ik denk niet dat jij het positiever inziet als mij.. dit is niks persoonslijksquote:Op donderdag 14 februari 2008 04:15 schreef Morwen het volgende:
Ik bekijk het allemaal wat positiever, ik denk dat er zeker een bewustzijn onder mensen is dat bepaalde bronnen niet onuitputtelijk zijn. Vandaar ook de zonne-energie projecten en niet te vergeten windenergie. Er werd door de Maya's geschreven over het jaar 2012, ik denk dat we tegen die tijd idd een ander soort bewustzijn opgebouwd hebben. Niet plotsklaps zoals de cynici vaak opwerpen, maar geleidelijk. En dat is nu al bezig. Ik zie het aan mijn kinderen die mij meer leren dan ik hen ooit kan leren. Zij denken al anders, meer relaxed, meer dat het wel goed komt. En zo dacht ik ook toen ik klein was............zo hoort het ook. Doemdenken over Satan, de hel en weet ik veel wat is niet alleen voor jezelf schadelijk maar ook voor de mensen om je heen. Niet doen. Bekijk de positieve ontwikkelingen en steek liever daar je energie in.
Non taken.quote:Op donderdag 14 februari 2008 04:22 schreef Imagine-Peace het volgende:
[..]
ik denk niet dat jij het positiever inziet als mij.. dit is niks persoonslijks
Naar mijn inziens zijn het gewoon wat feiten die ik wil delen waar veel mensen het me me eens zullen zijn (denk ik).quote:Op donderdag 14 februari 2008 04:31 schreef Morwen het volgende:
[..]
Non taken.
Maar waarom je laten leiden door krachten waar jij blijkbaar in geloofd? Waarom neem je zelf de verantwoordelijkheid niet om het te veranderen? Ga iets doen op het gebied van millieu of iets dergelijks.
Mooiquote:Op donderdag 14 februari 2008 04:57 schreef Imagine-Peace het volgende:
[..]
Naar mijn inziens zijn het gewoon wat feiten die ik wil delen waar veel mensen het me me eens zullen zijn (denk ik).
Voor de rest gaat het gewoon erg goed met me hoor, ben gezond enzo
...toen hield ik al op met lezenquote:Op donderdag 14 februari 2008 03:39 schreef Imagine-Peace het volgende:
Als je de klimaat neemt...
wees blij, dan heb je in ieder geval de rest van de spel~ en grammatica-fouten niet gezien...quote:
dat is nu net wat je OP wel is.quote:ik vind vooral dat mensen eens niet zo krampachtig moeten doen
Dat dus. Tijd om eens stevig je best te doen voor een opleiding, veel nuttiger dan je druk maken over hetgeen je in je topic aan de orde probeert te brengen.quote:
Ik niet. Er wordt al millenia voor het jodendom laat staan het Christendom of Islam. gesproken over apocalyptische tijden. Voor vele volkeren is dat ook ooit een keertje voor gekomen, op het moment bijvoorbeeld als het rijk waarin die volkeren in elkaar stortte of verovert werd door een ander volk of wanneer er een enorme natuurramp voor deed.quote:Op donderdag 14 februari 2008 03:39 schreef Imagine-Peace het volgende:
*knip* blabla verhaal */knip*
ALS dit in de toekomst een feit word dan doe ik mijn petje af voor religie want zodanige voorspellingen gedaan 1000e jaren door gasten die in de naam van een ene god komen vind ik knap !!!
Ja ik vind het vergezocht en nee zo gaat het altijd in voor de religiueze kant, op het moment dat een religie wordt gestart, zal men het onmiddelijk hebben over een eindtijd, dat is niet zo gek, omdat zelfs mensen in de oudheid wel door hadden dat alles wat een begin heeft, ook een einde heeft. Daar speelt met op in, met een zo vaag mogelijk verhaal, waardoor je dat verhaal op elk tijdstiop uit de kast kan halen en zeggen..."Zie je wel, we hadden gelijk" Zoals ik al aangaf een "self fulfilling profecy".quote:Je zou het nu misschien vergezocht kunnen vinden maar zo gaat het altijd voor de anti-religie kant.
Niet mogelijk voor een normaal mens? Onzin, er zijn letterlijk tientallen apocalyptische verhalen en overleveringen, in elke generatie is er wel iemand die zo'n soort verhaal verzint. De mens is geweldig in verhalen verzinnen en geen ander verhaal spreekt zo tot de verbeelding als een apocalyptisch verhaal.quote:Als je in iedere geval op een dag heel bang word (dus in geval dat religie gelijk kreeg en dat de bovengenoemde theorie een feit word) dan weet je in iedere geval nog dat hun side of the story wel es de totale waarheid had kunnen zijn aangezien zo`n voorspeling anders niet mogelijk is voor de normale mens.
Tuurlijk zeggen sommige dat, andere zeggen dat we een groot allien experiment zijn, om te kijken hoe een semi-intelligent wezen met grote problemen kan omgaan...en zo zijn er nog honderden dingen die "sommige" mensen zeggen. Waarom kies jij dit verhaal?quote:Sommige zeggen: The greatest trick the devil ever accomplished was that he didnt even exist.
Hoe satan Haat, illusie en bedrog onder ons zaaiet is totaly 21st century
Je punt is? Dat mensen goed gelovig zijn?quote:Dit is mijn punt !
Maar dat is het probleem...jij bent krampachtig.quote:discussiëren mogelijk tot elk punt maar ik`vind vooral dat mensen eens niet zo krampachtig moeten doen en wat meer open moeten zijn voor anders denkende.
Ik denk dat er vast wel mensen zijn die het met je eens zijn, maar ik mag toch hopen dat de meesten wel snappen dat dit gewoon weer eens het volgende apocalyptisch praatje is en men gewoon verder zoekt naar oplossingen voor de vele problemen die wij als moderne mens voor ons zien liggen, waar olie er 1 van is. Het is een groot probleem, dat geef ik toe, maar de mens is creatief. Dat kan je onder andere zien aan jouw verhaal, jammer dat je je creativiteit niet beter gebruikt.quote:ik denk echter dat hier iets sterks achter zit en dat heel veel mensen het met me eens zullen worden in grote lijnen dus zal je het zoiezo ergens moeten naageven op religie.
De waarheid...quote:Het is dan trouwens nog wel de probleem of je islamiet, jood of christenen word want hoewel ze kwa verhaallijn over het zelfde vertellen kan er maar 1 de (meest precies) waarheid bezitten.
Chapeau dat je een quote aan haalt, maar haal dan wel de goeie aan.quote:Op donderdag 14 februari 2008 03:39 schreef Imagine-Peace het volgende:
Sommige zeggen: The greatest trick the devil ever accomplished was that he didnt even exist.
Same herequote:
The greatest trick mankind ever pulled was convincing the world there is an invisible men in the cloudsquote:Op donderdag 14 februari 2008 09:25 schreef NED het volgende:
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn’t exist
Zo dus
Ik zou het in ONZ zetten.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:18 schreef Semisane het volgende:
Moet dit verder niet naar Truth of BNW?
Wellicht moet dat in dit geval wel ja, want ze hebben het al een keer en BNW geprobeert.quote:
Leuk, maar die klopt dus ook niet.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:27 schreef Pakspul het volgende:
[..]
The greatest trick mankind ever pulled was convincing the world there is an invisible men in the clouds
Het was geen spelfout, maar een grammaticafoutquote:Op donderdag 14 februari 2008 10:31 schreef LiQu1D het volgende:
Why the fck let iedereen op de spelling? Ik erger me dood aan reacties over verkeerde spelling.. *verwacht nu zelf commentaar*
quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:08 schreef NED het volgende:
[..]
Het was geen spelfout, maar een grammaticafout![]()
Och, gansje toch..quote:Op donderdag 14 februari 2008 04:22 schreef Imagine-Peace het volgende:
[..]
ik denk niet dat jij het positiever inziet als mij.. dit is niks persoonslijks
Omdat de spelling van een woord er echt toe doet en soms ook belangrijk is. Zelfs de plaats van een komma kan belangrijk zijn. Elke keer als er een woord fout gespeld is, moet de lezer daar ofwel overheen lezen (dus slordig zijn) ofwel die fout corrigeren (dus extra moeite doen).quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:31 schreef LiQu1D het volgende:
Why the fck let iedereen op de spelling? Ik erger me dood aan reacties over verkeerde spelling.. *verwacht nu zelf commentaar*
Okequote:Op donderdag 14 februari 2008 17:47 schreef Triggershot het volgende:
Kap eens met baggeren en focussen op spellingsfouten.
Goh, Volgens mij beledig je nu het hele onderwijssysteem als het zelfs op universiteiten voorkomtquote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Omdat de spelling van een woord er echt toe doet en soms ook belangrijk is. Zelfs de plaats van een komma kan belangrijk zijn. Elke keer als er een woord fout gespeld is, moet de lezer daar ofwel overheen lezen (dus slordig zijn) ofwel die fout corrigeren (dus extra moeite doen).
Verder: slecht spellen kan een gevolg zijn van een ongewild lage opleiding of dyslexie. Edit: ook een andere moedertaal kan leiden tot slecht spellen, dat was ik even vergeten.
Dit zijn legitieme oorzaken.
