abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:55:56 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_56709037
quote:
di 12 feb 2008, 07:41 | 0 reacties
Amsterdam verboden voor 'oude' auto's


AMSTERDAM - Personenauto's van voor 1992 op benzine en lpg, en dieselwagens zonder roetfilter mogen vanaf medio volgend jaar niet meer binnen de Amsterdamse ring A10 komen.


Het belangrijkste onderdeel van het verkeersplan is een forse verhoging van de parkeertarieven. Bovendien worden de uren dat betaald moet worden uitgebreid, meestal tot middernacht. Die maatregelen leveren de stad 31 miljoen euro per jaar op aan extra parkeergeld. Vreemd genoeg leidt dit slechts tot 0,9 tot 2,2 % minder autokilometers.

Met de opbrengst moeten maatregelen betaald worden die de lucht schoner maken, zoals een sloopregeling voor sterk vervuilende auto's, en krijgen mensen een ov-abonnement als zij hun parkeervergunning inleveren.

VVD-verkeerswoordvoerder Robert Flos is verbijsterd. ,,Als dit doorgaat worden er twee beloften gebroken. Ten eerste dat dit college de lasten voor burgers niet zou verhogen. Ten tweede heeft de PvdA gezegd tegen hogere parkeertarieven te zijn. De auto wordt hier echt als melkkoe gebruikt. Ook de milieuzone voor personenauto's is voor ons onacceptabel. Zo krijgt de automobilist wel heel veel voor zijn kiezen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)_oude__auto_s__.html

Dat zal lekker opruimen daar in Amsterdam, mischien hoef ik dan niet meer zo lang te zoeken naar een parkeerplaats.

Nee serieus, wat een volslagen triest plan weer van de milieu Taliban.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:09:24 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56709356
Alle wrakken van de weg
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:11:48 #3
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_56709420
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alle wrakken van de weg
Wat een bullshit! door de leeftijd zijn het meteen wreakken?
Neem bijv de W126 zekker geen wrak te noemen!
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:14:50 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56709498
Onhaalbaar. En van wie komt dat plan eigenlijk?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56709570
Gaat nooit lukken om dat er doorheen te krijgen. Rechts wil de mooie klassiekers en oldtimers niet van de weg en links gaan hun eigen auto's echt niet verbieden.
pi_56709572
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:11 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Wat een bullshit! door de leeftijd zijn het meteen wreakken?
Neem bijv de W126 zekker geen wrak te noemen!
[ afbeelding ]
Als je op het kamp woont niet inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56709620
tsja, parkeervergunningen trapt iedereen ook in, dus het zal nog wel een tijdje doorgaan tot er geen auto meer is..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:19:31 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56709634
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:11 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Wat een bullshit! door de leeftijd zijn het meteen wreakken?
Neem bijv de W126 zekker geen wrak te noemen!
[ afbeelding ]
Nee, je hebt gelijk.

Dit is een oud lijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:21:16 #9
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_56709673
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alle wrakken van de weg
Ik zou graag een nieuwere auto willen rijden, maar dat kan ik gewoonweg niet betalen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_56709729
Ik pleur 'm altijd rond etenstijd in de rivierenbuurt en ben 's ochtends voor 9 uur weer weg. Heb nog nooit een boete gehad. Die eventuele parkeerboete heb ik er ondertussen al 10x uit.
pi_56709745
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alle wrakken van de weg
1986, 300.000km...
Hij is nu pas lekker ingelopen

pi_56709759
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:21 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik zou graag een nieuwere auto willen rijden, maar dat kan ik gewoonweg niet betalen...
Ook van na 92 zijn er nog wel auto's te koop voor (erg) weinig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56709775
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:21 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik zou graag een nieuwere auto willen rijden, maar dat kan ik gewoonweg niet betalen...
Ik zou niet eens een nieuwere auto willen rijden.
Dit is nu eenmaal m'n hobby en vervoermiddel; ieder jaar zo'n 35.000km op LPG.
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:27:31 #14
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_56709830
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook van na 92 zijn er nog wel auto's te koop voor (erg) weinig.
Ja en die verbieden ze het jaar erop.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_56709845
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zou niet eens een nieuwere auto willen rijden.
Dit is nu eenmaal m'n hobby en vervoermiddel; ieder jaar zo'n 35.000km op LPG.
Partij voor verbieden?
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:28:15 #16
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_56709853
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk.

Dit is een oud lijk.
Met genoeg opties erop wat niet elk b-merk heeft tegenwoordig.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_56709871
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:27 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Partij voor verbieden?
Haha, ja, de PvdA kan er inmiddels ook bij.

Gewicht is van zo'n Volvo 740 overigens ook geen probleem; weegt net zoveel als een aangeklede Golf V.
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:29:20 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56709877
Alle normale mensen wonen toch al in Amstelveen of Aerdenhout
Who cares?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56709915
Zou zo'n beslissing niet tegen de grondwet ingaan ofzo? Vrijheid van autouiting?
Mensen van Nederland: Wees kritisch!
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:37:18 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56710059
Lijkt mij overigens gewoon zo'n Telegraaf luchtballon.
Zal allemaal wel meevallen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56710294
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij overigens gewoon zo'n Telegraaf luchtballon.
Zal allemaal wel meevallen.
denk t niet, t'is gewoon een variant op het suv-pesten in Londen en oude auto's weren in Duitsland. Amsterdam begint nu met z'n eigen versie en meer steden gaan dan vanzelf volgen. Zolang onze portemonnee het nog aankan bereid je dan maar voor op de gekste maatregelen.. van mij mogen we wel 30 jaar terug in de tijd.. de ambtenarij weet van gekkigheid niet meer wat ze nog moeten doen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_56710982
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook van na 92 zijn er nog wel auto's te koop voor (erg) weinig.
Maar is een auto van 1992 beter dan één van 1991?
Mijn auto uit 1986 is in perfecte staat, zonder roest, motorisch top en voldoet aan de APK eisen.
pi_56711184
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar is een auto van 1992 beter dan één van 1991?
Mijn auto uit 1986 is in perfecte staat, zonder roest, motorisch top en voldoet aan de APK eisen.
Moesten autos vanaf 1992 niet verplicht voorzien zijn van een katalysator, dat zou ik een lgoische verklaring vinden.
pi_56711550
Tsja... ik weet het niet hoor.

Dus ik stel me maar op het standpunt dat als het uit de Amsterdamse gemeenteraad komt, het ongetwijfeld een waardeloos en wettelijk aan alle kanten rammelend kut-plan is, waarvoor de inspiratie is opgedaan tijdens het feministische dwergen-met-één-been-en-drie-tieten film-festival.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:28:53 #25
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_56711585
Ik heb medelijden met de auto bezittende Amsterdammers..

.."Maar 't is allemaal ten goede van uw gezondheid, hoor!" ..

Jaaaaa ja, weer een mooie excuus rede om te graaien en maar graaien, en maar graaien en graaien.. !!
What's next??..

Echt jammer voor de Amsterdammer, en een waanzinnig idioot plan..

Niet dat ik voor mijn lol naar Amsterdam ga ofzo, maar dit is voor mij weer een rede erbij, om die stad te mijden als de pest..Bah!!!..

[ Bericht 0% gewijzigd door Tism op 13-02-2008 20:36:01 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_56711595
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moesten autos vanaf 1992 niet verplicht voorzien zijn van een katalysator, dat zou ik een lgoische verklaring vinden.
Preciese jaar weet ik niet.
Maar er zijn ook auto's van ruim voor 1992 die al van een kat voorzien zijn.
Daarnaast; wat heeft een kat nog voor zin als je op LPG rijdt, zoals ik.
pi_56712178
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Preciese jaar weet ik niet.
Maar er zijn ook auto's van ruim voor 1992 die al van een kat voorzien zijn.
Daarnaast; wat heeft een kat nog voor zin als je op LPG rijdt, zoals ik.
Het moet wel een makkelijk uitvoerbaar plan zijn natuurlijk, anders moeten ze nog 10.000 ambtenaren aannemen om te controleren dat MaGNet toevallig wel op gas rijdt en daarom wel amsterdam nog in mag.

En verder zoeken ze het maar uit daar, ik heb al jaren geen auto meer. Maar als ik toevalligerwijze met kennissen daar kom verbaas ik me over parkeer tarieven tot 24.00 uur en dan voor 1 avond en ochtend parkeren 20 euro of zo moeten betalen, en dan staat de auto gewoon op de openbare weg.
  woensdag 13 februari 2008 @ 20:58:14 #28
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_56712492
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:28 schreef Tism het volgende:
Ik heb medelijden met de auto bezittende Amsterdammers..

Ik niet, die hebben bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen beter moeten opletten wat ze met hun rode potlootje deden.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_56712636
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het moet wel een makkelijk uitvoerbaar plan zijn natuurlijk, anders moeten ze nog 10.000 ambtenaren aannemen om te controleren dat MaGNet toevallig wel op gas rijdt en daarom wel amsterdam nog in mag.

En verder zoeken ze het maar uit daar, ik heb al jaren geen auto meer. Maar als ik toevalligerwijze met kennissen daar kom verbaas ik me over parkeer tarieven tot 24.00 uur en dan voor 1 avond en ochtend parkeren 20 euro of zo moeten betalen, en dan staat de auto gewoon op de openbare weg.
Beetje onzin natuurlijk.
Ze gaan auto's controleren op kenteken.
En als je een kenteken opvraagt is het zo te zien op welk type brandstof je rijdt.
pi_56716473
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

1986, 300.000km...
Hij is nu pas lekker ingelopen
De 740 van mij is van 88 en de teller is gestopt op dik 436.000, de teller is kapot. (ik schat dat ik nu rond de 5 ton zit) En hij is idd net ingelopen.
pi_56720621
Lijkt mij een plan wat nooit haalbaar is, diesel auto's hebben pas 3? jaar een roetfilter, dus mag je met je 6 jaar oude golf tdi a'dam niet meer in?
Built for Speed
pi_56720669
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

De 740 van mij is van 88 en de teller is gestopt op dik 436.000, de teller is kapot. (ik schat dat ik nu rond de 5 ton zit) En hij is idd net ingelopen.
Volvo he?

Al zijn die Trusa-bakkies wel een estethische catastrofe.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_56720866
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar is een auto van 1992 beter dan één van 1991?
Mijn auto uit 1986 is in perfecte staat, zonder roest, motorisch top en voldoet aan de APK eisen.
Je moet ergens een grens stellen lijkt me. Misschien is toen een van die euro normen ingegaan. En het maakt de handhaving stukken eenvoudiger als je gewoon een grens trekt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56722103
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 08:54 schreef HansvanOchten het volgende:
Lijkt mij een plan wat nooit haalbaar is, diesel auto's hebben pas 3? jaar een roetfilter, dus mag je met je 6 jaar oude golf tdi a'dam niet meer in?
iedereen heeft het inderdaad over auto's ouder dan 1992. maar de meeste diesels hebben geen roetfilter. de gemiddelde middenklasser van 3 jaar of ouder heeft dit niet. zijn aardig wat auto's wat dan de stad niet meer inmogen.
pi_56722430
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 10:27 schreef _mman het volgende:

[..]

iedereen heeft het inderdaad over auto's ouder dan 1992. maar de meeste diesels hebben geen roetfilter. de gemiddelde middenklasser van 3 jaar of ouder heeft dit niet. zijn aardig wat auto's wat dan de stad niet meer inmogen.
Zowiezo is een roetfilter in nederland en heel europa niet verplicht, kan een stadsbestuur dan zover gaan in hun regelgeving dat ze dit verplicht stellen?
Built for Speed
pi_56722822
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 10:48 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Zowiezo is een roetfilter in nederland en heel europa niet verplicht, kan een stadsbestuur dan zover gaan in hun regelgeving dat ze dit verplicht stellen?
Als je er een gezondheidsverhaaltje aanhangt kom je een heel eind denk ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56722971
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 10:48 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Zowiezo is een roetfilter in nederland en heel europa niet verplicht, kan een stadsbestuur dan zover gaan in hun regelgeving dat ze dit verplicht stellen?
Volgens mij wel. In tilburg mogen in ieder geval oude vervuilende vrachtwagens niet meer binnen de ring rijden.

http://www.milieuzones.nl/Default.aspx?id=171&cid=179
pi_56725643
Great, ik rij een diesel zonder roetfilter en heb veel kennissen in hartje A'dam. Echter ik rij op 50-70% PPO (Pure Plantaardige Olie), iets wat veel milieuvriendelijker is dan biodiesel of gewone diesel.

Raar beleid elke keer, biodiesel is milieuonvriendelijk om te maken, een roetfilter houdt alleen de grove roetdeeltjes weg, itt de fijne deeltjes die de schade opleveren. En ik rij PPO wat strikt genomen niet kan in Nederland ... lang leve de omweg ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:19:19 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56725754
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:13 schreef elcastel het volgende:
Great, ik rij een diesel zonder roetfilter en heb veel kennissen in hartje A'dam. Echter ik rij op 50-70% PPO (Pure Plantaardige Olie), iets wat veel milieuvriendelijker is dan biodiesel of gewone diesel.

