quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:30 schreef -CRASH- het volgende:[..]
Niet te achterhalen.....???
" Uit recent onderzoek blijkt dat de Kleine IJstijd, een belangrijke bron van inspiratie voor schilders van winterlandschappen (o.a. Pieter Breugel)
[
afbeelding ]
Uit historisch onderzoek van het KNMI, gebaseerd op talloze bronnen, zoals dagboeken, stadsrekeningen en jaarringen van bomen. blijkt dat de laagste kwart van de zestiende eeuw waarschijnlijk het koudste was in de afgelopen duizend jaar. Deze periode is het dieptepunt van de Kleine IJstijd. Ook de eerste kwart van de 17e eeuw was nog koud, maar daarna trad een duidelijk herstel op en werd het zelfs relatief zacht. Zo waren de winters van 1636 en 1637 in West-Europa zacht en de zomers in die jaren zelfs warm met opnieuw vroege en rijke wijnoogsten. De Kleine IJstijd kende dus grote natuurlijke variaties: koude periodes werden afgewisseld door series minder koude jaren."
KNMI
Mijn punt echter betreft het onderwerp is niet temperatuur schommelingen in de kleine ijstijd of anders misschien het broeikaseffect. Maar dat de mens iets aan het op maken is en dat wat het opmaakt is vreemd spul waar men nooiet eerder een behoefte aan had tenminste niet op zon abnormaal explosief schaal.
En dat is vreemd !
Ik bekijk het vanuit een evolutie-lijn benadering en een beetje vanuit een religeus kant. religie waarschuwt namelijk over een grote catastrofe voor mens (dat zijn joden, moslims en christenen). In hun visie is een van het meest kenmerkend voorteken dat we allen eraan gaan nadat we een dieptepunt bereiken(qua spiritualiteit).
Maar zo heb je nog vele voortekenen welke per geloofsovertuiging soms net een tikkie anders is maar als we voor het gemak het meest kenmerkende nemen dan is het een feit dat de wereldbevolking sterk is toegenomen tenopzichte van vroeger terwijl het relatie met god juist het tegenovergestelde heeft bereikt en toenemende.
Je zou kunnen zeggen dat het dieptepunt is bereikt of komende is gezien men steeds vrijer wil worden waar god geen plek in heeft. 100 jaar geleden en alles dat daarvoor heeft afgespeelt stond god wel op een (meer) centraal plek dus zou je dit ook als een vreemd ontwikkeling kunnen zien. Hierbij heeft religie wel gelijk gekregen met hun bewering dat men steeds verder zal afdwalen want we weten immers van alles en nog wat maar god willen we niks over weten of we geloven er totaal niet in.
Maaar nu komt ie:
En juist in deze periode dus waar het voor religeuze mensen het afwachten is geblazen naar de biggbang is er nog een vreemd ontwikkeling in de natuur namelijk dat men fossiele brandstoffen als nooiet eerder tevoren aan het verbranden is en ook nog op zodanig wijze dat het hele wereldvooraad binnen enkele jaren zodanig is verminderd en dat de wereldeconomie er zodanig van afhankelijk is dat er wel vrijwel twijfeloos iets heel groots/revolutionair gaat gebeuren binnen nu en 10 á 20 jaar.
Het zou dus ook goed kunnen dat de sci-fi future niets meer is als een illusie en dat de mens het simpelweg niet eens metelkaar word of nog erger er een derde wereldoorlog uitbreekt waarna "De catastrofe" waar men in religie ergens in de boekjes over sprak een feit word.
ALS dit in de toekomst een feit word dan doe ik mijn petje af voor religie want zodanige voorspellingen gedaan 1000e jaren door gasten die in de naam van een ene god komen vind ik knap !!!
Je zou het nu misschien vergezocht kunnen vinden maar zo gaat het altijd voor de anti-religie kant. Als je in iedere geval op een dag heel bang word (dus in geval dat religie gelijk kreeg en dat de bovengenoemde theorie een feit word) dan weet je in iedere geval nog dat hun side of the story wel es de totale waarheid had kunnen zijn aangezien zo`n voorspeling anders niet mogelijk is door de normale mens.
Dit is mijn punt ! discussiëren mogelijk tot elk punt maar ik`vind vooral dat mensen eens niet zo krampachtig moeten doen en wat meer open-minded moeten zijn voor anders denkende. ik denk echt dat hier iets sterks achter zit en dat heel veel mensen het met me eens zullen worden in grote lijnen dus zal je het zoiezo ergens moeten naageven op religie.
Het is dan trouwens nog wel de probleem of je islamiet, jood of christenen word want hoewel ze kwa verhaallijn over het zelfde vertellen kan er maar 1 de (meest precies) waarheid bezitten.