Maar het is toch de taak van het land waar je je in bevindt om daarvoor te zorgen? En voor landen waar het niet veilig is geeft BuZa een negatief reisadvies af.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Niemand eist dat ook. De stelling is dat een onderdaan zich vrij moet kunnen bewegen waar mogelijk (in landen waar jij en ik ons ook vrij kunnen bewegen, dus niet Iran). En het gaat ook om de mentaliteit. De Hollandse knurfterigheid.
Tekenend was het antwoord van Hirsch Ballin na het debat van over haar beveiliging vorig jaar op de vraag: Vindt u het erg dat Hirsi Ali nu geen structurele beveiliging heeft in het buitenland? Na enige tijd nadenken: ‘Wat bedoelt u met erg?’. Daar zakt je broek toch van af.
Amerika heeft nog geen negatief reisadvies, zeker?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:35 schreef Klopkoek het volgende:
Maar het is toch de taak van het land waar je je in bevindt om daarvoor te zorgen? En voor landen waar het niet veilig is geeft BuZa een negatief reisadvies af.
Veel te warm, jôh,quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
De zon hangt als een reusachtige gong aan de hemel
De premier, Hirsch Ballin en haar advocaat (!) beweren wat anders.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:40 schreef Monidique het volgende:
Ze wist van tevoren, ze had het kunnen weten. Zij zegt van niet.
Amerika heeft geen negatief reisadvies nee. Daar zijn BTW objectieve criteria voor om dat vast te stellen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Amerika heeft nog geen negatief reisadvies, zeker?. Kan ik ook op de website van de overheid zien wat de status is als ik reis naar Amerika?
http://www.minbuza.nl/nl/(...)isadvies_soedan.htmlquote:Samenvatting
In de meeste delen van Soedan wordt reizen voor niet-essentiële doeleinden ontraden. Wie toch naar Soedan reist, wordt nadrukkelijk aangeraden onderstaand advies in acht te nemen.
Dat is een algemeen advies, we hebben het uiteraard over persoonlijke reisadviezen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:52 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.minbuza.nl/nl/(...)erenigde-Staten.html
quote:Classificatie van de reisadviezen
Om u een idee te geven of er een veiligheidsdreiging bestaat voor het land of het gebied van uw bestemming en zo ja, hoe zwaar het reisadvies is, volgt hieronder een uitleg van de zes niveaus, die door het ministerie van Buitenlandse Zaken worden gehanteerd.
Classificatie
1. Geen reisadvies
De meeste bezoeken kunnen probleemloos worden afgelegd.
2. Waakzaamheid betrachten
Veiligheidsrisico’s zijn weliswaar aanwezig, maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat de reiziger hiervan hinder zal ondervinden.
3. Er zijn onveilige gebieden
Indien er bepaalde gebieden in een land als onveilig worden aangemerkt, kan dit tot gevolg hebben dat er voor deze gebieden een zwaarder reisadvies wordt afgegeven dan voor de rest van het land.
4. Niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden
De reden van dit advies is een verhoogd veiligheidsrisico in een bepaald gebied. Stel uzelf de vraag of een reis naar dit gebied verantwoord en noodzakelijk is.
5. Niet-essentiële reizen worden ontraden
Er geldt een verhoogd veiligheidsrisico voor het hele land. Stel uzelf de vraag of een reis naar dit land verantwoord en noodzakelijk is.
6. Alle reizen worden ontraden
Dit advies wordt gegeven als er sprake is van aanwijsbare veiligheidsrisico’ s in een land, waardoor voor de reiziger een acute levensbedreigende situatie bestaat.
Heeft ze dat gedaan dan?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:53 schreef Gabry het volgende:
Liegen bij een asielaanvraag omwille haar veiligheid
Hm... Ja.quote:is wel behoorlijk in lijn met liegen voor het verkrijgen van beveiligingsmaatregelen.
Ja, ze vreesde dat haar familie haar gegevens zouden achterhalen; ze was uitgehuwlijkt o.i.d.quote:
Dat lijkt mij een typisch geval van een leugen om bestwil.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:00 schreef Gabry het volgende:
Ja, ze vreesde dat haar familie haar gegevens zouden achterhalen; ze was uitgehuwlijkt o.i.d.
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:52 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.minbuza.nl/nl/(...)erenigde-Staten.html
En voor Sudan bijv.:
[..]
http://www.minbuza.nl/nl/(...)isadvies_soedan.html
quote:Samenvatting
Er zijn momenteel geen bijzondere veiligheidsrisico's verbonden aan reizen naar China.
Duidelijk. In China ben je veiliger dan in het Verenigd Koninkrijk.quote:Samenvatting
Bij reizen in en naar het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië dient u, vanwege een verhoogde terreurdreiging, waakzaamheid te betrachten (zie onder ‘Actualiteiten’).
Vrijwel elke leugen of andere vorm van bedrog is om eigen bestwil.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een typisch geval van een leugen om bestwil.
Uiteraard. En ik kan zeggen welke ik goedkeur.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:04 schreef Gabry het volgende:
[..]
Vrijwel elke leugen of andere vorm van bedrog is om eigen bestwil.
Ja?!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:08 schreef Monidique het volgende:
Maar goed...
Ja het is hier op het werk zo erg dat we allemaal met spanning zitten te kijken hoe een neger een hekje aan het slopen is aan de overkant, nog weinig succesvol. Zo kom ik de middag wel weer een stukje door.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:08 schreef Monidique het volgende:
Maar goed...
Betaald of ter ontspanning?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja het is hier op het werk zo erg dat we allemaal met spanning zitten te kijken hoe een neger een hekje aan het slopen is aan de overkant, nog weinig succesvol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |