Quadcore is het extra geld wel waard.quote:
400 euro is budget met maximaal 16 euro spelingquote:Op maandag 24 maart 2008 20:28 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
is t ookmaar wel 40-50 euro duurder uiteindelijk (als je alles wat je nog nodig hebt besteld
en aangezien ik jouw budget niet wist..
volgens mij vooral veel snel ram en een snelle processorquote:Op maandag 24 maart 2008 23:26 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
nouja t is wel cool gewoonmaar wat heb je dan nodig voor vid bewerken anders dan games ofso?
Ik zou liever voor een e8xx gaan, en een wat normaler moederbord.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:37 schreef Der_Onkel het volgende:
Processor
Intel core 2 Quad 2,4
Geheugen
Kingston KVR533D2E4/2G
Kingston KVR533D2E4/2G
Videokaart
Asus GeForce 8800GT 512MB DDR3 256bit
Moederbord
Asus Maximus Formula
Harde schrijf
WD Caviar SE16 320GB
Voeding
Cooler Master PSU ATX, 380W, 24P
Is edit een beetje een goede game PC?
Heb je tips voor een moederbord? Wat zijn de voordelen/nadelen van Maximus Formula?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:40 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Ik zou liever voor een e8xx gaan, en een wat normaler moederbord.
dus 416 euro?:Pquote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:17 schreef mschol het volgende:
[..]
400 euro is budget met maximaal 16 euro speling
[..]
volgens mij vooral veel snel ram en een snelle processor
D'r is niks mis mee. Alleen zijn ze flink duur en is het meer een 'pats' moederbord. Voordelen zijn de 2 16x pcie lanes, en alle overclocking optie's die je kunt bedenken zitten erop. Ook is gebasseerd op de X38 chipset, maar dat is maar een twijfelachtig voordeel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:43 schreef Der_Onkel het volgende:
[..]
Heb je tips voor een moederbord? Wat zijn de voordelen/nadelen van Maximus Formula?
ik vind 400 euro wel het max en dat kan ook prima,quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:35 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
dus 416 euro?:P
wat heb je allemaal nodig dan voor jouw pc (in andere woorden, wat heb je nog?)
nu? cheap ass 10 euro kast ofzo, die Veel te klein is.. (de voeding zit zo ongeveer tegen m'n dvd spelers aan, om even een idee te geven...)quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:53 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
wat voor kast heb je nu dan? ik zal straks wel effe kijken =)
Product nr. Product stukprijs aantal Subtotaal levertijd (verwacht)quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:05 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind 400 euro wel het max en dat kan ook prima,
maar ik heb nog:
monitor, HD (sata2), dvd branders (IDE), voeding (460 watt zalman), e.v.t. kast maar daar wil ik vanaf, Audigy 2 ZS (maar aangezien creative die niet standaard ondersteund onder vista weet ik niet of ik em er nog in wil gebruiken, misschien wel)
muis .+ TB zijn ook nog niet aan vervanging toe.
dus wat nodig is : kast, moederbord, CPU, videokaart, ram.
alles behalve gamen gebruik ik hem voorquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:42 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
onboard video tsswaar gebruik je hem dan voor? zeker foto editten enzo?
(anders zou je ook niet zo'n dure pc kopen
)
Dit zal de eerste PC zijn die ik zelf samenstel en ik heb dan ook vrij weinig kennis er van. Van processoren en videokaarten weet ik de basis wel maar van moederborden weet ik vrij weinig.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:44 schreef Patjakker het volgende:
[..]
D'r is niks mis mee. Alleen zijn ze flink duur en is het meer een 'pats' moederbord. Voordelen zijn de 2 16x pcie lanes, en alle overclocking optie's die je kunt bedenken zitten erop. Ook is gebasseerd op de X38 chipset, maar dat is maar een twijfelachtig voordeel.
Zelf zou ik voor een Gigabyte met een P35 chipsetje gaan. Welke moet je zelf bepalen, ik weet niet welke optie's jij op een moederbord verwacht.
Nee, das echt onzin. Geheugen en moederbord wil nog weleens botsen, maar meer ook niet. Over 2 jaar kun beter een nieuwe videokaart halen. Die zal sneller zijn dan je 2 Gt's.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:39 schreef Der_Onkel het volgende:
[..]
Dit zal de eerste PC zijn die ik zelf samenstel en ik heb dan ook vrij weinig kennis er van. Van processoren en videokaarten weet ik de basis wel maar van moederborden weet ik vrij weinig.
Ik wil de PC de gebruiken voor games en ik ga er vista op draaien. Verder wil ik over een jaar of 2 een tweede 8800gt erop zetten of een hele nieuwe videokaart.
Is het trouwens waar dat je pc soepeler loopt als je moederbord en videokaart van hetzelfde merk zijn?
ik heb nu een nieuwe 20" monitor van HP, doet het goed. goeie kleuren ook (voor mij danquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:08 schreef Ronalld het volgende:
Hm, ik ben niet echt op zoek naar een nieuw compleet systeem maar alleen een nieuwe monitor. Zat te denken aan een 22" widescreen. Iets van rond de 250¤. Nou is er veel te veel keus.Ik denk over een Iiyama E2202WS-B2 of een Samsung SyncMaster 223BW. Iemand tips? Volgens mij is het verschil vrij klein. Ik game veel en gebruik hem ook veel voor photoshop, dus betrouwbare kleuren en weinig ghosting is een vereiste. Moet em natuurlijk zelf wel beetje calibreren maar dat moet geen probleem zijn. Ik hoor weinig goeds over Samsungs fabrieksinstellingen. Alle reactie is welkom.
Edit: Als ik hier toch ben, ik zoek ook nog een leuke case om te modden. Liefst een mid-grote case van een max. 60/70 euro. Niet te veel features. Wel ruim genoeg voor een leuke mod. ;D
Ps, tips voor mods zijn ook welkom.
meer budget zit er niet in waarschijnlijk... dus duurdere proc is uitgesloten..quote:Op woensdag 2 april 2008 15:13 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
ik zou geen asus p5k nemen, veel klachten erover en zo. en je komt sowieso nog duurder uit aangezien je anders of extra verzendkosten moet betalen, of je ze allemaal bij dezelfde zaak besteld maar het daar duurder is(en ik zou voor de core 2 duo 8200 gaan, die is wel stukken beter
)
Gigabyte P35 DS3R is een goed moederbordquote:Op woensdag 2 april 2008 16:30 schreef mschol het volgende:
[..]
meer budget zit er niet in waarschijnlijk... dus duurdere proc is uitgesloten..
welk moederbord is wel goed voor de intel setup?
en kan ik nog problemen verwachten als de vga kaart pci-E 2.0 en het moederbord gewoon PCI-E heeft? (volgens mij niet, maar dubbel check het even)
ik vind et wel jammer dat moederborden voor intel met PCI-E 2.0 zo idioot duur zijn...quote:Op woensdag 2 april 2008 22:16 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Gigabyte P35 DS3R is een goed moederbordlekker geprijsd ook.
Verder geeft het geen problemen, PCI Express 2.0 kaarten zijn backwards compatable(werken ook op, danwel @ die doorvoersnelheid gelimiteerd)PCI Express 1.1 moederborden.
Dat gigabyte moederbord is PCI Express 1.1 net als ieder ander moederbord met de P35 chipset.
Ik heb laatst een Samsung 206BW (20" wide) gekocht en ben er super tevreden over. Ik heb even over een 22" gedacht, maar deze heeft dezelfde resolutie als mijn 20" en dus is ie groter, maar ook minder scherp. Dat vond ik dus geen goede optie.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:08 schreef Ronalld het volgende:
Hm, ik ben niet echt op zoek naar een nieuw compleet systeem maar alleen een nieuwe monitor. Zat te denken aan een 22" widescreen. Iets van rond de 250¤. Nou is er veel te veel keus.Ik denk over een Iiyama E2202WS-B2 of een Samsung SyncMaster 223BW. Iemand tips? Volgens mij is het verschil vrij klein. Ik game veel en gebruik hem ook veel voor photoshop, dus betrouwbare kleuren en weinig ghosting is een vereiste. Moet em natuurlijk zelf wel beetje calibreren maar dat moet geen probleem zijn. Ik hoor weinig goeds over Samsungs fabrieksinstellingen. Alle reactie is welkom.
Edit: Als ik hier toch ben, ik zoek ook nog een leuke case om te modden. Liefst een mid-grote case van een max. 60/70 euro. Niet te veel features. Wel ruim genoeg voor een leuke mod. ;D
Ps, tips voor mods zijn ook welkom.
Na al die panel grappen van samsung zou ik niemand dat merk aanraden. Kijk eens bij Dell, die hebben kwalitatief superieure schermen.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:09 schreef Ronalld het volgende:
Eizo is beetje overpriced zie ik. Ik denk dat ik gewoon voor een Samsung SyncMaster 223BW ga. Lekker 22" voor photoshop en alles, grote schermen. <3 Misschien tyf ik WoW der wel weer op. Lijkt me ook leuk. Verder denk ik aan een Steampunk/industrial/robots achtige mod. Misschien nog even designtje maken eerst.
Panel grappen?quote:Op donderdag 3 april 2008 19:38 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Na al die panel grappen van samsung zou ik niemand dat merk aanraden. Kijk eens bij Dell, die hebben kwalitatief superieure schermen.
niet peak nemen, veel klachten.. en als je toch voor de 6300 gaat (als je niet van plan bent om up te graden)quote:Op woensdag 2 april 2008 22:38 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind et wel jammer dat moederborden voor intel met PCI-E 2.0 zo idioot duur zijn...
maar ja
als alles goed gaat heb ik vanaf 1 juli direct na school een betaalde baan dus dan kan ik later altijd een volwaardig nieuwe pc kopen (en het systeem dat er nu komt wordt op dat moment m'n server, en aangezien ik niet weet wanneer dat volledige systeem er komt mag het best een flinke upgrade zijn
)
--edit--
bij azerty een systeem samengesteld aangezien ik wel moederbord, processor + vga minimaal bij 1 zaak wil halen, dan kom ik uit op het volgende:
PEAK GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16 ¤139,99
Intel Core 2 Duo, E6300, Socket 775, Boxed ¤136,85
GigaByte GA-EP35-DS3R,Retail ¤81,90
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 800 MHz, 2x ¤29,67
kast (sharkoon, komt van alternate) ¤45,-
TOTAAL: ¤433,41
dit lijkt mij redelijk (oke tis minder als wat ik bij tweakers heb samengesteld, maar kan niet alles hebben)
hp heeft ook goede schermenquote:Op donderdag 3 april 2008 19:38 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Na al die panel grappen van samsung zou ik niemand dat merk aanraden. Kijk eens bij Dell, die hebben kwalitatief superieure schermen.
dell heeft mooie schermen, kwalitatief goed maar de specs zijn/waren beroerd.. (schermen van 25ms als er al 5ms schermen op de markt zijn, ruim)quote:Op donderdag 3 april 2008 19:38 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Zoals ik al zei neem gewoon Viewsonic.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:09 schreef Ronalld het volgende:
Eizo is beetje overpriced zie ik. Ik denk dat ik gewoon voor een Samsung SyncMaster 223BW ga. Lekker 22" voor photoshop en alles, grote schermen. <3 Misschien tyf ik WoW der wel weer op. Lijkt me ook leuk. Verder denk ik aan een Steampunk/industrial/robots achtige mod. Misschien nog even designtje maken eerst.
Ziet er goed uit.quote:Op woensdag 2 april 2008 22:38 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind et wel jammer dat moederborden voor intel met PCI-E 2.0 zo idioot duur zijn...
maar ja
als alles goed gaat heb ik vanaf 1 juli direct na school een betaalde baan dus dan kan ik later altijd een volwaardig nieuwe pc kopen (en het systeem dat er nu komt wordt op dat moment m'n server, en aangezien ik niet weet wanneer dat volledige systeem er komt mag het best een flinke upgrade zijn
)
--edit--
bij azerty een systeem samengesteld aangezien ik wel moederbord, processor + vga minimaal bij 1 zaak wil halen, dan kom ik uit op het volgende:
PEAK GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16 ¤139,99
Intel Core 2 Duo, E6300, Socket 775, Boxed ¤136,85
GigaByte GA-EP35-DS3R,Retail ¤81,90
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 800 MHz, 2x ¤29,67
kast (sharkoon, komt van alternate) ¤45,-
TOTAAL: ¤433,41
dit lijkt mij redelijk (oke tis minder als wat ik bij tweakers heb samengesteld, maar kan niet alles hebben)
het KAN wel ja...quote:Op donderdag 3 april 2008 23:04 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.
Als ik op azerty.nl kijk kost de E6300 162,85 euro, kun je beter een E6750 nemen voor een kleine 150 euro.
Kun je zouzo beter nemen ook al zou het 15 euro duurder zijn![]()
Je hebt al best veel onderdelen, kun je het niet in de kast bouwen die je nu hebt?
Desnoods boor je een gat in je kast of bouw je het in je moederbord doosje.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:25 schreef mschol het volgende:
[..]
het KAN wel ja...
maar dit is een te goed excuus om gelijk een behoorlijke kast te kopen (waar de processor in de zomer GEEN 90 graden wordt)
daarbij komt dat de kast nu gewoon te klein is, ik heb tussen voeding en dvd speler misschien net 10 cm speling?
maar de AMD proc's zijn wel weer een slag goedkoper en aangezien ik niet het top van de top vereis voldoen die ook (ookal zou ik heel graag een C2D willen hebben) en liggen ook beter in m'n budget..
ik kan altijd later, wanneer ik echt genoeg geld verdien, een -volledige- upgrade doen (dus dan echt ALLES)
maar ik ga nog even kijken + wachten tot eind van de maand, dan weet ik wat ik echt te besteden heb en kan ik daarop mijn definitieve keuze vaststellen..
Nou, Samsung bracht een mooi scherm uit wat fantastische reviews kreeg. Na een tijdje vervingen ze de panelen van die schermen zonder iets te melden voor kwalitatief veel slechtere. Mooi stukje oplichting naar mijn idee.quote:Op donderdag 3 april 2008 20:01 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Panel grappen?
Dell??!!
Verklaar je nader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |