abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56659998
Erdogan hield een toespraak in Keulen, waar hij onder meer zei dat Duitse Turken zeker moesten integreren en deel moesten uitmaken van de maatschappij, maar dat assimilatie een misdaad is tegen de mensheid.

Het is dat ik deze toespraak zelf toevallig heb gezien.

Nu gaan we even kijken hoe de media het presenteren Laten we beginnen met een Belgische krant:

http://demorgen.be/dm/nl/(...)tot-integratie.dhtml
Erdogan maant Turken in Duitsland tot integratie

Redelijk goede voorstelling van wat er is gebeurd.

Vervolgens Dag:

Erdogan maant Turken in Duitsland tot integratie

http://www.dag.nl/Nieuws/(...)d-tot-integratie.htm

En nu gaan we door naar Fok!
Erdogan: Duitse Turken moeten Turks blijven
Erdogan: Duitse Turken moeten Turks blijven

(al redelijk gekleurd inmiddels, geen enekele aandacht besteed aan wat Erdogan over integratie zei )

En naar nieuwnieuws (geenstijl dus)
'Inburgering is een misdaad'

De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft de 1,7 miljoen Turken in Duitsland vandaag opgeroepen niet te veel te integreren in de Duitse maatschappij.(ongeveer het tegenovergestelde van wat Erdogan zei) Tijdens zijn bezoek aan de bondsrepubliek hield hij een toespraak in een stadion in Keulen, gevuld met 16.000 Duitse Turken. ''Inburgering is een misdaad tegen de menselijkheid'', zei Erdogan.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)daad_tegen_mens.html

Dit zijn dan gewoon regelrechte leugens. Mensen worden voorgelogen waar we bij staan. Erdogan heeft dat niet gezegd. "assimliatie=inburgering ?" .
Volgens mij kan je niet veel variëren met het vertalen van het Turkse woord "assimilation". Op Geenstijl kan dat blijkbaar wel. En dat stukje over integratie. Toch wel een heel ander verhaal dan wat ik gehoord heb. Hij bleef hameren op het belang van een goede integratie.

En natuurlijk is het bij reacties meteen het populairste nieuwsbericht.

Is dat niet strafbaar, bevolkingsgroepen doelbewust tegen elkaar in het harnas jagen?
pi_56660076
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:35 schreef IHVK het volgende:
Is dat niet strafbaar, bevolkingsgroepen doelbewust tegen elkaar in het harnas jagen?
Als eraan verdiend kan worden....nee.
  maandag 11 februari 2008 @ 09:46:55 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56660119
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:35 schreef IHVK het volgende:
En naar nieuwnieuws (geenstijl dus)
'Inburgering is een misdaad'
[..]
Dit zijn dan gewoon regelrechte leugens. Mensen worden voorgelogen waar we bij staan.
Ja, wat verwacht je dan van GeenStijl
pi_56660138
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:46 schreef TNA het volgende:

[..]

Ja, wat verwacht je dan van GeenStijl
Dat ze mensen niet voorliegen.
Verwacht ik eigenlijk van iedereen.
  maandag 11 februari 2008 @ 09:56:31 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_56660235
wtf? als dat echt waar is lijkt een rectificatie me idd wel op zijn plaats
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_56660248
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:56 schreef Flurry het volgende:
Zij rectificeren nooit. Bronvermelding doen ze ook niet aan.
  maandag 11 februari 2008 @ 10:00:21 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56660287
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:56 schreef Flurry het volgende:
Dude door je tien seconden in te spannen kan je het nalezen. Ik vond het ookal zo achterlijk zoals zowel FOK! en Geenstijl het brachten.
pi_56660290
De enige manier door te integreren is door Duitser te worden en dan bedoel ik niet qua paspoort.
Erdogan staat dat op deze manier in de weg
Ik vind persoonlijk dat die Erdogan gewoon moet oprotten en al helemaal geen toespraken in Duitsland moet geven.
Erdogan knaagt ook aan de scheiding tussen kerk en staat , die man moeten ze in de gaten houden.
Een hele slechte voor Turkije

Wat je zegt over Geenstijl klopt helemaal , ik kom daar alleen maar om me te verbazen over het IQloze volk wat daar zit.
pi_56660302
Dat is een beetje het vervelende met de 'nieuwe nieuwsmedia'. In potentie is op internet alles mogelijk, alleen kan men er (nog) niet goed aan verdienen, dus worden nieuwsberichten vaak snel en niet door echte journalisten geplaatst.
  PR/Manusje van alles maandag 11 februari 2008 @ 10:08:37 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_56660403
Het stukje van FOK! is inderdaad niet volledig
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 11 februari 2008 @ 10:09:04 #11
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_56660414
Zelfs de NOS meldde het op de 'negatieve' manier. Geen idee wat er precies gezegd is, though.
  maandag 11 februari 2008 @ 10:15:45 #12
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_56660522
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Zelfs de NOS meldde het op de 'negatieve' manier. Geen idee wat er precies gezegd is, though.
Inderdaad. Zelfs de foto's verschillen erg emt elkaar. Op de een zie je iemand in een sympatieke houding en op de NOS zie je dit:

quote:
Volledig inburgeren noemde Erdogan 'een misdaad tegen de menselijkheid'.
NOS
And all the things you do with it
pi_56660555
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:09 schreef Hi_flyer het volgende:
Dat is wel apart ja.
pi_56660578
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:15 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelfs de foto's verschillen erg emt elkaar. Op de een zie je iemand in een sympatieke houding en op de NOS zie je dit:

[ afbeelding ]
[..]

NOS
Nou de NOS heeft hier dan ook een fout gemaakt.

"Assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheid" Dat is wat hij zei: zoals correct in "De Morgen" wordt weergegeven. FF Nos mailen.
pi_56660580
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:48 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat ze mensen niet voorliegen.
Verwacht ik eigenlijk van iedereen.
kom je verder nooit op GS dan? Anders had je dat allang moeten weten...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_56660809
GeenStijl is ook geen media maar amusement. Ze distantiëren zich ook met verve van de media.

Hier, de Volkskrant (wel media):
quote:
'Wie niet van begin af aan Duits leert, zal altijd in het nadeel zijn', zei Erdogan. De Turken in Duitsland moeten zichzelf niet als vreemdelingen beschouwen, maar als een wezenlijk onderdeel van het land.

Tegelijkertijd zei Erdogan dat integratie niet gelijk mag worden gesteld aan assimilatie.
Dus: Hij zegt goede dingen over integratie, en maakt onderscheid tussen integratie en assimilatie.
Klaar toch?
pi_56660969
R@b was de poster. Die is met dat soort zaken altijd meer negatief.
pi_56660985
Zo werkt het echt altijd. Kijk naar dat geval met die turkse chick (weet niet of het nou een gemeenteraadslid of 2e-kamer). Die had ergens een onschuldige petitie ondertekend van een of andere organisatie waar toevallig ook een of andere knakker in de leiding zat die iets had geroepen over dat NL wel aan een bomaanslag toe was. En wat kopt de Telegraaf dan?

"Raadslid wil bomaanslag in Nederland"

Hoe smerig kun je dan zijn als riooljournalist?
Al die achterlijke sjonnies die nog net kunnen lezen beginnen dan weer moord en brand te schreeuwen en hoppa, hun rassenhaat is weer een paar puntjes gestegen.
pi_56664390
tja een goede kop verkoopt nu eenmaal beter
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56665195
Een ding is een goede kop, valse informatie geven en daarmee olie op het vuur gooien getuigt van weinig verantwoordelijkheidsgevoel.
pi_56666986
Het is toch wel degelijk correct dat Erdogan in elk geval niet de integratie bevorderd:

Erdogan fordert türkische Gymnasien und Universitäten in Deutschland
quote:
Brisante Forderung vom türkischen Ministerpräsident Erdogan: Bei einer Diskussion im Kanzleramt drang der Regierungschef darauf, in Deutschland türkische Bildungseinrichtungen zu schaffen. Um Deutsch sprechen zu können, müssten Migranten zuerst ihre eigene Sprache beherrschen.

(...)

"Deswegen wünschen wir als Türkei, dass wir türkische Lehrer auch nach Deutschland entsenden."

(...)

Merkel reagierte verhalten auf Erdogans Vorschlag zur Entsendung türkischer Lehrer nach Deutschland.
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,534052,00.html
  maandag 11 februari 2008 @ 16:27:02 #23
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_56667184
Vroeger bestonden de media omdat de machthebbers het toestonden dat ze verschenen. In de eerste helft van de 20ste eeuw gingen journalisten nog met de hoed in de hand naar een minister luisteren, schreven braaf op wat zijne Excelentie in de krant wenste te hebben, en stelde absoluut geen enkele kriische vraag. Een journalist die het spelletje niet meespeelde kon er op rekenen dat de minister de hoofd redacteur zou bellen, en eens flink zou klagen. Waarna de betreffende journalist een paar weekjes de vloer van de redaktie met een tandeborstel mocht gaan schoonhouden.

Persoonlijk heb ik liever een nieuwsaanbod dat ook zaken behandeld die de politici liever niet op tafel zagen. De keerzijde is dus wel dat er soms knap slechte berichtgeving is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 11 februari 2008 @ 16:39:43 #24
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56667351
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is toch wel degelijk correct dat Erdogan in elk geval niet de integratie bevorderd:

Erdogan fordert türkische Gymnasien und Universitäten in Deutschland
[..]

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,534052,00.html
Nog steeds anders dan het gebracht wordt en niet per se negatief.
  maandag 11 februari 2008 @ 16:50:53 #25
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_56667519
Dat de media soms.. herhaal soms! de massa misinformeerd is juist. Echter in dit geval wil ik de Turkse text van Erdogan zijn uitspraak eerst zien en goed vertaalt alvorens ik deze klacht geloof.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')