Quadcore is het extra geld wel waard.quote:
400 euro is budget met maximaal 16 euro spelingquote:Op maandag 24 maart 2008 20:28 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
is t ookmaar wel 40-50 euro duurder uiteindelijk (als je alles wat je nog nodig hebt besteld
en aangezien ik jouw budget niet wist..
volgens mij vooral veel snel ram en een snelle processorquote:Op maandag 24 maart 2008 23:26 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
nouja t is wel cool gewoonmaar wat heb je dan nodig voor vid bewerken anders dan games ofso?
Ik zou liever voor een e8xx gaan, en een wat normaler moederbord.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:37 schreef Der_Onkel het volgende:
Processor
Intel core 2 Quad 2,4
Geheugen
Kingston KVR533D2E4/2G
Kingston KVR533D2E4/2G
Videokaart
Asus GeForce 8800GT 512MB DDR3 256bit
Moederbord
Asus Maximus Formula
Harde schrijf
WD Caviar SE16 320GB
Voeding
Cooler Master PSU ATX, 380W, 24P
Is edit een beetje een goede game PC?
Heb je tips voor een moederbord? Wat zijn de voordelen/nadelen van Maximus Formula?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:40 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Ik zou liever voor een e8xx gaan, en een wat normaler moederbord.
dus 416 euro?:Pquote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:17 schreef mschol het volgende:
[..]
400 euro is budget met maximaal 16 euro speling
[..]
volgens mij vooral veel snel ram en een snelle processor
D'r is niks mis mee. Alleen zijn ze flink duur en is het meer een 'pats' moederbord. Voordelen zijn de 2 16x pcie lanes, en alle overclocking optie's die je kunt bedenken zitten erop. Ook is gebasseerd op de X38 chipset, maar dat is maar een twijfelachtig voordeel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:43 schreef Der_Onkel het volgende:
[..]
Heb je tips voor een moederbord? Wat zijn de voordelen/nadelen van Maximus Formula?
ik vind 400 euro wel het max en dat kan ook prima,quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:35 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
dus 416 euro?:P
wat heb je allemaal nodig dan voor jouw pc (in andere woorden, wat heb je nog?)
nu? cheap ass 10 euro kast ofzo, die Veel te klein is.. (de voeding zit zo ongeveer tegen m'n dvd spelers aan, om even een idee te geven...)quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:53 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
wat voor kast heb je nu dan? ik zal straks wel effe kijken =)
Product nr. Product stukprijs aantal Subtotaal levertijd (verwacht)quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:05 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind 400 euro wel het max en dat kan ook prima,
maar ik heb nog:
monitor, HD (sata2), dvd branders (IDE), voeding (460 watt zalman), e.v.t. kast maar daar wil ik vanaf, Audigy 2 ZS (maar aangezien creative die niet standaard ondersteund onder vista weet ik niet of ik em er nog in wil gebruiken, misschien wel)
muis .+ TB zijn ook nog niet aan vervanging toe.
dus wat nodig is : kast, moederbord, CPU, videokaart, ram.
alles behalve gamen gebruik ik hem voorquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:42 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
onboard video tsswaar gebruik je hem dan voor? zeker foto editten enzo?
(anders zou je ook niet zo'n dure pc kopen
)
Dit zal de eerste PC zijn die ik zelf samenstel en ik heb dan ook vrij weinig kennis er van. Van processoren en videokaarten weet ik de basis wel maar van moederborden weet ik vrij weinig.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:44 schreef Patjakker het volgende:
[..]
D'r is niks mis mee. Alleen zijn ze flink duur en is het meer een 'pats' moederbord. Voordelen zijn de 2 16x pcie lanes, en alle overclocking optie's die je kunt bedenken zitten erop. Ook is gebasseerd op de X38 chipset, maar dat is maar een twijfelachtig voordeel.
Zelf zou ik voor een Gigabyte met een P35 chipsetje gaan. Welke moet je zelf bepalen, ik weet niet welke optie's jij op een moederbord verwacht.
Nee, das echt onzin. Geheugen en moederbord wil nog weleens botsen, maar meer ook niet. Over 2 jaar kun beter een nieuwe videokaart halen. Die zal sneller zijn dan je 2 Gt's.quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:39 schreef Der_Onkel het volgende:
[..]
Dit zal de eerste PC zijn die ik zelf samenstel en ik heb dan ook vrij weinig kennis er van. Van processoren en videokaarten weet ik de basis wel maar van moederborden weet ik vrij weinig.
Ik wil de PC de gebruiken voor games en ik ga er vista op draaien. Verder wil ik over een jaar of 2 een tweede 8800gt erop zetten of een hele nieuwe videokaart.
Is het trouwens waar dat je pc soepeler loopt als je moederbord en videokaart van hetzelfde merk zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |