quote:
Op donderdag 14 februari 2008 03:39 schreef Imagine-Peace het volgende:*knip* blabla verhaal */knip*
ALS dit in de toekomst een feit word dan doe ik mijn petje af voor religie want zodanige voorspellingen gedaan 1000e jaren door gasten die in de naam van een ene god komen vind ik knap !!!
Ik niet. Er wordt al millenia voor het jodendom
laat staan het Christendom of Islam. gesproken over apocalyptische tijden. Voor vele volkeren is dat ook ooit een keertje voor gekomen, op het moment bijvoorbeeld als het rijk waarin die volkeren in elkaar stortte of verovert werd door een ander volk of wanneer er een enorme natuurramp voor deed.
Zo'n voorspelling heet trouwens gewoon een
self fulfilling profecy.
quote:
Je zou het nu misschien vergezocht kunnen vinden maar zo gaat het altijd voor de anti-religie kant.
Ja ik vind het vergezocht en nee zo gaat het altijd in voor de religiueze kant, op het moment dat een religie wordt gestart, zal men het onmiddelijk hebben over een eindtijd, dat is niet zo gek, omdat zelfs mensen in de oudheid wel door hadden dat alles wat een begin heeft, ook een einde heeft. Daar speelt met op in, met een zo vaag mogelijk verhaal, waardoor je dat verhaal op elk tijdstiop uit de kast kan halen en zeggen..."Zie je wel, we hadden gelijk" Zoals ik al aangaf een "self fulfilling profecy".
Dat doe jij nu ook, wat niks anders bewijst, dan dat jij er niet goed over heb nagedacht imho.
quote:
Als je in iedere geval op een dag heel bang word (dus in geval dat religie gelijk kreeg en dat de bovengenoemde theorie een feit word) dan weet je in iedere geval nog dat hun side of the story wel es de totale waarheid had kunnen zijn aangezien zo`n voorspeling anders niet mogelijk is voor de normale mens.
Niet mogelijk voor een normaal mens? Onzin, er zijn letterlijk tientallen apocalyptische verhalen en overleveringen, in elke generatie is er wel iemand die zo'n soort verhaal verzint. De mens is geweldig in verhalen verzinnen en geen ander verhaal spreekt zo tot de verbeelding als een apocalyptisch verhaal.
Geloof mij, gedurende de tweede wereld oorlog, zeiden mensen links en rechts dat het de
eind der tijden was....en verhip...dat was het dus niet.
Jij kijkt enkel naar een probleem dat voor ons ligt, de olie die opraakt....het is makkelijker daar een eind-der-tijden-verhaal aan te plakken, dan te zoeken naar oplossingen. En dat is wat jij dus doet, bij gebrek aan wat anders.
quote:
Sommige zeggen: The greatest trick the devil ever accomplished was that he didnt even exist.
Hoe satan Haat, illusie en bedrog onder ons zaaiet is totaly 21st century
Tuurlijk zeggen sommige dat, andere zeggen dat we een groot allien experiment zijn, om te kijken hoe een semi-intelligent wezen met grote problemen kan omgaan...en zo zijn er nog honderden dingen die "sommige" mensen zeggen. Waarom kies jij dit verhaal?
quote:
Dit is mijn punt !
Je punt is? Dat mensen goed gelovig zijn?

quote:
discussiëren mogelijk tot elk punt maar ik`vind vooral dat mensen eens niet zo krampachtig moeten doen en wat meer open moeten zijn voor anders denkende.
Maar dat is het probleem...
jij bent krampachtig.

quote:
ik denk echter dat hier iets sterks achter zit en dat heel veel mensen het met me eens zullen worden in grote lijnen dus zal je het zoiezo ergens moeten naageven op religie.
Ik denk dat er vast wel mensen zijn die het met je eens zijn, maar ik mag toch hopen dat de meesten wel snappen dat dit gewoon weer eens het volgende apocalyptisch praatje is en men gewoon verder zoekt naar oplossingen voor de vele problemen die wij als moderne mens voor ons zien liggen, waar olie er 1 van is. Het is een groot probleem, dat geef ik toe, maar de mens is creatief.
Dat kan je onder andere zien aan jouw verhaal, jammer dat je je creativiteit niet beter gebruikt.
quote:
Het is dan trouwens nog wel de probleem of je islamiet, jood of christenen word want hoewel ze kwa verhaallijn over het zelfde vertellen kan er maar 1 de (meest precies) waarheid bezitten.
De waarheid...

Als ik een Euro kon krijgen voor elke idioot met een apocalyptisch verhaal die beweerde
de waarheid te spreken...
[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 14-02-2008 09:30:28 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."