Maar verder wijst het naar mijn ervaring ook op slordigheid en onbegrip. En waarom zou ik iets lezen van iemand die niet helder kan denken en maar wat voor zich uitlult?
Ik denk dat je ongelijk hebt. Het kan ook heel goed mogelijk zijn dat het inderdaad alleen geld voor een selectief groepje. Dit omdat er wereldwijd heel wat religies rondlopen en ik denk dat er maar 1 het waarheid kan zijn waarvanuit satan meerdere heeft naagebootst voor verwarring.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:53 schreef Semisane het volgende:
Trouwens wat DivineJester is ook een erg goed punt. Over de gehele wereld gezien zit religie gewoon nog keihard in de lift.
De enige landen waar religie wat minder in de lift zit of waar zelfs een verval is te constateren, zijn een handvol landen in Noord-West Europa. (Scandinavische landen, Nederland, Zwitserland, Oosterijk?? Frankrijk??, Duitsland??)
Dus daar valt je gehele verhaal gewoon al in duigen TS, of geld op eens de apocalyps nu enkel voor die landen en de rest van de wereld gaat door?
Oh well, het is ook lastig om verder dan je eigen "straat" te kijken, vandaar dat gelovigen in Nederland nog wel eens het gevoel krijgen dat religie in de gehele wereld onder druk staat.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:17 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik niet. Er wordt al millenia voor het jodendom laat staan het Christendom of Islam. gesproken over apocalyptische tijden. Voor vele volkeren is dat ook ooit een keertje voor gekomen, op het moment bijvoorbeeld als het rijk waarin die volkeren in elkaar stortte of verovert werd door een ander volk of wanneer er een enorme natuurramp voor deed.
Zo'n voorspelling heet trouwens gewoon een self fulfilling profecy.
Oke hier zou wat in kunnen zitten. Maar deze is in zijn geheel ook verwerpbaar. Als namelijk een gods-persoon, een profeet dus wat preciezer is geweest in deze voorspelling bijvoorbeeld:
Vlak voor het eind der tijden zal het zon niet vanuit het oosten maar vanuit het westen opkomen. En stel dat dit daadwerkelijk gebeurd dan heeft die persoon mogelijk ook gelijk met de rest van zijn verhaal aangezien zoiets wetenschappelijk nooit mogelijk is.
[..]
Ja ik vind het vergezocht en nee zo gaat het altijd in voor de religiueze kant, op het moment dat een religie wordt gestart, zal men het onmiddelijk hebben over een eindtijd, dat is niet zo gek, omdat zelfs mensen in de oudheid wel door hadden dat alles wat een begin heeft, ook een einde heeft. Daar speelt met op in, met een zo vaag mogelijk verhaal, waardoor je dat verhaal op elk tijdstiop uit de kast kan halen en zeggen..."Zie je wel, we hadden gelijk" Zoals ik al aangaf een "self fulfilling profecy".
Dat doe jij nu ook, wat niks anders bewijst, dan dat jij er niet goed over heb nagedacht imho.
en ik noem dit te kortzichtig op een te belangrijk/groot onderwerp.
[..]
Niet mogelijk voor een normaal mens? Onzin, er zijn letterlijk tientallen apocalyptische verhalen en overleveringen, in elke generatie is er wel iemand die zo'n soort verhaal verzint. De mens is geweldig in verhalen verzinnen en geen ander verhaal spreekt zo tot de verbeelding als een apocalyptisch verhaal.
Klopt, maar ik had het over iets anders
Geloof mij, gedurende de tweede wereld oorlog, zeiden mensen links en rechts dat het de eind der tijden was....en verhip...dat was het dus niet.
Klopt, blijkbaar was het er nog niet de tijd voor
Jij kijkt enkel naar een probleem dat voor ons ligt, de olie die opraakt....het is makkelijker daar een eind-der-tijden-verhaal aan te plakken, dan te zoeken naar oplossingen. En dat is wat jij dus doet, bij gebrek aan wat anders.
Mij gaat het niet om de olie zelf die opraakt. Het gaat erom wat men ervoor doet het te verkrijgen. het hele gedoe om olie zou weles de aanleiding kunnen zijn of een mede-aanleiding.
Zelfde geval als wat men dus in de 2de wereld oorlog had kunnen denken. Alleen zit het met olie net iets anders als met oorlog. Het zit in iedere geval dichtbij(letterlijk en figuurlijk)[..]
Tuurlijk zeggen sommige dat, andere zeggen dat we een groot allien experiment zijn, om te kijken hoe een semi-intelligent wezen met grote problemen kan omgaan...en zo zijn er nog honderden dingen die "sommige" mensen zeggen. Waarom kies jij dit verhaal?
Omdat ik simpelweg weiger te geloven dat dit hele universum uit zich zelf of uit het niets is gekomen en weiger te geloven dat toevalig op aarde alles ideaal en gunstig is om leven tot stand te brengen (uit al die miljarden planeten). Als je diep genoeg kijkt is het allemaal even te toevalig voor mij. En weer te toevalig dat de god die niet bestaat de tijd heeft overleeft. Mensen hebben het immers over een allien sinds ze zichzelf kunnen herinneren.
allemaal net even te ver voormij, je hebt het over tienduizenden jaren biljoenen mensen met deze gedachte.
(Ik probeer vooral te benadrukken dat religie niet zomaar iets uit het land der fabelen is zoals we een onderwerp wat ons niet staat wel vaker in willen gooien.)[..]
Je punt is? Dat mensen goed gelovig zijn?
[..]
Maar dat is het probleem...jij bent krampachtig.
[..]
Ik denk dat er vast wel mensen zijn die het met je eens zijn, maar ik mag toch hopen dat de meesten wel snappen dat dit gewoon weer eens het volgende apocalyptisch praatje is en men gewoon verder zoekt naar oplossingen voor de vele problemen die wij als moderne mens voor ons zien liggen, waar olie er 1 van is. Het is een groot probleem, dat geef ik toe, maar de mens is creatief. Dat kan je onder andere zien aan jouw verhaal, jammer dat je je creativiteit niet beter gebruikt.![]()
Tuurlijk joh ik zoek gezellig mee hoor.
[..]
De waarheid...Als ik een Euro kon krijgen voor elke idioot met een apocalyptisch verhaal die beweerde de waarheid te spreken...
dan waren we dolgelukkig![]()
Het overkomt ons zelfs elke dag in de krant (Spits/metro). Maar goed de keurig goed opgeleide burger leest telegraaf en ik maak spelfouten en jah soms zelfs gramaticaal. Dat dat me volgens hun gelijk een idioot maakt kan ik wel om lachen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:44 schreef intraxz het volgende:
Spelling is misschien wel belangrijk, maar toch niet op een forum... Bij dingen waar het echt belangrijk is wordt er echt wel op gelet, dus niet miepen.
Je kunt op z'n minst dit even zelf expliciet checken. Het kerstverhaal is gebaseerd op Lucas en Matteus. Marcus en Johannes kennen dit verhaal niet.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:42 schreef Locusta het volgende:
Zelfs het hele kerstverhaal komt niet voor in de bijbel en is verzonnen door de mens.
(zo'n grote bijbelexpert ben ik dan ook weer niet).
Wat betreft je punt, is dat religie niet alles op satan afgooiet maar dat hij de gene is die bepaalde negatieviteit afgeeft.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:42 schreef Locusta het volgende:
Let wel: dingen als "het vagevuur" zijn gecreerd door de kerk (a.k.a. "de mens") om de bevolking/massa angstig en dus onder de duim te houden.
Zelfs het hele kerstverhaal komt niet voor in de bijbel en is verzonnen door de mens.
Satan komt, volgens mij, wel voor als personage in de bijbel (zo'n grote bijbelexpert ben ik dan ook weer niet).
Wat ik hier mee wil zeggen is dat de mens niet alleen een groot vermogen heeft zijn eigen geschiedenis te creeren en voor waar aan te nemen, maar ook dit in eigen hand te (willen) houden. Het ongeluk afschuiven op figuren als de "duivel" zie ik imho als teken van falen en het niet kunnen/durven opkomen voor je eigen verantwoordelijkheid, niet alleen als persoon, maar ook als massa en geloof.
Heb je enig idee hoe lang die dat al is?!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:56 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
WHEN SATAN RULES HIS WORLD
De keurig goed opgeleide burger leest De Pers...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 03:48 schreef Imagine-Peace het volgende:
[..]
Het overkomt ons zelfs elke dag in de krant (Spits/metro). Maar goed de keurig goed opgeleide burger leest telegraaf en ik maak spelfouten en jah soms zelfs gramaticaal. Dat dat me volgens hun gelijk een idioot maakt kan ik wel om lachen.![]()
Mijn motto is eerder duidelijk begrip voor het punt dat men wil maken en die prefereer ik boven keurig en netjes. Dat jij dan extra moeite moet doen om het punt te begrijpen vertelt mij iets over jou persoonlijkheid en vooral als je dat niet wilt doen.
Hun afdruk ergens achterlaten en het liefst zo krachtig mogelijk moet natuurlijk op elk onderwerp gelden. Het is net als met straattaal. Omdat ze er geen fuck van begrijpen krijg je hun stempel(Meestal iets als achtelijk of idioot) terwijl er niet eens is begrepen hoe het gevalletje zit.
Kortzichtig stempel gedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |