abonnement Unibet Coolblue
pi_59875301
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 21:11 schreef katerwater het volgende:
Vraagje, ik ga binnenkort 3 maandjes exchange student spelen in Engeland:

Wat, o wat is een UCAS-nummer? En hoe geraak ik eraan ?
Check eens de website UCAS ... daar schrijf je je in om te gaan studeren op de universiteit. Ik neem aan dat ze je application nummer nodig hebben?

Ik vroeg me eigenlijk af of hier meerdere mensen waren die studeren in engeland? Ik vroeg me af hoe jullie dat deden met de studiefinanciering? Ik heb vandaag ff naar IBG gebeld, en die zeiden dat Nuffic wel 3 maand onderzoek kan doen of de desbetreffende studie op de universiteit wel op 'hoog' genoeg niveau is?
De universiteit is trouwens de london metropolitan/royal holloway, studie is economics. Ik kan me niet voorstellen dat IBG/Nuffic die universiteiten afwijst lol.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_59876920
Bedankt voor het vlugge antwoord

Ik heb de website bekeken, maar het is erg complex.

Wat ik ervan begrepen heb: ik moet me inschrijven om te kunnen studeren. Als ik me ingeschreven heb zou ik een UCAS-nummer krijgen. Alleen lukt die apply niet... Er zijn nogal wat dingen die ik niet begrijp.

Ik dacht dat dit geregeld ging worden via het erasmusproject? Ik word hier helemaal aan mijn lot overgelaten...
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2008 @ 07:29:51 #153
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59881201
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 21:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Check eens de website UCAS ... daar schrijf je je in om te gaan studeren op de universiteit. Ik neem aan dat ze je application nummer nodig hebben?

Ik vroeg me eigenlijk af of hier meerdere mensen waren die studeren in engeland? Ik vroeg me af hoe jullie dat deden met de studiefinanciering? Ik heb vandaag ff naar IBG gebeld, en die zeiden dat Nuffic wel 3 maand onderzoek kan doen of de desbetreffende studie op de universiteit wel op 'hoog' genoeg niveau is?
De universiteit is trouwens de london metropolitan/royal holloway, studie is economics. Ik kan me niet voorstellen dat IBG/Nuffic die universiteiten afwijst lol.
Ga je niet via erasmus programma? Voor OV krijg je overigens ook een vergoeding van IBG

Zelf heb ik overigens destijds mijn lening op max gezet en kon daar prima van rondkomen
Some memories are best forgotten
Room 23
  vrijdag 4 juli 2008 @ 08:11:29 #154
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_59881441
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 07:29 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Ga je niet via erasmus programma? Voor OV krijg je overigens ook een vergoeding van IBG

Zelf heb ik overigens destijds mijn lening op max gezet en kon daar prima van rondkomen
Ik was van plan om gewoon 4 jaar prestatie beurs te trekken via IBG + een eventuele college geld krediet lening. De kans dat ik wordt aangenomen, afhankelijk van een IELTS test, zie ik wel goedkomen. Het feit dat IBG het alleen heeft over het feit dat Nuffic wel eens 3 maand moet onderzoeken of die desbetreffende studie wel goed genoeg is naar nederlandse maatstaven vind ik een beetje vaag. Ik begin in september, hoor je uitslag in oktober, geen stufie ... dan ben je dus de zak en dat wil ik een beetje voorkomen.

Ik ga overigens voor 4 jaar naar london, de volledige studie. Hoeveel kreeg je ong. per maand?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2008 @ 08:37:06 #155
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59881608
Ik snap niet helemaal hoe je het wil doen.

IELTS test kom je waarschijnlijk wel door, hoeft geen probleem te zijn. Neem aan dat je op de hoogte bent dat studeren/collegegeld in England een stukje duurder is dan in NL en dat het eigenlijk altijd verstandiger is om via een NL universiteit als exchange te gaan aangezien je dan geen Engels collegegeld hoeft te betalen. Ben er niet van op de hoogte of dat ook voor een volledige studie geld, maar volgens mij moet dat te regelen zijn.

Volgens mij kreeg ik destijds iets van ¤ 75 voor OV en iets van ¤ 170 per maand via de universiteit/erasmus programma en daarnaast nog de standaard bedragen (dus lening op max).
Some memories are best forgotten
Room 23
  vrijdag 4 juli 2008 @ 08:56:12 #156
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_59881816
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 08:37 schreef Manu82 het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je het wil doen.

IELTS test kom je waarschijnlijk wel door, hoeft geen probleem te zijn. Neem aan dat je op de hoogte bent dat studeren/collegegeld in England een stukje duurder is dan in NL en dat het eigenlijk altijd verstandiger is om via een NL universiteit als exchange te gaan aangezien je dan geen Engels collegegeld hoeft te betalen. Ben er niet van op de hoogte of dat ook voor een volledige studie geld, maar volgens mij moet dat te regelen zijn.

Volgens mij kreeg ik destijds iets van ¤ 75 voor OV en iets van ¤ 170 per maand via de universiteit/erasmus programma en daarnaast nog de standaard bedragen (dus lening op max).
Je kunt via het IBG gewoon 4 jaar prestatie beurs + aanvullende lening ( dacht iets van 900 euro per maand )+ collegegeld krediet lening ( dacht iets van 650 euro per maand max ) krijgen voor je volledige studie in het buitenland
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2008 @ 12:17:48 #157
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59922935
Net weer een tripje geboekt naar Schotland (Edinburgh & Glasgow)

Wat is het festival wat de hele maand augustus in Edinburgh en is dat leuk?

[ Bericht 2% gewijzigd door Manu82 op 06-07-2008 12:24:13 ]
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_59970666
Tijd om me ook eens in dit topic (en dit subforum) te melden, na het grootste deel van mijn leven in Nederland, een jaar in Japan en een jaar in Duitsland ga ik vanaf oktober voor minstens 4 jaar naar de UK toe, Londen om precies te zijn (al is er een kleine kans dat het Cardiff wordt, hangt af van de uiteindelijke voorwaarden van Londen).

Ik ga in Londen promotie onderzoek doen aan Birkbeck college. Heb er zin in! Momenteel is er nog weinig geregeld omdat nog niet alles bekend is; maar dit topic zal ook vast van pas komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door xienix84 op 08-07-2008 13:48:49 ]
pi_59975034
Ik zoue je niet al te veel zorgen maken over waar je wil wonen in Londen voordat je hier naartoe komt. Wel een goed idee om de markt te verkennen en een idee te krijgen van waar je wil wonen.

Gumtree moet je heel voorzichtig mee zijn aangezien het vaak niet legaal is, en je komt dan waarschijnlijk weer in de problemen met het terugkrijgen van je borg en alle andere moeilijkheden die je kunt krijgen. Zorg er ieder geval voor dat je een contract krijgt en een officiele brief waarin staat dat de borg ook echt in het speciaal doorvoor opgezette borgfonds zit.

Maar het is ook gewoon heel moeilijk om iets te vinden om te huren indien je er niet meteen wilt gaan wonen.
Ik het vooral succes gehad met gewoon naar lokale agencies te gaan, en naar hun websites te kijken ook. Findaproperty.com is een goede website voor een algemene indruk te krijgen per wijk, en gemiddelde huur voor een locatie te zien.

Ik betaal zelf net over een 1000 pond per maandvoor een 2 bedroom flat die ik deel met mijn vriendin in Finsbury Park, N4, wat eigenlijk heel erg goedkoop is.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:16:34 #160
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_59976651
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:03 schreef david_009 het volgende:
_SPAM-
wtf is dit?? Anders ga je ff weg met je spam...

[ Bericht 45% gewijzigd door laffer op 08-07-2008 18:06:44 ]
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_60177740
Coam, als het goed is zit je nu in de UK? Hoe bevalt het? Wat zijn jullie bevindingen? Valt het mee/tegen? Ben nieuwsgierig
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 20 juli 2008 @ 10:35:47 #162
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60221107
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:35 schreef bartrid het volgende:
Nou zo erg is het toch ook weer niet? Vertel eens dan, waarom vind jij het een kutplaats?
Een collega van mij fietste s'avonds in Reading naar huis na het werk. Werd ie zonder aanleiding door een groep jongeren met fiets en al in het water gegooid. Laptop zat ook vol met water.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 20 juli 2008 @ 10:53:47 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60221240
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:17 schreef JX het volgende:
Ik vertrek over een tijdje richting Schotland. Ik dacht eerst makkelijk een busje te gaan huren en daar mijn inboedel in te vervoeren (met hulp van vrienden). Maar dit blijkt toch niet zo makkelijk aangezien je met rijbewijs B maar tot een bepaald gewicht mag rijden. Zoveel inboedel heb ik ook weer niet, maar kennelijk toch iets teveel. Helaas.... Anders was het ook nog een leuke roadtrip geweest.

Heeft iemand hier ervaring met het verhuizen van inboedel naar Engeland/Schotland? Of misschien tips voor bijvoorbeeld een betrouwbaar, betaalbaar verhuisbedrijf?
Ik heb ook nog de optie om een collega te vragen die vrachtwagens kan rijden. Maar ik denk dat ik dan qua kosten (loon, vrachtwagen huren, benzine) net zo goed een verhuisbedrijf kan inhuren. Een verhuisbedrijf kan combineren met andere ritten en zo kosten besparen..

Ik weet het ff niemeer
Pak gewoon de grootste Ford Transit die je nog mag rijden.
Ik ben 6 jaar geleden een keer van Belgie naar Engeland verhuisd. Gewoon zo'n auto gehuurd in Engeland en naar Belgie heen en terug gereden. Alle kasten e.d. uit elkaar gehaald tot losse planken en toen paste de complete inhoud van mijn 2-slaapkamer appartement in die ene Ford Transit (met veel puzzelen, dat wel). Ging perfect
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60248965
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:29 schreef GrandiJoosje het volgende:
Coam, als het goed is zit je nu in de UK? Hoe bevalt het? Wat zijn jullie bevindingen? Valt het mee/tegen? Ben nieuwsgierig
EINDELIJK internet in het appartementje! Wel online geweest in internetcafe's, maar die tijd vooral benut om werk te zoeken. We hebben al verschillende gesprekken gehad, mijn vriend meer dan ik, en deze week krijgen we iets te horen voor de functie Game Tester, in Brighton. Op sollicitaties voor webdesign krijg ik weinig reacties.

We zijn ook al een beetje aan het kijken voor woonruimte in Brighton, dat is toch zo'n geweldige stad. Lekker aan de zee!

Alles bevalt heel goed! We geven alleen toch wat meer geld uit dan we zouden moeten (helemaal onze eigen schuld natuurlijk ) En niemand kan ons meer vertellen over belastingen. Mijn vriend hebben ze bij 2 uitzendbureaus verteld dat er van het genoemde bedrag niet meer dan 1000 pond afgaat, maar dat lijkt me sterk aangezien ik overal lees dat je 20% moet betalen en dan nog 10% national health? Of zouden die er bij de vacatures al vanaf gerekend zijn? Ik vind het maar ingewikkeld allemaal.

Wat me wel tegenviel was het uitgaansleven. We waren hier bij South India Quay in een leuk tentje, maar daar was het best een dode boel en om 12 uur zaten de andere bars al dicht. Saai.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 juli 2008 @ 18:39:30 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60249554
Brighton is inderdaad leuk

Income tax (per annum)
Up to personal allowance, 0%: Ł5,435pa
Basic rate, 20%: First Ł36, 000pa above personal allowance.
Higher rate, 40%: Everything more than Ł36, 000pa above the personal allowance.

National Insurance contributions (per annum)
Up to primary threshold, 0%: Ł5, 460pa
Up to 'upper earnings limit', 11%: First Ł34, 580ps above the primary threshold.
Above 'upper earnings limit', 1%: Everything more than Ł34, 580pa above the primary threshold.

Het makkelijkst is gewoon aflezen in dit plaatje
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:UK_tax_percentages_2008-9.svg
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 juli 2008 @ 18:41:57 #166
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60249588
Btw: belastingjaar loopt van april tot april. Als je nu pas begint met werken verdien je dus relatief weinig in dit belastingjaar en kun je volgend jaar april waarschijnlijk een hoop belasting terugvragen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60252995
Ja dat had ik dus ook gevonden, maar omdat die recruitment agencies allemaal zeggen dat er amper belasting vanaf gaat? Ik snap het niet.
Het ging om een baan van 23.000, en die mevrouw zei dat je dan zowiezo 22.000 zou overhouden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 juli 2008 @ 21:23:11 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60253531
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:00 schreef Coam het volgende:
Ja dat had ik dus ook gevonden, maar omdat die recruitment agencies allemaal zeggen dat er amper belasting vanaf gaat? Ik snap het niet.
Het ging om een baan van 23.000, en die mevrouw zei dat je dan zowiezo 22.000 zou overhouden.
Vraag ze dan om een berekening.
Niet dat het wat uitmaakt overigens, want whatever de belastingen je moet het toch wel betalen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 juli 2008 @ 21:31:53 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60253761
Btw: ik zit ook te denken om te verkassen naar Brighton of Portsmouth, aangezien ik geen economische binding meer heb met waar ik nu woon (ca 30 km ten westen van Portsmouth). Ben er nog niet uit of de voordelen wel opwegen tegen de nadelen en de moeite van het verhuizen, maar beide steden hebben een mooi strand waar je lekker kunt relaxen enzo
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60257439
Portsmouth is ook prachtig. Allebei leuke plaatsen, ik zou er zeker voor gaan!

Ja morgen gaat mijn vriend het even navragen bij zijn sollicitatiegesprek. Ik snap dat we zowiezo moeten betalen, maar misschien is het er dus al gewoon afgerekend? Zal wel niet, maar ik hoop het wel natuurlijk.

Morgen ook even chillen in Green Park.
pi_60261086
Tax calculator vind je hier.
http://listentotaxman.com/

Van 23.000 hou je 17,600 ofzo over, en je betaalt dus een 24% belasting.

Coiam: In de docklands moet je ook helemaal geen uitgangsleven verwachten. Het hangt er van af wat je leuk vindt, maar probeer bijvoorbeeld Wapping in jouw gebied.
pi_60352422
Werk vinden hier valt toch meer tegen dan verwacht. Ik ben niet aangenomen als games tester, waarschijnlijk omdat mijn Engels VEEL beter was dan mijn supervisors en ik nogal over ze heen praatte en hem zelfs een keer aanvulde toen ie niet uit zijn woorden kon komen, oeps.
Echt al 40 sollicitaties verstuurd en maar van 5 een reactie. En dan worden we 5 augustus er hier ook nog uit gezet omdat de hoofd huurder terug gaat naar Spanje, dus we MOETEN voor dan echt werk hebben, en het liefste in Brighton of omgeving. Nog tips iemand? Ik begin echt een beetje wanhopig te worden want ik wil echt niet terug..
  zaterdag 26 juli 2008 @ 01:11:59 #173
111528 Viajero
Who dares wins
pi_60354518
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:20 schreef Coam het volgende:
Werk vinden hier valt toch meer tegen dan verwacht. Ik ben niet aangenomen als games tester, waarschijnlijk omdat mijn Engels VEEL beter was dan mijn supervisors en ik nogal over ze heen praatte en hem zelfs een keer aanvulde toen ie niet uit zijn woorden kon komen, oeps.
Echt al 40 sollicitaties verstuurd en maar van 5 een reactie. En dan worden we 5 augustus er hier ook nog uit gezet omdat de hoofd huurder terug gaat naar Spanje, dus we MOETEN voor dan echt werk hebben, en het liefste in Brighton of omgeving. Nog tips iemand? Ik begin echt een beetje wanhopig te worden want ik wil echt niet terug..
Met zo'n Nederlandse attitude kan je ook beter wegggaan uit Engeland. Als je hier een baan wilt hebben dan moet je vrienden worden met de interviewers. Als je ze kan overtuigen dat je half competent bent en niet al te veel problemen gaat veroorzaken dan kom je al een heel eind. Een beetje cultural understanding helpt veel.

En 40 verstuurd, 5 reacties? Dat is denk ik niet een vreemd gemiddelde, stuur nog 100 uit en je hebt minstens 10 meer reacties. Je zal misschien wat concessies moeten doen, maar je zal binnen een paar maanden iets beters vinden als het echt niets is.

Succes!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_60358960
Dankje. Over het algemeen zijn interviews ook nooit een probleem en kan ik mezelf goed laten zien, maar deze mensen waren echt zo ontzettend dom. Ik heb echt moeite met mezelf slechter voordoen dat ik ben, vooral omdat ik bij vorige sollicitaties echt mijn beste beentje voor moest zetten.

Ik blijf gewoon sturen, met de hoop dat ik deze week nog een baan vind. Misschien kan ik daarna nog net 2 weken rondkomen in Brighton, maar dan is mijn spaargeld er ook doorheen.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juli 2008 @ 13:00:09 #175
135486 Manu82
How you doin'?
pi_60359336
Toen ik destijds naar Manchester ging heb ik serieus 200 brieven verstuurd en pas toen ik er was kreeg ik eindelijk eens werk
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_60361227
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:00 schreef Manu82 het volgende:
Toen ik destijds naar Manchester ging heb ik serieus 200 brieven verstuurd en pas toen ik er was kreeg ik eindelijk eens werk
Mja, maar ik ben er al bijna een maand nu..
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:50:38 #177
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60361640
Even een vraag, waar ik met google niet echt antwoord op kan vinden. Stel ik krijg private insurance aangeboden via mijn werkgever, moet ik dan wel of geen NI betalen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60362059
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:50 schreef Public_NME het volgende:
Even een vraag, waar ik met google niet echt antwoord op kan vinden. Stel ik krijg private insurance aangeboden via mijn werkgever, moet ik dan wel of geen NI betalen?
Jawel hoor, als je prive gaat moet je net zo goed voor de NHS blijven betalen.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 16:41:27 #179
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60362548
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:19 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Jawel hoor, als je prive gaat moet je net zo goed voor de NHS blijven betalen.
Mmm... dat wil ik niet Tijdens mijn stage periode viel het afdragen wel mee, maar als ik straks in de City ga werken is het wel redelijk substantial. (en ik vind NHS centres maar matig)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60366491
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:15 schreef Coam het volgende:

[..]

Mja, maar ik ben er al bijna een maand nu..
AL bijna een maand?
Misschien kun je tijdelijk een 'domme' baan* zoeken, in een bar ofzo, om je spaargeld te besparen. Een maand is kort.

*Ik ben blij met mijn 'domme' baan, bartender in een Britse pub.
Mon 'en!
  † In Memoriam † zaterdag 26 juli 2008 @ 20:41:17 #181
135486 Manu82
How you doin'?
pi_60366873
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 15:15 schreef Coam het volgende:

[..]

Mja, maar ik ben er al bijna een maand nu..
Gewoon nog drukker bezig gaan met werk zoeken nu. Ben ook elke dag bij recruiters langsgegaan en uiteindelijk had dat succes. Misschien anders eerst een lager betaald baantje accepteren om de tijd te overbruggen?
Some memories are best forgotten
Room 23
  zaterdag 26 juli 2008 @ 21:24:57 #182
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60367973
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:24 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

AL bijna een maand?
Wat maakt het uit of je er kort of lang woont?

Ik krijg een beetje het idee dat je jezelf steeds boven de rest probeert te plaatsen, omdat je net iets langer in London woont... Komt niet erg sympathiek over imo.

Ontopic: Farnborough was vorige week echt meesterlijk!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60371744
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:41 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Gewoon nog drukker bezig gaan met werk zoeken nu. Ben ook elke dag bij recruiters langsgegaan en uiteindelijk had dat succes. Misschien anders eerst een lager betaald baantje accepteren om de tijd te overbruggen?
We besteden al zo'n 5 uur per dag aan zoeken, en we staan overal ingeschreven enzo. We bellen heel wat af. Zelfs zoveel dat we er een beetje kapot van raken.

Nog een stom verhaal, ik had een super vacature gevonden, en had contact met iemand van het uitzendbureau, hij zou gaan bellen voor me. No worries. Maar ik hoorde maar niks, hoorde maar niks, dus ik bellen, "oh yeah, I forgot, the job's been given to someone else". Haha. Slecht hoor!
  zondag 27 juli 2008 @ 12:24:29 #184
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_60375561
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 21:24 schreef Public_NME het volgende:

Ik krijg een beetje het idee dat je jezelf steeds boven de rest probeert te plaatsen, omdat je net iets langer in London woont... Komt niet erg sympathiek over imo.
ze is duidelijk verruit de meest ervaren en meest interessante emigrant in KAA.
quote:
Ontopic: Farnborough was vorige week echt meesterlijk!
Nog een vliegtuig gekocht?

OT: heb al bijna 4 maanden niet gewerkt en als ik maandag weer thuiskom moet ik toch echt weer op zoek naar contracten.
reset
  zondag 27 juli 2008 @ 12:54:59 #185
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60376047
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:24 schreef Individual het volgende:

[..]

ze is duidelijk verruit de meest ervaren en meest interessante emigrant in KAA.

Ja, daarom moeten we haar voortaan maar om tips vragen!
quote:
Nog een vliegtuig gekocht?
Neen, ik mocht lekker bij het gewone volk aansluiten op de Zondag. Stonden wel zeer grote (mobiele) panden van alle producenten, net als in bijvoorbeeld de F1.
quote:
OT: heb al bijna 4 maanden niet gewerkt en als ik maandag weer thuiskom moet ik toch echt weer op zoek naar contracten.
Oké, wat doe je precies? Ik ga begin volgend jaar maar eens op zoek naar een entry-level job/internship in The City. Had wat lopen met GS, maar dat is helaas niet doorgegaan
Welke sites zijn eigenlijk goed? Ik gebruik zelf vaak efinancial... (tips?)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60383210
Tjeez, wat nu weer.. Tuurlijk ben ik geen expert, maar ik woon hier 7 maanden.. Heb heel wat 'emigranten' leren kennen en geen van hen heeft binnen een maand een baan gevonden (buiten bartending, winkels etc). Tenzij ze uitgezonden worden door een bedrijf in het thuisland, maar da's een ander verhaal.

Maar hey, luister vooral niet naar mij. Tuurlijk zitten alle bedrijven in de UK met smart te wachten op de Hollanders. Ze houden plaatsen open voor ons!
Mon 'en!
  † In Memoriam † zondag 27 juli 2008 @ 20:49:44 #187
135486 Manu82
How you doin'?
pi_60383553
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:28 schreef bloempjuh het volgende:
Tuurlijk zitten alle bedrijven in de UK met smart te wachten op de Hollanders. Ze houden plaatsen open voor ons!
Ben je nu serieus?

Zo ja, Coam meer tips geven denk ik dan
Some memories are best forgotten
Room 23
  zondag 27 juli 2008 @ 21:57:58 #188
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60384758
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:28 schreef bloempjuh het volgende:
Maar hey, luister vooral niet naar mij. Tuurlijk zitten alle bedrijven in de UK met smart te wachten op de Hollanders. Ze houden plaatsen open voor ons!
Mwah, dat ligt aan de sector. Nationaliteit heeft er niks mee te maken denk ik, competenties des te meer en tekort aan bepaalde compenties in de markt des te meer imo.

Ik ga er vanuit dat ik binnen een maand een baan krijg, hopelijk zelfs al voor ik vertrek... Maarja, dat zien we tzt wel.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60395944
Coamm, het is voor bedrijven ook makkelijker iemand aan the nemen die al een NI nummer en al die ongein heeft. Probleem is dat je werk moet hebben voor je dat kan regelen.
Verder vinden ze hier werkervaring in de UK belangrijker dan daarbuiten. Zoek anders eens Helpdesk of Customer service banen, moet genoeg te vinden zijn waar ze mensen zoeken die Nederlands spreken. Als je zo iets zoekt stuur anders een PM, wij zoeken ook nog iemand...
pi_60396640
Je moet geen werk hebben om een NI te regelen, je moet werkzoekende zijn en dat kunnen bewijzen (dmv. emails die uitegeprint zijn, registratie bij uitzendbureaus etc. etc.) Dit is een van de eerste dingen die je wil doen als je wil gaan werken.

En nee, ze zitten over het algemeen niet te springen om Nederlanders. Onze taal wordt niet veel gesproken. Maar af en toe kun je wel net een baan krijgen hierdoor, omdat er ook weinig anderen zijn die voor zo'n baan geschikt zijn.

Indien je werk in het Engels zoekt helpt het ook als je kan bewijzen dat je Engels erg goed is door middel van een IELTS test. Het is gewoon een competitieve markt, en met de credit crunch wordt dat waarschijnlijk alleen maar erger. Anderzijds vind je in Londen meer mogelijkheden dan waar dan ook.
pi_60397014
quote:
Op maandag 28 juli 2008 15:01 schreef MonopolyMan het volgende:
Je moet geen werk hebben om een NI te regelen, je moet werkzoekende zijn en dat kunnen bewijzen (dmv. emails die uitegeprint zijn, registratie bij uitzendbureaus etc. etc.) Dit is een van de eerste dingen die je wil doen als je wil gaan werken.
Doh, je hebt gelijk
You can also apply for an NI number if:

* you're starting work
* you're setting up as self-employed
* you're looking for work
* you want to make voluntary NI contributions and would benefit from paying them

Edit:Linkje erbij: http://www.direct.gov.uk/en/MoneyTaxAndBenefits/BenefitsTaxCreditsAndOtherSupport/BeginnersGuideToBenefits/DG_10014073?cids=Google_PPC&cre=Money
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2008 @ 06:56:22 #192
135486 Manu82
How you doin'?
pi_60411675
Kijk anders een keer bij Shell of Exxon, die regelen ook veel dingen voor Nederland vanuit Engeland
Some memories are best forgotten
Room 23
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:02:35 #193
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_60420187
TVP. Ik ben me aan het orienteren op London. Ik woon nu 2 jaar in Dublin en ben werkzaam geweest in de financiële wereld. Nu kijken of mijn werkervaring in Dublin goed ligt bij de Londense bedrijven.
pi_60427171
Schotland hier, misschien dat het hier iets anders werkt maar moet je je voor een NI number niet bij een Job Center Plus inschrijven? Wij zijn hierheen gekomen met een baan al in de pocket, dus zijn we als een kudde lammetjes door de bureaucratische molen gedouwd, dus ik weet eigenlijk niet hoe dat zit als je hierheen komt om een baan te zoeken.
Feit blijft, dat het belangrijker is dat je een inkomen hebt dan hoe je die precies hebt verdiend. Wij zijn begonnen als NL belmiepen en dit als basis gebruikt om de carriere als het ware "uit te klappen". Zoals ik al eerder heb gezegd: je zou geen problemen moeten hebben met het vinden van een baan. Heb niet gezegd dat dat meteen je droombaan zal zijn
pi_60454094
Ik zit sinds kort in North Wales, en ik ben hier zonder baan gekomen. Ik ben nu net op zoek, en hoop idd. iets tijdelijks te vinden in het begin. Zal ook even wennen worden om voor 6 pond te moeten werken... . Ik ben al druk bezig iets zelf op te zetten, dus al te veel moeite ga ik niet doen.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_60454153
Ik hoop dus ook receptionist/barman te worden bij een hotel hier in de buurt.


O EN BTW: HEERLIJK HE, DIE GOEDKOPE AUTO'S!!!!
Ik heb mezelf maar even verwend met een dikke mercedes... .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:06:04 #197
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_60463855
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:54 schreef Public_NME het volgende:

Oké, wat doe je precies? Ik ga begin volgend jaar maar eens op zoek naar een entry-level job/internship in The City. Had wat lopen met GS, maar dat is helaas niet doorgegaan
Welke sites zijn eigenlijk goed? Ik gebruik zelf vaak efinancial... (tips?)
Wat ik in grote lijnen doe is bedrijven helpen met hun change en performance management en vertellen hoe ze er voor staan en hoe het beter kan. Industrie of afdeling maakt me niet zoveel uit.

Kijk eens op totaljobs.co.uk, monster.co.uk en cwjobs.co.uk welke agencies voor jou interessante banen aanbieden en bel ze op om te vragen of je ze jouw CV willen hebben. Een entry-level job/internship baan heb ik eigenlijk nooit in die vorm gehad dus daar weet ik weinig van. Na een tijdje bouw je wel een reputatie en contacten en dan wordt het makkelijker. Succes!
reset
pi_60478985
Jeej ik heb werk gevonden als games tester in Brighton! Kan volgende week al beginnen en woonruimte is ook al gelukt! Nu mijn vriend nog, die wil graag customer servicen. Hij is wel 1 van de 3 kanshebbers bij een goed bedrijf, dus we hebben goede hoop!

drWho, ik PM je even!

[ Bericht 0% gewijzigd door Coam op 01-08-2008 00:26:28 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:40:46 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60479501
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:14 schreef Coam het volgende:
Jeej ik heb werk gevonden als games tester in Brighton! Kan volgende week al beginnen en woonruimte is ook al gelukt! Nu mijn vriend nog, die wil graag customer servicen. Hij is wel 1 van de 3 kanshebbers bij een goed bedrijf, dus we hebben goede hoop!

drWho, ik PM je even!
Gefeliciteerd!
Waar ga je wonen (ongeveer), wat voor woonruimte en hoe duur?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60479860
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Waar ga je wonen (ongeveer), wat voor woonruimte en hoe duur?
Een kamer in Brighton, Whippingham road. Ik betaal 75 per week inclusief alles. Heb nog geen fotoos gezien, zal er wel een paar hier posten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')