Liberaal blauwquote:
quote:Erdogan waarschuwt tegen te veel aanpassing
Uitgegeven: 10 februari 2008 21:57
KEULEN - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft de 1,7 miljoen Turken in Duitsland zondag opgeroepen zich niet te veel aan te passen aan de Duitse maatschappij.
ANP
Tijdens een rede in een stadion in Keulen verklaarde de regeringsleider: "assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheid". De toegestroomde 16.000 Turken kwamen niet alleen uit Duitsland maar ook uit Nederland, België en Frankrijk.
"Ik begrijp heel goed dat jullie tegen assimilatie zijn. Er kan van jullie niet verwacht worden dat jullie assimileren", stelde Erdogan. Hij zei dat het goed is om de Duitse taal te leren.
Taal
"De Turkse taal mag echter niet achterblijven", aldus de premier. Tot enthousiasme van zijn gehoor benadrukte hij het belang van het in ere houden van de Turkse cultuur.
Erdogan riep op tot een nauwgezet onderzoek van de woningbrand een week geleden in Ludwigshafen, waardoor negen Turken om het leven kwamen. Aan de brand liggen mogelijke racistische motieven ten grondslag maar zeker is dat volgens de Duitse autoriteiten niet.
Onderzoekers
Volgens Erdogan heeft Turkije zelf onderzoekers naar Duitsland gestuurd om de brand te onderzoeken. "De zaak moet opgehelderd worden", aldus Erdogan.
De regeringsleider benadrukte dat Turken in Europa niets van doen hebben met haat, vijandigheid, strijd en geweld. Wel moeten ze volgens hem beter en zelfbewuster hun interessen najagen.
Economie
"Al meer dan veertig jaar dragen Turken bij aan de economische ontwikkeling in Duitsland." Tegen deze achtergond bezien kan men zich afvragen waarom er nog geen Turkse burgemeesters zijn, gind Erdogan verder.
Ook moeten er in Europese landen meer Turkse parlementariërs komen.
Gelukkig zijn er ook mensen die kritisch kijken naar nieuwsberichten: Media liegen mensen voorquote:Op maandag 11 februari 2008 12:24 schreef Napalm het volgende:
ut is niet te geleuven.
[..]
persona non grata voortaan lijkt me zo.
Nongratameneertje.quote:Op maandag 11 februari 2008 14:52 schreef Monidique het volgende:
Hier is hij.
Uiteraard, ik ben hardewaarhedenman.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:20 schreef Monidique het volgende:
Dat zeg jij.
Ja, maar ik kon niet, Gaston.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:25 schreef Monidique het volgende:
Je had ook naar de mieeeeeiieeeet moeten komen, Herbrecht.
Ik hoop nog wel Rome: Total War uit te spelen alvorens ik heenga.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:25 schreef Monidique het volgende:
Hij die aangenaam sterft, werpe de eerste steen.
Het eindigt toch met het kleine keizertje en duizenden rovende en verkrachtende Longobarden.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik hoop nog wel Rome: Total War uit te spelen alvorens ik heenga.
Jij bent net het dikke zusje van mijn klasgenoot dat niet vroeg hoe ver ik al was in Kruistocht in spijkerbroek, maar gewoon het einde verklapte.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het eindigt toch met het kleine keizertje en duizenden rovende en verkrachtende Longobarden.
Zodra duidelijk is dat jij het niet zelf verzonnen hebt, ja.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:43 schreef Aoristus het volgende:
gelukkig lees jij alles
Omdat de beveiliging daar niet deugt.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:48 schreef Aoristus het volgende:
Nu we het toch over creativiteit hebben, waarom zit jij niet op schiphol ?
Waarom zit jij niet buiten?quote:Op maandag 11 februari 2008 15:48 schreef Aoristus het volgende:
Nu we het toch over creativiteit hebben, waarom zit jij niet op schiphol ?
quote:Op maandag 11 februari 2008 15:45 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zodra duidelijk is dat jij het niet zelf verzonnen hebt, ja.
Daar kwam ik net vandaanquote:
Dan moet je bij de gorilla's zijn.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wat een kleuteranimatie trouwens. Een geraamte met een tong.
Die joran had het er toch steeds over om er een slaatje uit te slaan?quote:Op maandag 11 februari 2008 15:39 schreef Aoristus het volgende:
Joran en Patrick zitten in een kroeg
Hey Joran, waar is dat biertje?
Relax man, die vinden ze echt nooit meer.
Hoe bedoel je Joran?
ey, 30K+ viewsquote:Op maandag 11 februari 2008 19:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Die joran had het er toch steeds over om er een slaatje uit te slaan?
Volgens mij was deze zaak er eentje waar de belastingdienst heeft in dit geval aan heling gedaan zou hebben. Ze hebben toen een transactievoorstel gedaan waarbij de burger uiteraard betaald terwijl de doorgewinterde fraudeur er weer mee meekomt.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Spaargeld achterhouden, vuile criminelen!!!
Nooit gedacht dat het ooit zou gebeuren, maar ik ben het eens met hemquote:Op maandag 11 februari 2008 19:28 schreef rood_verzet het volgende:
Niet om China's gedrag tegenover mensenrechten goed te praten, maar als we elke olympische spelen gaan boycotten vanwege de mensenrechten, kunnen we er wel gelijk mee kappen
Ik moet zeggen dat Wilders nu wel een punt heeft.quote:Turkse premier: "Inburgering is misdaad" - Kamervragen
maandag 11 februari 2008
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de ministers van Buitenlandse Zaken en voor Wonen, Wijken en Integratie over de oproep van de Turkse premier Erdogan dat Turken, woonachtig in het buitenland niet teveel moeten integreren.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Inburgering is een misdaad”(*)
2.)
Deelt u mijn mening dat de oproep van de Turkse premier Erdogan, dat Turken in het buitenland niet moeten integreren in de West-Europese samenleving waarin zij leven, volstrekt onacceptabel is? Zo neen, waarom niet?
3.)
Deelt u mijn mening dat een land met een premier die dergelijke uitspraken doet niet thuis hoort in de Europese Unie? Zo neen, waarom niet?
4.)
Bent u bereid om u in Europees verband sterk te maken voor het direct beëindigen van de toetredingsonderhandelingen met Turkije? Zo neen, waarom niet?
5.)
Realiseert u zich dat er ook Nederlandse Turken aanwezig waren op de bijeenkomst in Keulen waar de Turkse premier sprak? Bent u bereid publiekelijk afstand te nemen van de woorden van de Turkse premier? Bent u tevens bereid de Turkse ambassadeur te ontbieden en uw woede over de uiterst kwalijke opmerkingen van de Turkse premier over te brengen? Zo neen, waarom niet?
Zoals Autodidact al zei zijn de woorden van Erdogan volkomen verkeerd uitgelegd.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat Wilders nu wel een punt heeft.
Inderdaad. Overigens is de titel van het telegraafartikel (online) inmiddels veranderd. Uit die kamervragen leid ik af dat de titel "Inburgering is een misdaad" was. Dit is nu veranderd in "Erdogan: niet te veel aanpassing".quote:Op maandag 11 februari 2008 22:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zoals Autodidact al zei zijn de woorden van Erdogan volkomen verkeerd uitgelegd.
Zie ook hier: Media liegen mensen voor
Bedankt dat je me erop wijst.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zoals Autodidact al zei zijn de woorden van Erdogan volkomen verkeerd uitgelegd.
Zie ook hier: Media liegen mensen voor
quote:Korpiklaani - Hide Your Richess
If you can hear the whisper of the wind
and the words of the woods
If you can hear the whisper of the wind
and the words of the woods
then you can find your way,
out of the dark to the other side of shroud,
away from the shroud of mystery,
away from the shroud of mist.
If you have the lasting happiness
and the peace in your heart
If you have the lasting happiness
and the peace in your heart
then you have to hide your richess
from the hungry hunters,
away from filthy animals,
out of snake's reach.
Ah, ik begin al medestanders te krijgenquote:Op maandag 11 februari 2008 22:44 schreef Aoristus het volgende:
Ik word doodziek van die Ayaan Hirschi Ali, die sukkelige Fransen snappen niet wat voor ellende ze in huis halen en het valt al helemaal niet te verdragen dat ze Nederland veroordelen omdat dat kreng niet beveiligd wordt @Nova
Hahahaha, ze heeft 2 medestanders, Hemke Valsema en van Baalen.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ah, ik begin al medestanders te krijgen![]()
Owja, dit is echt grappig:
http://www.dumpert.nl/med(...)r_r._pwned_dwdd.html
Ik krijg de laatste tijd echt zo'n slappe lul van Pechtold. Nu ook weer met de mededeling: "Nederland was eeuwenlang het land waar je veilig was, hier kon je boeken drukken die in Frankrijk niet gedrukt konden worden. Nu lijken de rollen omgedraaid te worden".quote:Op maandag 11 februari 2008 22:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hahahaha, ze heeft 2 medestanders, Hemke Valsema en van Baalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |