abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56663601
Dit is wat volgens mij gaat gebeuren bij drie verschillende scenario;s

1 Het blijft zoals het is. Twee totaal verschillende werelden in NL. Alles hangt af van het feit of je ouders je op tijd inschrijven bij de goeie school. De ene groep groeit op in een sfeer van ontdekken en leren, de ander in een sfeer van achterstand en ruzie. Afwijkende interesses worden op een zwarte school de kop in gedrukt, iedereen op zo'n school groeit uit tot de standaardkutmarrokkaan.

2 Fifty-fifty mix De achterstandslui maken de sfeer in de klas, de leraar is constant bezig met hen en heeft geen tijd voor de rest. Nu groeit iedereen op in een sfeer van achterstand en ruzie. Leren is voor homo's, die oudere broer met het vlindermes die is stoer! Ouders zijn radeloos en verhuizen zoveel mogelijk naar gebieden waar niet zoveel allochtonen wonen. Diegene die dat niet kan heeft pech.

3 70/30 Achterstands kinderen komen met anderen kinderen in de klas Ze zijn met te weinig om de sfeer te bepalen, en groeien op in een sfeer van ontdekken en leren. De leraar heeft geen tig andere probleemgevallen, dus ze krijgen ook nog eens beter onderwijs. Ze zien dat het niet voor mietjes is om eens een boek te lezen, en kennen blanken niet alleen van de Tv of het nasissen van meisjes bij de bushalte..
  maandag 11 februari 2008 @ 13:01:35 #102
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56663718
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:54 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Dit is wat volgens mij gaat gebeuren bij drie verschillende scenario;s
3 70/30 Achterstands kinderen komen met anderen kinderen in de klas Ze zijn met te weinig om de sfeer te bepalen, en groeien op in een sfeer van ontdekken en leren. De leraar heeft geen tig andere probleemgevallen, dus ze krijgen ook nog eens beter onderwijs. Ze zien dat het niet voor mietjes is om eens een boek te lezen, en kennen blanken niet alleen van de Tv of het nasissen van meisjes bij de bushalte..
Gaat er dan een busje met kinderen vanuit Wassenaar en Bloemendaal naar de Bijlmer en vice versa? Het lijkt mij nogal moeilijk uitvoerbaar.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56663777
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

Gaat er dan een busje met kinderen vanuit Wassenaar en Bloemendaal naar de Bijlmer en vice versa? Het lijkt mij nogal moeilijk uitvoerbaar.
Ik weet ook nog niet hoe of wat, en wat de verdeling zal zijn. Maar waarschijnlijk moeten sommige mensen inderdaad een stukje reizen.
  maandag 11 februari 2008 @ 13:05:31 #104
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56663805
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:04 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Ik weet ook nog niet hoe of wat, en wat de verdeling zal zijn. Maar waarschijnlijk moeten sommige mensen inderdaad een stukje reizen.
Leuk voor als je na schooltijd nog met iemand wil spelen
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56663827
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:05 schreef Morendo het volgende:

[..]

Leuk voor als je na schooltijd nog met iemand wil spelen
Dat zal heul wel meevallen.
  maandag 11 februari 2008 @ 13:35:37 #106
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_56664314
Ik vind het gezien vanuit het algemeen belang niet eenheel slecht idee, hoewel de maakbaarheids gedachte er vanaf druipt. Zodoende heb ik onmiddelijk mijn twijfels bij het functioneren van zo'n maatregel. Bovendien: bij dergelijk beleid zal iedere ouder die het kan betalen zijn kind naar een privéschool doen.. die als gevolg daarvan nog duurder worden of in kwaliteit dalen.

Persoonlijk vind ik het maar niets...dit is het aanpakken van een gevolg, niet de oorzaak. Die ligt, zoals al eerder genoemd, imo thuis en niet op school. Daarbij is het een inperking van de individuele vrijheid. Ik wil mijn kind naar een school sturen waarvan ik denk dat hij/zij het meest baat heeft, ergo: witte school, desnoods privé.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_56664497
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:35 schreef AgLarrr het volgende:

Persoonlijk vind ik het maar niets...dit is het aanpakken van een gevolg, niet de oorzaak. Die ligt, zoals al eerder genoemd, imo thuis en niet op school. Daarbij is het een inperking van de individuele vrijheid. Ik wil mijn kind naar een school sturen waarvan ik denk dat hij/zij het meest baat heeft, ergo: witte school, desnoods privé.
En een witte school met een kleine groep 'zwart'? Lijkt mij het beste van 2 werelden. Goed onderwijs voor je kind, en je kind wordt niet zo iemand die allochtonen alleen uit beschrijvingen van Wilders kent.

We leven toch in een werld die steeds internationaler wordt. Verschilende culturen hebben verschillende manieren om dingen te doen. Alls je altijd alleen vanuit een blanke sociale omgeving naar de rest van de wereld hebt gekeken, is de kans dan niet groot dat je zo'n Nederlander wordt die het de rest allemaal wel even vertellen zal? Die redden het vaak niet in een internationele carriere.
  maandag 11 februari 2008 @ 14:13:07 #108
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_56664918
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:46 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

En een witte school met een kleine groep 'zwart'? Lijkt mij het beste van 2 werelden. Goed onderwijs voor je kind, en je kind wordt niet zo iemand die allochtonen alleen uit beschrijvingen van Wilders kent.
Eens, hoewel niet per definitie voorwaarde voor een iemand die allochtonen kent uit de beschrijvingen van Wilders, misschien zelfs juist niet. Ik heb zelf ook vrij wit onderwijs genoten, om het zo maar te zeggen, en ik geloof niet dat ik lijd onder dat soort denkbeelden.
quote:
We leven toch in een werld die steeds internationaler wordt. Verschilende culturen hebben verschillende manieren om dingen te doen. Alls je altijd alleen vanuit een blanke sociale omgeving naar de rest van de wereld hebt gekeken, is de kans dan niet groot dat je zo'n Nederlander wordt die het de rest allemaal wel even vertellen zal? Die redden het vaak niet in een internationele carriere.
Niet mee eens, de multiculturele samenleving in Nederland staat los van het internationaal bedrijfs- en poltieke leven. Wat dat betreft zal ik mijn kinderen van harte aanbevelen om minimaal een half jaar het buitenland op te zoeken tijdens de studie of in een ver land vrijwilligerswerk te gaan doen. Voor een internationale visie op de wereld heb je echt geen gemengd basisonderwijs nodig.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_56665118
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

De verantwoordelijkheid van de ouders. Niet van het kind zelf. Dus alsl iemand hier ooit zegt, dat hij door de verkeerde basischool wellicht niet zo ver kwam als erin zat, roep dan niet 'eigen verantwoordelijkheid' maar zeg dan kut voor je jongen, dat je ouders niet voor een goeie omgeving zorgden. (tot op zekere hoogte.. Over 20 jaar heb je hier de eerste prutser die links schuld geeft van zijn mislukte schoolloopbaan, want hij moest gedwongen bij 5 achterstandkindjes in de klas, en die hebbben alles verneukt, natuurlijk, daarom is hij nu vuilnisman..)
Dit zal allemaal wel meevallen. Je hoeft niet slim te zijn om het ver te schoppen. Helaas worden je mogelijkheden natuurlijk wel iets beperkt, maar dat moet je zelf dan maar compenseren. Ik moet tenslotte ook leven met wat ik heb net als ieder ander. Het is je eigen leven en het zijn je eigen keuzes en daar ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor.
quote:
[..]

De ovewrheid wil dat proces een beetje versnellen. En hoe zo 'blootgesteld', alsof er zoiets is als achterlijkheids-straling is die je kind langzaam verandert in een geitenhoeder. Ik hoop dat er geen allochtoon of Drent zo slim is zijn kind alvast in te schrijven, vast schadelijk voor jouw kind!

Mijn oom woonde in een achterlijk boerendorp, zoals we het tegenwoordig zo fijn zeggen. Mijn oma was ook niet echt met de kinderen bezig, hij kwam op de buurtschool en heeft zichzelf altijd raar gevonden omdat hij bezig was met dingen die 'voor homo's' waren. Boeken lezen, politiek, kunst, Het had voor hem zo'n verschil gemaakt, als hij iemand in de klas had gehad met de zelfde interesses als hij. Maar dan had hij dat arme kind vast besmet met achterlijkheid of zo.
Snap je nu nog niet dat het 'probleem' is dat de hele omgeving de kinderen niet stimuleren. Ze hebben al een achterstand voordat ze uberhaupt op school zitten. Dit ga je dus niet oplossen dor ze tussen de 'elite' te zetten

Bovendien noem je nog een probleem. De tegenwerking vanuit de eigen groep. Dat zie je overal achterstandsgroepen kosten op mensen die proberen te ontvluchten uit deze groep. Vandaar ook dat het meerdere generaties kost om deze groep te ontvluchten.
quote:
[..]

Oh, ze zijn niet slim als ze op de uni komen, de uni heeft zijn nivo velaagd zodat zelfs Marrokanen het kunnen volgen. Nou dan is het wachten op de eerste Down-student.
Het probleem zit hem meer bij de hogescholen die allerlei pretpaketten aanbieden. Bovendien kiezen allochtonen vaak voor de standaardstudies, maar de echte zware studies weten ze niet te vinden.
quote:

Maar even voor de duidelijkheid: Gedwongen 50/50 mixen lijkt mij het recept voor een ramp.Dan bepalen de achterstandkinderen de sfeer en vernietig je de voorsprong van de rest.
Een vervelende gozer is al genoeg hoor (ongeacht de afkomst). Je hebt tenslotte altijd meelopers dus de groep is zo vijf keer zo groot,

Weet je trouwens wat het moment is dat ouders hun kinderen van een zwarte school halen? Dat is als de kinderen de Marokaanse tongval gaan overnemen.
pi_56665181
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:46 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Het meest racistische deel van Nederland is het deel dat bij de allochtonen in de wijk woont. Met andere worden de low-lifes dus.
quote:

Die cultuurverschillen vallen allemaal wel mee hoor. In een internationale carriere ga je tenslotte voornamelijk om met de hogere klasse uit andere landen.
pi_56665784
Hoeveel procent van alle leerlingen in het basisonderwijs zit nu eigenlijk op een zwarte school. Is er sprake van een probleem in alle grote steden of is dit slechts beperkt tot de randstad.

Volgens mij krijg je bij zulke plannen veel migratie van kansrijke mensen naar de kleinere dorpen. Als ouder zou ik er ook niet veel voor voelen om mijn kind gedwongen als experiment naar een school in slotervaart of de kanaleneilanden te sturen. Dan werd er echt verhuisd naar een klein dorp. Laat Woutertje eerst zelf maar het goede voorbeeld geven
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_56666382
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:28 schreef Fastmatti het volgende:

Die cultuurverschillen vallen allemaal wel mee hoor. In een internationale carriere ga je tenslotte voornamelijk om met de hogere klasse uit andere landen.
Mijn vader heeft verschillende mensen het een beetje kwijt zien raken bij het werken met oa Afrikanen Die niks doen als jij niet omkijkt, of Aziaten, bij wie alles ' ok sir' is, ook de dingen die niet okee zijn. En dat kwam volgens hem omdat zij een fabriek wilden runnen zoals dat in NL gebeurt.
pi_56666401
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het meest racistische deel van Nederland is het deel dat bij de allochtonen in de wijk woont. Met andere worden de low-lifes dus.
Ja, maar dan praat je ook nog eens een keer met de allochtonen zelf.
pi_56666475
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Ja, maar dan praat je ook nog eens een keer met de allochtonen zelf.
Ach, de buren van mijn ouders zijn gewoon moslims
pi_56666481
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:24 schreef Fastmatti het volgende:

Snap je nu nog niet dat het 'probleem' is dat de hele omgeving de kinderen niet stimuleren. Ze hebben al een achterstand voordat ze uberhaupt op school zitten. Dit ga je dus niet oplossen dor ze tussen de 'elite' te zetten
Je lost het zeker niet helemaal op, maar vermindert het wel. En juist als deze mensen zoals jij zegt elkaar omlaag trekken vind ik wel dat we een hand naar ze mogen uitsteken.

Sommige reacties vallen wel tegen, zeg. Dat je jij kind niet op een zwarte school, wil, of geen zin hebt in een gedwongen 50/50-experiment, dat snap ik heus wel. Maar het lijkt er op dat sommigen al gaan steigeren als en 5 zwarte kindjes bij hun kind in de klas zouden komen.

Alsof het allemaal beroepsklasseterroristen zouden zijn.
pi_56666545
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:38 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Mijn vader heeft verschillende mensen het een beetje kwijt zien raken bij het werken met oa Afrikanen Die niks doen als jij niet omkijkt,
Afrika moet je gewoon wegblijven. Heb daar ook kennissen zitten en daar wordt je echt niet vrolijk van. Als die Afrikanen een week gewerkt hebben, gaan ze onder een boom liggen. Niet erg, maar je moet niet zeuren dat de 'baas' meer geld dan jij hebt.
quote:
of Aziaten, bij wie alles ' ok sir' is, ook de dingen die niet okee zijn.
Dat is algemeen bekend. De eerste keer ja is dat ze vraag gehoord hebben, de tweede keer dat ze vraag begrepen hebben en de derde keer geven ze antwoord
quote:
En dat kwam volgens hem omdat zij een fabriek wilden runnen zoals dat in NL gebeurt.
Dan zijn ze achterlijk. Heb je eindelijk eens kans te ontvluchten van de overlegcultuur gaan ze hem daar invoeren.
pi_56666679
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:50 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Afrika moet je gewoon wegblijven. Heb daar ook kennissen zitten en daar wordt je echt niet vrolijk van. Als die Afrikanen een week gewerkt hebben, gaan ze onder een boom liggen. Niet erg, maar je moet niet zeuren dat de 'baas' meer geld dan jij hebt.
Ja, maar daar is geld te verdienen. We blijven wel Nederlanders, he?
pi_56666695
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:45 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ach, de buren van mijn ouders zijn gewoon moslims
En, bijten ze?
pi_56666902
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:58 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

En, bijten ze?
Mwah, ze valllen niet helemaal onder de groep waar jij het over hebt Nu woont er alleen nog maar een vrouw van iets van 80, maar er hebben meerdere mannen gewoond. De familie komt uit Indonesie en zijn via Zwitserland naar NL gekomen, lang geleden dus. Zij was arst in een tijd dat het beroep nog status had. Uiteraard doet de rest van de familie het ook erg goed.

Edit: overgiens zat hun kleinzoon bij mij in de klas maar ik heb het toch gered
pi_56667097
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:57 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Ja, maar daar is geld te verdienen. We blijven wel Nederlanders, he?
En daar mogen we trots op zijn
pi_56667217
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:10 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Mwah, ze valllen niet helemaal onder de groep waar jij het over hebt Nu woont er alleen nog maar een vrouw van iets van 80, maar er hebben meerdere mannen gewoond. De familie komt uit Indonesie en zijn via Zwitserland naar NL gekomen, lang geleden dus. Zij was arst in een tijd dat het beroep nog status had. Uiteraard doet de rest van de familie het ook erg goed.

Edit: overgiens zat hun kleinzoon bij mij in de klas maar ik heb het toch gered
De Indonesiers doen het volgens mij over het algemeen wel goed. Volgens Wilders zou dat niet kunnen, want het probleem ligt bij de Islam, en Indonesie is het grootste moslimland ter wereld.

Volgens mij spelen er naast godsdienst dan toch nog andere factoren. Is een cultuur trots? Op strijd en eer gericht? Is je gezicht verliezen een schande? Of heb je een cultuur waar de groep voor het individu komt, en waar maatschappelijk succes van het individu de groep tot eer strekt? Ik denk dat zo'n cultuur heel wat makkelijker mixt in een gastland dan een, eeh, Klingoncultuur

Maar goed, de discussie over hoe compatibel verschillende culturen zijn is een zijstraatje.
pi_56667222
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

En daar mogen we trots op zijn
pi_56667368
Iemand op ouders online weet prachtig samen te vatten waarom alochtone kinderen vaak toch niet zo heel top terecht komen, en dat dit niet hoeft te liggen aan het IQ van een visstick, desinteresse, of algeheel tokkie-zijn. Hun kinderen zullen dus ook geen ongeintersseerde tokkies met laag IQ zijn, die het leerklimaat verstjeren. Op zwarte scholen vrees ik dat ze wel zo gaan worden..

Op basis van tien jaar VMBO-docentschap in onze hoofdstad meen ik echter dat de waarheid wat genuanceerder ligt. Er zullen zeker veel gezinnen zijn waar deze ideeen heersen, maar er zijn volgens mij nog meer gezinnen (vooral allochtone) waar wel degelijk ambities zijn, dromen, verwachtingen. De ouders zijn vaak laag- of niet-geschoold omdat daar geen mogelijkheid toe was in het land van herkomst. Juist dit soort ouders koestert allerlei prachtige visioenen over de toekomst van hun kinderen. Het grote probleem is, dat de ouders werkelijk geen idee hebben hoe ze hun kinderen kunnen stimuleren of steunen. Hadden ze dat idee wel, dan zouden ze nog onoverkomelijke obstakels op hun weg vinden als onvoldoende beheersing van het (schoolse) Nederlands, analfabetisme, volslagen digibetisme en vul zo maar in
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NFshowpost.cgi?sinds=7&template=1&actueel=1&archief=0&thread=128053&forumsel=23&forum=23&post=2032286
pi_56667891
Het probleem met het mixen is dat de ene groep dan veel meer aandacht vraagt waardoor de 'goede' groep automatisch weer minder krijgt.
Lekker voor die ouders, hun hebben e zaken goed geregeld, dat is nu allemaal voor niks geweest dankzij die ouders die het niet gedaan hebben.
Oftewel, de goeden kunnen alweer onder de sclechten leiden.

Ik heb het met mijn broertje gezien, die heeft ook op een 50/50 school gezeten, ipv dat de 'blanke' kinderen het (taal)}niveau van de 'zwarte' kinderen hebben verbeterd, is juist het niveau van de 'blanke' gigantisch omlaag gegaan...
pi_56668045
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:18 schreef ReplaR het volgende:
Het probleem met het mixen is dat de ene groep dan veel meer aandacht vraagt waardoor de 'goede' groep automatisch weer minder krijgt.
Lekker voor die ouders, hun hebben e zaken goed geregeld, dat is nu allemaal voor niks geweest dankzij die ouders die het niet gedaan hebben.
Oftewel, de goeden kunnen alweer onder de sclechten leiden.

Ik heb het met mijn broertje gezien, die heeft ook op een 50/50 school gezeten, ipv dat de 'blanke' kinderen het (taal)}niveau van de 'zwarte' kinderen hebben verbeterd, is juist het niveau van de 'blanke' gigantisch omlaag gegaan...
Je kunt er ook voor kiezen om in een mix de ' slechten' in de minderheid te laten zijn, zodat ze met te weinig zijn om de sfeer/nivo te bepalen.
pi_56720214
Laten we nou gewoon een traject op gaan zetten voor zwakke(re) leerlingen in plaats van de goede leeringen weer belasten met nieuwe veranderingen en experimenten.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56722989
Sowieso is het tegenwoordig al moeilijk zat je kind op een fatsoenlijke school te krijgen. Zet je jouw kind op een school in de wijk zit je kind of tussen de allochtonen of tussen de Haagse Harry's. Simpelweg omdat de overheid vind dat sociale woningbouw best in villawijken moet kunnen.

Probeer je dit dan te omzeilen door je kind verder weg naar school te doen dan kom je met het probleem dat je kind niet zomaar met vriendjes van school kan spelen. Gevolg is dat je kind dus gedwongen wordt met de Haagse Harry's in de buurt te spelen, omdat de overheid vind dat sociale woningbouw best naast villa's kan staan.

Het is echt al een enorm probleem, maar dat is voor de PvdA kennelijk nog niet genoeg.
pi_56738149
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:15 schreef Fastmatti het volgende:
Gevolg is dat je kind dus gedwongen wordt met de Haagse Harry's in de buurt te spelen, omdat de overheid vind dat sociale woningbouw best naast villa's kan staan.

Het is echt al een enorm probleem, maar dat is voor de PvdA kennelijk nog niet genoeg.
Je kind moet met arrrbeiders kinderen spelen, Oh, jee wat erg Bel Terre Des Homes.
pi_56739615
Het moet in elk geval wel zo zijn dat de keuze hierin vrij is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')