Raar beleid elke keer, biodiesel is milieuonvriendelijk om te maken, een roetfilter houdt alleen de grove roetdeeltjes weg, itt de fijne deeltjes die de schade opleveren. En ik rij PPO wat strikt genomen niet kan in Nederland ... lang leve de omweg ...
Waar is die bio-diesel van gemaakt?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56725863
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waar is die bio-diesel van gemaakt?
PPO is wat anders dan biodiesel. Om biodiesel te maken produceer je veel CO2, met PPo heb je dit niet. Bv zonebloemolie is gewoon olie uit een geperste pit, verder is de uitstoot van PPO veel schoner dan bij biodiesel.

Lees er maar eens over op www.ppo.nu . Het is ongelooflijk dat dit niet door de overheid wordt gestimuleerd, in Duitsland en België kun je het gewoon kopen bij sommige pompen en mag het ook. Ik mag er hier wél op rijden, maar ik mag het niet tanken.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_56726487
Ook productie en transport van PPO zorgen voor een flinke portie CO2 uitstoot .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56727050
Ik vind het een belachelijk plan en ben van mening dat de plaatselijke overheid niet dergelijke beslissingen mag nemen.
pi_56727113
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:51 schreef du_ke het volgende:
Ook productie en transport van PPO zorgen voor een flinke portie CO2 uitstoot .
Noem eens wat getallen?
Ik ben het met je eens maar de brandstof zelf is CO2 neutraal.
En ook bij "gewone" brandstoffen is er productie en transport.

Of denk je dat benzine spontaan uit ruwe olie ontstaat?
Dat kan je dus prima wegstrepen.
pi_56727120
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:16 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind het een belachelijk plan en ben van mening dat de plaatselijke overheid niet dergelijke beslissingen mag nemen.
Ah dus de landelijke overheid moet dan b.v. ook maar beslissen of de dorpsstraat in Schubbekutteveen wel of niet autoluw gemaakt mag worden ? Of wou je de EU er over laten beslissen?
Dit soort zaken moet je toch gewoon aan de laagst mogelijke overheid overlaten?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56727449
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah dus de landelijke overheid moet dan b.v. ook maar beslissen of de dorpsstraat in Schubbekutteveen wel of niet autoluw gemaakt mag worden ? Of wou je de EU er over laten beslissen?
Dit soort zaken moet je toch gewoon aan de laagst mogelijke overheid overlaten?
Nee, juist niet zo'n zaak als het bepalen welke auto's wel of niet toegelaten zijn in de stad. Als je een auto koopt die is goedgekeurd voor de openbare weg, omdat die auto voldoet aan regels door de landelijke overheid zijn gesteld, dan moet je erop kunnen vertrouwen dat je van die auto normaal gebruik kunt maken in Nederland.
pi_56727536
Overheidsbemoeienis ten top deze onzin . Wat een bagger allemaal.
pi_56727546
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Nee, juist niet zo'n zaak als het bepalen welke auto's wel of niet toegelaten zijn in de stad. Als je een auto koopt die is goedgekeurd voor de openbare weg, omdat die auto voldoet aan regels door de landelijke overheid zijn gesteld, dan moet je erop kunnen vertrouwen dat je van die auto normaal gebruik kunt maken in Nederland.
ook nu al zijn er vele plaatsen waar je niet met de auto mag komen. Daar komen dan enkele plaatsen bij, zie niet in waarom de rijksoverheid of de EU zich daarmee zou moeten bemoeien .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56727602
Maar op die plaatsen mag je helemaal niet met een auto komen. Het is onzin om te zeggen dat bepaalde auto's er wel mogen komen en bepaalde niet. "Ja in deze villawijk mag je alleen komen als je in een auto rijdt van minstens 60k."
pi_56727668
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 14:41 schreef Sapstengel het volgende:
Maar op die plaatsen mag je helemaal niet met een auto komen. Het is onzin om te zeggen dat bepaalde auto's er wel mogen komen en bepaalde niet. "Ja in deze villawijk mag je alleen komen als je in een auto rijdt van minstens 60k."
De ene auto is de andere niet. Dan mag je van mij de verschillende soorten auto's ook best verschillend behandelen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')