Eendagsvlieg uit 1984quote:is een Schotse band die is opgericht in 1984 en meteen werd vergeleken met groepen als Depeche Mode of Orchestral Manoeuvres in the Dark. Dat was niet zo vreemd, want de enige grote hit
van
leek erg veel op de muziek van die andere bands.
Toch waszélf niet zo blij met de vergelijking, want ze waren géén synthesizer-bandje. "Wij maken serieuze muziek met heel wat meer gevoel en soul dan al die andere groepen", zeiden ze elke keer maar weer, maar het imago van typisch jaren '80-synthesizergroepje zijn ze nooit meer kwijtgeraakt. Hun grote hit klinkt als een mooi liefdeslied, maar dat is het niet. Sterker nog, het gaat over een verbitterde man die net z'n relatie op de klippen heeft zien lopen. Na 2 albums en 3 single's besloot de band er in 1987 mee te stoppen.
Burnett + 1quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:42 schreef Burnett het volgende:
fiction factory
Oja. Had die trouwens nooit van de clip herkendquote:Op woensdag 13 februari 2008 20:42 schreef Burnett het volgende:
fiction factory
die zitten op 4AD natuurlijkquote:Op woensdag 13 februari 2008 21:02 schreef cafca het volgende:
Cocteau Twins - head over heels?
artiest is goed, nu de titel nog...quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:10 schreef Grobbel het volgende:
Dat is die gast van Sophia... The God Machine, dus? Al heb ik geen idee hoe die plaat heet, van voor mijn tijd.
Indien de titel om 23:30 uur er geen titel is krijgt Grobbel de punten.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:10 schreef Grobbel het volgende:
Dat is die gast van Sophia... The God Machine, dus? Al heb ik geen idee hoe die plaat heet, van voor mijn tijd.
Grobbel +2quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:10 schreef Grobbel het volgende:
Ja, en met die hint had ik het al helemaal wel geweten.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:08 schreef ranja het volgende:
Het is een zoet nederlands bandje.
Nee, dat telt niet als opzoeken. Je mag natuurlijk best je gewone sites bezoeken tijdens het triviaquote:Op donderdag 14 februari 2008 12:09 schreef Grobbel het volgende:
Ik kwam net een foto van de gevraagde band net tegen bij wat werkzaamheden voor 3VOOR12. Niet echt gericht zoeken, meer per ongeluk.Telt dat als opzoeken?
Anders hou ik wijselijk mijn mond dicht.
Dat is 'm. Mooi nummer, ook.quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:25 schreef Burnett het volgende:
shakespears sister - hello
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |