Das is zeker wel handig, weet ook gelijk of je radeon kaart kan gebruikenquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:24 schreef Realzm het volgende:
Maar dan ga ik een emailtje sturen om erachter te komen welk moederbord erin zit. Waarschijnlijk zal ik daarna nog wel terug komen
Ook wel handig om te vragen wat voor voeding erin zit.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:24 schreef Realzm het volgende:
Het is voornamelijk voor internet, office en de sims. Als het lukt zullen er nog wel wat zwaardere spellen op komen wellicht maar dat heeft niet prioriteit
Een reepje geheugen (512 mb) heb ik sowieso al, ook heb ik nog een radeon x850pro liggen welke ik kan gebruiken mocht die werken.
Maar dan ga ik een emailtje sturen om erachter te komen welk moederbord erin zit. Waarschijnlijk zal ik daarna nog wel terug komen
next business day houdt in dat je probleem meld, volgende werkdag staan ze op de stoep om het af te halen (tenzij het onsite is, dan wordt het terplekke gerepareerd, of vervangen)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:30 schreef Karina het volgende:
Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een nieuwe pc, het enige dat ze doet is wat internetten, foto's bekijken en simpele spelletjes spelen (van die kaartspellen e.d., niets dat een super grafische kaart nodig heeft).
Ze heeft een beperkt budget, maar veel geld hoeft ze ook niet uit te geven voor wat ze met de pc gaat doen.
Het goedkoopste systeem dat ik heb gevonden is deze: Dell Vostro 200 MT
Hij komt op 220 Euro, inclusief BTW en verzendkosten.
Volgens mij is dit wel een goede keus voor wat ze er mee gaat doen, Dell is ook een betrouwbaar merk plus er zit 1 jaar garantie op. Ik weet dat veel mensen anti-Dell zijn, maar ik heb er zelf goede ervaringen mee. Ik wil haar ook niet opschepen met een "vreemd" merk, zodat ze allerlei toeren moet uithalen als er iets mee is.
Het enige dat ik niet kan achterhalen van Dell site is wat "next business day" support inhoudt Misschien dat iemand dit weet ( "next business day onsite" kan ik wel vinden, maar dat is meer voor bedrijven).
Of heeft iemand nog andere tips? Ik heb er zelf wel wat verstand van, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst dus een betrouwbaar merk, garantie en een prijs niet hoger dan 250 Euro. Monitor en dergelijke zijn niet nodig.
heb je een bron hier voor?quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:57 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Om de volledige 4 GB te gebruiken moet:
- de chipset op zijn minst 8 GB aankunnen
- een 64 bits processor geinstalleerd zijn
- een 64 bits OS geinstalleerd zijn
- memory remapping mogelijk zijn via de BIOS
Dat is precies wat ze nodig heeft denk ik, hoeft ze hem niet op te sturen of wat dan ook.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:41 schreef mschol het volgende:
[..]
next business day houdt in dat je probleem meld, volgende werkdag staan ze op de stoep om het af te halen (tenzij het onsite is, dan wordt het terplekke gerepareerd, of vervangen)
wat voor een systeem heeft ze nu dat ze voor de dingen die ze doet een nieuw systeem moet hebben?
bij dezequote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:42 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je een bron hier voor?
want punten 1 & 2 vind ik verre van logisch...
Belangerijkste vraag is uiteraard wat wil je met je PC gaan doen. Wil je dikke vette spellen gaan spelen dan moet je ook een stevige videokaart hebben, denk aan een Radeon HD 3xxx (ong 250-300 euro) of een 9800GX2 (350-400) . Maar is dat niet je doel dan ben je met een kaart van 100-150 euro klaar, bijv een 9600GT of vergelijkbare ATI kaart.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:30 schreef Nembrionic het volgende:
Mijn grootste kennisknelpunt zit 'm in de videokaart.
Ik had een mooie combi gevonden die zo'n beetje voldeed aan mijn eisen maar de videokaart was behoorlijk ruk. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ideeen?
Vooral Photoshoppen en 3D (Poser) rendering.quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:06 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Belangerijkste vraag is uiteraard wat wil je met je PC gaan doen. Wil je dikke vette spellen gaan spelen dan moet je ook een stevige videokaart hebben, denk aan een Radeon HD 3xxx (ong 250-300 euro) of een 9800GX2 (350-400) . Maar is dat niet je doel dan ben je met een kaart van 100-150 euro klaar, bijv een 9600GT of vergelijkbare ATI kaart.
Voor het Photoshoppen hoef je geen bijzondere videokaart te hebben. Deze doet het meerendeel van zijn berekeningen via de CPU en niet de videokaart. Met 3D rendering ben ik zelf niet zo bekend. Volgens mij ziet hier het grote verschil of je real-time rendering doet of niet. Ik kan me voorstellen dat voor real-time aardig wat berekeningen door de videokaart gedaan moeten worden. Maar meer dan deze voorzichtige uitspraak durf ik er ook niet over te doen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Vooral Photoshoppen en 3D (Poser) rendering.
Dank.
Ik vergeet Premiere te vermelden. Maar eerlijk gezegd ga ik daar een losse Matroxkaart voor kopen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:24 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Voor het Photoshoppen hoef je geen bijzondere videokaart te hebben. Deze doet het meerendeel van zijn berekeningen via de CPU en niet de videokaart. Met 3D rendering ben ik zelf niet zo bekend. Volgens mij ziet hier het grote verschil of je real-time rendering doet of niet. Ik kan me voorstellen dat voor real-time aardig wat berekeningen door de videokaart gedaan moeten worden. Maar meer dan deze voorzichtige uitspraak durf ik er ook niet over te doen.
MyCom kwam met dit voorstel:quote:Op zondag 30 maart 2008 16:40 schreef Maartel het volgende:
Ik ga één dezer dagen een nieuwe pc kopen die ik hoofdzakelijk zal gebruiken voor montage in Pinnacle Studio/Adobe Premier.. Het ding moet dit dus iig trekken zonder steeds vast te lopen, en het liefst ook nog met een redelijk tempo (renderen kost nu eenmaal tijd, maar als elke bewerking 10 minuten rekentijd nodig heeft, heb ik de ervaring dat dit niet lekker werkt)
Nu heb ik eigenlijk nog nooit een computer gekocht.. altijd tweedehandsjes overgenomen, dus nooit op hoeven te letten op de specificaties van zo'n apparaat.
Ik heb dan ook werkelijk geen idee waar ik moet beginnen in mijn zoektocht. Er zijn zoveel merken, zoveel getalletjes, tig soorten processors en geheugen.. (ik snap nog net dat een hoger getalletje meestal beter is, maar hoe hoog noodzakelijk is voor fatsoenlijk functioneren dan weer niet)
Zijn hier mensen die er meer verstand van hebben en me al een beetje op weg kunnen helpen qua in welke richting ik moet zoeken?
Merken die ik af kan strepen, dingen waar ik het meest op moet letten e.d.?
Het belangrijkste is dat het ding lekker loopt en enigszins betaalbaar is..
MyCom staat nu niet bekend als meest voordelige winkel, dus ja het kan zeker goedkoper. Via de pricewatch van tweakers kan je kijken waar de onderdelen het goedkoopst zijn. Heb alleen even naar de monitor gekeken en daar kan je al 60-70 euro op besparen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:13 schreef Maartel het volgende:
[..]
Iemand suggesties of het ergens goedkoper kan of dat er onderdelen zijn waarop ik best een beetje kan bezuinigen?
Kan iemand mij inlichten wat precies de problemen zouden zijn met de Asus P5K serie, en dan wel met bronvermelding? Ik zie dat in de top 5 van meest verkochte moederborden bij Informatique 4 van de 5 borden uit de Asus P5K serie komen. Het lijkt mij sterk dat die borden zo veel verkocht zouden worden als er echt problemen mee zijn. Wie weet meer?quote:Op zondag 13 april 2008 20:49 schreef mschol het volgende:
[..]
de asus P5K stonden toch bekend om de hoeveelheid problemen die ermee waren?
Ik vind die kosten voor assembleren en testen veel te hoog. Informatique doet dat voor 45 euro. Bekijk zelf maar even via hun PC configurator op de site wat een vergelijkbaar systeem daar kost.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:13 schreef Maartel het volgende:
Daar zou dan nog Vista bovenop komen, plus 175 euro () aan kosten voor het in elkaar zetten en testen van het pakketje..
Iemand suggesties of het ergens goedkoper kan of dat er onderdelen zijn waarop ik best een beetje kan bezuinigen?
Volgens wat ik over dat moederbord kan vinden is het zo'n typisch kut-medion-bordje. 2 sloten voor je geheugen & slechts tot 512 meg ram per slot => 2x512 is max wat je erin krijgtquote:Op zondag 22 juni 2008 16:50 schreef Fritsliterfleske het volgende:
Hey ik had nu net gezien dat je mijn vraag hier moet posten dus ik repost hem even:P
Nou ik zit hier dus met een PC en dat moederbord , een MS-7046 VER.1(staat in de binnekant), en ik vraag mij een aantal dingen af.
Namelijk:
-Ik wil mijn geheugen uitbreiden , zijn deze geschikt?
http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10012145
-Ik wil een beter videokaart , is deze geschikt
http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10018205
of
http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10018027
of misschien weten jullie een beter , heb nu ATI X600 Pro 256MB.
-en als ik een nieuwe videokaart koop moet ik dan ook wat anders vernieuwen? Bijv. voeding , daar hoor ik vaker wat over.
Ik denk dat ik nu deze heb , FSP350-60MDN
alvast bedankt voor de hulp
Kortom gooi je pc weg en stel er zelf 1 samen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:16 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Volgens wat ik over dat moederbord kan vinden is het zo'n typisch kut-medion-bordje. 2 sloten voor je geheugen & slechts tot 512 meg ram per slot => 2x512 is max wat je erin krijgt
Als je ermee wil gaan gamen gooi je dus beter je moederbord/cpu/ram/videokaart ineens in de vuilbak & vervang je dat (maar dan zal wss je voeding mee vervangen moeten worden, hoewel het te doen moet zijn als je een beetje kijkt naar zuinige componenten)
Volgens de techsheet kan er 4GB DDR1 geheugen in.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:16 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Volgens wat ik over dat moederbord kan vinden is het zo'n typisch kut-medion-bordje. 2 sloten voor je geheugen & slechts tot 512 meg ram per slot => 2x512 is max wat je erin krijgt
Als je ermee wil gaan gamen gooi je dus beter je moederbord/cpu/ram/videokaart ineens in de vuilbak & vervang je dat (maar dan zal wss je voeding mee vervangen moeten worden, hoewel het te doen moet zijn als je een beetje kijkt naar zuinige componenten)
edit; begin te twijfelen of die info wel juist is. Check eens of je 2 of 4 geheugensloten hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |