet meenenen dan.
Duurt zo'n gesprek lang? Wat vragen ze? Heb er eigenlijk geen tijd voor, maar dit is typisch zoiets dat je moet doen.
10 minuten max. voor mij, en ik heb ook niet meer dan 10 minuten hoeven te wachten. Je moet ze gewoon laten zien dat je werkt of dat je werk aan het zoeken bent, en hun vertellen waar je wanneer gewoond hebt. Plus natuurlijk paspoort meebrengen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:03 schreef static het volgende:
Dat meen je niet.
Laptop maar niet meenenen dan.
Duurt zo'n gesprek lang? Wat vragen ze? Heb er eigenlijk geen tijd voor, maar dit is typisch zoiets dat je moet doen.
Wen er maar aan, dat doen ze hier zelfs s'wintersquote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:47 schreef static het volgende:
Waarom doet overigens iedereen alsof het hartje zomer hier is?
Vooral de vrouwenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wen er maar aan, dat doen ze hier zelfs s'winters
Zo'n SAD lightboxquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:23 schreef radioanne het volgende:
Iemand nog tips?
quote:
Leuke stad hoor en ook leuk uitgaansgebied en winkelen schijnen ze daar ook nogal fan van te zijnquote:Op zondag 31 augustus 2008 16:50 schreef radioanne het volgende:
Ja Glasgow was (helaas) t enige in Schotland, maar ik heb een kamer dichtbij de studentenwijk en de uni, dus niet in zo'n achterbuurt ofzoja en vitamine D suppletie zal ik vast nodig hebben
Het wordt vast wel tofquote:Op zondag 31 augustus 2008 16:50 schreef radioanne het volgende:
Ja Glasgow was (helaas) t enige in Schotland, maar ik heb een kamer dichtbij de studentenwijk en de uni, dus niet in zo'n achterbuurt ofzoja en vitamine D suppletie zal ik vast nodig hebben
En het voordeel is ook dat je binnen een uurtje in Edinburgh bentquote:Op maandag 1 september 2008 11:03 schreef radioanne het volgende:
Vet! Leuke verhalen allemaal. Ik heb ook al begrepen dat t er echt een shop walhalla is en dat vind ik helemaal niet ergkheb al uitgevonden dat er 6 H&M's zijn
Nou, wish me luck, ga zo onderweg.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat moest ik ook 6 jaar geleden.
Dan kom je in zo'n kantoortje waar iedereen zijn uitkering komt ophalen: werklozen, alcoholisten, paupers, linksen, tienermeiders, etc etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |