abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57698383
Hm, ik ben niet echt op zoek naar een nieuw compleet systeem maar alleen een nieuwe monitor. Zat te denken aan een 22" widescreen. Iets van rond de 250¤. Nou is er veel te veel keus. Ik denk over een Iiyama E2202WS-B2 of een Samsung SyncMaster 223BW. Iemand tips? Volgens mij is het verschil vrij klein. Ik game veel en gebruik hem ook veel voor photoshop, dus betrouwbare kleuren en weinig ghosting is een vereiste. Moet em natuurlijk zelf wel beetje calibreren maar dat moet geen probleem zijn. Ik hoor weinig goeds over Samsungs fabrieksinstellingen. Alle reactie is welkom.

Edit: Als ik hier toch ben, ik zoek ook nog een leuke case om te modden. Liefst een mid-grote case van een max. 60/70 euro. Niet te veel features. Wel ruim genoeg voor een leuke mod. ;D

Ps, tips voor mods zijn ook welkom.

[ Bericht 18% gewijzigd door Ronalld op 29-03-2008 17:39:03 ]
pi_57717310
Ik ga één dezer dagen een nieuwe pc kopen die ik hoofdzakelijk zal gebruiken voor montage in Pinnacle Studio/Adobe Premier.. Het ding moet dit dus iig trekken zonder steeds vast te lopen, en het liefst ook nog met een redelijk tempo (renderen kost nu eenmaal tijd, maar als elke bewerking 10 minuten rekentijd nodig heeft, heb ik de ervaring dat dit niet lekker werkt)

Nu heb ik eigenlijk nog nooit een computer gekocht.. altijd tweedehandsjes overgenomen, dus nooit op hoeven te letten op de specificaties van zo'n apparaat.
Ik heb dan ook werkelijk geen idee waar ik moet beginnen in mijn zoektocht. Er zijn zoveel merken, zoveel getalletjes, tig soorten processors en geheugen.. (ik snap nog net dat een hoger getalletje meestal beter is, maar hoe hoog noodzakelijk is voor fatsoenlijk functioneren dan weer niet)

Zijn hier mensen die er meer verstand van hebben en me al een beetje op weg kunnen helpen qua in welke richting ik moet zoeken?
Merken die ik af kan strepen, dingen waar ik het meest op moet letten e.d.?

Het belangrijkste is dat het ding lekker loopt en enigszins betaalbaar is..
pi_57718811
quote:
Op zondag 30 maart 2008 16:40 schreef Maartel het volgende:

[..]

Klik
Bij azerty.nl
Veel bang for the buck
  zondag 30 maart 2008 @ 18:35:12 #79
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_57719344
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:08 schreef Ronalld het volgende:
Hm, ik ben niet echt op zoek naar een nieuw compleet systeem maar alleen een nieuwe monitor. Zat te denken aan een 22" widescreen. Iets van rond de 250¤. Nou is er veel te veel keus. Ik denk over een Iiyama E2202WS-B2 of een Samsung SyncMaster 223BW. Iemand tips? Volgens mij is het verschil vrij klein. Ik game veel en gebruik hem ook veel voor photoshop, dus betrouwbare kleuren en weinig ghosting is een vereiste. Moet em natuurlijk zelf wel beetje calibreren maar dat moet geen probleem zijn. Ik hoor weinig goeds over Samsungs fabrieksinstellingen. Alle reactie is welkom.

Edit: Als ik hier toch ben, ik zoek ook nog een leuke case om te modden. Liefst een mid-grote case van een max. 60/70 euro. Niet te veel features. Wel ruim genoeg voor een leuke mod. ;D

ik heb nu een nieuwe 20" monitor van HP, doet het goed. goeie kleuren ook (voor mij dan ) en games doet ie goed alleen getest met unreal 3 tho

en doe een biohazard/radiation mod! jeweetz da's vet
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_57719484
Viewsonic
Eizo schijnt ook wel goed te zijn.
pi_57775086
in navolging van m'n vorige vragen heb ik momenteel de volgende configuratie's op het oog:
AMD X2 config
Core 2 Duo config
Wil liever goedkoper, maar zoiets wil ik hebben. (e.v.t. een tragere processor b.v.)
tips zijn nog welkom
  woensdag 2 april 2008 @ 15:13:01 #82
189963 nubreektmijnklomp
pi_57780808
ik zou geen asus p5k nemen, veel klachten erover en zo. en je komt sowieso nog duurder uit aangezien je anders of extra verzendkosten moet betalen, of je ze allemaal bij dezelfde zaak besteld maar het daar duurder is (en ik zou voor de core 2 duo 8200 gaan, die is wel stukken beter )
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_57782511
quote:
Op woensdag 2 april 2008 15:13 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
ik zou geen asus p5k nemen, veel klachten erover en zo. en je komt sowieso nog duurder uit aangezien je anders of extra verzendkosten moet betalen, of je ze allemaal bij dezelfde zaak besteld maar het daar duurder is (en ik zou voor de core 2 duo 8200 gaan, die is wel stukken beter )
meer budget zit er niet in waarschijnlijk... dus duurdere proc is uitgesloten..

welk moederbord is wel goed voor de intel setup?
en kan ik nog problemen verwachten als de vga kaart pci-E 2.0 en het moederbord gewoon PCI-E heeft? (volgens mij niet, maar dubbel check het even)

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 02-04-2008 16:37:32 ]
pi_57791465
quote:
Op woensdag 2 april 2008 16:30 schreef mschol het volgende:

[..]

meer budget zit er niet in waarschijnlijk... dus duurdere proc is uitgesloten..

welk moederbord is wel goed voor de intel setup?
en kan ik nog problemen verwachten als de vga kaart pci-E 2.0 en het moederbord gewoon PCI-E heeft? (volgens mij niet, maar dubbel check het even)
Gigabyte P35 DS3R is een goed moederbord lekker geprijsd ook.
Verder geeft het geen problemen, PCI Express 2.0 kaarten zijn backwards compatable(werken ook op, danwel @ die doorvoersnelheid gelimiteerd)PCI Express 1.1 moederborden.
Dat gigabyte moederbord is PCI Express 1.1 net als ieder ander moederbord met de P35 chipset.
pi_57792367
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:16 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Gigabyte P35 DS3R is een goed moederbord lekker geprijsd ook.
Verder geeft het geen problemen, PCI Express 2.0 kaarten zijn backwards compatable(werken ook op, danwel @ die doorvoersnelheid gelimiteerd)PCI Express 1.1 moederborden.
Dat gigabyte moederbord is PCI Express 1.1 net als ieder ander moederbord met de P35 chipset.
ik vind et wel jammer dat moederborden voor intel met PCI-E 2.0 zo idioot duur zijn...
maar ja
als alles goed gaat heb ik vanaf 1 juli direct na school een betaalde baan dus dan kan ik later altijd een volwaardig nieuwe pc kopen (en het systeem dat er nu komt wordt op dat moment m'n server , en aangezien ik niet weet wanneer dat volledige systeem er komt mag het best een flinke upgrade zijn )

--edit--

bij azerty een systeem samengesteld aangezien ik wel moederbord, processor + vga minimaal bij 1 zaak wil halen, dan kom ik uit op het volgende:

PEAK GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16 ¤139,99
Intel Core 2 Duo, E6300, Socket 775, Boxed ¤136,85
GigaByte GA-EP35-DS3R,Retail ¤81,90
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 800 MHz, 2x ¤29,67
kast (sharkoon, komt van alternate) ¤45,-
TOTAAL: ¤433,41

dit lijkt mij redelijk (oke tis minder als wat ik bij tweakers heb samengesteld, maar kan niet alles hebben )

[ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 03-04-2008 10:11:19 ]
pi_57804976
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:08 schreef Ronalld het volgende:

Ik heb laatst een Samsung 206BW (20" wide) gekocht en ben er super tevreden over. Ik heb even over een 22" gedacht, maar deze heeft dezelfde resolutie als mijn 20" en dus is ie groter, maar ook minder scherp. Dat vond ik dus geen goede optie.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_57810458
Eizo is beetje overpriced zie ik. Ik denk dat ik gewoon voor een Samsung SyncMaster 223BW ga. Lekker 22" voor photoshop en alles, grote schermen. <3 Misschien tyf ik WoW der wel weer op. Lijkt me ook leuk. Verder denk ik aan een Steampunk/industrial/robots achtige mod. Misschien nog even designtje maken eerst.
pi_57811131
quote:
Op donderdag 3 april 2008 19:09 schreef Ronalld het volgende:
Eizo is beetje overpriced zie ik. Ik denk dat ik gewoon voor een Samsung SyncMaster 223BW ga. Lekker 22" voor photoshop en alles, grote schermen. <3 Misschien tyf ik WoW der wel weer op. Lijkt me ook leuk. Verder denk ik aan een Steampunk/industrial/robots achtige mod. Misschien nog even designtje maken eerst.
Na al die panel grappen van samsung zou ik niemand dat merk aanraden. Kijk eens bij Dell, die hebben kwalitatief superieure schermen.
pi_57811793
quote:
Op donderdag 3 april 2008 19:38 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Na al die panel grappen van samsung zou ik niemand dat merk aanraden. Kijk eens bij Dell, die hebben kwalitatief superieure schermen.
Panel grappen?

Dell??!!

Verklaar je nader.
  donderdag 3 april 2008 @ 21:09:03 #90
189963 nubreektmijnklomp
pi_57813528
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:38 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vind et wel jammer dat moederborden voor intel met PCI-E 2.0 zo idioot duur zijn...
maar ja
als alles goed gaat heb ik vanaf 1 juli direct na school een betaalde baan dus dan kan ik later altijd een volwaardig nieuwe pc kopen (en het systeem dat er nu komt wordt op dat moment m'n server , en aangezien ik niet weet wanneer dat volledige systeem er komt mag het best een flinke upgrade zijn )

--edit--

bij azerty een systeem samengesteld aangezien ik wel moederbord, processor + vga minimaal bij 1 zaak wil halen, dan kom ik uit op het volgende:

dit lijkt mij redelijk (oke tis minder als wat ik bij tweakers heb samengesteld, maar kan niet alles hebben )
niet peak nemen, veel klachten.. en als je toch voor de 6300 gaat (als je niet van plan bent om up te graden)

neem dan de gigabyte ma770 ds3 met pcie 16x 2.0 en de amd athlon 6400, is goedkoper en beter, en neem gewoon msi 8800gt of zo, of zoek wat revieuws over peak (schijnen namenlijk nog wat problemen te hebben met de kaart, daarom is ie zo goedkoop )
en die sharkoon kast is goed heb ik zelf ook, alleen heeft het ledje van de hdd activiteit het nooit gedaan maar dat maakt niet zoveel uit, hij is in het begin best lawaaiig lijkt het maar als ie eenmaal draait is ie superstil bij mij met z'n 25cm fan
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 3 april 2008 @ 21:10:22 #91
189963 nubreektmijnklomp
pi_57813562
quote:

[..]

hp heeft ook goede schermen heb er hier zelf 1, werkt goed 20 inch, groter heb ik neit nodig en werkt geweldig voor zn 230 euro (de hp W2007v)
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_57814399
quote:

[..]

dell heeft mooie schermen, kwalitatief goed maar de specs zijn/waren beroerd.. (schermen van 25ms als er al 5ms schermen op de markt zijn, ruim)
pi_57817170
quote:
Op donderdag 3 april 2008 19:09 schreef Ronalld het volgende:
Zoals ik al zei neem gewoon Viewsonic.
Niet zo duur als Eizo wel goed spul stukken beter dan Samsung.
pi_57817360
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:38 schreef mschol het volgende:

[..]

maar ja

--edit--

Ziet er goed uit.
Als ik op azerty.nl kijk kost de E6300 162,85 euro, kun je beter een E6750 nemen voor een kleine 150 euro.
Kun je zouzo beter nemen ook al zou het 15 euro duurder zijn
Je hebt al best veel onderdelen, kun je het niet in de kast bouwen die je nu hebt?
pi_57818108
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:04 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ziet er goed uit.
Als ik op azerty.nl kijk kost de E6300 162,85 euro, kun je beter een E6750 nemen voor een kleine 150 euro.
Kun je zouzo beter nemen ook al zou het 15 euro duurder zijn
Je hebt al best veel onderdelen, kun je het niet in de kast bouwen die je nu hebt?
het KAN wel ja...
maar dit is een te goed excuus om gelijk een behoorlijke kast te kopen (waar de processor in de zomer GEEN 90 graden wordt )

daarbij komt dat de kast nu gewoon te klein is, ik heb tussen voeding en dvd speler misschien net 10 cm speling?

maar de AMD proc's zijn wel weer een slag goedkoper en aangezien ik niet het top van de top vereis voldoen die ook (ookal zou ik heel graag een C2D willen hebben) en liggen ook beter in m'n budget..

ik kan altijd later, wanneer ik echt genoeg geld verdien, een -volledige- upgrade doen (dus dan echt ALLES)

maar ik ga nog even kijken + wachten tot eind van de maand, dan weet ik wat ik echt te besteden heb en kan ik daarop mijn definitieve keuze vaststellen..
  donderdag 3 april 2008 @ 23:28:35 #96
189963 nubreektmijnklomp
pi_57818191
amd 6400+ is veel goedkoper en ongeveer gelijk aan de core 2 dua 6300 of zo en ik zou echt even reviews lezen over die peak want die schijnt heel slecht te zijn
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_57818587
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:25 schreef mschol het volgende:

[..]

het KAN wel ja...
maar dit is een te goed excuus om gelijk een behoorlijke kast te kopen (waar de processor in de zomer GEEN 90 graden wordt )

daarbij komt dat de kast nu gewoon te klein is, ik heb tussen voeding en dvd speler misschien net 10 cm speling?

maar de AMD proc's zijn wel weer een slag goedkoper en aangezien ik niet het top van de top vereis voldoen die ook (ookal zou ik heel graag een C2D willen hebben) en liggen ook beter in m'n budget..

ik kan altijd later, wanneer ik echt genoeg geld verdien, een -volledige- upgrade doen (dus dan echt ALLES)

maar ik ga nog even kijken + wachten tot eind van de maand, dan weet ik wat ik echt te besteden heb en kan ik daarop mijn definitieve keuze vaststellen..
Desnoods boor je een gat in je kast of bouw je het in je moederbord doosje.
Maar optimaal is het niet.
Zoals ik het altijd aanpak is lang sparen en dan gewoon iets goeds kopen.
Oftewel koop gewoon wat goeds zodat je het niet zo snel weer moet vervangen.
Je kunt ook wel naar amd kijken dan moet je wel weer een ander moederbord.
Dat systeem van je paste toch gewoon in je budget? Verander de processor in een E6750, die goedkoper is , tel het nog een keer op of je niet wel de echte prijs hebt gebruikt bij totaalbedrag enzo(oftewel totaalbedrag gaat dan ook naar beneden)
Gewoon kopen
pi_57825172
quote:
Op donderdag 3 april 2008 20:01 schreef Ronalld het volgende:

[..]

Panel grappen?

Dell??!!

Verklaar je nader.
Nou, Samsung bracht een mooi scherm uit wat fantastische reviews kreeg. Na een tijdje vervingen ze de panelen van die schermen zonder iets te melden voor kwalitatief veel slechtere. Mooi stukje oplichting naar mijn idee.

En dat Dell slechte specs heeft is totale onzin. Dit zijn ze voor hun 22" inch breedbeeld.

Kenmerken en voordelen
Productcategorie : Flatpanel
Monitorformaat (werkelijke weergave) : 22 inch (22-inch Viewable Image Size)
Pixelpitch : 0,282 mm
Responstijd (standaard) : 2 ms (grijs naar grijs)
Kijkhoek (standaard) : 160 graden (verticaal), 160 graden (horizontaal)
Luminantie (helderheid) : 300 cd/m2 (normaal)
Contrastverhouding (standaard) : 2000:1
Optimale resolutie : 1.680 x 1.050 bij 60 Hz
Type connector : HDMI, analoog, DVI-D (digitaal), Audio Out
Garantie : 3 jaar garantie

En bij de duurdere 22" modellen krijg je standaard :

" Onze onafgebroken inzet voor kwaliteit en de tevredenheid van onze klanten hebben Dell ertoe aangezet een Premium-garantie voor flatpanels te bieden die garandeert dat monitoren uit de UltraSharp-reeks met een "zero bright pixel"-defect worden vervangen. Zelfs als er maar één defecte pixel wordt gevonden, is de gratis omruiling van de monitor gegarandeerd gedurende de periode van de beperkte garantie, zodat u erop kunt vertrouwen dat uw investering goed beschermd is "

Netjes dus.
pi_57854557
Ik ben toch koppig genoeg geweest en ben voor de Samsung gegaan, en tevreden. Donderdagavond bestelt, vanochtend in huis. :/ Internet betaling enzo, ging goed. Gewoon bij Alternate. Hij is lekker groot/gigantisch. Helder, geweldige kijkhoek en geen ghosting gemerkt. Staat ook stevig, goede voet en alles. Mooi design natuurlijk. Goed.
pi_57864696
even vraagje:
ik heb de sharkoon rebel 9 value kast op het oog, echter bedacht ik mij dat als de 250mm fan kapot gaat of gaat aanlopen oid, dat ik em dan wel moet kunnen vervangen...

weet iemand of dit mogelijk is?
of kan ik, in dat geval, beter kijken naar de Revenge Economy versie (al vind ik de voorkant daarvan een stuk lelijker), die heeft namelijk 2x een 120mm of 80mm fan aan de zijkant..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')