Gaat er dan een busje met kinderen vanuit Wassenaar en Bloemendaal naar de Bijlmer en vice versa? Het lijkt mij nogal moeilijk uitvoerbaar.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:54 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Dit is wat volgens mij gaat gebeuren bij drie verschillende scenario;s
3 70/30 Achterstands kinderen komen met anderen kinderen in de klas Ze zijn met te weinig om de sfeer te bepalen, en groeien op in een sfeer van ontdekken en leren. De leraar heeft geen tig andere probleemgevallen, dus ze krijgen ook nog eens beter onderwijs. Ze zien dat het niet voor mietjes is om eens een boek te lezen, en kennen blanken niet alleen van de Tv of het nasissen van meisjes bij de bushalte..
Ik weet ook nog niet hoe of wat, en wat de verdeling zal zijn. Maar waarschijnlijk moeten sommige mensen inderdaad een stukje reizen.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Gaat er dan een busje met kinderen vanuit Wassenaar en Bloemendaal naar de Bijlmer en vice versa? Het lijkt mij nogal moeilijk uitvoerbaar.
Leuk voor als je na schooltijd nog met iemand wil spelenquote:Op maandag 11 februari 2008 13:04 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ik weet ook nog niet hoe of wat, en wat de verdeling zal zijn. Maar waarschijnlijk moeten sommige mensen inderdaad een stukje reizen.
Dat zal heul wel meevallen.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Leuk voor als je na schooltijd nog met iemand wil spelen
En een witte school met een kleine groep 'zwart'? Lijkt mij het beste van 2 werelden. Goed onderwijs voor je kind, en je kind wordt niet zo iemand die allochtonen alleen uit beschrijvingen van Wilders kent.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:35 schreef AgLarrr het volgende:
Persoonlijk vind ik het maar niets...dit is het aanpakken van een gevolg, niet de oorzaak. Die ligt, zoals al eerder genoemd, imo thuis en niet op school. Daarbij is het een inperking van de individuele vrijheid. Ik wil mijn kind naar een school sturen waarvan ik denk dat hij/zij het meest baat heeft, ergo: witte school, desnoods privé.
Eens, hoewel niet per definitie voorwaarde voor een iemand die allochtonen kent uit de beschrijvingen van Wilders, misschien zelfs juist niet. Ik heb zelf ook vrij wit onderwijs genoten, om het zo maar te zeggen, en ik geloof niet dat ik lijd onder dat soort denkbeelden.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:46 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
En een witte school met een kleine groep 'zwart'? Lijkt mij het beste van 2 werelden. Goed onderwijs voor je kind, en je kind wordt niet zo iemand die allochtonen alleen uit beschrijvingen van Wilders kent.
Niet mee eens, de multiculturele samenleving in Nederland staat los van het internationaal bedrijfs- en poltieke leven. Wat dat betreft zal ik mijn kinderen van harte aanbevelen om minimaal een half jaar het buitenland op te zoeken tijdens de studie of in een ver land vrijwilligerswerk te gaan doen. Voor een internationale visie op de wereld heb je echt geen gemengd basisonderwijs nodig.quote:We leven toch in een werld die steeds internationaler wordt. Verschilende culturen hebben verschillende manieren om dingen te doen. Alls je altijd alleen vanuit een blanke sociale omgeving naar de rest van de wereld hebt gekeken, is de kans dan niet groot dat je zo'n Nederlander wordt die het de rest allemaal wel even vertellen zal? Die redden het vaak niet in een internationele carriere.
Dit zal allemaal wel meevallen. Je hoeft niet slim te zijn om het ver te schoppen. Helaas worden je mogelijkheden natuurlijk wel iets beperkt, maar dat moet je zelf dan maar compenseren. Ik moet tenslotte ook leven met wat ik heb net als ieder ander. Het is je eigen leven en het zijn je eigen keuzes en daar ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheid van de ouders. Niet van het kind zelf. Dus alsl iemand hier ooit zegt, dat hij door de verkeerde basischool wellicht niet zo ver kwam als erin zat, roep dan niet 'eigen verantwoordelijkheid' maar zeg dan kut voor je jongen, dat je ouders niet voor een goeie omgeving zorgden. (tot op zekere hoogte..Over 20 jaar heb je hier de eerste prutser die links schuld geeft van zijn mislukte schoolloopbaan, want hij moest gedwongen bij 5 achterstandkindjes in de klas, en die hebbben alles verneukt, natuurlijk, daarom is hij nu vuilnisman..)
Snap je nu nog niet dat het 'probleem' is dat de hele omgeving de kinderen niet stimuleren. Ze hebben al een achterstand voordat ze uberhaupt op school zitten. Dit ga je dus niet oplossen dor ze tussen de 'elite' te zettenquote:[..]
De ovewrheid wil dat proces een beetje versnellen. En hoe zo 'blootgesteld', alsof er zoiets is als achterlijkheids-straling is die je kind langzaam verandert in een geitenhoeder. Ik hoop dat er geen allochtoon of Drent zo slim is zijn kind alvast in te schrijven, vast schadelijk voor jouw kind!
Mijn oom woonde in een achterlijk boerendorp, zoals we het tegenwoordig zo fijn zeggen. Mijn oma was ook niet echt met de kinderen bezig, hij kwam op de buurtschool en heeft zichzelf altijd raar gevonden omdat hij bezig was met dingen die 'voor homo's' waren. Boeken lezen, politiek, kunst, Het had voor hem zo'n verschil gemaakt, als hij iemand in de klas had gehad met de zelfde interesses als hij. Maar dan had hij dat arme kind vast besmet met achterlijkheid of zo.
Het probleem zit hem meer bij de hogescholen die allerlei pretpaketten aanbieden. Bovendien kiezen allochtonen vaak voor de standaardstudies, maar de echte zware studies weten ze niet te vinden.quote:[..]
Oh, ze zijn niet slim als ze op de uni komen, de uni heeft zijn nivo velaagd zodat zelfs Marrokanen het kunnen volgen. Nou dan is het wachten op de eerste Down-student.
Een vervelende gozer is al genoeg hoor (ongeacht de afkomst). Je hebt tenslotte altijd meelopers dus de groep is zo vijf keer zo groot,quote:
Maar even voor de duidelijkheid: Gedwongen 50/50 mixen lijkt mij het recept voor een ramp.Dan bepalen de achterstandkinderen de sfeer en vernietig je de voorsprong van de rest.
Het meest racistische deel van Nederland is het deel dat bij de allochtonen in de wijk woont. Met andere worden de low-lifes dus.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:46 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
En een witte school met een kleine groep 'zwart'? Lijkt mij het beste van 2 werelden. Goed onderwijs voor je kind, en je kind wordt niet zo iemand die allochtonen alleen uit beschrijvingen van Wilders kent.
Die cultuurverschillen vallen allemaal wel mee hoor. In een internationale carriere ga je tenslotte voornamelijk om met de hogere klasse uit andere landen.quote:
We leven toch in een werld die steeds internationaler wordt. Verschilende culturen hebben verschillende manieren om dingen te doen. Alls je altijd alleen vanuit een blanke sociale omgeving naar de rest van de wereld hebt gekeken, is de kans dan niet groot dat je zo'n Nederlander wordt die het de rest allemaal wel even vertellen zal? Die redden het vaak niet in een internationele carriere.
Mijn vader heeft verschillende mensen het een beetje kwijt zien raken bij het werken met oa Afrikanen Die niks doen als jij niet omkijkt, of Aziaten, bij wie alles ' ok sir' is, ook de dingen die niet okee zijn. En dat kwam volgens hem omdat zij een fabriek wilden runnen zoals dat in NL gebeurt.quote:Op maandag 11 februari 2008 14:28 schreef Fastmatti het volgende:
Die cultuurverschillen vallen allemaal wel mee hoor. In een internationale carriere ga je tenslotte voornamelijk om met de hogere klasse uit andere landen.
Ja, maar dan praat je ook nog eens een keer met de allochtonen zelf.quote:Op maandag 11 februari 2008 14:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het meest racistische deel van Nederland is het deel dat bij de allochtonen in de wijk woont. Met andere worden de low-lifes dus.
Ach, de buren van mijn ouders zijn gewoon moslimsquote:Op maandag 11 februari 2008 15:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ja, maar dan praat je ook nog eens een keer met de allochtonen zelf.
Je lost het zeker niet helemaal op, maar vermindert het wel. En juist als deze mensen zoals jij zegt elkaar omlaag trekken vind ik wel dat we een hand naar ze mogen uitsteken.quote:Op maandag 11 februari 2008 14:24 schreef Fastmatti het volgende:
Snap je nu nog niet dat het 'probleem' is dat de hele omgeving de kinderen niet stimuleren. Ze hebben al een achterstand voordat ze uberhaupt op school zitten. Dit ga je dus niet oplossen dor ze tussen de 'elite' te zetten
Afrika moet je gewoon wegblijven. Heb daar ook kennissen zitten en daar wordt je echt niet vrolijk van. Als die Afrikanen een week gewerkt hebben, gaan ze onder een boom liggen. Niet erg, maar je moet niet zeuren dat de 'baas' meer geld dan jij hebt.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:38 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Mijn vader heeft verschillende mensen het een beetje kwijt zien raken bij het werken met oa Afrikanen Die niks doen als jij niet omkijkt,
Dat is algemeen bekend. De eerste keer ja is dat ze vraag gehoord hebben, de tweede keer dat ze vraag begrepen hebben en de derde keer geven ze antwoordquote:of Aziaten, bij wie alles ' ok sir' is, ook de dingen die niet okee zijn.
Dan zijn ze achterlijk. Heb je eindelijk eens kans te ontvluchten van de overlegcultuur gaan ze hem daar invoeren.quote:En dat kwam volgens hem omdat zij een fabriek wilden runnen zoals dat in NL gebeurt.
Ja, maar daar is geld te verdienen. We blijven wel Nederlanders, he?quote:Op maandag 11 februari 2008 15:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Afrika moet je gewoon wegblijven. Heb daar ook kennissen zitten en daar wordt je echt niet vrolijk van. Als die Afrikanen een week gewerkt hebben, gaan ze onder een boom liggen. Niet erg, maar je moet niet zeuren dat de 'baas' meer geld dan jij hebt.
En, bijten ze?quote:Op maandag 11 februari 2008 15:45 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ach, de buren van mijn ouders zijn gewoon moslims
Mwah, ze valllen niet helemaal onder de groep waar jij het over hebtquote:
En daar mogen we trots op zijnquote:Op maandag 11 februari 2008 15:57 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ja, maar daar is geld te verdienen. We blijven wel Nederlanders, he?
De Indonesiers doen het volgens mij over het algemeen wel goed. Volgens Wilders zou dat niet kunnen, want het probleem ligt bij de Islam, en Indonesie is het grootste moslimland ter wereld.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Mwah, ze valllen niet helemaal onder de groep waar jij het over hebtNu woont er alleen nog maar een vrouw van iets van 80, maar er hebben meerdere mannen gewoond. De familie komt uit Indonesie en zijn via Zwitserland naar NL gekomen, lang geleden dus. Zij was arst in een tijd dat het beroep nog status had. Uiteraard doet de rest van de familie het ook erg goed.
Edit: overgiens zat hun kleinzoon bij mij in de klas maar ik heb het toch gered![]()
Je kunt er ook voor kiezen om in een mix de ' slechten' in de minderheid te laten zijn, zodat ze met te weinig zijn om de sfeer/nivo te bepalen.quote:Op maandag 11 februari 2008 17:18 schreef ReplaR het volgende:
Het probleem met het mixen is dat de ene groep dan veel meer aandacht vraagt waardoor de 'goede' groep automatisch weer minder krijgt.
Lekker voor die ouders, hun hebben e zaken goed geregeld, dat is nu allemaal voor niks geweest dankzij die ouders die het niet gedaan hebben.
Oftewel, de goeden kunnen alweer onder de sclechten leiden.
Ik heb het met mijn broertje gezien, die heeft ook op een 50/50 school gezeten, ipv dat de 'blanke' kinderen het (taal)}niveau van de 'zwarte' kinderen hebben verbeterd, is juist het niveau van de 'blanke' gigantisch omlaag gegaan...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |