abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:23:16 #201
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56762246
Wolf is lekker op de hoogte dan.

Barkley in de de problemen komen , that'll be the day.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56762621
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:23 schreef popolon het volgende:
Barkley in de de problemen komen , that'll be the day.
Ik mag Sir Charles wel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:38:34 #203
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56762678
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik mag Sir Charles wel.
Ik ook. Ik was die T-Mobile reclames wel wat zat maar die laatste is weer leuk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56762850
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:38 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ook. Ik was die T-Mobile reclames wel wat zat maar die laatste is weer leuk.
Klopt.

Ben het vanzelfsprekend niet altijd met 'm eens, maar hij kan het erg leuk brengen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56763215
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Een goede rationele reden: Obama heeft niet voor de Irak-oorlog gestemd .
Obama mocht helemaal niet stemmen over de Irak-oorlog.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 00:23:35 #206
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_56763555
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:04 schreef Qomolangma het volgende:

[..]

Obama mocht helemaal niet stemmen over de Irak-oorlog.
Hij was tegen, terwijl de meeste democraten wel met Bush meededen vanwege de druk en intimidatie van niet patriotistisch te zijn.

Obama gaat winnen, mits hij niet uit de weg wordt geruimd (letterlijk). Ik hoop echt dat hem niks overkomt.
Drink ik.
pi_56763588
quote:

[..]

Inderdaad, maar toen zat hij nog niet in de Senaat.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 03:14:44 #208
202940 Diebold
We love the South
pi_56765266
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:23 schreef Apache4U het volgende:
Ik zag net Charles Barkley bij Wolf Blitzer. Het ging over Obama. Hij zei wel iets raaks over vele conservatieven in de US. Ben benieuwd of het net zo breed wordt uitgemeten in de pers hier als Jane Fonda's "cunt" tijdens good morning america.
Charles zei een Independent te zijn, maar met zijn uitspraken past ie beter in de extreems linkse hoek van de partji van de Democraten. Waarom CNN Obama's naam eronder zette is ons een raadsel, behalve dan dat het duidelijk is dat CNN het Hillary kanaal is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diebold op 16-02-2008 03:53:09 ]
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
Members of Veterans for Obama. Yes, we can!
  zaterdag 16 februari 2008 @ 03:21:31 #209
202940 Diebold
We love the South
pi_56765294
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:25 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Inderdaad, maar toen zat hij nog niet in de Senaat.
Senator Obama zat midden in zijn eigen campagne race voor de Senaat, en nam de onpopulaire positie tegen de oorlog in Irak hetgeen hem zijn politieke carriere had kunnen kosten, terwijl tegelijkertijd de grote meerderheid van het Congress, Republikeinen en Democraten, voor de Iraq Authorization Bill stemde.

Senator Hillary had voor het Levin Amendment kunnen stemmen, als ze Bush geen vrij briefje had willen geven. Ze deed niet eens mee aan dat debat, dat liet ze aan 11 andere Senators over. Senators Feinstein, Rockefeller, Harkin en Kohl stemden voor het Amendment. Nu proberen de Democraten diezelfde Authorization Bill weer ongedaan te maken. Senator Byrd zou zijn eigen les moeten leren, elke andere keer dat we hem op de Senaat vloer zagen hamerde hij er altijd op dat een wet maken veel gemakkelijker is dan een wet wijzigen. Senator Edwards heeft zijn fout toe te geven. Hillary veranderd bij elk van haar verkiezingen van positie, en weigerd haar fout toe te geven. In plaats daarvan geeft ze altijd anderen de schuld. Het is geen wonder dat ze voor de oorlog stemde zonder iets te lezen, ze verslaat zelfs de Repulikeinen in het aannemen van geld van lobbyisten en pacs.
Ze is geen haar beter dan Bush.

[ Bericht 9% gewijzigd door Diebold op 16-02-2008 03:51:57 ]
A house divided against itself cannot stand, Abraham Lincoln (R), 16 June 1858, Illinois
  zaterdag 16 februari 2008 @ 03:24:22 #210
202940 Diebold
We love the South
pi_56765301
update 02/15/2008: Ron Paul en Obama, beiden tegen de oorlog, ontvingen het overgrote merendeel van de donaties van de militaire gemeenschap. Ver onderaan de lijst staat Senator Clinton.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 03:33:35 #211
202940 Diebold
We love the South
pi_56765334
update 02/15/2008:
Nog meer switches.
Dit keer Christine Samuels, superdelegate uit New Jersey. Samuels was een Clinton supporter, maar is sinds vandaag voor Obama. En superdelegate US Congressmen David Scott uit Georgia. Meer dan 80% van de kiezers in zijn district stemde voor Obama. Hij heeft drie termijnen achter de rug, en blijkbaar wilt ie zijn vierde termijn niet op spel zetten.

Twee andere superdelegates, Sophie Masloff uit Pennsylvania en Nancy Larson uit Minnesota zijn nu weer uncommitted. Beiden waren Clinton supporters.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diebold op 16-02-2008 03:44:50 ]
  zaterdag 16 februari 2008 @ 04:00:42 #212
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56765413
Zeg Diebold, hoe zit dat nou? Woon je in de VS, doe je mee aan de campagne?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 04:32:57 #213
202940 Diebold
We love the South
pi_56765538
Helaas zijn de video's van Hillary's promotie van de oorlog in 2002 zijn nergens meer te vinden. Terwijl Obama anti-war rallies hield, maakte Hillary een rondreis naar universiteiten in het hele land waar ze vaak met luidde boe geluiden werd ontvangen. Daar reageerde ze op met de uitspraak dat ze recht had om haar mening te uiten voor het publiek, zelfs als deze onpopulair is, en zo kreeg ze alsnog de kans om haar zegje te doen. De steun van het Amerikaanse volk is slechts een van de drie voorwaarden voor oorlog onder het Powell doctrine. Overwhelming force en een exit strategy zijn de andere twee. Deze "herinnerde" ze zich pas lang na het begin van de oorlog. In 2003 vergelijkt Senator Clinton Irak net als Bush met Europa, en zegt ze dat de VS een commitment van minimaal 10 jaar in Irak moet aangaan om er een succes van te maken. In 2006 heeft ze weer een andere positie en wint ze de verkiezing in New York, ondanks dat ze nog altijd niet de vraag heeft beantwoord of ze een fout heeft gemaakt met haar stem voor de Authorization Bill. Het antwoord was toen net als in het debat van een paar weken geleden een speech van een paar minuten waar geen touw aan vast te knopen is.
http://12.170.145.161/search/basic.asp?ResultStart=1&ResultCount=10&BasicQueryText=clinton+remarks+iraq+2003

De meeste video's van Obama uit 2002 zijn inmiddels ook van deze aardbodem verdwenen. Een paar soundbites zijn nog over van Obama's anti-war rallies in October van 2002 en een interview in November van 2002:
http://www.youtube.com/watch?v=x1LhCch-JEo
http://www.youtube.com/watch?v=sXzmXy226po&feature=related

Het is onvoorstelbaar hoe een deel van de Democraten opeens aan geheugenverlies lijdt.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 04:46:39 #214
202940 Diebold
We love the South
pi_56765578
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 04:00 schreef popolon het volgende:
Zeg Diebold, hoe zit dat nou? Woon je in de VS, doe je mee aan de campagne?
Well, we wonen nu in Virginia, eerder in South Carolina en in New York. Hier In de VS hebben we familie in Hawaii, New York, Arkansas, Las Vegas ea, allemaal Obama supporters. We hebben in verschillende staten online en telefonisch campagne gevoerd, en op de grond in South Carolina en Virginia, samen met anderen veteranen. De stad naast Shaw AFB, SC wonnen we met 72%, de stad naast de AFB hier in Virginia wonnen we met 82%. Het is overigens meer dan alleen een campagne. Met alleen verkiezingen winnen veranderd er niets. Het is een nationale movement.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 04:47:58 #215
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56765584
Ah ok. Ik dacht al dat ik je pas zag op televisie.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 04:58:37 #216
202940 Diebold
We love the South
pi_56765605
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 04:47 schreef popolon het volgende:
Ah ok. Ik dacht al dat ik je pas zag op televisie.
Het had wel gekund, we stonden in de rij, maar hebben het nooit naar binnen gehaald, het gebouw was propvol. Tot dusver hebben we niet meer dan video opnamen van de lange rijen mensen die bij de Obama rallys voor de deur staan. De volgende keer pakken we het slimmer aan.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 05:21:39 #217
202940 Diebold
We love the South
pi_56765647
Andere nieuwtjes:

Inwoners in Obama, Japan steunen Obama, en hebben een campagne opgezet om Obama te helpen, ondanks dat geen van hen kan stemmen in de verkiezingen.

Obama's halfzus Maya Soetoro voert ondertussen campagne in Hawaii.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 05:26:36 #218
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56765652
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:32 schreef pberends het volgende:
Ik had alleen een lollige post gedaan van "Ik wil alleen McCain", de aardappelreclame.

Ik ben van Ron Paul (R) naar Barack Obama (D) overgestapt omdat Obama veel kansrijker is. Aan McCain heb ik een tyfushekel.
Zo, ben jij even geflip-flopped van Libertatier naar Liberaal.

http://www.2decide.com/table.htm

Obama en Paul verschillen nogal van mening op een hele hoop punten, met name op gebied van wapenbezit, immigratie, universal healthcare....

Dat is nogal een switch van rood ---> blauw.

"Bandwagoning" noemen ze dat.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 16 februari 2008 @ 05:30:11 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56765656
quote:

Nee dat is ook nogal logisch. Hij werd in 2004 Senator.

Ga me nou niet vertellen dat je dat niet wist?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 16 februari 2008 @ 05:31:51 #220
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56765661
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 05:26 schreef maartena het volgende:

Een goede term, voor eens. Want er gaan er veel over.
pi_56767247
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 04:46 schreef Diebold het volgende:

[..]

Well, we wonen nu in Virginia, eerder in South Carolina en in New York. Hier In de VS hebben we familie in Hawaii, New York, Arkansas, Las Vegas ea, allemaal Obama supporters. We hebben in verschillende staten online en telefonisch campagne gevoerd, en op de grond in South Carolina en Virginia, samen met anderen veteranen. De stad naast Shaw AFB, SC wonnen we met 72%, de stad naast de AFB hier in Virginia wonnen we met 82%. Het is overigens meer dan alleen een campagne. Met alleen verkiezingen winnen veranderd er niets. Het is een nationale movement.
Kap eens met dat spreken in de 'we'- persoon, ik zou bijna een exorcist bellen..
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:35:43 #222
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_56767518
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 03:14 schreef Diebold het volgende:

[..]

Charles zei een Independent te zijn, maar met zijn uitspraken past ie beter in de extreems linkse hoek van de partji van de Democraten. Waarom CNN Obama's naam eronder zette is ons een raadsel, behalve dan dat het duidelijk is dat CNN het Hillary kanaal is.
Ik vond niks extreems aan zijn uitspraak. Hij had gelijk: veel van de conservatieven zijn nep-christenen.
Drink ik.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:34:02 #223
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56768622
quote:
(...) the complicated delegate allocation system in Texas. No delegates are allocates through the statewide primary results. Rather, 35% of pledged delegates are allocated by a caucus system and 65% of pledged delegates are allocated based on primary vote obtained in Texas's 31 State Senate Districts. What's more, the number of delegates allocated per senate district for both the primaries and the caucuses are dependent on how many people voted Democratic in that district in 2004, a formula that heavily favors African-American communities and will likely severely restrict the impact of the rapidly expanding Latino vote.
http://www.mydd.com/story/2008/2/14/134035/099

Texas peilingen geven Clinton nu nog een voorsprong van 10 procentpunten, 50 tegen 40.
http://www.realclearpolit(...)tic_primary-312.html
quote:
From Chuck Todd, Mark Murray, and Domenico Montanaro
*** The statistical front-runner: No matter how one slices the election results from last night, there's no denying that Obama is the statistical front-runner. He's got a 100-plus pledged delegate lead and even has the lead if you factor in superdelegates. Here's our math: The NBC News election unit hard count stands at 1078 to 969. If you factor in the unallocated pledged delegates, our estimate rises to approximately 1128 to 1009 in Obama's favor (margin of error +/- 5 delegates). Toss in the superdelegates and Obama's lead is 1306 to 1270 (again +/- 5 delegates). What does this mean? For Clinton to overtake Obama for the pledged delegate lead -- which we think is the single most important statistic for the superdelegates to decide their vote -- she'll have to win 55% of the remaining delegates. Assuming next week goes Obama's way in Wisconsin and Hawaii, that percentage rises to 57%. Toss in likely Obama victories in Vermont, Wyoming, Mississippi, Oregon, Montana, and South Dakota, then Clinton's percentage need tops 60% of the remaining delegates available. And this is simply for her to regain the pledged delegate lead…

*** Staying on the statistical front: Check out these cumulative vote totals for primaries and caucuses to date:
States Awarding Delegates
Total Vote %
Obama 9,373,334 50%
Clinton 8,674,779 46%
Others 726,095 4%

With Florida
Total Vote %
Obama 9,942,375 49%
Clinton 9,531,987 46%
Others 984,236 4%

With Florida and Michigan
Total Vote %
Obama 9,942,375 47%
Clinton 9,860,138 47%
Others 1,249,922 6%

*** Follow the leader: So no matter how you slice the total popular vote, Obama is the leader. He's at 50% in states that have awarded delegates; he's at 49% and leads Clinton by 3 points in states where both their names were on the ballot, and his lead is big enough that he leads even when you factor in Michigan where Obama's name wasn't on the ballot. Why does this popular vote total matter? Because it's yet another important talking point when wooing superdelegates. How many supers will be comfortable voting against the candidate who's leading in the pledged delegate count and the total vote count?

*** So now what? This Democratic race has two finish lines. One could be as early as March 4. An Obama victory in either of the big states would probably put the pledged delegate count out of reach for Clinton and would allow Obama to disprove the idea that he either can't win Latinos or blue-collar white Democrats. Should Clinton sweep those big March 4 states, the race goes on to the end and becomes a rhetorical fight over stats and polls. The stats being the ones we've cited above (the pledged delegate count and the national vote totals), as well as the Democratic candidates' standing against John McCain in the national polls. But one other thing to ponder: No one ever writes off a Clinton. How do we know? If Clinton were in the position Obama's in right now, how many folks would be writing Obama's obit?
http://firstread.msnbc.msn.com/archive/2008/02/13/661146.aspx
Géén kloon van tvlxd!
pi_56770566
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 05:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee dat is ook nogal logisch. Hij werd in 2004 Senator.

Ga me nou niet vertellen dat je dat niet wist?
Ik heb wel eens een speech gelezen van Obama (uit 2001) dat hij niets zag in de inval in Irak.

Van Hillary weten we in ieder geval zeker dat ze voor de Irakoorlog heeft gestemd.
pi_56770582
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 05:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Zo, ben jij even geflip-flopped van Libertatier naar Liberaal.

http://www.2decide.com/table.htm

Obama en Paul verschillen nogal van mening op een hele hoop punten, met name op gebied van wapenbezit, immigratie, universal healthcare....

Alsof er ideale kandidaten zijn. Bij een hoop punten is het gewoon 'take it or leave it'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')